۱۰۵۸۵۶۰
۴۳ نظر
۵۰۱۸
۴۳ نظر
۵۰۱۸
پ

جزئیات طرح دولت برای تعطیلی گسترده کرونایی

سخنگوی دولت گفت: در نشست روز یکشنبه دولت با موضوع مبارزه با کرونا قرار شد از شنبه اول آذر تعطیلی شهرها اجرایی شود. در این تعطیلی گسترده حتی به خروج از شهرها سختگیری خواهد شد و تردد از شهر به شهر ممنوع خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: علی ربیعی سخنگوی دولت روز یکشنبه پس از نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست امروز هیات دولت درباره مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: در نشست امروز ابعاد اجرایی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی شد.

وی با تاکید بر لزوم همراهی و همکاری دستگاههای مختلف گفت: همه دستگاه‌ها بایدبرای موفقیت در مقابله با کرونا کمک کنند. تاکید رئیس جمهوری براین است که همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مکلف به اجرای دقیق مصوبات هستند و همه اجزای دولت و همه ارکان نظام برای کنترل، مدیریت و کاهش شیوع ویروس کرونا باید دست به دست هم دهند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با بیان اینکه چند استراتژی در نشست امروز مورد بحث قرار گرفت، گفت: نخستین بحث، موضوع تعطیلی گسترده بود که قرار شد از شنبه اول آذر اجرایی شود. در این تعطیلی گسترده حتی نسبت به خروج از شهرها سختگیری خواهد شد و تردد از شهر به شهر ممنوع خواهد بود.

جزئیات طرح دولت برای تعطیلی گسترده کرونایی

به گفته وی در این تعطیلی گسترده صرفاً تولید کنندگان و تامین کنندگان کالاها و تولیدات مورد نیاز و ضروری مشغول فعالیت خواهند بود. امروز همچنین علاوه بر تعطیلی گسترده بحث افزایش تست نیز مطرح و مقرر شد سازمان برنامه و بودجه بودجه‌ها را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد تا تست به صد هزار نفر برسد.

سخنگوی دولت با اشاره به استفاده از ظرفیتهای تولید داخلی در تست‌ها گفت: این تولید داخلی به تست هایی که پاسخ فوری دریافت می کنند، کمک خواهد کرد و این یک موفقیت است.

وی با بیان اینکه طرح مصوب شده حالت پویا دارد و الزاما بعد دو هفته اجرای آن متوقف نمی‌شود، تصریح کرد: طرحی که تصویب شده ادامه دار خواهد بود و معطوف به دو هفته نیست. یعنی اگر پس از دو هفته در منطقه‌ای تعداد مبتلایان کاهش داشت، وضعیت تغییر خواهد کرد و اگر کاهش نداشت، اجرای آن قابل تمدید خواهد بود.

سخنگوی دولت با اشاره به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر آمادگی برای تصویب نظرات کارشناسی گفت: همه پیشنهادهای مطرح شده از سوی وزارت بهداشت در جلسه امروز تصویب شد و حتی در بحث آموزش و پرورش تاکید شد هر سه وضعیت متفاوت دیده شود و رئیس جمهوری خواستند تا این قضیه سختگیرانه‌تر شود و هر سه وضعیت به شکل غیرحضوری انجام شود.

ربیعی درباره افزایش درمان سرپایی مبتلایان هم گفت: تعطیلی و تست گسترده به ویژه درمان سرپایی و تأمین اعتبار برای آن غربالگری عمومی به همراه نهادینه کردن فرهنگ در مردم مورد بررسی قرار گرفت که وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی مسئول نهادینه کردن فرهنگ در مردم شد. صدا و سیما هم باید در این زمینه همکاری داشته باشد تا این کار جلو برود.

سخنگوی دولت درباره اتصال آزمایشگاه‌ها به سامانه سیب اظهار کرد: وزارت ارتباطات در این زمینه فعالیت های بسیار خوبی داشته است و همه نتایج به این سامانه متصل خواهد شد. ابتدا موارد از طریق 4030 به افراد تذکر داده خواهد شد اما در صورتی که افراد مبتلا مراعات نکنند با جرایم سختی روبرو خواهند شد و از ورود آنان به راه آهن، هواپیما و ادارات ممانعت خواهد شد.

وی یادآورد شد: گزارش هایی که از ابتدای فعالیت سامانه به ما رسیده است نشان می دهد تعدادی از افراد مبتلا یعنی دست کم 25 درصد از آنان در یک روز در سطح شهر فعال بودند و حرکت می‌کردند. بخشی از راننده های فعال به صورت اینترنتی مبتلا بودند و این نشان دهنده این است که افراد مبتلا در سطح جامعه حرکت می‌کنند. با این سامانه از حرکت افراد مبتلا در سطح شهر جلوگیری خواهد شد.

ربیعی با بیان اینکه 100 شهر با اجرای این طرح به سمت تعطیلی می‌رود گفت: در اجرای این طرح از تجارب کشورهای دیگر لحاظ شده است البته خدمات به مردم نباید تعطیل شود.

سخنگوی دولت اظهار داشت: موضوع دیگری که رییس‌جمهوری امشب بر آن تاکید کردند این بود که وزارت رفاه را مکلف کرد تا درباره چگونگی حمایت از افرادی که در تعطیلی دوهفته‌ای آسیب می‌بینند، بررسی‌های لازم صورت بگیرد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری یادآورشد: ما فردا بعدازظهر هم در همین زمینه درباره افرادی که احیانا از تعطیلی‌هایی که در این دو هفته صورت می گیرد آسیب خواهند دید، جلسه داریم.

وی ادامه داد: ما یک هدفگذاری سه ماهه و یک هدفگذاری یک ماهه را پیش‌بینی کردیم. در هدفگذاری یک ماهه باید یک درصد خاصی از شیوع مرگ و میر کاهش پیدا کند و در هدفگذاری سه ماهه باید درصد بیشتری صورت بگیرد. دلیل هدفگذاری یک ماهه این است که وقتی ما 2 هفته تعطیلی را داریم اثر آن ظرف یک ماه مشخص خواهد شد.

سخنگوی دولت افزود: مجموع مباحثی که امروز در دولت صورت گرفت درباره رفع مشکلات وزارت بهداشت و همچنین درباره زمینه اجرا و چگونگی اجرا و تعلل‌هایی که در اجرا بود امروز در دولت بود.

ربیعی خاطرنشان کرد: همه اعضای دولت با سخت گیری بیشتری مکلف به اجرای همه تصمیماتی که در ستاد ملی کرونا گرفته می‌شود، شدند. به خصوص آقای رحمانی فضلی به عنوان فرمانده قرارگاه تکلیف بیشتری را در این زمینه برعهده دارد که چگونگی اجرای آن را در جلسه توضیح دادند و بحث کردند.

وی در پاسخ به اخبار 20:30 و تعطیلی از روز شنبه به‌دلیل کرونا اظهارداشت: وقتی در ستاد ملی کرونا بحث شد برخی از دستگاه‌های اجرایی عنوان کردند که ما باید ایجاد آمادگی کنیم. ما برای اینکه سفرهای استانی را ممنوع کنیم باید از قبل اعلام کنیم که مردم برنامه‌ریزی کنند.

سخنگوی دولت ادامه داد: برای کنترل و نظارت بر تعطیلی‌های گسترده آمادگی‌های انتظامی به همکاری بسیج مورد نیاز بود و تعطیلی ادارات نیز نیازمند برنامه ریزی است.

ربیعی با بیان اینکه مشاغل ضروری و خدمات عمومی نباید تعطیل شوند، تصریح کرد: بنابراین چنین تعطیلی گسترده‌ای نیازمند این بود که یک هفته تمهیدات و آمادگی برای آن صورت بگیرد لذا اگر ما از روز شنبه اعلام می‌کردیم که از فردا می‌خواهیم این تعطیلی را اجرا کنیم با نواقص بسیار زیادی روبرو می‌شدیم.

وی یکی از مباحث تصمیمات جلسه را تعداد افراد در جلسات عنوان کرد و افزود: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا و پیشنهاد و اصرار وزارت بهداشت از این به بعد افراد در زیر سقف‌ها بیش از تعدادی نتوانند جمع شوند. این موضوع ممکن بود کل نظام اداری ما را با مشکل روبرو کند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: حضور یک‌سوم کارمندان بر سر کار در نظام اداری نیاز به آمادگی داشت بنابراین تصمیم درستی بود که اعضا پیشنهاد کردند رییس‌جمهوری هم پذیرفت که تعطیلات از روز شنبه عملیاتی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از ترس جون خودشون هست
      از بس پیرن
      می ترسن کرونا بگیرن خدا اونها رو بازنشسته کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منی که کاسب و مغازه اجاره ای دارم باید چیکار کنم ؟ ببندم مغازمو پول خوردو خوراک چک ها و کرایه مغازمو کی میده ؟

      • بدون نام

        باید همه جا تعطیل شه نه فقط مغازه ها ادارتم بازه مترو اتوبوس بازن عمرا کم نمیشه

    • بدون نام

      طرح تون تو سرتون بخوره ،معیشت مردم به مشکل میخوره

      پاسخ ها

      • بی نام

        تعطیل نکنند می گویید سلامت مردم در خطره تعطیل کنند می گوییم معیشت در خطره!! جانم چاره ای نیست دو هفته نون خشک بخوریم شاید این ویروس لعنتی کمتر خانواده ها را داغدار کرد من کرونا گرفتم می دونم چه ویروسی تا نگیرید خبر ندارید

      • بدون نام

        کاربر ۲۲۰۰ تا حالا نشده اینها یه کاری بکنن کا به نفع مردم باشه

    • بدون نام

      پس کی دیگه وقتی همه مردم نابود شدن واقعا مسخره است همه اش جلسه واخرش هم هیچی

    • بدون نام

      آخرش این کرونا کار خودش کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای خدا بخیر کنه هر سری تعطیل کردن بعدش آمار کرونا بیشتر شد مطمئن باشید بعد از تعطیلی میریم برای روزی ۵۰۰ تا کشته

    • بدون نام

      عقل کل همه شهرها آلوده است داخل شهرها تردد را کمتر کنید (تجمعات را مثل مترو. اتوبوس. طرح ترافیک چرا لغو نمیشه ملت کلی از دنیا رفتن شما دنبال پول هستید خدا جواب میده بهتون )

      پاسخ ها

      • رویا*

        بخخدا چند تا مثل شما جمع شن مملکت بهشت میشه. باید مغز رو بکار بندازن که ندارن

    • بدون نام

      نمیدانم پشت این داستان چه بازی هست. اول اجازه میدن مسافرها گله وار به این شهر و آن شهر سفر بکنند الآن هم کسی توی شهر خودش بخواد جابجا بشه باید با مشکل روبرو بشه. خدا به خیر کنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت میگه از شنبه همه تعطیل واز شنبه هم مسافرت ممنوع ،دولت یا نادان است یا عمد دارد خوب نادانان این را یک کودک هم میفهمد که چهارشنبه یا پنجشنبه یا جمعه مسافران بدون هیچ مانعی وبا خاطری خوش ورضایت کامل واز خدا خواسته میروند و کرونا را هر چه بهتر گسترش میدهند دو هفته هم کامل بقول خودشان دست دولت درد نکند بعد هم میاندازند گردن این وان ،،خدا از شما نگذرد

      • بدون نام

        بنزين كه ميخواد سه برابر بشه بدون كوچكترين اطلاعرساني و بصورت ضربتي و شبيخون اجرا ميشه بعد ميخوان جلوي كرونا رو بگيرن ميگن از شنبه ديگه سفر تعطيل! يعني هركي ميخواد بره تا شنبه بره! تارانتينو يه فيلم داره اسمش به اين مسوولين ما خيلي مياد واقعا.

    • بدون نام

      اگر کرونا هم ملت ایران رانکشد شما میکشید

    • بدون نام

      خود دولت فاسد تعطیل بشه بهتره

      پاسخ ها

      • ح

        ازکرونا بدتره

    • بدون نام

      دولت: باید بشود باید کاهش پیدا کند تقصیر مردم است

    • بدون نام

      الان همه متوجه شدند تردد به کدوم شهرها ممنوع هست؟ کدوم شغل ها؟ کدوم مناطق؟ جزییات روشن بود؟ خوشتون اومد؟ راضی بودین؟
      مسوولین مسخره

      پاسخ ها

      • راز

        اصلا من نفهمیدم چی میگه این

    • رضا

      چرا از فردا نه؟ با این اطلاع رسانی همه به سوی ویلا های شمال تا آذرماه روانه خواهند شد، این مدیریت ضعیف کی دوام خواهدداشت همه را به کرونا مبتلا و روانه بهشت زهرا خواهندکرد

    • بدون نام

      دروغ گو

    • بدون نام

      سایپا چی تعطیل میشه یانه ....

    • بدون نام

      دولت به فکر جون ادمها نیست فقط به فکر جیب خودشه هر روز کلی ادم میمیرن

    • محمد علی

      من یک همسایه دارم با چرخ دستی در بازار تهران کار می‌کند اگر یک روز کارنکند ندارد برای زن و بچه های خود خرید کند

    • بدون نام

      یعنی شرکت های خصوصی هم تعطیل می‌شود؟

    • بدون نام

      این تصمیم بسیار خوبه و درست خواهشا تصمیمهای خوب را زیر سوال نبریم گرچه دیر تصمیم گرفتن ولی خوبه فقط خدا کنه به افراد نیازمتد کمک بشه ما مردم هم وظیفه داریم کمک کنیم

    • صادق

      سلام
      فکر سربازا باشید
      من خودم اسفند اموزشی بودم
      صد و بیست نفرو انداختن تو یه سوله  چهل روز  کورونا گرفتم اومدم خونه
      هم خودمو نابود کرد هم خانوادمو
      صد تا دکتر و پزشک و هروز بیمارستان و
      آدم نمیدونه درد دلشو به کی بگه  شکایتشو پیش کی ببره
      سلامتی من و مادرم دیگه برمیگرده
      سره کی سره چی
      هوای سربازارو داشته باشید . تو این اوضاع وحشتناک . خیلی خیلی خیلی وضع پادگان ها خوب نیست!

      پاسخ ها

      • ع

        راست میگه به خدا فکذ سربازا و بچه های مردم نیستن

      • مریم

        خیلی خیلی ناراحت شدم واقعا اصلا اسم سربازها هم نمیاد خدا خودش رحم کنه به اینها امیدی نیست

    • صادق

      پادگان ها ... مترو .... مراکز خرید

      پاسخ ها

      • دلسوز۲

        پسر من صندوقدار فروشگاه زنجیره ای دوبار کرونا گرفته دفعه دوم همسرشم گرفت ۳۵نفر تست مثبت شدن مسئول فروشگاه میگه دروغه ۶٫۷ساعت باماسک اونم خودشون باید تهیه کنن
        مگه جون اینا جون نیست همیشه خداهم شلوغه

    • بدون نام

      تمام این قضایا مشکوکه از کی تاحالا به خاطر مردم همه ی ارگان ها و نهاد ها باهم هماهنگ میشن؟؟؟؟مگر این که به نفع خدشون باشه

    • مهیار ۰۰۰

      کارگر بیچاره چی باید بره سرکار ؟؟؟؟

    • بدون نام

      جطور رعایت فاصله گذاری در دفتر پیشخوان لازم نیست اسکن انگشت میگیرند .

    • بدون نام

      تا زمانیک با جزئبیات میخوان مشگل حل کنند. هیچ اتفاقی نمیفته هر وقت به کلیات رسیدن شاید اتفاق کوچکی بفته...

    • ع

      تو رو خدا به داد سربازا برسید اینا سرمایه کشورن ، پدر و مادرا جانشون دراومده اینا رو بزرگ کردن واکسن مننژیت هم که نیست نمیزنن بهشون

    • محمد . م

      الان شرکت های خصوصی تعطیل هستند یا نه
      دولتی ها که فرقی نداره کلا تعطیل بشن بهتره برن راحت ضربان بورس بگیرن

    • بدون نام

      فکر اونایی که روزمزدن رو نکردن، از کجا بیارن تو این مدت بخورن اونم تو این گرونیا.. اگه کمک مالی میکنین ایرادی نداره

    • بدون نام

      باید جاهایی که بیخودی تجمع میشه رو تعطیل کنن... کارمندا و مستمری بگیران هم که حقوقشون رو ماه به ماه میگیرن رو تعطیل کنن.... ولی دولت وقتی از مردمی که زیر فشار گرونی و اجاره ها کمرشون خم شده دستگیری نمیکنه حق تعطیلی هم نداره

    • علی

      ب خدا وقتی تعطیل میکنید و یا مخدودیت ب این شهرداری ها بگید از اجاره هایی که میگیرن گذشت کنن . ما جایگاه گاز سی ان جی داریم و اجاره ثابت و الان که تعطیل نشده فروشمون ب اجاره نمیخوره و وای ب دو هفته تعطیلی . شهرداری هم میگخ ی خونه ای اجاره کردی میخوای تو باشی یا نباش

    • بدون نام

      دولت چه مقدار پول به مردم می ده وقتی می خواد قرنطینه کنه ؟

    • بدون نام

      راستی کمکهای معیشتی رو میارن از خونه میدن ؟ چکهای برگشتی رو چی؟ اجاره خونه و کوفت و زهرمار را چی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج