۱۰۹۶۹۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کهکشان نئوکلاسیک

Galaxy Note ۳ Neo، گوشی اصیل سامسونگ

گوشی‌های هوشمند خانواده Note سامسونگ جزو گجت‌هایی هستند که همه اقشار قدرت خرید آن را ندارند. اما مدل جدید گویا با قیمت ارزان‌تر عرضه شده است و این می‌تواند برای همه خوشحال کننده باشد.

Galaxy Note 3 Neo، گوشی اصیل سامسونگ

برترین ها: گوشی‌های هوشمند خانواده Note سامسونگ جزو گجت‌هایی هستند که همه اقشار قدرت خرید آن را ندارند. اما مدل جدید گویا با قیمت ارزان‌تر عرضه شده است و این می‌تواند برای همه خوشحال کننده باشد. چیزی که قبلا با نام نسخه Lite گلکسی نوت ۳ شایعه شده بود، صفحه‌نمایش کوچک‌تر و دوربین ضعیف‌تری داشت، اما تراشه جدید پردازنده این دستگاه با ۶ هسته که می‌توانند هم‌زمان کار کنند باعث شده است تا گلکسی Note ۳ Neo را از همنام‌های خود کمی جدا بدانیم.

گلکسی Note ۳ Neo را نباید نسخه مینی برادر بزرگ‌تر خود بدانید. این گوشی مدل دوسیم‌کارته نیز دارد و در واقع برند جدیدی در خانواده نوت‌های سامسونگ برشمرده می‌شود.

پردازنده ۶ هسته‌ای مبتنی بر ARM و معماری LITTLE، دوربین ۸ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری ۱۰۸۰p و صفحه‌نمایش SuperAMOLED یکی از گوشی‌های خوب موجود در بازار به شمار می‌رود. قلم نوری S-Pen نیز قابلیت خوبی است که در این نسخه هم شاهد آن هستیم. وضوح صفحه نمایش ۷۲۰p است که البته خیلی هم بد نیست. شفافیت و کنتراست قابل قبولی دارد و میزان شارژدهی باتری آن نیز خوب است.

گوشی هوشمند Note ۳ Neo می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت ۴K و رزولوشن ۱۰۸۰p بگیرد که خوب است اما کاربرانی که اصولا به سراغ این گوشی می‌روند به احتمال بسیار تلویزیون‌هایی که از کیفیت ۴K پشتیبانی کند، در خانه ندارند.

نئوی جدید سامسونگ قابلیت و امکانات خوب و قیمت مناسب دارد و کاربر از داشتن آن به هیچ عنوان پشیمان نخواهد شد. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

طراحی

گوشی هوشمند گلکسی Note ۳ Neo سامسونگ بسیار اصیل دیده می‌شود. این گوشی همچون دیگر محصولات سامسونگ بدنه پلاستیکی دارد اما روکش آن حالت چرمی دارد که در برابر خراشیدگی مقاوم است. فضای خالی قرارگیری S-Pen این مدل نیز همچون مدل‌های پیشین در پایین بدنه به خوبی جاسازی شده است.

Galaxy Note 3 Neo، گوشی اصیل سامسونگ

بدنه گلکسی Note ۳ Neo ، همچون Note ۳ معمولی تا حد بسیاری در برابر ضربه مقاوم است. قاب اطراف صفحه نمایش نیز همچون دیگر محصولات مقاوم، فلزی و با همان رنگ نقره‌ای است. در مورد وزن و اندازه گوشی باید گفت، چون بزرگ است نمی‌توان به‌راحتی با یک دست از آن استفاده کرد. البته سامسونگ این مساله راپیش‌بینی کرده و گزینه‌ای برای استفاده یک‌دستی برای کاربر ارائه کرده است. این گزینه این‌طور است که رابط‌کاربری را جمع می‌کند و فضایی در صفحه نمایش باز می‌گذارد تا کاربر به همه گزینه‌های موجود در صفحه، مخصوصا آنهایی که دور هستند راحت‌تر دسترسی داشته باشد. با این تغییرات در دقت با کارکرد نمایشگر تغییریی ایجاد نمی‌شود و می‌توانید همه آنها را در همان بخشی که هستند باز و استفاده کنید.

Galaxy Note 3 Neo، گوشی اصیل سامسونگ

البته نباید انتظار خیلی زیادی هم از آن داشته باشید. هنگامی که کاربر S-Pen را از جایگاه خود خارج می‌کند، چندین پنجره میان‌بر روی صفحه ظاهر می‌شوند. بنابراین، باید بدانید استفاده از قلم نوری به فعالیت‌های کاربر سرعت بیشتری می‌بخشد.

Galaxy Note 3 Neo، گوشی اصیل سامسونگ

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش گوشی گلکسی Note ۳ Neo سامسونگ، فقط ۰.۲ اینچ از گلکسی نوت ۳ معمولی کوچک‌تر است و همچنان ماتریکس سوپر AMOLED خود را حفظ کرده است. این نمایشگر رزولوشن ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل و ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ تراکم تصویر دارد. این کیفیت پایین‌تر از رتینا آی‌فون است. کاربر دوست دارد کیفیت بهتری از این نمایشگر می‌دید که متاسفانه، امیدش ناامید شده است.

اما خیلی هم ناامید نباشید، محصولات اخیر سامسونگ همچون Note ۳ Neo با چهار حالت مختلف برای صفحه‌نمایش عرضه می‌شوند که کاربر می‌تواند خلوص رنگ و اشباع بودن آنها را به دلخواه خود و به سمت طبیعی‌تر شدن تنظیم کند. این ویژگی بسیار خوبی است و بدون شک همه از آن استقبال خواهند کرد.

Galaxy Note 3 Neo، گوشی اصیل سامسونگ

کنتراست تصویر معمولی و زاویه دید آن عالی هستند. پانل سوپر AMOLED گلکسی نوت ۳ نئو خیلی شفاف نیست اما وقتی آن را رو حالت چراغ‌قوه قرار می‌دهید، نور بسیاری منتشر می‌کند که اصلا به ظاهرش نمی‌آید. در محیط‌هایی که نور زیاد است، بازتاب نمایشگر کم است و همچنان خوانایی خود را حفظ می‌کند و کنتراست لازم را دارد. در زیر نور مستقیم آفتاب نیز می‌توان محتویات نمایشگر را به وضوح دید.

S Pen

قلم نوری S Pen یکی از ویژگی‌های بارز گوشی هوشمند Note ۳ Neo است. این قلم را اصولا در تبلت و فبلت‌های سامسونگ دیده بودیم و ملاقات آن در این گوشی هوشمند بسیار قابل تحسین است. این قلم جایگاه ویژه‌ای برای خود دارد که بسیار شیک در آن جای می‌گیرد و همیشه همراه گوشی است. به زیبایی ظاهری گوشی نیز لطمه‌ای نمی‌زند. این قلم از پلاستیک مات ساخته شده است و در نوک خود شیار باریکی دارد. کناره‌های این قلم تخت هستند تا در دست گرفتن آن برای کاربر آسان‌تر باشد.

Galaxy Note 3 Neo، گوشی اصیل سامسونگ

اندروید ۴.۳ آب‌نبات ژله‌ای

سامسونگ گلکسی Note ۳ Neo همانند برادر بزرگ‌تر خود با نسخه ۴.۳ اندروید و رابط‌کاربری TouchWiz عرضه شده است. البته احتمال دارد که سامسونگ به زودی آپ‌دیتی برای نسخه KitKat برای این گوشی ارائه کند. اما هنوز خبری رسمی در این رابطه اعلام نشده است.

Galaxy Note 3 Neo، گوشی اصیل سامسونگ

قفل صفحه‌نمایش این دستگاه از ویجت و میان‌بر پشتیبانی می‌کند. کاربر می‌تواند تصویر متحرک و زنده برای پس‌زمینه آن در نظر بگیرد. همچنین می‌توان TripAdvisor را برای آن تنظیم کنید تا عکس‌های زیبا از سراسر دنیا را نمایش دهد. قفل پیش‌فرض صفحه‌نمایش، زمان را نمایش می‌دهد.

بنچ‌مارک

سامسونگ گلکسی Note ۳ Neo نخستین گوشی این کمپانی است که با تراشه شش هسته‌ای Exynos ۵۲۶۰ عرضه شده است. این پردازنده دو هسته Cortex-A۱۵ با سرعت ۱.۷ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A۷ با سرعت ۱.۳ گیگاهرتز دارد. برخلاف تراشه‌های قبلی Exynos، یکی از آنها از HMP پشتیبانی می‌کند. به این مفهوم که می‌توانید هر شش هسته را به طور هم‌زمان استفاده کنید. گلکسی Note ۳ Neo با نسخه ۴.۳ اندروید عرضه شده است که شاید کمی ناراحت‌کننده به نظر برسد زیرا در حال حاضر، نسخه ۴.۴ اندروید هم در بازار هست. در ضمن، صفحه نمایشی با رزولوشن ۷۲۰p دارد که باز ایکاش بهتر بود.

عملکرد و سرعت هر کدام از هسته‌های پردازنده گلکسی Note ۳ Neo بسیار خوب و عالی است. این پردازنده را می‌توان به اسنپ‌دراگون ۶۰۰ موجود در گوشی‌هایی همچون ال‌جی G۲ تشبیه کرد. سامسونگ گلکسی Note ۳ Neo در تست AnTuTu ۴ یکی از بهترین امتیازها را دریافت کرده است. دیگر بررسی‌ها نیز آن را در ردیف اسنپ‌دراگون ۶۰۰ قرار داده‌اند. گرافیک ۳D این دستگاه به واسطه پردازنده گرافیکی قوی و نمایشگر ۷۲۰p خوب و قابل قبول است.

Galaxy Note 3 Neo، گوشی اصیل سامسونگ

از نظر عملکرد خارج از تصویر، Note ۳ Neo همچون گوشی‌های اندرویدی مبتنی بر S۶۰۰ کار می‌کند. از نقطه نظر تصویری نیز بسیار بهتر است. به طوری که در این زمینه از نوت ۳ معمولی امتیاز بالاتری دارد.

گلکسی Note ۳ Neo زمانی خود را به بهترین شکل نشان می‌دهد که بحث مرور وب به میان می‌آید. این گوشی در مرور وب رتبه بسیا بالا و عملکرد عالی دارد. حتی شاید بتوان گفت از آی‌فون ۵s نیز بسیار بهتر است. البته باید گفت Note ۳ Neo در همه بررسی‌ها و امتیازدهی‌ها در مقام‌های بالا قرار ندارد. به طور مثال، در Vellamo رتبه ششم را کسب کرده است.

خروجی صدا

گوشی هوشمند گلکسی Note ۳ Neo سامسونگ، قابلیت‌های بسیاری دارد. اما در مورد صدا باید آن را در ردیف متوسط قرار داد. البته کیفیت صدای این فبلت هنگام استفاده از هدفون بسیار عالی است و تقریبا استریو به نظر می‌رسد. از این رو، آن را به صورت کلی در ردیف دستگاه‌هایی قرار داده‌اند که کیفیت صدای خوبی دارد.

Galaxy Note 3 Neo، گوشی اصیل سامسونگ

دوربین ۸ مگاپیکسل

سامسونگ Note ۳ Neo، دوربین ۸ مگاپیکسل در عقب دارد که عکس‌هایی با رزولوشن ۳۲۶۴×۲۴۴۸ پیکسل و نسبت تصویر ۴:۳ تولید می‌کند.

رابط‌کاربری این دوربین دقیقا مشابه دیگر محصولات سامسونگ است و مورد جدیدی در اینجا نمی‌بینید. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری و عکاسی دارد و جالب اینجاست که لازم نیست میان دو حالت عکاسی و فیلم‌برداری سوئیچ کنید. البته این ویژگی چندان جالب و راحت به نظر نمی‌رسد. هنگامی که کاربر می‌خواهد با کیفیت کامل ۸ مگاپیکسل عکاسی کند، مجبور است ویدئوهای خود را با استفاده از منظره‌یاب ۴ به سه، کادربندی کند.

Galaxy Note 3 Neo، گوشی اصیل سامسونگ

بیشتر تنظیمات رابط‌کاربری دوربین در بالای سمت چپ آن کار گذاشته شده‌اند. کاربر می‌تواند از کلید تنظیم صدا در کنار گوشی به عنوان شاتر عکاسی یا فیلم‌برداری استفاده کند. یا حتی به عنوان زوم نیز از همان کلیدها بهره بگیرد. این دوربین گزینه عکاسی HDR نیز دارد. نکته جالب قابل ذکر در اینجا این است که گلکسی Note ۳ Neo عکس‌هایی را که می‌گیرد با نام مکان آنها ذخیره می‌کند. یعنی با کمک جی‌پی‌اس داخلی، به جای شماره‌های عددی طولانی که در بیشتر دوربین‌ها شاهد آن هستیم، نام مکان گرفته شدن عکس را برای نام آن می‌نویسد.

کیفیت عکس‌های این دوربین واقعا ۸ مگاپیکسل هستند و تازه در مواردی می‌توان آن را به عکس دوربین‌های ۱۳ مگاپیکسل تشبیه کرد.

فیلم‌برداری ۱۰۸۰p

گلکسی Note ۳ Neo سامسونگ با کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه فلیم‌برداری می‌کند. نرخ‌بیت آنها نیز ۱۷ مگابیت در ثانیه هستند. صدا نیز با وضوح ۱۲۴ کیلوبایت در هر ثانیه و سمپلینگ ۴۸ کیلوهرتز ذخیره می‌شوند. صداها دو کاناله و استریو هستند.

بعلاوه، کاربر می‌تواند در طول فیلم‌برداری، عکس‌هایی با کیفیت ۶ مگاپیکسل نیز ذخیره کند.

کلام آخر

گوشی هوشمند گلکسی Note ۳ Neo سامسونگ، صفحه‌نمایش با کیفیت دارد که البته وضوح آن در برابر پرچم‌داران این عرضه پایین‌تر است. اما مشکلی در دید کاربر ایجاد نمی‌کند. این گوشی قلم نوری S-Pen و اپلیکیشن‌های مرتبط و کاربردی دارد که آن را به وسیله‌ای کاملا کاربردی برای کاربر تبدیل کرده است.

Galaxy Note 3 Neo، گوشی اصیل سامسونگ

گلکسی نوت ۳ نئو در زمینه مالتی‌مدیا نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. البته اگر بی‌خیال کیفیت ۷۲۰p آن بشوید، ویدئوها و بازی‌ها در این گوشی خوب اجرا می‌شوند. دوربین و کیفیت عکس‌های آن نیز خوب هستند.

جذاب‌ترین مساله در مورد فبلت نئو سامسونگ این است که ویژگی‌های دیگر نوت‌ها را دارد و ایرادهای آن را تا حد زیادی حذف کرده و در خود ندارد. البته این گوشی هیچ قابلیت خاص و جدیدی ندارد و تقریبا هر آنچه در مورد می‌بینید، همان‌هایی هستند که قبلا هم در دیگر اعضای خانواده Noteها دیده بودیم.

با اینکه Note ۳ Neo فقط چند میلی‌متر از نوت ۳ معمولی کوچک‌تر است، اما از نظر قیمت تقریبا نصف شده است. حافظه داخلی این دستگاه ۱۶ گیگابایت است و می‌تواند با کیفیت ۴K فیلم‌برداری کند. پردازنده ۶ هسته‌ای این دستگاه نیز همچون اسنپ‌دراگون ۸۰۰ کار می‌کند.

گوشی هوشمند Note ۳ Neo سامسونگ، بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ یورو قیمت دارد.

باید گفت ال‌جی Optimus G Pro رزولوشن بالاتر، دوربین بهتر و صفحه نمایش با کیفیت ۱۰۸۰p دارد و رقیب سرسختی برای نوت ۳ نئو به شمار می‌رود. اما قلم نوری S Pen و رابط‌کاربری TouchWiz این دستگاه سامسونگ را همچنان قوی نگه داشته است.

Galaxy Note 3 Neo، گوشی اصیل سامسونگ
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج