کد خبر: ۱۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴
تعداد بازدید: ۱۵۲۱۵
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
مردی که اگر تمیز شود مریض میشود
چند سال پيش جوانان محل تصميم گرفتنند عمو حاجي را به رودخانه ببرند تا آبي به بدن اين مرد برسد، به همين منظور هنگامي كه عموحاجي در خواب بود او را در عقب يك وانت گذاشتند تا او را در رودخانه حمام كنند اما وقتي به رودخانه رسيدند، ديدند عمو حاجي در عقب وانت نيست زيرا او پيش از رسيدن، خود را به بيرون از وانت انداخته بود تا مبادا بدنش با آب آشتي كند وعمو حاجي همان جا گفته بود اگر تميز شوم، مريض مي‌شوم.
مردي كه در دهستان دژگاه دربخش دهرم شهرستان فراشبند "شیراز" روزگار مي گذراند و به حاج عمو معروف است ، از حمام گريزان است و مي گويد كه اگرتميز شود، مريض مي شود.

عمو حاجي كه چهره‌اي همانند انسان‌هاي غارنشين دارد و كهنسال به نظر مي‌رسد كه حتي مردم عادي سن او را نزديك به يك قرن مي‌دانند، رنگ خاكستر گرفته و قشري ضخيم از چرك بر اندام او سنگيني مي‌كند.

چند سال پيش جوانان محل تصميم گرفتنند عمو حاجي را به رودخانه ببرند تا آبي به بدن اين مرد برسد، به همين منظور هنگامي كه عموحاجي در خواب بود او را در عقب يك وانت گذاشتند تا او را در رودخانه حمام كنند اما وقتي به رودخانه رسيدند، ديدند عمو حاجي در عقب وانت نيست زيرا او پيش از رسيدن، خود را به بيرون از وانت انداخته بود تا مبادا بدنش با آب آشتي كند وعمو حاجي همان جا گفته بود اگر تميز شوم، مريض مي‌شوم.

عموحاجي از خوردن هر نوع خوراكي تازه و نوشيدن آب بهداشتي پرهيز مي‌كند به گونه‌اي كه اگر به زورهم به او آب گوارا بنوشانند، عكس العمل منفي نشان مي‌دهد و به شدت ابراز ناراحتي مي‌كند.

حيوانات مرده و گنديده لذيذترين غذاها
لذيذترين غذاها به قول خودش، حيوانات مرده و گنديده است و فرقي ندارد كه اين حيوان حلال و يا حرام گوشت باشد.

اين سالخورده كه گفته مي‌شود به دليل مشكل عاطفي كه در ايام جواني براي او رخ داده از مردم و اجتماع گريزان و گوشه عزلت و انزوا برگزيده ساليان سال است كه در زير مكاني مسقف ماوا ندارد و در گرما و سرما درهواي آزاد به سر مي‌برد.

برخي از جوانان و نوجوانان دژگاه براي عمو حاجي مرغ، گربه، روباه، خارپشت و حتي مار مرده مي‌برند او اين حيوانات را در گودالي در اطراف خود دفن مي‌كند و پس از چند روز با آتشي كه در اين گودال مي‌افروزد، آن را نيم پز مي‌كند و با ولع خاصي مي‌خورد.

عمو حاجي پس از آن با خوردن آب گنديده كه در يك حلب زنگ زده و حشرات مختلف در داخل آن شناور هستند، وعده غذايي را به پايان مي‌برد.

ليوان او يك حلب 5 /4 كيلويي روغن است و او با استفاده از اين حلب روزانه نزديك به پنج ليتر آب مي‌نوشد.

لباس پوشيدن اين مرد در دهستان دژگاه كه داراي گرماي نزديك به 50 درجه سانتي گراد است شگفتي آور است زيرا او تمام لباس‌هايي را كه مردم اين منطقه برايش مي‌آورند، پس از بريدن آستين‌هاي پيراهن و پاچه‌هاي شلوار با دندان، آنها را برتن مي‌كند.

لوازم زندگي او شامل يك چماق است كه پيشتر پلوس وانت بوده است و وزن آن 17 كيلوگرم است، استكان چايخوري اين مرد عجيب يك كلاه ايمني اسقاطي است و چند حلب كهنه روغن نباتي است كه بچه‌هاي اين دهستان با آفتابه در اين حلب‌ها براي او آب مي‌ريزند.

عمو حاجي يك پيپ استثنايي هم دارد كه از يك زانوي سه اينچي آب تشكيل شده كه او سرگين ( فضولات)حيوانات را در آن مي‌ريزد و آتش مي‌زند و به آن پك مي‌زند و با هر مرتبه پك، دود پر حجمي از دهانش خارج مي‌شود.


افزون بر اين كه شست و شوي بدن، ظرف آب و بهداشت براي او معنا ندارد، خود را با سوزاندن موهاي زايد بدن اصلاح مي‌كند.

 

محل زندگي اين مرد رويگردان از بهداشت و مردم، محل تجمع سگ، گاو و چهارپايان محل است.

 

به نظر مي‌رسد تا كنون كارشناسان بهداشت با عموحاجي مواجه نشده‌اند.

 

شهرستان فراشبند در فاصله 164 كيلومتري جنوب غربي شيراز، واقع شده است.

منبع: عصــــر ایران
بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۶
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
پاسخ
12
5
بابا گفتن شيرازي جماعت تنبله و زياد كار نميكنه اما اينجوريش ديگه خداييش بعيد بود.
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
از کی تا حالا 164 کیلومتری شیراز هم جز شیراز شده.
بگو فراشبندی نگو شیرازی
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
بسم الله الرحمن الرحيم
با سلام
لطفا بين اقوام و مليت هاي كشور تفرقه نيندازيد با تشكر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
پاسخ
0
5
بایددست وپای این حاج عموی شیرازی رابست وبه یک کارواش ببرند تا چرکهای بدنش پاک شود.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
پاسخ
2
1
عجيبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
پاسخ
0
4
کجای این خبر مربوط به شیراز میشد...تنبلی هم مربوط به همه ایرانیان عزیز است....
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
پاسخ
1
6
اولا این یارو شیرازی نیست اهل منطقه دهرم شهرستان فراشبنده نزدیکای شهرستان جم طرفای کنگان و عسلویه جهت اطلاع باید بگم شیرازی ها هم تنبل نیستند خیلی ریلکس هستند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
پاسخ
0
3
خانم ، اولا" ایشان شیرازی نیستند . شهرستان فراشبند. ثانیا" اون بخاطر مسائل عاطفی وروحی وغیره اینجوری شده مریضی روحی چه ربطی به تنبلی داره خانومممممممممممم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
پاسخ
0
0
سنش را هم می گفتید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
پاسخ
0
0
سلام ، این بنده خدا مطمئنا ازنظرروحی فرد سالمی نیست ومی تواند منبا شیوع بیماریها باد لطفا به وضعیت وی رسیدگی شود ووزارت بهداشت وظیفه جمع آوری این افراد را بایست درسرلوحه کارهایش قراردهد.
پاسخ ها
نظر س
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
این بنده خدا هم داره واسه خودش زندگی می کنه بابا
عجببببب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
پاسخ
0
1
ااااایییییییییی حالم به هم خورد .پس این وزیر بهداشت چی کار میکنه؟ تو شیراز یا حالا هر جای دیگه خانه بهداشت وجود نداره؟چرا نمیبرنش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
پاسخ
0
0
بنام خداوباسلام درودبه هم وطن نان منتقدلازم به یادآوری میدانم که خداوندانسان هارامخیرآفریده آختیارسبک زندگی باخودش است نبایدبه ترکیب اش دست درازی کردمگربافتاوی فقهی آن هم متولیان خاص خودش رادارد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
پاسخ
2
1
شیرازیه دیگه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
پاسخ
0
1
مثل اينه كه طرف اهل دماونده بگيد تهرونيه .درسته كه ما شيرازي ها به ريلكس بودن و تفريح و خوش بودن معروفيم.ولي ديگه اينجورها هم نيستيم!! خيلي بهم برخورد !!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
پاسخ
3
0
فكر كنم اين بابا ترك بود نه شيرازي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
پاسخ
0
2
به ترك ها توهين نكن.اقا مصطفي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
پاسخ
0
4
دم همتون گرم، اصل موضوع رو ول کردین دنبال مباحث قومی رفتین، این بنده خدا یه ایرونیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
پاسخ
0
3
آقا مصطفی ایندفه خواستی حرف بزنی اول فکر کن من ترک نیستم ولی با اونا زندگی کردم خیلی آدمای با فرهنگیی هستن دفه آخرت باشه توهین کردی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
پاسخ
0
0
be relaaaaaaaaaaaaaaaaaax!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
پاسخ
0
1
من که باهاش خیلی حال کردم شما چطور؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
پاسخ
0
0
من که باهاش خیلی حال کردم شما چطور؟
نظر فاطمه ال طاها
| درباره انسان غارنشین زنده در شیراز! / عکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
پاسخ
0
1
سلام و خسته نباشيد خيلي تاسف باره يه ايراني وضعيتش اين باشه مثل اينكه ما مسلمان هستيم و بايد به فكر همديكر باشيم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
پاسخ
0
0
badbakhtarin adam ro zamin in aghastshoma ham bahash hal mikoni bejaye tasof khili ahmaghid agha saeed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
پاسخ
0
0
سلام
فاطمه جون اگه دوس داری آدرسشو که دادن برو براش فکری کن و به وضعیت بهداشتی و خوراک حلالش برس
اگه حواست بود گفته بودن که هر کاری میکنن قبول نمی کنه(نه غذای سالم و نه بهداشت و...)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
پاسخ
0
2
با سلام خدمت دوستان
واقعا من این فردو از نزدیک دیدم . روزی که من رفتم یه مقداری برنج پخته براش اوردن .برنجا رو ریخت رو یه پلاستیک تا بگندد ,و برنجهای که چند روز پیش ریخته بود جلو افتاب و مونده بود با آب قاطی کرد و خورد .
نتیجه اخلاقی : فقط دوستانی که اضافه وزن دارن برن ببینیش چون هر که دیدیش تا یک ماه چیزی دیلش نمیکشه بخورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
پاسخ
0
1
اولاً فراشبند و جم ديگه جزء استان فارس هم نيست ديگه چه برسه به شيراز
دوماً شيراز بخاطر اصالت و معروفيش همه جا را به شيراز نسبت ميدهند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
پاسخ
0
0
اصلا با عقل جور در نمیاد که آدم با این وضع بتونه زندگی کنه
مگه میشه با عدم رعایت بهداشت به این فجیهی زنده موند !!!!
بعیده .....
UNITED ARAB EMIRATES
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
پاسخ
0
0
با سلام خدمت همه دوستان
بچه ها به نظر من باید یه فکری به حال این بنده ی خدا کرد چون خداوند انسان را افریده برای کمک کردن به هم نوعان خودش .
روزتان خوش بااااااای
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
پاسخ
0
0
خانم مریم، من با شخصیت تر و با فرهنگ تر از شیرازی ها توی ایران ندیدم. لطفا در اظهار نظراتتان سعی کنید به کسی توهین نکنید.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
پاسخ
0
0
halam b ham khord
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
پاسخ
0
0
بذارین تمدن ها حفظ شن انقدر خوردشون نکنین آخه اون به شما چه کار داره داره واسه خودش زندگی میکنه ولش کنید بنده خدارو!!!!!!!!!!!!!!!!!!
UNITED STATES
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
پاسخ
0
0
اولا که شیرازی نبود و اطراف فراشبند بوده ثانیا خیلی هم دلتون بخواد که شیرازی باشید شهر شیراز و مردم با صداقتش باعث افتخار این مملکتن
UNITED KINGDOM
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
پاسخ
0
0
خوشا شیرازو وضع بی مثالش
خداوندا نگهدار از زوالش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
پاسخ
0
1
اتفاقاً خیلی هم سالمو سرحال به نظر میاد.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
پاسخ