۱۱۰۶۲۳۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

روسیه: به اقدام غیردوستانه آمریکا پاسخ می‌دهیم

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر امکان اخراج دیپلمات‌های روس از آمریکا، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه با احمقانه خواندن خط مشی واشنگتن در قبال مسکو گفت: روسیه به هر اقدام غیردوستانه آمریکا پاسخ می‌دهد.

خبرگزاری ایرنا: به دنبال انتشار اخباری مبنی بر امکان اخراج دیپلمات های روس از آمریکا، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه با احمقانه خواندن خط مشی واشنگتن در قبال مسکو گفت: روسیه به هر اقدام غیردوستانه آمریکا پاسخ می دهد.

لاوروف امروز (پنجشنبه) در پایان مذاکرات خود با "مختار تیلوبردی"، همتای قزاقستانی خود گفت: آمریکا و متحدانش شرکای نامطمئنی هستند و نباید به آنها تکیه کرد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: "حتی یک ساختار طرفدار مقامات واشنگتن مانند شورای آتلانتیک نیز در حال انتشار مطالبی است که از خط مشی منتهی به بن بست مطلق و شاید حتی احمقانه ایالات متحده در رابطه با روسیه انتقاد می کند، که از نقطه نظر اهداف اعلام شده در زمان اعمال تحریم ها، هیچگونه نتیجه ای ببار نمی آورد".

لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با مختار تیلو بردی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان، سیاست تحریمی واشنگتن در مورد مسکو را بی ثمر خواند که مسیر منتهی به بن بست است.

وی با بیان اینکه سیاستهای آمریکا در مورد روسیه حتی در داخل این کشور (آمریکا) با انتقاد های شدید مواجه شده است، اظهار داشت: حتی تشکیلاتی همچون شورای آتلانتیک که یک اندیشکده طرفدار دولت محسوب می شود، از این سیاست به بن بست خورده دولت آمریکا که هیچ نتیجه ای برای واشنگتن ندارد، انتقاد می کند.

وزیر خارجه روسیه گفت: این وضعیت بارها تکرار شده است. این گونه اقدامات، ما را مطمئن می کند که فقط باید به خود متکی باشیم.

وی ادامه داد: زیرا آمریکا و متحدانش شرکای نامطمئنی هستند و در عرصه های کلیدی برای کشور نمی توانیم به آنها تکیه کنیم.

رسانه های خارجی امروز (پنجشنبه) گزارش دادند که آمریکا امکان دارد دیپلماتهای روسی را از آن کشور اخراج و تحریم های جدیدی علیه مسکو وضع کند.

خبرگزاری تاس به نقل از "بلومبرگ" اعلام کرد: "دولت آمریکا موضوع اتهام دست داشتن روسیه در انتخابات آمریکا و همچنین هک شدن سایت "سولار ویندز" Solar Winds را در دست تحقیق قرار داده و هم اکنون این تحقیقات تکمیل شده و دولت آمریکا امکان دارد بزودی اقدامات تلافی جویانه ای علیه روسیه اتخاذ و آن را اعلام نماید".

بنابر گزارش بلومبرگ، سه مقام آشنا با موضوع، این مطلب را بیان کرده اند.
بلومبرگ به نقل از افرادی که نخواسته اند نامشان فاش بشود، می افزاید؛ "اقدامات احتمالی می تواند شامل تحریم و اخراج افسران اطلاعاتی روسیه از آمریکا باشد که در پوشش دیپلمات در آمریکا مشغول به کار هستند".
قرار بود مقامات ارشد دولت آمریکا دیروز /چهارشنبه/ درباره این موضوع تشکیل جلسه بدهند و در مورد اقدامات لازم صحبت کنند.

"بلومبرگ" اشاره می کند:‌ هم اکنون "جو بایدن" و مشاورانش در مقابل یک گزینه سخت قرار دارند. آنها از یک سو باید بنشینند و بررسی کنند ببینند چه مجازات سختی می توانند علیه سوریه اعمال کنند؛ در عین حال دولت بایدن از طرفی نیز به کمک روسیه در یک سری اولویت هایش نیاز دارد؛ از جمله این اولویت ها می توان به موضوع بازگشت آمریکا به توافق هسته ای ایران، شروع مجدد گفت وگوها حول محور کنترل تسلیحات و مبارزه با تغییرات اقلیمی اشاره کرد".

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج