جاباما
۱۱۱۴۳۱
۶۱ نظر
۷۲۶۷
۶۱ نظر
۷۲۶۷
پ

این هشتگ که می گویند یعنی چه؟

هشتگ یک واژه ابداعی است که چند وقتی است بین کاربران شبکه های مجازی باب شده. واژه جدیدی که هنوز غریب هست. اما به نظر می رسد که غریبی این واژه فقط محدود به ما ایرانی هاست.

هفته نامه همشهری جوان: هشتگ یک واژه ابداعی است که چند وقتی است بین کاربران شبکه های مجازی باب شده. واژه جدیدی که هنوز غریب هست. اما به نظر می رسد که غریبی این واژه فقط محدود به ما ایرانی هاست. چون اواخر سال ۲۰۱۲ زنی در انگلیس اینقدر فاز کلمه را داشته که اسم بچه اش را گذاشته هشتگ! (# واقعی) البته این غریبیِ ماها با مفهوم هشتگ بی مناسبت هم نیست.

هشتگ آنطوری که روی زبان های دیگری مثل انگلیسی می نشیند، روی رسم الخط فارسی اصلا چشمنواز و زیبا نیست. دلیلش هم چسبیده به کار رفتن رفتن کلمات و همچنین عدم وجود حروف بزرگ و کوچک (به شکلی که در زبان انگلیسی وجود دارد) در نوشتار فارسی است.

مثلا وقتی می خواهید عبارت «من عاشق سفر هستم» را به هشتگ تبدیل کنید و همراه متن یا عکسی که دارید در یکی از صفحه های مجازیتان منتشر کنید، به علت فاصله بین کلمات جمله بالا ناگزیرید که یا چهار هشتگ جدا بگذارید یا با آندرلاین کلمه ها را به شکل فارسی به هم متصل کنید (#من_عاشق_سفر_هستم) در صورتی که انگلیسی همین عبارت با هشتگ خیلی سرراست و به شکل ILoveTravelling# درمی آید. به هر حال با علم به همه این نکات استفاده از هشتگ روز به روز در دنیای مجازی در حال افزایش است و این مفهوم دارد کم کم به یکی از محبوبترین ابزارهای اینترنتی تبدیل می شود.

اما به راستی دقیقا هشتگ چیست و از کجا آمده؟ آمدنش بهر چه بوده و به کجا می رود آخر؟ جواب این سوال ها را می توانید در این گزارش پیدا کنید.

سوال اول - هشتگ چیست؟

اگر بخواهیم با بارم دو نمره یک تعریف جمع و جور برای هشتگ بگوییم، به زبان ساده، هشتگ عبارت است از یک نماد پیشوندی که اولین بار برای نامگذاری گروه ها در چت IRC خارج از حوصله متن است و خودش مقاله ای جدا می طلبد اما اگر تعریف دم دستی و تقریب به ذهنش را بخواهید، این کلمه خلاصه شده Internet Relay Chat و یک نوع سرور چت پرسرعت و یک سیستم چت چندکاربره است.)

اگر بی خیال این تعبیر خشک و علمی شویم، زبان ساده ترش این می شود که وقتی در بعضی شبکه های اجتماعی (که الان تعدادشان به ۱۸ می رسد) ابتدای کلمه ای که نوشتید، علامت «#» را بگذارید، می بینید کلمه به صورت آبی درمی آید و به اصطلاح هایپرلینگ می شود. حال دیگر عبارت شما یک کلمه خالی نیست و با شارپ اولش تشکیل یک هشتگ را می دهد.

این هشتگ که می گویند یعنی چه؟

در تاریخچه هشتگ آمده که سال ۲۰۰۷ گروهی از کاربران یک نرم افزار کدباز به اسم Chriss Messina برای اولین بار کلماتشان را هشتگ کردند و این اولین استفاده رسمی از هشتگ در توییتر به شمار می رود. در همین حال و هوا هشتگ به یکی از ابزارهای خوبی تبدیل شد که کاربران می توانستند با به کارگیری آن رتبه شان را در نتایج جستجوها ارتقا بدهند.

بعدتر و در جولای ۲۰۰۹ توییتر به اهمیت هشتگ و همچنین به علاقه کاربرانش در استفاده از آن بیشتر پی برد و هشتگ ها را تبدیل به لینک کرد تا با کلیک آن، کاربران به صفحه ای مجزا که شامل تمام موضوعات مرتبط است، متصل شوند. سنتی که تا الان هم در توییتر به عنوان یکی از مهمترین شبکه هایی که هشتک در آن به کار می رود، به جا مانده و در سال ۲۰۱۰ گسترش هم پیدا کرد. به شکلی که این روزها با راه اندازی بخشی به نام Trending Topics به کاربران این امکان داده می شود تا در لحظه بفهمند کدام موضوع بین کاربران مورد توجه است. روندی که نشان می دهد این اصطلاح جدید در فضای مجازی حالا حالا جای پیشرفت دارد و در کنار تگ و منشن می تواند به لغتی دیگر در ادبیات شبکه های اجتماعی بدل شود.

سوال دوم - چه کاربردهایی دارد؟

۱- فهمیدن الگوهای رفتاری کاربران

یکی از اصلی ترین وظایف توییتر پیدا کردن الگوهای رفتاری کاربرانش است. هدفی که با اختراع هشتگ شکل جدی تری در این شبکه اجتماعی به خود گرفته. یکی از دلایل پیدایش هشتگ در توییتر هم اساسا فهمیدن همین نیازهای مبرم و روزانه کاربرهاست.

علاوه بر این پیدایش هشتگ ها پدیده ای است کاملا مقطعی. فرض کنید مثلا اوباما در کاخ سفید در مورد وضعیت اقتصادی در حال صحبت کردن است. میلیون ها کاربر توییتری در سراسر جهان، همزمان با صحبت های اوباما با به کار بردن هشتگ هایی چون obama#speech#whitehouse#economy نظرات و موضعگیری های خودشان در درباره صحبت های اوبا منتشر می کنند.

این هشتگ ها ممکن است در ساعاتی که اوباما مشغول سخنرانی است در توییتر «ترند» شوند ولی بلافاصله بعد از اتمام مراسم و از بین رفتن تب و تاب ماجرا، کاربران همیشه در تایم لاین توییتر سراغ موضوعی دیگر می روند و هشتگ های فوق الذکر از دایره ترند بودن خارج شده و به تاریخ می پیوندند.

۲- تبلیغ یک برند

خیلی از شرکت ها و کارخانه های معتبر دنیا این روزها برای بیشتر دیده شدن برندشان در فضای مجازی از هشتگ ها استفاده می کنند. قضیه هم از این قرار است که اصولا شرکت ها و کارخانه ها ترجیحشان بر این است تبلیغ محصولاتشان را با یک هشتگ خاص (که می تواند نام آن برند باشد) جلو ببرند.

اما برخی دیگر چنین عقیده ای ندارند و در دنیای مجازی برای مخاطبانشان هشتگ های گوناگونی به کار می برند. استراتژی که با توجه به نوع محصولی که آن شرکت ارائه می دهد و همچنین سیاستگذاری هایی که در سطح دنیای مجازی دارد، متفاوت است.

به عنوان مثال فرض کنید مک دونالد با به کار بردن هشتگی مثل ILoveMcD# مشتریانش را ترغیب می کند که در توییت ها از این هشتگ در صفحه هایشان استفاده کنند. مک دونالد هم متضمن می شود که توییت هایی از کاربران با این هشتگ را در صفحه اش به اشتراک بگذارد. اقدامی دو سر سود به شمار می رود. بدین معنی که هم رونق صفحه مک دونالد در آن شبکه اجتماعی بیشتر می شود و به سمت مخاطب محور بودن سوق پیدا می کند، هم آن فردی که این عکس را گذاشته با شر شدن توییتش توسط صفحه ای همچون مک دونالد که در توییتر مخاطب زیادی دارد، بیشتر دیده می شود و می تواند فالوئرهای بیشتری داشته باشد. اتفاقی که اخیرا خیلی از رستوران های ایرانی هم در اینستاگرام به فکر آن افتاده اند و مشتری ها با هشتگ کردن نام آن رستوران می توانند به تبلیغ هر چه بیشترش در دنیای مجازی کمک کنند.

۳- کاربرد در برنامه های مختلف رسانه های جمعی

دایره کاربردهای کلمات داخل هشتگ فراتر از اینها هم می رود. از سال ۲۰۱۰ خیلی از برنامه سازان تلویزیونی در شبکه های مختلف از هشتگ به عنوان عاملی برای تعامل با بینندگان و گرفتن آنی بازخوردهایشان استفاده می کنند. بدین شکل که مثلا مجری تلویزیونی برای موضوع خاصی از بینندگان سوالی می پرسد و از آنها می خواهد تا چند دقیقه دیگر با هشتگی که خودش در برنامه اشاره می کند، توییت کنند.

توییتر نیز تمام توییت های مرتبط با موضوع را بلافاصله برای برنامه می فرستد. بدین ترتیب برنامه تلویزیونی به کمک هشتگ های توییتر در کمتر از چند دقیقه چندین هزار کلمه کامنت از بینندگانش خواهد داشت. البته این گرفتن بازخورد می تواند با فاصله از پخش برنامه هم باشد. مثلا سوالی توسط برنامه مطرح شود و از بینندگان بخواهند که تا هفته بعد جواب هایشان را با توییت هایی که هشتگ خاص داخلشان دارد، بدهند. کاری که در کشور خودمان و برای برنامه های تلویزیونی محدود به ارسال پیامک و ایمیل است.
این هشتگ که می گویند یعنی چه؟

۴- با هشتگ بخر!

از ماه فوریه ۲۰۱۳ بود که سوشیال نتورک توییتر با آمریکن اکسپرس (یکی از شرکت های معروف خدمات مالی آمریکا که کارت شارژ، کارت اعتباری و چک مسافرتی به اعضایش عرضه می کند) به این توافق رسیدند که با هشتگ کردن نام کالای خاصی که کاربر می خواهد به شکل آنلاین جنس را خریداری کند. به شکلی که اعضایی از آمریکن اکسپرس که توییترشان را با حساب سایت سینک کردند، جنسی که می خواهند را با هشتگش توییت می کنند و آمریکن اکسپرس با توییتی به آنها ریپلای می دهد تا خریدار جنس انتخاب شده را اوکی کند. بعدش هم جنس را می فرستند دم در خانه اش، به همین راحتی.

۵- فراگیری در سه سوت!

خیلی از اتفاق های سازمان یافته ای که در دنیای واقعی می افتد، ریشه در استفاده از هشتگ در دنیای مجازی دارد. خبرهایی که می توانند با به کار بردن هشتگ به سرعتی همچون رشد سلول های باکتری بین کاربرها نفوذ کنند و در عرض کمتر از چند دقیقه هزاران نفر از آن آگاه شوند. گفته می شود در اوایل سال ۲۰۱۰ هشتگ هایی مثل OccupyWallStreet# و LibyaFeb۱۷# زمینه ساز و گسترش دهنده جنبش وال استریت و جنگ لیبی بودند.

۶- رسیدن صدای شکایت های مردمی به گوش مسوولان

هشتگ ها گاهی وقت ها واسطه ای هستند میان مصرف کننده و تولیدکننده برای بحث درباره کیفیت محصول. مثلا برای مدتی هشتگ هایی با نام bastag ساخته شده بود تا کاربران مجازی بتوانند با به کارگیری آن به طور مستقیم انتقاد خودشان را در استفاده از فلان محصول بیان کنند.

برای مثال در ژانویه ۲۰۱۲ مک دونالدز هشتگ McDstories# را برای مشتریانی که از مجموعه رستوران های زنجیره ای آن استفاده می کنند، قرار داد. تلاشی که البته نافرجام ماند و انتظاری که مک دونالد داشت اصلا برآورده نشد. به طوری که مک دونالد بعد از دو ساعت اینقدر بازخورد منفی و شکایت های متعدد از مردم دریافت کرد که کلا هشتگش را تعطیل کرد و رفت پی کارش.

۷- توصیف حس نویسنده

این مورد نسبت به مواردی که تا اینجا گفتیم، جالب تر و البته اختصاصی تر است. توصیف حس نویسنده در قالب هشتگ یکی از جدیدترین اتفاقاتی است که برای محتوای شبکه های اجتماعی در سال های اخیر افتاده.

همه می دانیم این روزها کاربران بسیاری از این شبکه های اجتماعی، دیگر حوصله خواندن متن های طولانی و پیچیده را ندارند و رویکردشان به جای محوریت «جمله» به سمت محوریت «کلمه» رفته. کاربرهای عام بیشتر دوست دارند تصویری تر و خلاصه تر یک موضوع را ببینند و بخوانند و رویکرد وبلاگی را زیاد نمی پسندند.

البته ماهیت شبکه اجتماعی که درباره آن صحبت می کنیم هم مورد مهمی در این تحلیل به شمار می رود. مثلا توییتر از ابتدا قصد کوتاه بودن را به دنبال داشته و به مخاطبانش اجازه نداده/ نمی دهد که متنی بیشتر از ۱۴۰ کاراکتر تایپ کنند ولی شبکه ای دیگر مثل فلیکر رویکردش چیزی متفاوت از توییتر بوده و وبلاگی تر دیده می شود اما در مجموع چیزی که واضح است میل به کوتاه بودن نوشته هاست که بعدها با ورود هشتگ به فیس بوک (که نسبت به دیگر رفیق های مجازی اش در استفاده از هشتگ مقاومت می کرد) نشان می دهد زاکر برگ و دوستان هم تغییر را حس کرده و برای آن آماده اند.

حال همین اجبار به کوتاه بودن باعث شده که کاربرها سعی کنند جملات بلند خودشان را در قالب تک کلمه هایی که داخل هشتگ می اندازند، توصیف کنند. تک کلمه هایی که دیده می شود می تواند معادل یک جمله کامل معنی بدهد و بی آنکه چیزی از مقصود بکاهد، آن را منتقل کند.

مثلا به این نمونه فارسی دقت کنید. دانشجویی که سال هاست فارغ التحصیل شده، می خواهد درباره یکی از اساتید دانشگاه که با او خاطرات زیادی دارد، توییتی بنویسد. اصل جمله این شکلی است: «یادش بخیر استاد مهری سر کلاس معادلات. قسم می خورد بچه بشینین سر جاتون. چقدر دلم براش تنگ شده.» این جمله را با هشتگ می توان مثلا اینطوری نوشت: «بچه ها!بشینین سر جاتون.#مهری#دانشگاه#معادلات#خاطره#دلتنگی».

سبکی که بین ایرانی های مقیم اینستاگرام (!) هم در حال رشد چشمگیری است و این روزها خیلی ها کنار عکسی که می گذارند، با به کار بردن هشتگ یکی از المان های قوی برای توصیف حس نویسنده نسبت به مطلبش در فضای مجازی به شمار می رود. موضوعی که اتفاقا یکی از مسائل مهم علم هوش مصنوعی هم به شمار می رود که می گوید: «هشتگ ها یکی از قوی ترین پیشگوهای فضای مجازی و به تعبیر صادرکننده یک بیانیه طعنه آمیز هستند!»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نگار

      خیلی مقاله ی خوبی بود...مدت ها این سوال تو ذهنم بود
      فقط تو مثاله مورد اخر خب اگه یه نفر اونطوذی خلاصه بنویسه که بقیه نمیفهمن چی میگه!!!!

    • سینا

      آخرش هم من نفهمیدم این هشتگ چیه؟ وچه موقعی باید ازش استفاده کرد؟ خلاصه اش کن به جای این جمله های قلمبه سلمبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکم واضحتر و ملموس تر بهتره

    • بدون نام

      اگر مثال عيني تري مياورديد قابل درك تر بود

    • بدون نام

      انگار كلا يه كار بى معنى و بى مزه اىِ،،، آخرشم نفهميديم اين هشتگ به چه درد ميخوره

    • مهدی

      ممنون.
      بسیار خوب یود.

    • Vajihe

      چقدر پیچیده توضیح دادید یکم ساده تر بیان میکردید بهتر بود

    • بدون نام

      #سلام هشتک گذاشتم

      پاسخ ها

      • عار

        باشه

    • بدون نام

      نویسنده خودش هم بلد نیست هشتگ چیه.
      خب اگه # را بزاریم چه اتفاق می افته؟ نزاریم چه اتفاق نمی افته؟

      پاسخ ها

      • امیرحسین

        وقتی # می زارید کلمه ی دلخواهتان تبدیل به موضوعی برای جستجو میشه و وقتی روش کلیک می کنید مطالبی با همون موضوع براتون میاره.

    • بدون نام

      بچه ها زیاد خودتونو خسته نکنین ، همینطور که میبینید بنده قبل و بعد اسمم در بالا هشتگ استفاده کردم و به همین دلیل زیبا تر شده و علامت فوق فقط جنبه ی زیبایی دارد و بس، و نویسنده زیاده گویی فرموده است و یادش رفته بگه که این علامت بیگانه هماننده زبان انگلیسی یک علامت بین المللی تشریف داره البته رمز و راز های پشت این علامت بماند!!!!!!!!!!! که به ما اصلا ربط نداره. دشمن دانا به از دوست نادان است.

    • اسماعیل

      سلام دوستان
      برای افرادی مثل من که اصلا از هیچ سایتی مثل اینستاگرام و توییتر و .... استفاده نمی کنند قابل فهم نیست.
      اما با خوندن این مطالب 1 چیزی دستگیرم شد البته اگه درست میگم تأیید کنید
      این هشتگ یه چیزی ایجاد می کنه مثل کلمات کلیدی که مثلا ما توی گوگل سرچ می کنیم
      اما چون این کلمات فقط توی 1 یا چند تا سایت خاص و اون هم فقط به عنوان مطالب متنی و نوشتاری و غیر قابل سرچ در گوگل و موتورهای جستجوگر استفاده میشند، پس این کمک میکنه توی همون سایت ها دسته بندی ای از کلمات کاربردی و کلیدی ایجاد بشه،
      چون با توجه به اینکه این سایت ها یه جورای هوشمند عمل می کنند و کلمات پر استفاده رو شناسایی می کنند این کار خودش هوشمندی رو بهبود میده

    • ماهك

      عالي بود .. عالليييييي.. كاش براي هر موضوعي ميشد توضيحاتي بع اين خوبي و كاربردي اي و عالي اي پيدا كرد!
      واقعاممنونم ازتون!
      و در مورد آقاي اسماعيل: افرين كاملا درست متوجه شدين فقط اينكه هر هشتكي تو هر شبكه اي كه ساخته ميشه تو همون شبكه قابل شناسايي و استفاده ست!

    • سینا

      بازم اولش یه چیزیایی میدونستم اینو خوندم اوناام پرید.با این توضیح دادنتون خودشونم نمیدونن هشتگ چیه

    • اوا

      يه # بزاريم ميشه هشتك؟؟

    • امیر

      داداش اینجوری توضیح دادی :

      برای توضیح هشتک باید این رو در نظر داشته باشید که استفاده از هشتک خیلی مرسوم شده و لذا طوری هستش که در واقع این طور باید بگم هشتک چطور بوجود اومد؟... خب این یکی از جالب ترین مباحث شبکه های مجازیه و به طور مثال اوباما سخنرانیش تموم میشه هشتک ها به تاریخ میپیوندن . خب لابد از خدتون میپرسید هشتک چطور شد که به اینجا رسید خب بحثش مفصله و باید در واقع اینطور در نظر گرفت که ...

      یعنی خزعبل محض داری میگی داداش ...

    • بدون نام

      یه نوع کدهایی در سایتهایی استفاده میشن که از طریقش میتونیم آدرس صفحه مورد نظر رو بزاریم تا مرورکننده با کلیک روی اون به آدرس مورد نظر بره، منتها استفاده از کد مخصوص به ما این امکان رو میده که به جای اینکه آدرس رو به نمایش بزاریم برای آدرس یه اسمی بسازیم و فقط اون اسم نمایش داده بشه. مثلا در بعضی سایتها میتونیم بین دوتا عبارت [url]

    • محمد

      چنتا مثال عینی میگفتی بابا مغزمون ترکید
      من چیکار به مک وونالد دارم

    • امید

      دوست نویسنده ممنون از توضیحاتتون

      کاربران عزیز! اگرچه متن ممکنه براتون سنگین بوده و می خواهید بگید متن مشکل دارد، اما بهتر نیست ما از کسی که برامون کاری کرده تشکر کنیم و بعد ایراد کارش هم بگیم؟

      پاسخ ها

      • زرررررررررری

        به نکته خوبی اشاره کردین.من اصلا حواسم نبود.واقعا دست نویسنده عزیز و کسی که این مطالبو گرداوری میکنه درد نکنه.ولی اگه چند‌‌‌‌‌‌ تا مثال عینی تر و واضحتر و به زبان خییییلی ساده تر بیان بشه خیلی بهتر میشد

    • سیروس

      قبلا با اطلاعات خودم باکلمه هشتگ کنار آمده بودم با خواندن این مطلب همه رااز دست دادم خدابه این نویسنده خیر عطا کند .

    • داریوش

      با سلام

      آقا من قران رو در چهارده روایت حفظ کردم کتاب قانون ابن سینا رو با زبان عربی خوندمو یاد گرفتم مثنوی مولانا جلاالدین محمد بلخی رو کلا از بر کردم تمامی اصطلاحات عجیب و غریب ناسا و علم شیمی و فیزیک و اصطلاحات پیچیده پزشکی رو آموختم و با معنی درک کردم بهار الانوار و.اصول کافی رو به زبان عربی روی هم حدود صد پنجاه جلد به زبان عربی و فارسی حفظ کردم خط میخی رو با معانی و تفاسیر کلمات و جملات یاد گرفتم ،
      اما متن تو رو الان 22 دوبار که از اول به آخر دارم میخونم آخرشم نفهمیدم چی گفتی و بالاخره واسم مشخص نشد هشتگ زن بود یا مرد؟!

      پاسخ ها

      • مرجان

        خب شما سواده فضای مجازیتون کمه...واسه همین نفهمیدین متن رو...این دلیل بربدبودن متن نیست...این مقاله خیلی عالی بود

    • بدون نام

      به زبان ساده یعنی اینکه اگر یک کلمه ای رو هشتگ کنی، سریعتر و راحت تر میشه نظر مردم دنیا رو درباره ش دید

    • goliw

      خوب توضیح دادین امادرکل گیج کنندس!

    • سپیده

      توضیحاتتون جامع و کامل بود...نظرات منفی هم بخاطر اینه ک توضیح کوتاه و ساده تر و خلاصه تری میخواستن ک بنظرم این عزیزان جای اشتباهی اومدن و مشکل از شما نیست...#موفق_باشید

    • بدون نام

      سپاس از توضیحاتتون .:-) :-) :-)

    • بدون نام

      سپاس

    • زهرا

      نفهمیدم.

    • رضا

      یجوراصلاحه
      برای پاسخ دادن براقفلی زدن.وتاکیدکردن رو ی چیز وب طورخلاصه ومختصر بیان کردن ی چیز بجای عبارت بلندتروزیادتر....بیشتردرشبکه های اجتماعی مث اینستاگرام؛توییترکاربرددارد
      علامت #یاب قول معروف مربع رابگی نگی هشتگ میگن واین #براجورخلاصه نوشتنه
      مثلا درفضای مجازی عکسی رو خودت گرفتی وگزاشتی بجااینکه طولانیش کنی و بگی من عکس گرفتم اینجاکجاس وفلان وبمان میای مینویسی
      #خودت_عکس_بگیر#مثلااصفهان
      حتی بازیگراهم ک میخوان بیوچیزی بنویسن توی فیلمی بازی کردن میگن
      #عاشقانه#محمدرضاگلزار#ساره بیات و......
      این ب طورمختصره
      ولی درکل یجوراصطلاحه مثلا بایکی کل گرفتی اون بهت چیزمیگه تومیگی هشتگ فلانی هشتگ.....

    • محمد

      من که اخرش نفهمیدم هشتک یعنی چی فکرکنم یه نفرپاسوربازی میکرده یکیشون هشتلو گذاشته نفردومی هم تک اومده بعدازخوشحالی گفته هشتک بغل دستیش که خواب بوده ازخواب میپره وبدبرداشت میکنه وادامه ماجرا این میشه

    • محمد

      آخرش هیچی نفهمیدیم

    • وجید

      #آموزنده96

    • زهرا

      #خخخخخخخخ دست پرتوان برس به من ناتوان#خیلی خیلی مسخره بودی لابدبعدچندوقت دیگه علامت مثبت ومنفی یه نمادمیزارن

    • احمدرضایی

      هشتگ یعنی:عنوان یا موضوعی که نویسنده یابوجودآورنده آن درنظردارد مطلبی را به اطلاع مخاطبانش برساند یا آرا و نظرات آنها را جمع آوری کند یا نظرات را درجهت خاصی بسیج کندویا با خود همراه کند.سعی کردم ولی ساده تر ازین نتوانستم توضیح دهم.

    • بدون نام

      بابا هشتگ هشتگه دیگه جون بچتون ول کنید !!
      دیگه اندازه یه مقاله نمیشد این هشتگ اون پیچوندید ملت رو هم گیج کردید.

    • نذل

      من دندونم درد ميكنه

    • عبداله

      خوب همین جا یه هشتگ بزارید ما آزمایش کنیم بدونیم چیه
      چطور جواب میده
      یعنی تجربه کنیم بعد می فهمیم

    • حسام

      هشت ؟؟؟؟

    • آدم رک

      مردیکه عوضی یه هشتگرد میخوای بگی یعنی چی چرا اینقدر مقدمه چینی میکنی عقده ای

      پاسخ ها

      • سمیه

        واقعا متاسفم برات که اینقدر بی شخصیتی که اینجوری انتقاد میکنی.بهتره بگیم دست اونی که زحمت کشیده این مطالبو گرداوری کرده و نوشته درد نکنه و بعد در ادامش بگیم اگه چند تا مثال عینی تر مینوشت ما بهتر متوجه میشدیم.

      • بدون نام

        تو باید همین جوری نادان بمونی

    • ZAH®INA

      خیلی ممنون که وقت گذاشتین و این مطالب و جمع آوری کردین...
      فقط اگه کمی عامیانه تر و ساده تر و با مثال عینی توضیح میدادید عالی میشد...

    • ladanmokhtari

      چرا اینقدر دور و بر کلمه ای که ریشه و معنی اش را نمی دانید سفسطه و طفره روی و حاشیه نویسی می کنید!؟

      هش به انگلیسی نام علامت مسیر است که به صورت دو تا چهار راه بر روی هم نمایش داده می شود و امروزه روز در ایران هم تقریباً شناخته شده است: #

      تگ هم به زبان انگلیسی یعنی علامت.

      والسلام.

    • مهدی

      واقعا خوب بود دمت گرم من خودم نمیدونسم ینی چی ولی الان کامل دونستم

    • ثمین

      ی چیزایی فهمیدم فک کنم

    • حسین

      خیلی کشش دادین
      خلاصه و مفید میتونستین بنویسین
      نصف مطلب را هم نگفتین

    • بهرام

      خیلی سخت توضیح دادید من فکر میکنم خودت هم نمی دونی چی گفتی

    • دلبر جان

      والله من کلا از اینستا هیچی بلد نیستم که هیچ زدم گوگل که معنیه این کلمه رو بدونم گیج تر شدم آخه واقعا یعنی چی این به اصطلاح#هشتک آتیش پاره.نمیشد ساده تر بگیدد یعنی چی لطفا آخه عزیز جان؟؟؟

    • اکبر

      فکر کنم خودنویسنده مقاله هم نفهمید چی میگه!!!

    • ملینا

      اخر نفهمیدم هشتگ ینی چی

    • مهدی

      شما دنبال موضوعی هستین درباره طبیعت اگر مکان خاصی مد نظرتون هست مثل مازندران در محل سرچ #جنگ_نور نزنید براتون طبیعت جنگا نور رو میاره اینجوری سرچ دقیق تری دارین

    • محسن

      ممنون از توضیحاتتون ولی فقط توضیح دادی اما چیزی به مخاطبت حالی نکردی. یعنی کلأ صفحه سفید میذاشتی بدون هیچ مقاله ای ما بیشتر میفهمیدیم!!!!!!

    • محسن

      ممنون از توضیحاتتون ولی فقط توضیح دادی اما چیزی به مخاطبت حالی نکردی. یعنی کلأ صفحه سفید میذاشتی بدون هیچ مقاله ای ما بیشتر میفهمیدیم!!!!!!

    • Parisa

      سلام ببخشبد معنی هشتگ قلب با ی گیره چیه همچنین ممنونم از توضیحاتتون عالی بود در ضمن میشه لطف کنید معتنی مختلف هشتگ ها رو بنویسید سپاس

    • تبسم

      دقیقا یاد کیانوش تو برره و اهالی برره افتادم

    • محمد

      قدیمها به علامت # نامبر ساین number sign میگفتن و معمولا جلوی اعداد قرار میگرفت مثل 5# ولی وقتی اینترنت و موبایل و شبکه های مجازی راه افتاد تو ایران بهش مربع و هشتگ گفتن.

    • ناشناس

      سپاس بابت مطلبتون استفاده بردم

    • m.a

      اینم چون خارجیا بخصوص انگلیسی ها استفاده کردن برای ما شده کلاس وگرنه اصلا تو کشور ما بهش توجهی که نمیکردن هیچ ،معنی ومفهومی هم نداشت

    • بدون نام

      با سلام کابرارای
      گرامی
      من از خنده ترکیدم
      خودتون ی جوری باش کنار بیاین چیکار ب مهفونش دارین اخه
      هر کی ی چی.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج