۱۱۳۶۵۲۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آماده‌باش سازمان اورژانس کشور برای مقابله با سیل

سازمان اورژانس کشور پیرو هشدار سازمان هواشناسی در رابطه با افزایش بارش و باد شدید در ۱۱ استان کشور به حالت آماده باش درآمد.

خبرگزاری ایرنا: سازمان اورژانس کشور پیرو هشدار سازمان هواشناسی در رابطه با افزایش بارش و باد شدید در ۱۱ استان کشور به حالت آماده باش درآمد.

بر این اساس با دستور رییس سازمان اورژانس کشور، مراکز اورژانس ۱۱ استان و دانشگاه های علوم پزشکی برای پاسخ سریع به حوادث احتمالی و رعایت اصول پیشگیرانه به حالت آماده باش در آمدند.

با توجه به اهمیت موضوع، امروز(چهارشنبه) جلسه ای مجازی برای تاکید مجدد و بررسی میزان آمادگی، با دانشگاه های درگیر و نمایندگان سازمان انتقال خون و معاونت بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد.

در این جلسه روسای اورژانس استان های درگیر ضمن ارائه گزارشی از اقدامات پیشگیرانه انجام شده، بر آمادگی خود برای مقابله با سیل احتمالی و کاهش صدمات ناشی از آن تاکید کردند.

رییس سازمان اورژانس کشور، همکاری میان بخش های درمانی و عملیاتی با توجه به هشدار صادر شده درباره احتمال افزایش بارش ها و وزش باد در ۱۱ استان را ضروری دانست.

پیرحسن کولیوند با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات بین مسئولان اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در این جلسات باید خطرات بررسی شود و هر بخشی با توجه به مسئولیت ها آماده باشد و احتمالات را بررسی کند تا خسارت ها به کمترین حد برسد.

وی درباره اهمیت پیشبرد برنامه ریزی شده کارها در شرایط بحرانی گفت: هر جایی که با برنامه پیش رفتیم یا خسارت به حداقل رسیده یا خسارت نداشته ایم.

رییس سازمان اورژانس کشور افزود: همکاری بین بخشی با فرمانداران، استانداری و حتی سازمان های مردم نهاد که در وضع بحران می توانند کمک کنند، انجام شود همچنین علاوه بر آمادگی تیم های عملیات ویژه، باید از معاونت های بهداشت و درمان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیز کمک بگیریم.

وی همچنین با اشاره به وجود محدودیت های کرونایی در سراسر کشور، به ویژه در استان سیستان و بلوچستان گفت: باید بخشی از ظرفیت بیمارستان های سیستان و بلوچستان و استان های همجوار برای مصدومان احتمالی سیل در نظرگرفته شود تا با کمبود تخت رو به رو نشویم.

ارزیابی فوری بخش ها و اتاق های عمل بیمارستان ها و نیز حفظ ارتباط با رسانه ها از دیگر نکاتی بود که دکتر کولیوند بر آن تاکید کرد و افزود: دارو و تجهیزات باید در شرایطی نگهداری شود که با سیل، آسیب نبیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج