۱۱۳۷۹۸
۶۲ نظر
۵۰۱۶
۶۲ نظر
۵۰۱۶
پ

احسان علیخانی و ماه عسل ۹۳

بعد از اعلام رسمی پخش قطعی برنامه «ماه عسل» در ماه رمضان امسال، احسان علیخانی در مصاحبه ای راجع به حال و هوای برنامه امسالش صحبت هایی کرد. او به این نکته اشاره کرد که «عوامل تولید برنامه «ماه عسل» به مانند سال های قبل همان گروه قبلی خواهد بود.»

احسان علیخانی و ماه عسل 93
روزنامه هفت صبح: بعد از اعلام رسمی پخش قطعی برنامه «ماه عسل» در ماه رمضان امسال، احسان علیخانی روز قبل از تعطیلات، مصاحبه ای با باشگاه خبرنگاران انجام داده و راجع به حال و هوای برنامه امسالش صحبت هایی کرد. او در بخشی از صحبت ها به این نکته اشاره کرد که «عوامل تولید برنامه «ماه عسل» به مانند سال های قبل همان گروه قبلی خواهد بود.»

این در حالی است که تا یکی دو روز قبل از انجام این مصاحبه، اتاق فکر برنامه «ماه عسل» وضعیت مشخصی نداشت. تیم سوژه یابی سال های قبل این برنامه، به دلایلی پراکنده شده بودند و این احتمال وجود داشت که ماه عسل امسال، با تغییر و تحول های فراوانی همراه باشد.

مهمتر اینکه با پیوستن اتاق فکر قبلی «ماه عسل» به برنامه «شهر باران» شبکه یک، این احتمال وجود داشت که امسال، علیخانی یک رقیب سرسخت داشته باشد. در گزارشی مفصل، این مسئله را مرور می کنیم.

یک مصاحبه، یک سوءتفاهم

قضیه از زمانی شروع شد که ماه رمضان سال گذشته، هفته نامه همشهری جوان، مصاحبه ای با مریم نوابی نژاد، مسئول اتاق فکر برنامه «ماه عسل» انجام داد. نوابی نژاد در این مصاحبه، داستان میهمان هایی را تعریف کرد که برای پیدا کردن آنها باید از هفت خان سازمان ها و آدم ها گذر می کرد تا نهایتا بتواند آنها را روی صندلی دکور برنامه بنشاند.

احسان علیخانی و ماه عسل 93

مسئول سوژه یابی ماه عسل، خاطرات جالبی از هر کدام از داستان ها تعریف کرده بود و مثلا گفته بود با خواهر و برادری که مشکل پوستی داشتند، چند سال است که رابطه دوستانه دارد، پسری که خودش و پدرش معتاد بوده اند را از طریق یکی از دوستانش پیدا کرده، با صاحب آسایشگاه پیرمردی که روی آنتن از پیرزنی خواستگاری کرد آشنایی داشته، زوج سرطانی که پنج روز بود بچه دار شده بودند را از قبل می شناخته و … صحبت های نوابی نژاد و تاکیدش روی چگونگی پیدا کردن سوژه ها، نهایتا باعث بروز یکسری سوءتفاهم میان او با علیخانی شد.

بعدها از این مصاحبه اینطور استنباط شد که نوابی نژاد، قدرت تیم سازنده «ماه عسل» را نادیده گرفته و صرفا علت اصلی موفقیت برنامه را، تلاتش های خودش معرفی کرده است.

جذب اتاق فکرهای جدید

البته علاوه بر این سوءتفاهم، همزان بحث دیگری هم وجود داشت. هر کدام از سوژه های «ماه عسل»، توسط خبرنگاران مطرح حوزه های اجتماعی به اتاق فکر پیشنهاد می شود و حتی برخی از آنها پیش از این به عنوان گزارش، در یکی از نشریه ها به چاپ رسیده اند.

طبق توافقات اولیه اتاق فکر با علیخانی، قرار بود منبع هر سوژه اعلام شود اما عملا چنین اتفاقی نیفتاد و حتی اسمی هم از اعضای اتاق فکر در تیتراژ نیامد. همه این اتفاق ها باعث شد تا بعد از چند سال همکاری پیاپی، نوابی نژاد از تیم علیخانی خارج شود.

بعد از این قطع همکاری، هر کدام از این دو، کارهای خودشان را پی گرفتند. علیخانی با چند گروه که همگی از خبرنگاران شناخته شده اجتماعی و حوادث نشریات مختلف بودند وارد مذاکره شد و به طور موازی، کار سوژه یابی را پیش برد، نهایتا توانست چندین سوژه مختلف برای این برنامه تهیه کند.

سوژه جذاب و علاقه به همکاری با نوابی نژاد

یکی از مهمترین دلایل موفقیت برنامه «ماه عسل» دست گذاشتن روی سوژه های جذابی است که معمولا از چشم برنامه سازان دیگر دور می ماند. درست است که علیاخانی با شیوه پرسش و به حرف آوردن میهمان ها تیر خلاص را می زند و نهایتا تاثیر اصلی را روی مخاطبان می گذارد اما این مسئله چیزی از اهمیت سوژه یابی کم نمی کند. در واقع می شود گفت که سوژه و اجرا، دو رکن اصلی موفقیت ماه عسل بودند و به همین دلیل هم بعد از قطع همکاری اتاق فکر قبلی، آنها هم جذب برنامه های دیگر شدند.

دعوت «شهر باران» و «شب های ماه رمضان»

بعد از اعلام خبر قطع همکاری نوابی نژاد با «ماه عسل»، مدیر گروه معارف شبکه یک هم از تهیه کننده برنامه «شهر باران» خواست تا برای اتاق فکر با او منذاکره کند. این در حالی است که این برنامه از مدت ها قبل، با گروه دیگری برای تشکیل اتاق فکر صحبت کرده بود و گروه مذکور داشت کار سوژه یابی را شروع می کرد. به هر حال تهیه کننده با تیم نوابی نژاد وارد مذاکره شد و تیم قبلی از پروژه کنار کشید.

آن زمان قرار بود مجری معروفی اجرای «شهر باران» را به عهده داشته باشد و این اتاق فکر، حضور این مجری را به عنوان یکی از شروط حضورشان در این برنامه قرار دادند. برنامه به مجری مورد نظر پیشنهاد همکاری داد اما این همکاری میسر نشد. دلیل این مجری برای نپذیرفتن پیشنهاد هم این بود که مردم در ساعات منتهی به افطار، مشغول تماشای «ماه عسل» هستند و هر برنامه ای که بخواهد در این ساعت روی آنتن برود، عملا امکان جذب مخاطب ندارد. بنابراین او هم حاضر نیست مجری برنامه ای باشد که از همین ابتدا مخاطبانش را واگذار کرده است. از طرف دیگر همزمان کاظم احمدزاده، تهیه کننده و مجری برنامه «شب های رمضان» هم از این اتاق فکر دعوت به همکاری کرده بود.

تردید در ادامه راه یک غول

علیخانی با اینکه آن زمان چندین سوژه را برای برنامه امسال به دست آورده بود اما انگار هیچکدام از سوژه ها با سلیقه اش همخوانی زیادی نداشتند. یک جورهایی گویا با این سوژه ها نمی توانست آن تاثیری که مدت نظرش بود روی مخاطبان بگذارد. حالا دیگر «ماه عسل» آنقدر قدرت پیدا کرده و تبدیل به برند شده که اگر خود علیخانی هم بخواهد، مخاطبان به او اجازه نمی دهند که دست روی سوژه های دم دستی و معمولی بگذارد. مسئله ای که اتفاقا خودش هم به آن واقف است.

او سال گذشته در بخشی از مصاحبه اش خیلی صادقانه گفت: «الان بعد از ۶ سال باید اعتراف کنم چیزی را که ساختم و بزرگ کردم، دیگر زورم بهش نمی رسد. آنقدر سطح توقع مردم ازش رفته بالا که واقعا نمی دانم برایش چه کار کنم. من «ماه عسل» را ساختم و به دنیا آوردم اما آن، من را بزرگ کرده. اصلا نتوانستم بزرگش کنم.»

سوژه یابی موفق اتاق فکر «ماه عسل» به همراه اجرای خود علیخانی باعث شد «ماه عسل» به اصطلاح به یک جور غول تبدیل شود؛ غولی که بدون حضور یکی از این دو عنصر سوژه و اجرا، به جایی نمی رسد.

احسان علیخانی و ماه عسل 93

بازگشت تیم قبلی

همین دلایل باعث شد که علیخانی بار دیگر به تیم قبلی پیشنهاد کند تا در کنار گروهش قرار بگیرند و پذیرفت علاوه بر اینکه نام اعضای اتاق فکر را در تیتراژ بیاورد، آخر هر برنامه منبع سوژه را هم اعلام کند. نوابی نژاد هم از آنجایی که به شرط حضور مجری مورد نظرش با «شهر باران» قرارداد بسته بود، به محض اینکه متوجه شد قرار است مجری دیگری برنامه را اجرا کند، پیشنهاد علیخانی را پذیرفت و «شهر باران» را واگذار کد.

البته قضیه این قطع همکاری فقط هم به شرط و شروط نوابی نژاد برنمی گشت چون آنطور که شنیده می شود، خود مجید زین العابدین، مدیر شبکه سه هم در این رابطه به میدان می آید و رسما از شبکه یک می خواهد که با قطع همکاری او موافقت کنند.

سوژه و اجرا، دلایل قوت برنامه

مسئله مهمی که در رابطه با احسان علیخانی و «ماه عسل» وجود دارد، قدرتی است که این برنامه به دلیل سوژه ها و شیوه اجرای او به دست آورده. حذف چندباره علیخانی از «ماه عسل» و شکست جایگزین های او در مقاطع مختلف نشان داد که انتظارها بیش از پیش از این برنامه بالا رفته، به همین دلیل هم هست که علیخانی، بعد از پیدا کردن چندین سوژه توسط گروه های مختلف که اتفاقا همگی از خبرنگاران باسابقه نشریات بودند، دستش به اجرایی کردن سوژه ها نرفت و تصمیم قطعی درباره آنها نگرفت.

قطعا تهیه کننده و مجری «ماه عسل» به این نکته رسید که پیدا کردن سوژه هایی که مردم از این برنامه انتظار دارند و به سرانجام رساندن آنها، زمانی به دست می آید که مثل قبل، علیخانی و تیم سوژه یابی قبلی بار دیگر کنار هم قرار بگیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عدنان

      کلاه قرمزی بهترشه
      والا

      پاسخ ها

      • Bahar

        کلاه قرمزی ب این قشنگی!!!! حیف شخصیتای دوست داشتنیش نیست اخه؟

    • من

      فقط خدا زیادش نکنه تا حداقل نسل بعد راحت باشن

    • محمد

      چشم رنگي باز دوباره آمد

      دخترها پشت تلويزيون ايران

      پاسخ ها

      • زهرا

        این زن بگیره فک کنم موج افسردگی بین دخترا بیاد....خخخخخخ

      • R

        زود قضاوت می کنید!فقط دخترهانیستن که این برنامه رومیبینن...اکثرمردم تماشامی کنن وهرسال متقاضی این برنامه بالاترمیره.

    • Bahar

      مدل برخوردش با بعضی از مهمونای ماه عسل اصلا قشنگ نیست٫ اقای ضیاء گزینه بهتری بود چون خیلی خوب بلد بود احترام و ارزش طرف مقابلشو حفظ کنه

      پاسخ ها

      • نفس

        کاملا باشماموافقم

      • R

        لطفایه نمونه میشه نام ببیرید؟

    • raha

      از الان منتظرشم...

    • سارا

      بايدم خانم نوابي نژاد ناراحت بشه بخواد با گروه ديگه كار كنه فكر اصلي و سوژه ها خيلي مهمن اگه اين طور نبود نمي رفتن سراغ بقيه كه وقتي به نتيجه نرسن دوباره بيان سراغش

    • بدون نام

      فقط امیدوارم سوژه ها ناراحت کننده و بسیار کسل کننده نباشد چون همینجوری مردم ما از درد و غم خودشان دارند میمیرند دیکه ماه رمضان را بیخیال شوید ترا به خدا و بگذارید یک لقمه افطار با راحتی پایین برود نه با غم و غصه و آه و گریه !!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • R

        حال وهوای برنامه همینه! کسی مجبورنیست حتما این برنامه رونگاه کنه وبه میل واختیارخودشه....شمامیتونیدنبینیدوهرچی که هست حقیقت جامعه ست ونمیشه ازش فرارکرد...

      • فانی

        شمانگا نکن چشاتو ببند یاتلوزیونو خاموش کن بزار لقمه نبنده به گلوت کی اجبارت کرده نگاکنی و اشک بریزی

    • وروجک

      ایشالا برنامشون جالبتر بشه>>>>>>>>من ک اجراشون رو دوست دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم همین طور...باشماموافقم!

    • زهره

      اصلا بالایی چی میگن.
      ماه عسل+ علیخانی= عالی
      بابا ادم جون میگیره با برنامه وقتی قلبت میشکنه سر سفره افطار دعا کردن تو همون
      لحظه معرکه ست ودوست داشتنی

    • سحر

      سلام شما ها چقدرکوته فکرید مگه وقتی ی نفر طرفدار یکی باشه یعنی دوست داره باهاش ازدواج کنه؟جهان در حال پیشرفته اونوقت جوونهای ما این شکلی مثله عهد بوق نظر میدن صحبت میکنن!!!!واقعا که.....

    • متین

      عجب ماجراهایی داشتن....اووووووووووووووفففففففففففف......
      موفق باشن ایشالا....صددرصد امسالم برنامشون عالیییییی میشه......مگ میشه احسان علیخانی باشه و برنامه خوب نشه....؟؟؟؟

    • نسی

      منکه واس ماه رمضون فقط بخاطر احسان لحظه شماری میکنم

      پاسخ ها

      • روژینا

        همچنین اصلااحسان ماهه

    • سونیا

      سلام شما خودتون قضاوت کنید اصلا ماه عسل بدون احسان علیخانی بیننده داره سالهای قبل کسای دیگه اجرا کردن بیننده نداشت خداییش بهترین مجریه که به کارش تسلط داره دمش گرم خسته نباشه

    • سحر

      برنامه ماه عسل بدون مجریگریه آقای علیخانی برنامه نميشه. چون چشم هزاران هزار نفر منتظره این برنامه هست اونم با اجرای فوق العاده آقای علیخانی

    • بدون نام

      خوشحالم که احسان اومد.ماه عسل بااحسان شناخته شدس.واقعا مجریه بسیاز عالیه.!!!!!!!!!

    • پری ناز

      اگه علیخانی اجرا نکنه یه برنامشم نگاه نخواهم کرد تجربه ثابت کرده براش جایگزینی وجود نداره و فقط علیخانی که می تونه سوژه ها رو هرچند غمگین و تلخ تاثیرگذار کنه که شاید اندکی حال و هوای این ماه درک بشه...

    • فاطمه

      خیلی برنامه ماه عسل عالی واقعا اگه آقای علیخانی اجاره نکنه به درد نمی خوره ..خسته نباشید آقای علیخانی.

    • eli

      من که بی صبرانه منتظر شنیدن صدای دعای فرج اول برنامه و صدای تیتراژ اول برنامه و صدای عوامل صحنه و دکور بین صحبتهای آقای علیخانی و صدای درد ها و قصه های انسانهای دنیا و صدای خنده های آدم های خوشبخت عالم و صدای تیتراژ پایانی و صدای اذان و ........ هستم. (فقط اگه عوامل برنامه و شبکه این پیام ها رو میخونن یه خواهش دارم: میشه لطف کنین اذان بعد برنامه رو با صدای موذن آقای کاظم زاده پخش کنین. )یه دنیا ممنون.

    • نونا

      برنامه یماه عسل 93 امیدوارم خیلی بهتر از سال های قبل بشود

    • مریم

      واقعا برنامه ی تاپ و نمونه ایه تبریک به اراده اقای علیخانی

    • ترمه

      این مجری شون خیلی خوب ها

    • سیسی

      اصن چی میگین شماااااا
      احسان طرفداراش زیاده کسیم حق نداره به ماهوادارا توهین کنه ماهواداریم بعضیامونم عاشقیم
      هرچی هسدیم بهتراز خعلیاهسدیم که ابروی خودمونوببریم
      بخوایم خودمونوتحقیرکنیم مهم اینه که ماهمچین قصدی نداریم

    • زهرا

      سلام .دوست دارم تو برنامه امسال از اون زن و شوهری که پارسالم دعوت کرده بودین که اقا پاشون مشکل داشت و ازدواج کرده بودن بازم دعوت کنید .میخوام یه مردی که پدر یه اقا پسره که پاش مشکل داره و مخالف ازدواج پسرشه این برنامه رو ببینه و بدونه که داره با سرنوشت پسرش بازی میکنه .خواهش میکنم دعوتشون کنین

    • elsa

      ماه عسل فقط با احسان عسله

    • moatafaamiri

      امیر مقصودلو ملقب به(تتلو) رو دعوت کنید به برنامه تون مرسی.

    • hossein R

      واقعا فقط ی دختر ایرانی میتونه ب برنامه احسان به چشم شوهر رویاهاش نگاه کنه.تیپ قیافه مهم نیس مهم داستان هایی است که دراین برنامه اتفاق میفته خواهشا یکم دیدمون ب زنگی را وسیع تر کنیم انقدم بی جنبه بازی در نیاریم ایرانی ها خیلی متمدن تر ازاین حرف هان ئ بافرهنگ تر......

    • بدون نام

      سوارز و كيليني را دعوت كنن ماه عسل خيلي احساسي ميشه هههه

    • دل آرام

      آقای علیخانی به خاطراجرای زیبایشان جای تقدیروتشکردارن ومتاسفم برای کسانی که فرق بین دوست داشتن اجرای زیبا روباعشق وعاشقی نمیدونن. ممنون ازتلاش گروه

    • atefeh

      ماه عسل بخاطر مخاطباشه که جذابیت داره البته اجرای خوب مجریم بی تاثیر نیست

    • علی

      برنامه ماه عسل واقا جذابه و واقا مخاطبای زیادی رو داره و فقط اقای علیخانی میتونه این برنامه راو به صورت عالی اجرا کنه

    • نجلا

      مجریگری علیخانی حرف نداره بهترین مجریه دمباست بخدا

    • یه ناراضی

      من که دیگه از ماه عسل خوشم نمی آد میخواد بگه پولدارها زحمت کشیدن وفقرا هم از وضعشون راضی هستن پس این همه بی پولی توی کشور ومردم ناراضی کشکه درضمن من فکر می کنم این برنامه یه جور بازی سیاسی برای آروم کردن مردم باشه ولی اینجوری چیزی حل نمی شه وبی پولی هم سر جاشه ومردم هم با این مسکن ها خوب نمی شن مردم پول می خوان پول‌ فاصله طبقاطی بین پیکان و پورشه با این چیزها پر نمیشه

    • ساناز

      احسان جان من عاشق خودتون وبرنامتونم توبرنامتون اشک ما درمیات ولی اشک شما درنمیات عاشقتونم

    • ساناز

      احسان جان من عاشق خودتون وبرنامتونم توبرنامتون اشک ما درمیات ولی اشک شما درنمیات عاشقتونم

    • مبینا

      مجری‌عالی‌داره‌واقعا‌باحاله

    • زينب

      سلام واقعا از اقاى علىخانى بابت برنامه متشکرم مخصوصا برنامه امروزتون که اشک منو دراورد و براى سولماز خانوم و اقا احسان ارزوى خوشبختى مىکنم

    • مبینا بهرامی

      با سلام. اقای علیخانی واقعا کارش درسته اگه نباشه ماه عسل لطفی نداره

    • اهمیرا

      ماه عسل بدون احسان هیچی نیست احسان خدای مجری گری

    • باران

      اقاي علي ضيا هيچ جايگاهي در ماه عسل نداره و اين برنامه فقط با احسان عليخاني شناخته ميشه ايشون حرف نداره و رودست نداره اقاي ضيا با همون ويتامينc بهتر ميدرخشه .

    • امیرمهدی

      سلام برنامه ی شما خیلی عالی درضمن خیلی خوشحالم مهمان امروزشما رضایت ندادحقش هست که اعدام بشه اینجور ادما ننگ جامعه هستن

    • بدون نام

      جناب آقاي عليخاني
      از نظر اينجانب بخشش جرم عمدي گناه است و جنابعالي در اين گناه سهيم هستيد بعنوان مثال اگر مجرمي که به واسطه صحبتهاي شما آزاد شده باشد چون که قبح جنايت براي او شکسته است ممکن است در شرايطي بازهم بعد از سالها يک قتل ديگر انجام دهد ، که در قتل دوم جنابعالي شريک جرم مي باشيد اگر بگويند که نيستي بدان که وجدان تو همواره تو را شريک قاتل خواهد دانست .

    • مرضیه زاهدی پور

      ماه عسل رو با اجرای احسان علیخانی خیلی دوست دارم . بهش خسته نباشید می گم و خوشحالم که طرفدار این مجری توانمند هستم و تا همیشه می مونم . اجراهاش توی تمام برنامه های ماه عسل عالی بوده . می خوام بهش بگم : احسان جان برنامه هات عالیه و پر از نکاتی هست که همه ی ما می تونیم ازشون درس بگیریم . خسته نباشی .

    • محسن

      نصف بیشتر حادثه های دنیا تلخه تلخ... به جااینکه درکشون کنیم ازشون فرار میکنیم بافهمیدن اونا میفهمیم که چقدشادیمو بی مشکل...

    • فنج کوجلو

      مگه میشه ماه عسل بدون احسان خدایش نمیشه اون حسی که احسان میده به ادم معرکه هست دلم ادمو میلرزونه بیشتر بخدا نزدیک میشیم واقعا خسته نباشی اقا احسان انشالا هر جی از خدا میخوای بهت بده......

    • ریحانه

      واقعا اگراقای علیخانی نبود ماه عسل اینقدر جنجالی نمیشود مرسی اقای علیخانی دمتون واقعا گرم به این میگن برنامه

    • مهدی ابوالحسنی

      باعرض سلام وخسته نباشی خدمت مجری محترم وکلیه عوامل پشت صحنه قولی دادیدوعمل نکردیدقراربودازبین فیلمهای کوتاه 5فیلم برترراانتخاب کنیدوعیدفطرمعرفی کنیدولی برخلاف انتظارما زدیدزیرقولتون

    • ترمه

      عالی بود و تاثیر گذار.واقعا خسته نباشن.

    • شیما جوووووووووووووون

      واقعا خسته نباشی اقا احسان...اجراتون واقعا عالیه..دلمون براتون تنگ میشه
      اخه تا سال دیگه چ طور تحمل کنیم برا ماه عسل 94:(((

    • بدون نام

      عشق

    • الهام

      سلام اقای علیخانی امید وارم هر کجا هستین خوب وسلامت باشین من یکی از بیننده های پرو پا قرص برنامه شما هستم امید وارم سال اینده برنامه رو خودتون اجرا کنین.سال 91که شما نبودین من اصلا برنامرو نگاه نکردم

    • رها

      سلام احسانم ماه عسلی که تو نباشی معنا نداره قربونت ت ت ت ت برم

    • حکیمه

      سلام اقای علیخانی.برنامت بسارعالیه کتت هم بسیارقشنگه خیلی دوست دارم برنامه امسالت عالیه

    • حکیمه

      سلام به اقای احسان علیخانی یه روزنشده که من برنامه شماروازدست بدم برنامت خیلی قشنگه خودت هم خیلی قشنگی امیدوارم سالی دیگه باشی دربرنامه ماه عسل ارزوی موفقیت دارم برات خیلی دوست دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج