۱۱۴۴۷۱
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

معرفی دوربین های DSLR با قیمت متوسط

محدوده دوربین های متوسط در حال حاظر خیلی جالب است، به طوری که با پرداخت هزینه نسبتاً خوبی می توانید امکانات بسیار خوبی داشته باشید. در این مطلب شما را با دوربین های قیمت متوسط کانن و نیکون آشنا خواهیم کرد.

لنزک: محدوده دوربین های متوسط در حال حاظر خیلی جالب است، به طوری که با پرداخت هزینه نسبتاً خوبی می توانید امکانات بسیار خوبی داشته باشید. همچنین در این محدوده قابلیت های کلیدی ای برابر با دوربین های گران قیمت وجود دارد که می تواند فرد را از خرید دوربین های گران قیمت منصرف کند. در ادامه این مطلب شما را با دوربین های قیمت متوسط کانن و نیکون آشنا خواهیم کرد.

کلیه قیمت های ذکر شده در این مطلب از سایت TechRadar و در تاریخ (۲۰th Mar ۲۰۱۴) گرفته شده اند و صرفا جهت نشان دادن محدوده قیمت به شما عزیزان می باشند. حتما برای مشاهده قیمت های اصلی از فروشگاه های اینترنتی معتبر یا نمایندگی های مجاز شهر خود بهره گرفته و به این مبالغ اکتفا نکنید.

Canon در برابر Nikon: دوربین ها DSLR با قیمت متوسط

Canon EOS ۷۰۰D: £۵۹۹ (with kit lens) / US$۷۴۹

Canon EOS ۷۰D: £۸۵۸ (with kit lens) / US$۱۱۹۹

Canon EOS ۷D - £۸۰۰ (body only) / US$۱,۴۴۰

Nikon D۵۳۰۰ - £۵۹۹ / US$۱۱۰۰

Nikon D۷۱۰۰ - £۸۳۹ / US$۱,۱۹۷

Nikon D۳۰۰S - £۹۲۴ / US$۱,۷۰۰

محدوده دوربین های متوسط در حال حاظر خیلی جالب است، به طوری که با پرداخت هزینه نسبتاً خوبی می توانید امکانات بسیار خوبی داشته باشید. همچنین در این محدوده قابلیت های کلیدی ای برابر با دوربین های گران قیمت وجود دارد که می تواند فرد را از خرید دوربین های گران قیمت منصرف کند.

معرفی دوربین های DSLR با قیمت متوسط

دوربین ۷۰۰D یک جایگزین سریع برای دوربین ۶۵۰D به شما می آید، این دوربین قابلیت های بیشتری را در بدنه ای کوچکتر و سبک تر جا داده است، چیزی شبیه به دوربین Canon EOS ۷D. دوربین ۷۰۰D ۱۸ میلیون پیکسل در یک سنسور APS-C دارد و از یک پردازنده ۱۴-Point Digic ۵ بهره می برد. این دوربین دارای سیستم فوکوس اتوماتیک Hybrid (پیوندی) برای استفاده از Live View و فیلمبرداری است، و برای فوکوس اتوماتیک در حالت استفاده از Visor از ۹ نقطه بهره می برد که تمام این ها از سیستم Cross Type برای فوکوس استفاده می کنند.

فوکوس اتوماتیک Hybrid

اولین بار سیستم فوکوس اتوماتیک Hybrid بر روی سنسور های Canon EOS M دیده شد، سنسور هایی که بر روی دوربین های Compact هم استفاده می شود، و این قابلیت به فوکوس سریعتر و دقیق تر در استفاده از Live View در دوربین های DSLR کمک می کند.

شرکت Canon برای اولین بار LCD لمسی را در دوربین ۶۵۰D ارائه کرد، قابلیتی که در دوربین ۷۰۰D هم باقی ماند. این قابلیت برای عکاسی در حالت Live View و یا فیلمبرداری می تواند در انتخاب نقطه فوکوس به شما کمک کند، و در عین حال برای تغییر دادن تنظیمات دوربین هم می تواند کمک خوبی باشد، و همچنین زمانی که می خواهید عکس هایی که گرفته اید را از روی دوربین ببینید (می توانید عکس های را کنار بزنید و عکس بعدی را ببینید و یا با حرکت انگشت بر روی عکس زوم کنید). این قابلیت برای عکاسی از زوایای عجیب هم می تواند به شما کمک کند.

شرکت Nikon هنوز دوربین SLR ای با LCD لمسی ارائه نکرده است، بنابراین اگر برایتان این قابلیت مهم است بهتر است به دنبال دوربین های Canon باشید.

معرفی دوربین های DSLR با قیمت متوسط

اگر بودجه بیشتری دارید، دوربین Canon ۷۰D می تواند یک انتخاب فوق العاده برای علاقه مندان به امکانات حرفه ای باشد. سنسور CMOS این دوربین ۲۰٫۲ میلیون پیکسل دارد، و از جدیدترین پردازنده Digit ۵ بهره می برد.

در کنار تعداد پیکسل بالاتر نسبت به دوربین APS-C سنسوری که به آن اشاره کردیم، سنسور ۷۰D Dual Pixel CMOS است، که فوکوس سریع تری در حالت Live View و در حالت فیلمبرداری دارد. بر خلاف دوربین ۷۰۰D مدل ۷۰D ۱۹ نقطه برای فوکوس اتوماتیک دارد، که تمام این نقاط از سیستم Cross Type برای فوکوس تبعیت می کنند.

LCD لمسی

شبیه به دوربین ۷۰۰D، دوربین ۷۰D هم LCD لمسی دارد. در کنار صفحه لمسی دکمه های فیزیکی زیادی هم وجود دارند تا رضایت اشخاصی که کار کردن با دکمه های فیزیکی را ترجیح می دهند هم جلب کند. قابلیت خاص دیگر دوربین ۷۰D داشتن Wi-Fi است، قابلیتی که دوربین Nikon D۵۳۰۰ هم دارد، اما رقیب نزدیک تر ۷۰D یعنی D۷۱۰۰ این قابلیت را ندارد.

در طرف دیگر D۵۳۰۰ بهترین گزینه Nikon است. اگر شما به دنبال رزولوشن بالا هستید، سنسور ۲۴٫۲ میلیون پیکسلی این دوربین خیلی از سنسور ۱۸ میلیون پیکسلی ۷۰۰D بهتر است.

معرفی دوربین های DSLR با قیمت متوسط

جایگزین D۵۲۰۰، دوربین D۵۳۰۰ است که خیلی مشخصات مشابه ای دارد مانند پردازنده آن، اما تغییر بزرگی که در آن ایجاد شده استفاده از آخرین موتور پردازشگر Expeed ۴ است.

دوربین D۵۳۰۰ حالت افکت (Effect Mode) دارد، این قابلیت را دوربین های Canon ۷۰۰D و ۷۰D نیز دارند. اگر چه، این افکت زمانی صورت می گیرد که از Visor استفاده می کنید، که در دوربین Canon برعکس این است (فیلتر تنها زمانی عمل می کند که از Live View استفاده می کنید).

در رابطه با صفحه نمایش، D۵۳۰۰ صفحه نمایش لمسی ندارد، این در حالی است که صفحه نمایش ۷۰۰D لمسی است، ولی صفحه نمایش D۵۳۰۰ کمی بزرگتر است و ۳٫۲ اینچی است. و LCD آن متحرک است و از زوایای عجیب می توان با آن عکس گرفت و در هنگام فیلمبرداری از آن کمک گرفت.

اگر کمی به دوربین های گران قیمت تر نگاه کنیم به دوربین D۷۱۰۰ خواهیم رسید. سنسور این دوربین ۲۴٫۱ میلیون پیکسل دارد، و همان طور که این قضیه دارد بیشتر رواج پیدا می کند این دوربین Anti Aliasing ندارد تا بتواند جزئیات را در رزولوشن بالاتری نشان دهد. پردازشگر موجود در این دوربین مانند دوربین های Nikon D۴ و Nikon D۸۰۰ از موتور Expeed۳ بهره می برد، که به سنسور این دوربین اجازه می دهد تا بتواند تا حساسیت ISO ۲۵,۶۰۰ بالا برود.

معرفی دوربین های DSLR با قیمت متوسط

اگر عکاس ورزشی هستید، برای شما دوربین D۷۱۰۰ بهتر از D۵۳۰۰ است، چرا که سرعت عکاسی آن ۶ فریم در هر ثانیه یا ۶fps است (این در حالی است که دوربین D۵۳۰۰ می تواند با سرعت ۵fps عکس بگیرد). البته دوربین ۷۰D سرعت بیشتری دارد. نکته دیگری که شاید برای عکاسی ورزشی و عکاسی حیات وحش مفید باشد حالت Crop Mode ۱.۳x آن است که به شما اجازه می دهد بدون نزدیک شدن به سوژه بتوانید سوژه را بزرگتر ثبت کنید و نیازی به بریدن (کراپ کردن) تصویر بعد از عکاسی نداشته باشید. با این کار می توانید با سرعت ۷fps هم عکس بگیرید.

در رابطه با فوکوس اتوماتیک، دوربین D۷۱۰۰ خیلی از ۷۰D سرتر است چون از ۵۱ نقطه فوکوس با سیستم Multi-Cam ۳۵۰۰DX استفاده می کند، که ۱۵ نقطه فوکوس با سیستم Cross-type در مرکز کادر دارد.

بر خلاف ۷۰D، LCD دوربین D۷۱۰۰ ثابت است، که برای عکاسی با زاویه های عجیب و فیلمبرداری کار را سخت می کند.

دوربین های گران قیمت تر

به دوربین های سطح بالا تر در محدوده دوربین های با قیمت متوسط می رویم، الان شما می توانید در این رنج قیمت دوربین های خیلی بهتری نسبت به گذشته تهیه کنید. تا چند وقت پیش دوربین های Canon EOS ۷D و Nikon D۳۰۰S هر دو در محدوده دوربین های گران قیمت (بیش از ۱,۰۰۰£) بودند، اما الان شما هر دو دوربین را می توانید با قیمتی پایین تر از ۱,۰۰۰£ تهیه کنید (فقط بدنه دوربین).

معرفی دوربین های DSLR با قیمت متوسط

با این که این دوربین ها مدل های نسبتاً قدیمی ای هستند، اما هر دو جزء دوربین های خوب دو شرکت هستند. و اگر شما عکاس ورزشی و یا عکاس حیات وحش هستید این دوربین ها با توجه به Crop Size بودن سنسورشان گزینه های خوبی برای شما هستند، چرا که سنسور APS-C آنها لنز شما را کمی تله تر خواهد کرد.

یکی از نقاط قوت و کلیدی دوربین ۷D عکاسی متوالی آن با سرعت ۸fps است، که در کنار این قابلیت دوربین ۷D ۱۸ میلیون پیکسل دارد، ۱۹ نقطه فوکوس اتوماتیک دارد و بدنه این دوربین کاملاً در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم است.

دوربین D۳۰۰S حتی از دوربین ۷D هم قدیمی تر است، و تنها ۱۲٫۳ میلیون پیکسل دارد، که با استاندارد های فعلی پایین به نظر می رسد. بالاترین کیفیت فیلمبرداری این دوربین هم ۷۲۰p است، که البته اگر فیلمبرداری برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد این قضیه ضعف محسوب نمی شود.

معرفی دوربین های DSLR با قیمت متوسط

نکته مثبت این دوربین سیستم فوکوس اتوماتیک آن است، که با ۵۱ نقطه فوکوس کاملاً نسبت به ۷D برتری دارد. این دوربین می تواند با سرعت ۷fps عکس بگیرد، که اگر از گریپ باتری MB-D۱۰ برای آن استفاده کنید می توانید تا سرعت ۸fps با آن عکس بگیرید.

اگر معمولاً در شرایط کم نور عکاسی می کنید، این Canon است که برای شما بهتر عمل می کند، با محدوده ISO از ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ (به علاوه ISO ۱۲۸۰۰ به صورت بسط داده شده) این در حالی است که محدوده ISO دوربین D۳۰۰S از ۲۰۰ تا ۳۲۰۰ (ISO ۱۰۰ و ISO ۶۴۰۰ هم به صورت بسط داده شده دارد) است. در عکاسی با ایزو بالا عکس های این دوربین Canon نسبت به رقیب خودش نویز های کمتری دارد.

با توجه به توضیحات داده شده، دوربین D۳۰۰S شاید تنها برای استفاده های خاصی مناسب باشد، و به راحتی در همه حال نمی توان از آن استفاده خوبی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج