adexo3
۱۱۵۲۳
۳ نظر
۵۰۱۶
۳ نظر
۵۰۱۶
پ

تویوتا RAV۴، یک خودروی ژاپنی عقده ای!

تویوتا راوفور از همان ابتدای خلقتش از عقده ای همچون یک موجود ناخواسته یا سر راهی رنج می برد. گفته می شود تویوتا، RAV۴ را با استفاده از قطعات مازاد و زیادی سایر مدلهای خود که در انبارها باد کرده بودند، طراحی و روانه بازار کرد...

تویوتا راوفور از همان ابتدای خلقتش از عقده ای همچون یک موجود ناخواسته یا سر راهی رنج می برد. گفته می شود تویوتا، RAV۴ را با استفاده از قطعات مازاد و زیادی سایر مدلهای خود که در انبارها باد کرده بودند، طراحی و روانه بازار کرد.

اکنون نیز کافیست به چهره این جوان ژاپنی نگاه کنید تا آثار دستکاری ژنتیکی مهندسان تویوتا و رنج ناشی از آن را بهتر حس کنید. راوفور شبیه هیچ کدام از سایر تولیدات این کارخانه نیست. حتی انگار طراحان آن کوچکترین ایده و خلاقیتی در زمان طراحی آن نداشته اند.

تویوتا RAV4، یک خودروی ژاپنی عقده ای!

در خیابان بدون داشتن آرم تویوتا، احتمالاً آن را با آکورا یا نیسان اشتباه می گیرند. صاحب آن نیز هرگز نمی تواند ادعا کند که سوار یک لندکروز یا لکسس کوچکتر و ارزانتر است.

خوب بر سر مال زدن کافیست. از تویوتا بجز ظاهر، انتظارات بزرگتری داریم. همان خصوصیاتی که راوفور را در مقابل حریفانش برنده می کند و در این کلاس قیمتی، پیشتاز گروه می نماید.

تویوتا RAV4، یک خودروی ژاپنی عقده ای!

شما می توانید از بین دو موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری و شش سیلندر ۳.۵ لیتری یکی را برگزینید. موتور ۲.۵ لیتری ۱۷۹ اسب بخار تولید می کند و گشتاور آن نیز ۱۷۲ پوند فوت می باشد. سیستم زمانبندی متغیر و باهوش سوپاپها (VVT - I) علاوه بر کاهش مصرف سوخت باعث افزایش توان نیز می شود. شفت های دقلوی تعادلی نیز باعث کاهش لرزش موتور و سر و صدای آن شده اند. این موتور با گیربکس چهر سرعته با کنترل اتوماتیک قدرت را به چرخها منتقل می نماید. مصرف سوخت در مدل دو دیفرانسیل در بزرگراه ۸.۷ لیتر و در شهر ۱۱.۲ لیتر می باشد.

تویوتا RAV4، یک خودروی ژاپنی عقده ای!

در یک سطح بالاتر، موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری خورجینی، توانایی تولید قدرت ۲۶۹ اسب بخار و گشتاور ۲۴۶ پوند فیت را دارد.شتاب صفر تا صد این مدل تنها ۷ ثانیه است.

تویوتا RAV4، یک خودروی ژاپنی عقده ای!

RAV۴ با رینگ و لاستیکهای استاندارد ۱۶ اینچی ارائه می شود. اما مدلهای اسپرت با رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی و سیستم تعلیق اسپرت عرضه می شوند.

تویوتا RAV4، یک خودروی ژاپنی عقده ای!

قیمت راوفور از ۲۲ هزار تا ۲۹ هزار دلار می باشد. رقبای این خودرو هم سوزوکی گراند ویتارا و هوندا CR-V و سوبارو فورستر و فولکس واگن تیگوان می باشند.

تویوتا RAV4، یک خودروی ژاپنی عقده ای!

منبع: پدال

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • nasim

      من عاشقه این جور ماشین ها هستم......

    • abbas

      عالیه،فقط اگه عکس ومدل ماشینهاروبیشتر کنید بهتر میشه

    • شهاب

      توايران بايد حسرت اينجور ماشين ها خورد اخه تو كجاي دنيا 110درصد كمركي ميكيرن كه مابايد بديم ماشين ها كه توايران هم كه واقعاً عالي قربونش برم 

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج