کد خبر: ۱۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
تعداد بازدید: ۳۵۷۶۱
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
پهلوهاي‌تان را درز بگيريد!
بهتر است براي خلاص شدن از شر چربي‌هايي كه در ناحيه پهلو جمع شده و عين دستگيره شده‌اند (!) و موقع پوشيدن لباس (حتي لباس‌هاي نه‌چندان چسبان) حسابي خودنمايي مي‌كنند، زودتر فكري كنيد تا بتوانيد با خيال راحت لباس مورد علاقه‌تان را بپوشيد.
برترین مجله اینترنتی ایران
بهتر است براي خلاص شدن از شر چربي‌هايي كه در ناحيه پهلو جمع شده و عين دستگيره شده‌اند (!) و موقع پوشيدن لباس (حتي لباس‌هاي نه‌چندان چسبان) حسابي خودنمايي مي‌كنند، زودتر فكري كنيد تا بتوانيد با خيال راحت لباس مورد علاقه‌تان را بپوشيد. هرچه به چربي‌هاي انباشته بدن بيشتر بي‌توجهي كنيد و هيچ فكري به حال‌شان نكنيد، اين چربي‌ها انباشته‌تر و متراكم‌تر شده و بافت‌شان بيش‌از‌پيش سفت مي‌شود؛ بنابراين براي آب كردن‌شان بايد مدت‌ها زحمت بكشيد. پس حتي اگر اندام نسبتا متناسبي داريد، انجام حركات ورزشي را از همين امروز شروع كنيد تا بعدا پشيمان نشويد!





   كشيدن پهلوها
  •   روي زانوها قرار بگيريد و عضله‌هاي شكم‌تان را منقبض كنيد، پشت‌تان كاملا صاف و كشيده و استخوان دنبالچه روبه پايين باشد. دست‌ها را 2 طرف لگن قرار دهيد. پاي چپ را به سمت چپ كشيده و كف پا را روي زمين قرار دهيد تا زانوي‌تان رو به بالا قرار گرفته و انگشت شست و پاشنه روي زمين قرار گيرد.
  •  دست چپ را تا جايي كه مي‌توانيد، از پهلو روي پاي چپ، به سمت پايين بكشيد. دست راست را بالاي سر برده و به سمت چپ ببريد تا قفسه سينه‌تان به سمت بالا، در جهت سقف بچرخد. شكم‌تان را همچنان منقبض نگه داريد تا فشار از روي عضلات پايين كمرتان برداشته شود.
  •   به اندازه 5 تا 15 تنفس در همين حال بمانيد، بعد به حالت اول برگرديد و اين حركت را در سمت ديگر خود تكرار كنيد.
  •   بين 3 تا 5 بار اين حركت را در هر سمت انجام دهيد.
هشدار: براي انجام اين حركت، تا جايي كه مي‌توانيد، خم شويد و به‌خودتان فشار نياوريد تا بدن‌تان به مرور به اين حركت عادت كند.





 خود را در آغوش بگيريد
  •   پاها را به اندازه 30 سانتي‌متر از هم باز كنيد. با يك دم، با هر 2 دست خود را بغل كنيد. حالا نفس را بيرون داده و بالاتنه خود را به سمت راست بچرخانيد و سعي كنيد از روي شانه راست، پاشنه پاي چپ‌تان را ببينيد.
  •   دوباره با يك دم، به حالت اول بچرخيد و اين‌بار با يك بازدم، به چپ چرخيده و مثل دفعه پيش، سعي كنيد از روي شانه چپ، پاشنه پاي راست خود را ببينيد. دوباره با يك دم به حالت اول برگرديد. خب حالا كه دور اول تمام شد، اين حركت را تا 10‌‌بار تكرار كنيد. كم‌كم تعداد دورها را تا 30 بار افزايش دهيد و سعي كنيد هر بار تنفس كاملي داشته باشيد.
هشدار: اگر در ناحيه پايين كمرتان درد احساس مي‌كنيد، اين حركت را انجام ندهيد.





 چرخش ستون فقرات
  •    يك پتو روي زمين بيندازيد و به پشت روي آن بخوابيد، بازوها را در طرفين كشيده و هم‌سطح شانه باشند؛ كف دست‌ها روي زمين قرار گيرد.
نكته: شانه‌هاي‌تان بايد حين انجام حركت روي زمين بمانند.
  •    كف پاها را روي پتو قرار داده و زانوهاي‌تان را خم كنيد.
  •    يك نفس عميق بكشيد. همزمان با بيرون دادن نفس، پاها را به يك طرف پايين آورده و سرتان را به سمت ديگر بچرخانيد.
  •    همچنان آهسته و عميق نفس بكشيد. نفس خود را بيرون داده، پايين كمرتان را شل كرده و خود را بيشتر بكشيد.
  •    اين حركت را در سمت ديگر هم تكرار كنيد و بين 6 تا 8 بار در هر طرف انجام دهيد.





 خم شويد و بچرخيد
  •   صاف بايستيد. پاها را به اندازه عرض شانه باز كرده، پاها را طوري مقابل هم قرار دهيد كه پاي راست رو به بيرون بوده و پاي چپ موازي با آن قرار گيرد.
  •   با يك دم، بازوها را هم‌سطح شانه‌ها بالا بياوريد. حالا با يك بازدم، دست راست را از پهلو، در راستاي پاي راست پايين آورده تا به قوزك پاي راست برسد.
  •   حالا به‌طور عادي تنفس بكشيد و در همين حال بمانيد. دست چپ بايد بالاي سرتان باشد يا در امتداد شانه چپ قرار گرفته باشد.
  •   حالا با يك دم به حالت اول برگرديد. بعد همين حركت را براي سمت چپ خود تكرار كنيد.
هشدار: اگر از كمردرد رنج مي‌بريد، اين حركت را انجام ندهيد.





   كشش به طرفين
  •   پاها را محكم روي زمين نگه داريد، شكم را سفت كرده، با فرو دادن يك دم دست‌ها را به جلو بياوريد. زانوي راست را خم كرده و شانه راست را به جلو بياوريد، بعد همزمان كه پشت‌تان را صاف مي‌كنيد، پاي‌تان را در سمت راست دراز كنيد. 2 بار ديگر هم خم و راست شويد، بعد قفسه سينه را به جلو چرخانده و روي پاي راست‌تان- كه كشيده و صاف است- خم شويد. به اندازه 5 تنفس، در همين حال بمانيد. بعد با يك نفس هر 2زانو را تا كرده و به حالت اول برگرديد. يك‌بار تنفس و بعد، حركت را در سمت چپ خود نيز تكرار كنيد. اين كار را بين 3 تا 10 دور انجام دهيد.
اين حركت‌ها، علاوه‌بر پهلوها، بر عضلات شكم هم تاثير مي‌گذارند و باعث ورزيده شدن ماهيچه‌هاي شكم نيز مي‌شوند.





 نشسته، بچرخيد
  •  روي زمين بنشينيد و پاها را در مقابل خود دراز كنيد، باسن خود را روي يك پتو قرار دهيد. زانوها را خم كرده، كف پاها را روي زمين گذاشته، پاي راست را از پهلو به طرف راست گذاشته و پاي چپ را از پهلو، زير پاي راست قرار دهيد. قسمت بيروني پاي چپ را روي زمين قرار داده، پاي راست را روي پاي چپ گذاشته و كف پاي راست را در قسمت خارجي لگن چپ، روي زمين بگذاريد. زانوي راست بايد مستقيم رو به سقف باشد.
  •  نفس خود را بيرون داده، به سمت داخل ران راست بچرخيد. دست راست را، دورتر از عضلات سريني سمت راست، به زمين بفشاريد و بازوي چپ خود را بيرون از ران راست خود، كنار زانوي‌تان قرار دهيد. بالاتنه و ران راست خود را خيلي آرام و نرم به سمت هم بكشيد.
  •  قسمت داخلي كف پاي راست را روي زمين بگذاريد، كشاله ران راست را رها كرده و بالاتنه خود را صاف بكشيد. پشت خود را (قسمت بالايي كمر) در خلاف جهت تيغه شانه‌ها، كمي خم كرده و همچنان دنبالچه خود را به سمت زمين بكشيد.
  •  مي‌توانيد سر خود را به يك يا 2 جهت بچرخانيد: همچنان به چرخاندن بالاتنه خود به سمت راست ادامه دهيد يا به سمت چپ چرخيده و از روي شانه چپ به پاي راست خود نگاه كنيد.
  •  انگشت‌ها را به زمين فشار داده و با هر دم و بازدم، جناغ سينه را كمي بيشتر بالا بكشيد. با هر دم و بازدم، كمي بيشتر بچرخيد. سعي كنيد در اين حركت، حتما ستون فقرات را حركت دهيد، نه پايين كمرتان را!  30 ثانيه تا يك دقيقه در همين حال بمانيد، بعد با يك تنفس به حالت اول برگرديد و حركت را در سمت چپ، براي مدتي يكسان، تكرار كنيد. اين حركت را 5-3 دور در هر سمت انجام دهيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

مجله اینترنتی برترین ها

بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۷
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
پاسخ
1
4
قروبنت
از این ضمخت تر نبود نشون بده حرکاتو!!!!
پاسخ ها
نظر مهرداد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
داره آموزش می ده چه کار با هیکل طرف داری؟اصل قضیه رو بچسب
نظر ذذذ
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
حالاواقعا تاثیرداره!!!!!!!!!!!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
پاسخ
0
5
زمخت درسته بيسواد!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
پاسخ
0
18
حرکات خیلی خوبیه ولی یادم نمیمونه که هر روز انجام بدم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
پاسخ
0
2
از راهنمایی شما ممنون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
پاسخ
4
3
آخه کی حالشو داره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
پاسخ
4
2
اخه من اصلا نمي تونم به اين مرده نگاه كنم كه بخوام انجام بدم .اي اي اي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
پاسخ
0
2
با سلام
خيلي مفيد و عالي بود
لطفاً حركات يوگا و مديتيشين را هم به اين صورت آموزش بدين. خيلي متشكر و ممنون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
پاسخ
1
5
خیلی خوب وعلمی است
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
پاسخ
0
3
سلام.... ببخشید میخواستم بپرسم استفاده از دستگاههای مسگری که توی پارکها نصب کردن برای آب کردن پهلو ها خوبه یا نه؟؟
NETHERLANDS
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
پاسخ
0
1
فقط چرخونک روزی 20 دقیقه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
پاسخ
0
0
بله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
پاسخ
0
0
خيلي مفيد بود ممنون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
پاسخ
1
0
اين حركات ورزشى بعد از چند روز جواب مىدهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
پاسخ
0
0
اين حركات ورزشى بعد از چند روز جواب مىدهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
پاسخ
0
0
این حرکات خیلی عالیین یه چندروزیه انجامشون میدم تغییرواحساس میکنم، ببخشیدمیشه بگیدچقدرطول میکشه که کلاچربی پهلوازبین بره؟من هرروزاین ورزشاروانجام میدم.ممنون
  • لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  • لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
  • در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: