۱۱۵۵۶
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

پاییز دوست پوست‌تان خواهد بود اگر...

هوا رو به سرد شدن مي‌رود و در پوست و مو آمادگي زيادي براي خشك شدن به‌وجود مي‌آيد و پوست و مو در ظاهر پژمرده و بدون آب به‌نظر مي‌رسند به‌خصوص اگر مجبور باشيد هر روز براي رفتن به سر كار از خانه خارج شويد. اما نگران نباشيد. پيشنهادهاي ما حتما براي‌تان مفيد خواهد بود.

پاییز دوست پوست‌تان خواهد بود اگر...
پاییز دوست پوست‌تان خواهد بود اگر...

معمولا وقتي فصل عوض مي‌شود و آب‌وهوا تغيير مي‌كند تغييرات كوچكي نيز در ظاهر پوست و مو به‌وجود مي‌آيد به‌خصوص با شروع فصل پاييز كه پوست در فصل تابستان تابش خورشيد را تحمل كرده ‌است. هوا رو به سرد شدن مي‌رود و در پوست و مو آمادگي زيادي براي خشك شدن به‌وجود مي‌آيد و پوست و مو در ظاهر پژمرده و بدون آب به‌نظر مي‌رسند به‌خصوص اگر مجبور باشيد هر روز براي رفتن به سر كار از خانه خارج شويد. اما نگران نباشيد اگر مي‌خواهيد در اين بيرون رفتن‌هاي هر روزه و در مسير كار پوست‌تان كمترين آسيب را ببيند پيشنهادهاي ما حتما براي‌تان مفيد خواهد بود.


محصولات تك‌كاره بخريد

اگر نوع پوست شما خشك يا مختلط باشد ممكن است يك كرم‌پودر عادي، چندان مناسب استفاده در پاييز نباشد اما اگر اصرار داريد كه براي يكنواخت كردن رنگ پوست‌تان از كرم‌پودر استفاده كنيد بهتر است به‌دنبال كرم‌پودري باشيد كه حاوي مقداري مواد مرطوب‌كننده باشد چون با محافظت بيشتر از پوست در مقابل باد‌هاي پاييزي هم يكنواختي پوست را بهتر حفظ مي‌كند و هم مانع خراب شدن آرايش شما مي‌شود. احتمالا در تابستان به‌دنبال محصولات آرايشي و بهداشتي سبكي بوديد كه چند كار را با هم انجام دهند مثل مرطوب‌كننده‌ها يا ضدآفتاب‌هاي رنگ‌دار يا. . . كه چندان هم روي پوست شما سنگيني نكنند، اما در پاييز بهتر است به جاي استفاده از محصولات چندكاره از محصولاتي استفاده كنيد كه تنها يك كار را انجام مي‌دهند مثلا اين‌كه مرطوب‌كننده بايد كاملا مجزا از كرم‌پودر باشد يا. . . . چون وقتي كرمي فقط مرطوب‌كننده باشد بهتر مي‌تواند فرآيند آبرساني به پوست را انجام دهد و آب پوست را در تمام روز حفظ كند.


استفاده از برنزه كننده‌ها را كنار بگذاريد

شايد شما دوست داشته‌باشيد كه در تمام طول سال پوست‌تان تيره‌تر يا برنزه باشد اما به‌طور حتم محصولات برنزه‌كننده‌اي كه در تابستان استفاده مي‌كرديد چندان براي اين فصل مناسب نيستند و هم مي‌توانند رنگي مصنوعي و زننده به پوست بدهند و هم به پوست آسيب برسانند. البته اگر اصرار داريد كه برنزه بمانيد مي‌توانيد از محصولات و كرم‌هاي برنزه‌كننده بسيار سبكي استفاده كنيد كه رنگ بسيار كمي دارند و چهره شما را مصنوعي نمي‌كنند چون به هر صورت رنگ برنزه در فصل پاييز چندان طبيعي نيست.


صورت را ليف نزنيد

بيشتر پوست‌ها در اين فصل خشك شده و حتي بعضي از پوست‌ها هم حسابي پوسته‌پوسته و ناهموار مي‌شوند. اگر شما هم جزو اين دسته هستيد بهتر است استفاده از محصولات لايه‌بردار را در برنامه روزانه خود قرار دهيد چون اين محصولات كمك مي‌كنند، سلول‌هاي مرده روي پوست برداشته‌شوند و در نتيجه پوست ناهموار دوباره لطافت گذشته خود را پيدا كند. علاوه بر صورت، استفاده از لايه‌بردار براي مناطق خشك ديگر پوست مثل آرنج، زانو‌ها، كف پا و. . . نيز مي‌تواند موثر باشد اما نكته مهم اين است كه در اين فصل بهتر است به جاي استفاده از لايه‌بردار‌هاي فيزيكي كه ذرات كروي كوچكي براي لايه‌برداري دارند (ليف و كيسه هم نوعي لايه‌بردار مكانيكي و فيزيكي‌ هستند، پس صورت را در اين فصل ليف نزنيد) از لايه‌بردارهاي شيميايي ضعيف استفاده كنيد چون اين لايه‌بردارها بدون اين‌كه پوست را ملتهب و تحريك كنند، سلول‌هاي مرده سطح پوست را برمي‌دارند. حواس‌تان باشد كه گردن و قفسه سينه شما نيز به لايه‌برداري نياز دارند و بهتر است به دليل حساس بودن پوست اين بخش‌ها از همان لايه‌برداري استفاده كنيد كه براي صورت‌تان به كار مي‌برديد.


پاییز دوست پوست‌تان خواهد بود اگر...

اگر پاهاي‌تان زبر مي‌شود

كف پاها نيز در اين فصل زبر و زمخت مي‌شوند و گاهي ترك‌هايي نيز روي پاشنه‌پا به‌وجود مي‌آيد، اگر شما هم دچار چنين مشكلي شده‌ايد اول از همه به‌دنبال يك اسكراب يا لوسيون يا كرم مخصوص پا باشيد. همچنين مي‌توانيد بعد از اين‌كه پاهاي‌تان را با آب ولرم شست‌و‌شو داديد، كف پا را با يك روغن گياهي آغشته كنيد و به‌مدت چند دقيقه آن‌را ماساژ دهيد. سپس يك جوراب كلفت بپوشيد و بگذاريد تمام شب هنگام خواب، جوراب پاي‌تان باشد. نتيجه اين كار را پس از چند بار تكرار خواهيد ديد. علاوه بر اين استفاده منظم از تركيب گليسيرين و گلاب به‌عنوان پماد در نرم كردن پوست و رفع ترك‌هاي پا موثر است.


اكنون وقت درمان است

ممكن است پوست شما در تابستان به دليل تابش آفتاب كمي آسيب‌ديده و روي آن لك‌هايي به‌وجود آمده باشد يا رنگ آن يكنواختي خود را از دست داده يا حتي كمي ناهموار شده باشد، اين روزها كه شدت نور آفتاب كمتر شده‌ وقت درمان پوست‌تان است، سرم‌ها يا كرم‌هاي لكه‌بر و مغذي مي‌تواند به پوست شما كمك زيادي بكند. محصولات و كرم‌هاي روشن‌كننده‌اي در داروخانه‌ها وجود دارند كه مي‌توانند دوباره يكنواختي را به پوست شما بازگردانند مثلا كرم‌هاي حاوي هيدروكينون براي اين منظور مفيد هستند.


پاییز دوست پوست‌تان خواهد بود اگر...

پاك‌كننده كرمي شكل بخريد

معمولا يكي از مشكلات خانم‌ها در روزهاي گرم تابستان اين بود كه وقتي در ميانه روز به‌صورت‌شان در آينه نگاه مي‌كردند صورت تا حدي چرب به‌نظر مي‌رسيد و انگار مواد آرايشي و بهداشتي روي صورت ذوب و قاطي شده‌بودند ولي در پاييز و وقتي هوا سردتر مي‌شود احتمالا مشكلي عكس اين حالت پيش مي‌آيد، يعني وقتي هنگام ظهر به‌صورت نگاه مي‌كنند پوست خشك و پوسته‌پوسته به‌نظر مي‌رسد. اگر شما هم دچار اين مشكل هستيد اول از همه به‌دنبال يك پاك‌كننده كرمي و مرطوب‌كننده باشيد تا در حمام يابعد ازلايه‌برداري از آن استفاده كنيد. حتما دقت كنيد كه روي برچسب پاك‌كننده‌ كرمي شكل‌تان، مرطوب‌كننده نوشته شده باشد تا هم مواد آرايشي و آلودگي‌ها را به‌خوبي از صورت پاك كند و هم پوست را مرطوب كند.

يكي ديگر از مشكلات رايج اين فصل خشك شدن دست‌هاست، خشكي دست يكي از مشكلات پوستي آزار‌دهنده است كه درصورت بي‌توجهي و رسيدگي به آن، مي‌تواند به يك بيماري مزمن تبديل شود. استفاده از يك كرم مرطوب‌كننده قوي مي‌تواند بسيار كمك‌كننده باشد. علاوه بر اين، براي ايجاد رطوبت عمقي در پوست مي‌توانيد از روغن كالاندولا(گل هميشه بهار) روزي ۲بار استفاده كنيد. همچنين اگر خارش يا كشش زيادي در پوست‌تان احساس مي‌كنيد مي‌توانيد ۱۰ قطره روغن از اكاليپتوس و نعنا و آلوورا به مرطوب‌كننده‌تان اضافه‌كنيد. علاوه بر اين‌ها از مصرف صابون‌هايي كه شديدا قليايي هستند يا مواد پاك‌ كننده‌اي كه مقادير زيادي مواد خشك‌كننده و قليايي دارند، خودداري كنيد. همچنين صابون‌هاي عطري نيز مي‌توانند پوست شما را خشك‌تر كنند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

پاییز دوست پوست‌تان خواهد بود اگر...


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رزا

      متشكرم خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج