۱۱۶۰۳۳۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پالس‌های مثبت در روابط ایران و عربستان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد بهبود روابط ایران و عربستان ،گفت: در خاورمیانه سه قدرت مهم و کلیدی یعنی ایران ،ترکیه و عربستان را داریم که هر کدام به نوعی در جهان اسلام نفوذ و جایگاه خاص خودشان را دارند و دارای توانمندی های خاص اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی در منطقه و جهان اسلام هستند.

عصر ایران: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد بهبود روابط ایران و عربستان ،گفت: در خاورمیانه سه قدرت مهم و کلیدی یعنی ایران ،ترکیه و عربستان را داریم که هر کدام به نوعی در جهان اسلام نفوذ و جایگاه خاص خودشان را دارند و دارای توانمندی های خاص اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی در منطقه و جهان اسلام هستند.

جلیل رحیمی جهان آبادی با بیان این مطلب افزود: متاسفانه به دلیل سیاست های که رژیم صهیونیستی از یک طرف در پیش گرفت و بخشی از سیاست های نادرستی که هیات حاکمه جدید عربستان در پیش گرفت چالش های متعددی در رابطه بین ایران و سعودی ها ایجاد شد در چند دور مذاکراتی که با وساطت عراقی ها انجام شده است به بهبود شرایط و کاهش تنش ها نزدیک می شویم و به سمت بازگشایی روابط دیپلماتیک و سفارتخانه ها می‌رویم که این امر مبارک و ارزشمندی است .

وی تاکید کرد: کاهش تنش بین ایران و عربستان و بهبود رابطه می تواند به بهبود رابطه ما با جهان عرب بینجامد و از طرف دیگر عربستان هم بخشی از دغدغه های را که دارد کاهش دهد و هر دو کشور به توسعه و پیشرفت مسایل اقتصادی خودشان بپردازند.

جهان آبادی افزود: اگر بتوان به روابط دوجانبه ایران و عربستان ترکیه را هم اضافه کرد و مثلث سه گانه ای شکل بگیرد و حتی بعدها مصر را به این مجموعه اضافه کرد می تواند به جهان اسلام و کشورهای منطقه قدرت بیشتری داد در عین حال نفوذ خارجی ها کاهش می یابد و تنش ها و چالش ها کم می شود و فرصت بیشتری می دهد که این کشورها به امور داخلی خودشان و شهروندان بپردازند و این کار ارزشمند است .

جهان آبادی در مورد دلایل نگرانی رژیم صهیونیستی و آمریکا از این بهبود روابط گفت: اسرایل به هر میزان بتواند تنش بین کشورهای اسلامی را دامن بزند بیشتر می تواند در این کشورها نفوذ کند. مثلا از طریق ایران هراسی در کشورهای عربی، آذربایجان و در ترکیه و آسیای مرکزی نفوذ کند و این شیوه کاری رژیم صهیونیستی است که از طریق این چالش ها نفوذ و حضور خودش را در کشورهای منطقه بیشتر کند چراکه در انزوا قرار دارد هم به لحاظ سیاسی و هم نظامی و فرهنگی در انزوا قرار دارد و این رژیم آسیب پذیر شده است و این آسیب پذیری را می خواهد به این نحو جبران کند .

وی گفت: ما باید در این کشورهای اسلامی درایت لازم را داشته باشیم که مانع چالش ها بین ایران عربستان و ترکیه شویم و بازگشایی روابط ایران و مصر نیز می تواند به بهبود ارتباطات ما در شمال آفریقا کمک کند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج