۱۱۶۶۵۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جزییات تعطیلی پنجشنبه های مدارس

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تعطیلات مدارس در روزهای پنجشنبه گفت: برنامه ریزی برای پنجشنبه های مدارس به مدیران اجرایی واگذار شده و کارشناسان مشغول بررسی طرح های مختلفی در این رابطه هستند.

خبرگزاری ایرنا: دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تعطیلات مدارس در روزهای پنجشنبه گفت: برنامه ریزی برای پنجشنبه های مدارس به مدیران اجرایی واگذار شده و کارشناسان مشغول بررسی طرح های مختلفی در این رابطه هستند.

مهدی نوید ادهم با بیان اینکه ساماندهی زمان آموزش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار داشت: باید از زمان آموزش برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت به بهترین نحو استفاده کرد.

وی افزود: زمان آموزش در قسمت های مختلف کشور متفاوت است که در این رابطه می توان به تعطیلات گسترده تابستانی اشاره کرد که طول آن حداقل سه ماه است و در برخی استان های گرمسیری به چهار ماه و نیم می رسد و آسیب های آموزشی و تربیتی فراوانی به همراه دارد.

نویدادهم با اشاره به عدم اختیار آموزش و پرورش درباره تصمیم گیری پیرامون تعطیلات تابستانی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی مصوبه ای دارد که بر اساس آن سال تحصیلی از اول مهر آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می یابد و خردادماه هر سال به برگزاری امتحانات اختصاص پیدا می کند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد کوتاه شدن تعطیلات تابستانی و حتی شناور شدن آن در طول سال مطرح است که امید داریم روزی نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

نویدادهم با اشاره به اینکه از بعد دیگر، زمان آموزش به مجموع روزهایی که یک دانش آموز باید در طول هفته به مدرسه بیاید نیز اطلاق می شود، گفت: این زمان می تواند پنج و یا شش روز باشد و اکثر کشورهای دنیا بویژه در مقاطع ابتدایی بر اثربخشی پنج روز آموزشی در هر هفته تاکید دارند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین طول ساعاتی که دانش آموز باید روزانه در مدرسه حضور یابد از منظر ساماندهی زمان آموزش نیز اهمیت دارد به این نحو که دانش آموزان دوره ابتدایی باید ۲۵ ساعت در هفته در مدرسه حضور داشته باشند که در پنج روز ساماندهی می شود.

نوید ادهم ضمن تاکید بر اینکه استفاده بهینه از زمان آموزش در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت یک اصل مهم در فرآیند یادگیری تلقی می شود، اظهارداشت مصوبه ساماندهی زمان آموزش شورای عالی آموزش و پرورش نیز بر این اصل مهم استوار است.

وی یادآورشد: در این مصوبه از واژه تعطیلی استفاده نکرده است و اگر هم برای پنجشنبه ها برنامه رسمی تعریف شود، به منزله فرصتی است که باید برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت از آن بهره برداری کرد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه این تعطیلات اختیاری است و می تواند فعالیت های اردویی، آزمایشگاهی، تفریحی و بازدیدی را در بر بگیرد، ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی از آنجا که بخشی از ماموریت آموزش و پرورش به خصوص در دوره ابتدایی بر مبنای مشارکت خانواده ها انجام می شود، فراغت پنجشنبه ها فرصتی است تا دانش آموزان بتوانند به فعالیت های خانوادگی از جمله صله رحم بپردازند.

نوید ادهم درباره الزام همه مدارس به فعالیت در روزهای پنجشنبه نیز گفت: همه مدارس باید از ظرفیت پنجشنبه ها استفاده و اجرای فعالیت های آموزشی، فرهنگی و تفریحی را دنبال کنند اما اینکه مدارس از این فرصت استفاده کنند یا خیر، کاملا اختیاری خواهد بود.

وی همچنین درباره ضابطه تعیین هزینه فوق برنامه ها در مدارس مختلف از دولتی گرفته تا هیات امنایی گفت: فوق برنامه ها در آموزش و پرورش آیین نامه دارد و این مدارس بر اساس ضوابط خود آن را تعیین کنند.

نوید ادهم درباره هزینه های روز پنجشنبه و درآمدزایی آن برای مدارس گفت: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی درباره اوقات فراغت و همچنین مدارس غیردولتی این اجازه به ما داده شده است که برای فعالیت های فوق برنامه از دانش آموزان علاقه مند هزینه های لازم را دریافت کنیم اما شرط آن این است که ثبت نام و اخذ وجه نباید در زمان ثبت نام انجام شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج