adexo3
۱۱۶۸۴۵۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

زنگ خطر جوی در زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: وضعیت جوی این استان از صبح فردا /پنجشنبه/ تا ظهر شنبه در حالت هشدار نارنجی (جهت آمادگی) قرار خواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: وضعیت جوی این استان از صبح فردا /پنجشنبه/ تا ظهر شنبه در حالت هشدار نارنجی (جهت آمادگی) قرار خواهد داشت.

محمدرضا رحمان‌نیا روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اظهار داشت: طی این مدت بارش باران و برف، احتمال وقوع رعد و برق در برخی مناطق و ریزش تگرگ، افت محسوس دما و وزش باد نسبتا شدید را شاهد خواهیم بود که لازم است عموم مردم هشدارها و توصیه ها را جدی تر گرفته و بیشتر رعایت کنند.

وی به مخاطرات احتمالی این پدیده جوی اشاره و افزود: با توجه به شرایط جوی حاکم، لغزندگی و آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد، احتمال انسداد برخی مسیرهای ارتباطی، سیلابی شدن مسیل ها، مه آلودگی و کاهش دید افقی، کولاک برف به ویژه در محورهای کوهستانی و بادگیر ازجمله مخاطرات احتمالی ناشی از این شرایط جوی است.

رحمان نیا به انتقال دام از واحدهای فرسوده و مستهلک، اطمینان از عملکرد سیستم‌های گرمایشی و تنظیم دمای سالن‌ها و اعمال تهویه در مرغداری ها و دامداری ها، تهیه خوراک پرانرژی برای دام ها، محافظت از تاسیسات کشاورزی و ماشین آلات و استفاده از ضدیخ در رادیاتور ماشین آلات، محافظت از انبارها، گلخانه ها و تنظیم دما، جمع آوری و حمل محصولات برداشت شده به محل های مناسب، محافظت از نهال ها، خودداری عشایر و دامداران در عبور از ارتفاعات و حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، عایق بندی و محافظت از کندوهای و خودداری از استقرار در ارتفاعات و کنار جاده ها، کوددهی به استخرهای پرورش ماهی گرم آبی و کاهش غذا دهی به میزان نصف نرمال، شکستن یخ ها و هوادهی استخرها به منظور جلوگیری از یخ بستن آب و کاهش اکسیژن محلول در آب، تنظیم جیره غذایی در مزارع پرورش ماهی و قطع آن در زمان وقوع افت شدید دما، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها و جلوگیری از ورود آب گل‌آلود به استخرها، توصیه کرد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در این اطلاعیه از کشاورزان و باغداران خواست در زمان وقوع رعد و برق حتی الامکان از مناطق پُرخطر فاصله بگیرند.

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با میزان دمای ۸- درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه هواشناسی در سطح استان و کشور گزارش شد.

حسین سلطانی افزود: طی مدت یاد شده گیلوان در شهرستان طارم نیز با میزان دمای ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان گرمترین نقطه این استان به ثبت رسید و دمای فعلی شهر زنجان نیز ۱۲+ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۳ درجه افزایش نشان می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج