۱۱۷۲۲
۱ نظر
۵۰۵۳
۱ نظر
۵۰۵۳
پ

پرده / قسمت اول

پرده هایی برای زیبایی حریم خصوصی

قبل از اينكه تعيين كنيد چه سبك پرده‌اي براي فضاي شما بهترين گزينه است بايد به كاربرد آن فضا توجه كنيد. براي مثال، پرده‌هاي آستردار زماني‌كه مقابل پنجره نصب مي‌شوند، جلوي ورود نور طبيعي را به داخل مي‌گيرند. از اين‌رو اين پرده‌ها گزينه مناسبي براي اتاق‌خواب هستند.

پرده هایی برای زیبایی حریم خصوصی

پرده هایی برای زیبایی حریم خصوصی

قبل از اينكه تعيين كنيد چه سبك پرده‌اي براي فضاي شما بهترين گزينه است بايد به كاربرد آن فضا توجه كنيد. براي مثال، پرده‌هاي آستردار زماني‌كه مقابل پنجره نصب مي‌شوند، جلوي ورود نور طبيعي را به داخل مي‌گيرند. از اين‌رو اين پرده‌ها گزينه مناسبي براي اتاق‌خواب هستند. هم‌چنين پرده‌هاي دوخته شده از پارچه‌هاي لطيف و نازك مانند حرير براي فضاهايي از قبيل گوشه‌هاي دنج خانه و همچنين اتاق‌نشيمن خانوادگي مناسبند؛ زيرا در عين حال كه نور ملايمي از آفتاب را به داخل راه مي‌دهند، تا حدی حريم خصوصي را نيز حفظ می‌کنند.

پرده‌هاي كافه‌اي، پوششي دكوراتيو براي پنجره ايجاد مي‌كنند و اجازه مي‌دهند تا نور طبيعي بیشتری به فضا راه يابد و گزينه بسيار مناسبي براي دكوراسيون آشپزخانه هستند. براي اينكه بتوانيد رنگ‌ها و طرح‌هاي جديد در دكوراسيون تجربه كنيد مي‌توانيد از پرده‌ها و همچنين ادغام كردن آنها با شيدها و كركره‌ها كمك بگيريد.

پرده هایی برای زیبایی حریم خصوصی

رنگ و طرح پرده تاثير بسزايي بر جلوه دكوراسيون فضا دارد. براي مثال پرده تيره نور را جذب مي‌كند و سبب مي‌شود فضا كمي جمع‌ و جورتر و صميمي‌تر به‌نظر برسد و براي فضاهاي شيك و رسمي توصيه مي‌شود. نمونه اين نكته را در تصوير سمت چپ مشاهده مي‌كنيد. برعكس پرده‌هایی به رنگ روشن نور را منعكس مي‌كنند و سبب مي‌شوند تا فضا روشن، دلباز و وسيع‌تر به‌نظر برسد؛ مانند تصوير سمت راست. شما می‌توانید با استفاده از يك پرده روشن، فضايي تميز، مدرن، شاد و اجتماعي خلق کنید.

پرده هایی برای زیبایی حریم خصوصی

مهم‌ترين انواع پرده‌ها:

ساده‌ترين نوع پرده‌ها به‌صورت پانل‌هايي هستند كه يا به‌وسيله حلقه‌ها يا به‌وسيله گيره‌هاي مخصوص پرده به ميل پرده آويخته مي‌شوند.

پرده هایی برای زیبایی حریم خصوصی

پرده‌هاي بندينك‌دار از انواع ديگر پرده‌ها هستند كه در عين سادگي بسيار زيبا هستند. اين نوع پرده را می‌توانید به‌وسیله بندينك‌هايي كه ميل پرده‌اي دكوراتيو از داخل آنها عبور می‌کند، بیاویزید.

پرده هایی برای زیبایی حریم خصوصی

يكي ديگر از انواع پرده‌ها، آن‌هايي هستند كه در بالاي خود قسمتي پاكت شكلي براي ميل پرده دارند. در اين نوع پرده‌ها، ميل پرده از داخل جايگاهي كه دوخته شده عبور مي‌كند و به‌راحتي چين مي‌خورد. اين نوع پرده‌ها را مي‌توانید به‌راحتي كنار بزنید و حركت دهید؛ اما پس از هر بار حركت دادن بايد دوباره چين‌هاي آن را تنظيم كنید.

پرده هایی برای زیبایی حریم خصوصی

پرده‌هاي كافه‌اي تنها بخشي از پنجره كه معمولا نيمه پاييني آن است را پوشش مي‌دهند و قسمت‌هايي از آن را بدون پوشش مي‌گذارند؛ همچنين اغلب اوقات با يك والان ساده و كوتاه همراه مي‌شوند. اين نوع پرده‌ها نمي‌توانند جلوي ورود نور خورشيد را به داخل بگيرند. اين نوع پرده به‌وسيله يك ميل پرده ظريف داخل فريم پنجره قرار مي‌گيرد و حلقه‌هايي به آن نصب مي‌شود. اين نوع پرده براي استفاده در دكوراسيون آشپزخانه بسيار مناسب است.

پرده هایی برای زیبایی حریم خصوصی

پرده‌هاي نما از ديگر انواع پرده‌ها هستند كه كاربردي دكوراتيو دارند و به‌هيچ عنوان بسته نمي‌شوند و پنجره را پوشش نمي‌دهند. اين نوع پرده‌ها معمولا به‌صورت يك يا دو پانل در يك يا دو طرف پنجره بدون هيچ والاني نصب مي‌شوند. پرده‌هاي نما به دلیل اینکه به پارچه کمی نیاز دارند، بسيار آسان و ارزان دوخته و آويخته مي‌شوند.

نصب پرده

نصب پرده پروژه‌اي آسان است كه مي‌توانيد با يك اندازه‌گيري دقيق و آماده‌سازي كامل، آن را به‌راحتي و با موفقيت انجام دهيد. قبل از شروع تصميم بگيريد كه آيا تمايل داريد پرده به راحتي باز و بسته شود يا اينكه فيكس و ثابت باشد. اين تصميم بر انتخاب سخت‌افزارها و ابزارها به شما كمك زيادي مي‌كند. همچنين به سبك عناصري كه انتخاب مي‌كنيد دقت كنيد تا با سبك ديگر اشياء و عناصر موجود در اتاق هماهنگي و هم‌خواني داشته باشد.

مراحل نصب يك پرده:

پرده هایی برای زیبایی حریم خصوصی

ارتفاع و عرض پنجره خود را اندازه‌گيري كنيد و طرحي ابتدايي و سريع از پنجره‌تان را روي كاغذ ترسيم كنيد. اندازه‌هاي گرفته شده را در جاي خود بنويسيد. قبل از خريد پرده و ابزار لازم براي نصب آن، تصميم بگيريد كه مي‌خواهيد پرده از كدام قسمت شروع و كجا متوقف شود و اندازه‌گيري‌ها را بر حسب اين تصميم بر روي نمودار لحاظ كنيد. براكت‌ها يا همان بست‌ها را به ميل پرده حرير نصب كنيد. ميل پرده حرير را در جاي تعيين شده نصب كنيد و اطمينان يابيد كه صاف سر جاي خود قرار گرفته است.

پرده هایی برای زیبایی حریم خصوصی

بست يا همان براكت‌هاي مخصوص پرده نما را چند سانتي‌متر بالاتر و كمي بيرون‌تر از ميل پرده حرير به ديوار نصب كنيد. چنانچه براكت‌ها روي گل‌ميخ قرار نمي‌گيرد، براي نصب آن روي ديوار، از بست رول پلاك استفاده كنيد.

پرده هایی برای زیبایی حریم خصوصی

پرده اصلي را به ميل‌پرده اصلي نصب كنيد و سپس پرده دكوراتيو يا همان پرده‌نما را پس از نصب بر ميل‌پرده دكوراتيو روي براكت‌هاي نصب شده روي ديوار قرار دهيد.

پرده هایی برای زیبایی حریم خصوصی

ابزار و سخت‌افزار‌هاي نصب پرده را با دقت و با فكر انتخاب كنيد تا به بهترين نتيجه برسيد. براي مثال در اين پروژه، ميل پرده‌اي كه براي پرده حرير لبه پاكتي انتخاب شده، كمي كوتاه‌تر از ميل پرده‌اي است كه براي پرده ‌نما تعبيه شده، تا در انتها تنها پرده‌نما به چشم بخورد. توجه كردن به اين ريزه‌كاري‌ها به‌مقدار زيادي در وقت و هزينه شما صرفه‌جويي مي‌كند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

پرده هایی برای زیبایی حریم خصوصی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حقگویان

      ممنون از مطالبتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج