۱۱۷۹۴۸۶
۲ نظر
۵۰۱۷
۲ نظر
۵۰۱۷
پ

آتش در پارک ملی گلستان دوباره شعله کشید

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از شعله‌ور شدن دوباره آتش در بخش‌هایی از پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: با کمک بالگرد‌های سپاه عملیات اطفا از صبح امروز آغاز شده است.

تسنیم: مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از شعله‌ور شدن دوباره آتش در بخش‌هایی از پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: با کمک بالگرد‌های سپاه عملیات اطفا از صبح امروز آغاز شده است.

محمدرضا کنعانی اظهار داشت: از روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۵ مورد آتش سوزی در پارک ملی گلستان اتفاق افتاد که ۴ حریق به طور کامل اطفا شد.

وی گفت: با وزش شدید باد، کاهش رطوبت و افزایش دمای هوا بخش دیگری از پارک ملی گلستان از روز گذشته دچار حریق شده است که ۱۰۰ نفر از نیرو‌های محیط زیست، منابع طبیعی و گروه‌های بسیجی و مردمی به این منطقه اعزام شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: وزش شدید باد‌های گرم کار اطفای حریق را با سختی مواجه کرده و از صبح امروز با توجه به حضور دو فروند بالگرد هوافضای سپاه، عملیات اطفا با کمک نیرو‌های انسانی حاضر در منطقه و آبپاشی بالگرد‌ها از سر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین روز گذشته همزمان کار پاکسازی محدوده حریق چهارم در منطقه قوش چشمه در دستور کار قرار گرفت که شیب زیاد، وزش باد و انباشت نیم تا یک متری برگ‌ها کار را با کندی مواجه کرد.

کنعانی گفت: نیرو‌های منابع طبیعی و محیط زیست، گروه‌های مردمی و بسیج همه در منطقه حضور دارند و خوشبختانه خط آتش نداریم و امیدواریم امروز با کمک بالگرد‌ها بتوانیم آتش را به طور کامل خاموش کنیم.

پارک ملی گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی زیبای ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که یکهزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده است و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا این کشور زغال سوخته نشه ول کن نیستند

    • بدون نام

      این طبیعت بی گناه دستش از همه جا کوتاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج