۱۱۸۰۰۴۳
۱۱۳ نظر
۵۰۱۸
۱۱۳ نظر
۵۰۱۸
پ

همه‌چیز درباره یارانه ۸۰۰هزار تومانی

دولت در لایحه بودجه سال آینده، برای حذف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تلاش می‌کند و در کنار آن پیشنهاد پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه جدید را مطرح کرده است.

فرارو: دولت در لایحه بودجه سال آینده، برای حذف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تلاش می‌کند و در کنار آن پیشنهاد پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه جدید را مطرح کرده است.

همه‌چیز درباره یارانه ۸۰۰هزار تومانی

دو برابر شدن یارانه نقدی، کلیدواژه‌ای است که پس از اظهارات معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری در آخرین روز‌های آذر ماه ۱۴۰۰ مورد توجه قرار گرفت. به گفته محسن رضایی، پرداخت یارانه ۸۰۰ هزار تومانی به خانوار‌های چهارنفره که قرار بود از سال آینده محقق شود، با اصرار شخص رئیس جمهور از دی ماه همین امسال آغاز می‌شود و بخشی از آن نیز در غالب بن‌کارت منظور خواهد شد.

همه‌چیز درباره یارانه ۸۰۰هزار تومانی

کمتر از ۲۴ ساعت بعد، وزیر اقتصاد در گفتگو با خبرگزاری رسمی دولت اعلام کرد تاکنون تصمیمی برای افزایش یارانه‌ها در سال جاری گرفته نشده و نمی‌توان تاریخ دقیقی برای اجرای آن درنظر گرفت. این اظهارات احسان خاندوزی اگرچه بخشی از سخنان محسن رضایی درباره زمان و تاریخ تغییر در شیوه پرداخت یارانه‌ها را تکذیب می‌کند، اما اصل ماجرا، یعنی تغییر در رقم پرداخت یارانه‌ها را به‌شکل ضمنی تایید کرده. به‌نظر می‌رسد اگر همه‌چیز خوب پیش برود، سال آینده پس از حدود ۱۱ سال می‌توانیم شاهد تغییراتی در یارانه نقدی باشیم.

همه‌چیز درباره یارانه ۸۰۰هزار تومانی

دو برابر شدن یارانه نقدی نه، ولی تغییر شیوه پرداخت یارانه یکی از طرح‌های مهمی است که دولت دنبال خواهد کرد. مرور لایحه بودجه، احتمال پرداخت یارانه ۸۰۰ هزار تومانی در سال آینده را تقویت می‌کند، اما جزییات طرح چیست، هر نفر چقدر یارانه دریافت می‌کند و این یارانه به چه کسانی پرداخت می‌شود؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید کمی به عقب برگردیم. به روز‌هایی که لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ توسط دولت سیدابراهیم رئیسی تقدیم مجلس شد. در بخش‌هایی از لایحه آمده، دولت قصد دارد سال آینده یارانه جدیدی به مردم پرداخت کند که مبلغ آن بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است. تفسیر‌های مختلفی از این خبر انجام شده است مثلا می‌گویند مبلغ یارانه دهک اول تا چهارم ماهانه ۱۲۰ هزار تومان است و مبلغ یارانه دهک‌های پنجم، ششم و هفتم ۹۰ هزار تومان. بر اساس این فرضیه یک خانوار پنج نفره که جزو هفت دهک اول درآمدی باشد، سال آینده بین ۴۵۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان دریافتی خواهد داشت. صبر کنید! موضوع هنوز حل نشده و ابهامات زیادی دارد.

همه‌چیز درباره یارانه ۸۰۰هزار تومانی

مشمولان دریافت یارانه نقدی جدید

دولت (شامل دولت فعلی و دولت‌های قبلی) هنوز نتوانسته دهک‌های درآمدی را به درستی تفکیک کند و مرز میان آن‌ها را به زبان ساده شرح دهد. تقسیم‌بندی‌های فعلی، بر اساس درآمد خانوار‌ها انجام می‌شود. خانوار‌هایی که درآمد ماهانه آن‌ها کمتر از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باشد، جزو چهار دهک اول درآمدی به حساب می‌آیند. اگر همین دسته‌بندی را به‌عنوان متر و معیار پرداخت یارانه جدید در نظر بگیریم، این خانوار در سال آینده مشمول یارانه ۱۲۰ هزار تومانی خواهد بود.

خانوار‌هایی که درآمدشان بین سه میلیون و ۶۰۰ تا پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، در حال حاضر در دهک پنجم تا هفتم طبقه‌بندی می‌شوند و سال آینده مشمول یارانه ۹۰ هزار تومانی می‌شوند. پس تا الان فهمیدیم خانوار‌هایی که با محاسبات دولت درآمد ماهانه آن‌ها زیر پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، باید سال آینده منتظر یارانه جدید دولت باشند؟

پرداخت یارانه نقدی جدید در سایه، اما و اگر

پرداخت یارانه به سبک و سیاق جدید در سال آینده به، اما و اگر گره خورده است؛ «اگر» دولت بتواند بعضی طرح‌ها را اجرا کند، «اگر» دولت بتواند با تغییر روش رتبه‌بندی دهک‌ها و محاسبه و کشف درآمد واقعی خانوار‌ها سره را از ناسره جدا کند، «اگر» دولت بتواند قیمت بنزین را افزایش دهد و «اگر»، «اگر»، «اگر» ... این وسط یک سری «اما» هم خواهیم داشت. افزایش قیمت بنزین، گسترش درآمد‌های مالیاتی و حذف بخشی از ثروتمندان، قطعا توان دولت در پرداخت یارانه‌های را بهبود می‌دهد «اما» هیچکدام این طرح‌ها نباید التهابی در جامعه ایجاد کنند. همان مورد اول را در نظر بگیرید! اگر شما جای سیدابراهیم رئیسی و تیم اقتصادی دولتش بودید، بعد از آبان ۹۸، چقدر می‌توانستید روی بالا بردن قیمت بنزین حساب باز کنید؟

همه‌چیز درباره یارانه ۸۰۰هزار تومانی

آیا پرداخت یارانه تجمیع می‌شود؟

دو برابر شدن یارانه نقدی یا افزایش رقم یارانه به‌طور مستقیم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نیامده، اما به تناوب توسط مقامات و مسئولان دولتی از آن یاد می‌شود. با این حال به‌نظر می‌رسد پیش از هر افزایشی، باید انتظار داشته باشیم، دولت دستی به سر و روی لیست فعلی یارانه‌ها بکشد، شیوه جدیدی برای شناسایی مشمولان اختراع کند و در ادامه با ترکیب یارانه نقدی و معیشتی که فعلا یکی در ابتدای ماه و دومی در انتهای ماه واریز می‌شوند، بن و پایه این چرخه معیوب را اصلاح کند. بعید است سال آینده، آن‌ها بخواهند سه بار در ماه به حساب مردم واریزی داشته باشند. شناسایی افرادی که واقعا استحقاق دریافت یارانه دولتی را داشته باشند، اولین قدم است. مشمولان یارانه معیشتی، به احتمال زیاد در فهرست دریافت یارانه باقی می‌مانند. از طرفی، چون این افراد جزو دهک‌های درآمدی پایین جامعه هستند، نامشان در لیست یارانه نقدی حفظ می‌شود. خانوار‌های حاضر در دهک‌های هشتم، نهم و دهم کاندید‌های جدی حذف از فهرست یارانه‌ها هستند. در شیوه رتبه‌بندی فعلی آمده این سه دهک، هر ماه درآمدی بالای پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دارند.

افزایش یارانه نقدی ۱۴۰۱ برای هر خانوار چقدر است؟

خانوار‌هایی که در هفت دهک اول درآمدی قرار دارند، در حال حاضر ماهی دو نوبت یارانه دریافت می‌کنند. اول یارانه نقدی در نیمه نخست ماه که مقدار آن به‌ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و دوم یارانه معیشتی که بر اساس بُعد خانوار در نیمه دوم ماه واریز می‌شود. میزان این یارانه برای خانوار یک‌نفره ۵۵ هزار تومان، برای خانوار دونفره ۱۰۳ هزار تومان، برای خانوار سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، برای خانوار چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و برای خانوار پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود. جمع هر دو یارانه در ماه برای خانوار پنج نفره می‌شود ۴۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان. حالا بیایید سناریو‌های خوشبینانه درباره وعده دولت را تصور کنیم. همان قسمتی که می‌گوید سال آینده به هر مشمول بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه اضافی جدید تعلق می‌گیرد. با درنظر گرفتن حداقل یارانه ۹۰ هزار تومانی، واقعا فکر می‌کنید دریافتی یک خانواده پنج نفری به ۸۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کند؟

اگر دولت در نظر داشته باشد با جمع‌بندی یارانه‌ها به هر نفر حداقل ۹۰ هزار تومان و حداکثر ۱۲۰ هزار تومان یارانه پرداخت کند چی؟ در این صورت برای خانوار پنج نفره حاضر در دهک اول تا چهارم ماهی ۶۰۰ هزار تومان و برای خانوار حاضر در دهک پنجم، ششم و هفتم ۴۵۰ هزار تومان واریز خواهد شد. خانوار‌هایی که همین الان مشمول طرح‌های برخی نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد یا بهزیستی هستند هم می‌توانند مشمول سقف یارانه قابل پرداخت یعنی همان ۸۰۰ هزار تومان باشند. بالاخره این سناریو را هم باید درنظر داشت یا نه؟

چرا می‌توانیم به سناریو‌های خوشبینانه درباره پرداخت یارانه سال ۱۴۰۱ امیدوار باشیم؟ جواب این سوال مشخص است؛ دولت در لایحه بودجه سال آینده، برای حذف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تلاش می‌کند و در کنار آن پیشنهاد پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه جدید را مطرح کرده است. آن‌هایی که بودجه را نوشته‌اند، می‌گویند یارانه جدید به‌منظور جبران اصلاح نرخ کالا‌های اساسی، دارو، یارانه نان و خرید تضمینی گندم پرداخت خواهد شد. به این ترتیب، کل یارانه پرداختی در سال آینده طبق این لایحه ۳۳۶ هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده که ۷۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن یارانه نقدی و معیشتی است.

رییس سازمان برنامه و بودجه دوشنبه هفته قبل در نشست خبری گفته متوسط پرداختی یارانه ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود و این مساله براساس وضعیت دهک‌ها در جلسات کارشناسی تعیین خواهد شد. بخشی از جلسات کارشناسی مورد نظر سیدمسعود میرکاظمی در کمیسیون و صحن علنی مجلس برگزار می‌شود و هرچیزی درباره رقم و پرداخت یارانه (حتی خود این گزارش) فقط در حد گمانه‌زنی ارزش دارد، حتی اگر از قول معاون اقتصادی رییس‌جمهوری نقل شده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یارانه نمیخواهیم سیستم کوپنی کالاهای اساسی با قیمت ارزان رو پیاده کنید

      پاسخ ها

      • بیکار 35ساله

        اره یارانه باعث تورم میشه ولی بن کالا باعث کاهش قیمت کالاها چون مردم نیازشون وبا بن میگیرن و مازاد مصرف به علت تقاضای کم تر شده دیگه هی هر روز افزایش نمیخوره

      • بدون نام

        شمادرمجلس بخوابی وعیش و نوش کنی مملکت خود به خوداداره میشه وای به روزی که شمابیداری و نقشه می ریزی که ایران کردی ویران

      • بدون نام

        یارانه یعنی پول نقد پول یعنی گرانی بیشتر به جاش کالا بده به مردم نه پول نقد اقای اقتصاد دان

      • بنیتا

        این افزایش فقط حق مددجوهای کمیته امدادوبهزیستی هست وبس

      • .

        آره خیلی خوبه کوپن یا کارت اعتباری که فقط بشه باهاش کالاهای اساسی گرفت

      • بدون نام

        واقعآ يارانه نمیخوام کپن بدن به مردم‌ چون برنج می‌شه کیسه‌ ۵۰۰تومان

      • Tedi

        حرکتی بود که شهید بهشتی و شهید رجایی انجام دادن

      • بدون نام

        یارانه دیگه چیه مردم ارزونی میخان.. یارانه رو میخاید ۲برابرکنید اجناس ۱۰برابر دیگه کلاه سر مردم نمیره

      • بدون نام

        ما هم همین عقیده را داریم.زیاد شدن یارانه یعنی بی ارزشی صددرصدی پول ایران.

      • بدون نام

        اگه قراره یارانه دوبرابر بشه و قیمتها ده برابر ما یارانه نمیخوایم

      • بدون نام

        قیمتها رو برگردونید به همون دوره که یارانه نمیدادید ما یارانه نمی خواهیم گرونی از همون موقع شروع شد که یارانه شروع شد

    • بدون نام

      دکترهای بیسواد بعد از گذشتن نیم قرن بلد نیستند مرغ و تخم مرغ رو اداره کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلامگه نمیگفتید نفری ۸۰۰ حالاشد ۴نفری ۸۰۰ تومن؟؟؟؟؟!!!!!!
        روحانی صدپله بهتراز شمابود

      • بدون نام

        دلالها نمیذارن

      • بدون نام

        نیم قرن؟ سی سال دولت دست شماها بوده

      • بدون نام

        کالابدن به مردم نه یارانه

    • بدون نام

      با این ایده نان بربری دانه ای بیست هزارتومان ،بنزین لیتری ده هزارتومان
      و گرانی های وحشتناک دیگر خواب خوبی برای مردم دیده اند

      پاسخ ها

      • حسنعلی

        داداش کجایی بنزین فوب خلیج فارس مد نظرشونه تا مستضعف و از بین نبرند آروم نمیگیگیرند

      • بدون نام

        مرغ میشه کیلویی 80،خخخخخ

      • بدون نام

        خواهشا الکی تو نظرات رقم ندید، باعث افزایش تورم انتظاری میشه

      • بدون نام

        خودشون رقم رو اعلام میکنن،از خودمون نمیگیم،چپ و راست خبر زدن

      • بدون نام

        دیگه والا پولدارشم از عهده این قیمتا برنمیاد. کل یارانه یه خانواده رو حساب کرده نوشته 800 هزار تومن!!!! واقعا آینده خیلی بدی برای ... مردم ایران پیش بینی می کنم

      • بدون نام

        خدانگذره از احمدی نژاد که یارانه را اختراع کرد و از همان زمان پول ایران بی ارزش شد.

    • بدون نام

      تکلیف ما که ۱۰ سال پیش از یاره انصراف دادیم چی میشه؟!الان که یه پیسی خوردیم

      پاسخ ها

      • سید امین

        میخواستی از این جو گیر بازیا درنیاری

      • ناشناس

        شما که جو گیر شده بودی حقته یارانه نگیری

      • ناشناس

        لطمه شهروند ساده کمتر از مافیا نیست

    • بدون نام

      خدا به دادمون برسه باز چه بلایی میخوان سرمون بیارن

      پاسخ ها

      • بهزادعزیزی ازفارس

        اگربخاین کمک قشرکمدرامدکنیدبهترین راه کوپن هست یارانه زیاد بشه قیمتها چندبرابرمیشه انوقت این پولا بهیچ جانمیرسه نقدینگی سرسام آورمیشه

    • النا

      بابا مایارانه نمیخوایم توروخدابس کنید همین ک قیمتاروکنترل کنید هنرکردید مردم نون هم دیگ پیدانمیکنن بخورن

      پاسخ ها

      • بنیتا

        خوب داداش تونمی خوای لابدحقوق بگیرهستی اون بدبخت بیچاره ای که ازهیچ جانمیگیره نبایدمقداری پول دستیش بخوره ولومختصروگران یه چیزی سرسفرش ببره؟؟؟؟همه که سرکارنیستن ویاکارمندحقوق بگیرچرابقیه رودرک نمی کنی

    • داریوش

      جان مادر تون یارانه نمیخوایم
      هرچی بدی
      ۱۰برابر گرونی بالا میاری

      پاسخ ها

      • بینام

        کپن.ازهمه.بهتره.زمان.جنگ.هم.کپنی.بوده
        آنهایی.که.احتیاج.نداشتن..کپنش.رامیداد
        بکسی.که.احتیاج.داره.ولی.یارانه.پولی.را.
        همه.میگیرن...ا.ل.ا.ن.حتا.معیشتی.ها..در
        ست.درست.شناسای.نشدن.خیلی.ها.در
        آمد.بلای.دارن..ببه.ان..خوانواده.سه.نوع
        یارانه.میدن.ولی.خوانواده.ای.هست.نان
        اور.نداره.به.اون.فقط.چهل.پج.تومنی.را
        میدن.وکلا.کو.پنی..بهتره

    • بدون نام

      وای خدا نون میخریم آنوقت دونی 40000هزار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه چقدر میخواد اضاف بشه که نون چهل تومن بشه،

    • بدون نام

      خدا بفریادمون برسه . چی میشه ......

    • بدون نام

      جالبه حقوق کارمندان رو زیاد نمیکنه میگه با تزریق پول تورم بیشتر ایجاد میشه اما ظاهراً با تزریق پول یارانه تورم افزایش پیدا نمیکنه

      پاسخ ها

      • علی هیکل

        با این طرح یعنی حکومت صاحب همه چیز مردم است مردم فقد در ایران حق نفس کشیدن دارند
        حکومت صاحب است . وملت بیکانه

      • بدون نام

        خدابدادهمون برسه همین

      • بینام

        نفس.کشیدن.کجا..ست.من.مشکل.قلبی.دارم.بیست.روز.است.بیرون.نیامدم

      • بدون نام

        منکه میگم کوپن به مردم بدن خیلی بهتر میشه مثله دوره رجایی همچی ارزون میشه

    • مجید حیدری

      این بازیها دیگه واسه این اقتصاد نابود شده جوابگو نیست

    • بدون نام

      خدا نکنه یارانه را زیاد کنند ان وقت باید نان را دانه ای ۳۰ هزار تومان بخریم اخه چرا اقتصاد گشور را فلج کردند و از بین بردند و این اختلاس ها و دزدیها بیشتر گشور را به مرز نابودی گشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی هنوز بعد 43 سال از عمر این سیستم نفهمیدی چرا ؟ واقعا ؟! ...پس هیچ وقت نخواهی فهمید

    • بدون نام

      شماها نمی تونی هیچکار ی انجام دهی .چون در تخصص ودرمیزان دانش شماها نمی کنجد.ول کنید.ملت را

    • بدون نام

      یارانه ها رو جمع کنید همان قیمتهای قدیم دست مردم بدین. پدر جان. تمامش کنید وعده وعده

      پاسخ ها

      • بنیتا

        دیگه خوابیش ببینی سرشته ازدستشون خارج شده

    • حبیب سلامت

      یارانه حذف شود تو رم پایین می اید

      پاسخ ها

      • بنیتا

        معلومه که درامدبالایی داری

    • بینام

      با پرداخت یارانه شروع بد بختی مردم است

    • بدون نام

      بابا نمی‌خواهیم ....چقدر هم منت میذارن ... میشه هیچی بما ندین ؟ اینقدر مارو خجالت ندین

      پاسخ ها

      • بنیتا

        بروی انصراف بده

    • بدون نام

      پرداخت یارانه یعنی فقیر کردن ملت! در مقابل افزایش ارزش پول ملی و اشتغال ملت یعنی ثروتمند کردن ملت!

    • بدون نام

      یارانه حذف وقیمت ها برگردد به قبل سال ۸۸بادرصدافزایشی معقول

      پاسخ ها

      • پسر کوهستان

        چقد خوش خیالی خدایی

    • بدون نام

      ..... فقیرهافقیرتر،کاسبان تحریم آماده مکیدن آخرین قطره خون مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الهی هرکس دنبال زجردادن به طبقه فقیراست نابودبشه.

    • بدون نام

      بجای چرخیدن دور خودتون برید بادنیا ارتباط برقرار کنید

    • ناقص العقل

      وای به حال ملت با این مدیران

    • بدون نام

      والا تا ده میلیون هم این روزا باید جز دهک اول ودوم بهحساب اوردبااین گرونی فقط شما قيمت خودرو در نظر بگیریدو.......والا آخر چی می‌شه خرید

    • رضا کرملاچعب

      ما رو کشتید با این یارانه ها

    • بدون نام

      بخدا یارانه نمی خواهیم فقط برگردیم به زمان قبل یارانه ها اشتباه کردیم به بزگواری خودتون این ملت یارانه ندیده رو ببخشید

    • بدون نام

      تو رو خدا یارانه ندین ولی همه چیز و ارزون کنید دیگه خسته شدیم چند ساله یارانه اومده بخاطر ۴۵ هزار پدرمون و دراوردین الان با این یارانه خدا میدونه چه بلایی بخوان سرمون دربیارن

    • بدون نام

      فقیر فقیرتر پول دار پولدارتر

    • بدون نام

      آحه تو این تورم سه میلیون که هیچ پنج میلیون تومان کفاف زندگی میده،فقط بخور و نمیر...شماها واسه کشور برنامه ریزی میکنید که فقط مردم بخورند و نمیرند...!!!

      پاسخ ها

      • بی ن

        اینها همی میخوان اینقدر بخوری که نمیری.

    • بدون نام

      مگه قرارنبودازاین ماه ع
      شروع کنیدپس چی شدساله اینده هم ازیارانه زیادشدن خبری نیست فقط حرف میزنیدبقولتوت عمل نمکنید

      پاسخ ها

      • بی ن

        زیاد میکنن زیادی خودتونو ناراحت نکنید.حرفهاشون حرف.دارن چرتکه میندازن

    • بدون نام

      ههههههههههههه

    • بدون نام

      اصله بد نیکو نگردد

    • بدون نام

      ملت راچی فرض کردید خداازتون نگذره بدبخت مون کردید

    • بدون نام

      ۹۰ هزار تومن میخواید بدید از اون طرف ۹۰ میلیون هزینه بزارید روی دوش ما

    • بدون نام

      یارانه بدون اینکه هیچ چیزی گران شود نفری پنج میلیون باید بشه

    • بدون نام

      یارانه نمی خواهیم با یه استعفای دسته جمعی ملت رو خوشحال کنید

    • بدون نام

      ده برابرشواز خود ملت میگیرید و یه مقدارشو تحت عنوان یارانه بهشون برمیگردونید!!!. مردمو چی فرض کردید؟

    • بدون نام

      یک مشت بیسواد در دولت مشغول به کار هستنند!!!!

    • بدون نام

      به جای یارانه برای جوانان اشتغال ایجاد کنید تا تورم پایین بیاید

    • هم میهن

      یارانه نمیخواهیم
      قیمت جهانی، حقوق جهانی

    • دهه شصتی

      دولت عزیز ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسان

    • بدون نام

      اصلا طرح درستی نیست، فقط باید تورم را کنترل کرد. همین خودش باعث تورم افسارگسیخته میشه.

    • بدون نام

      ارزش و قدرت خرید آن برابر ۸۰۰ قرون نمیشه .

    • آفتابه و لنگ و کیسه نماد پرسپولیسه

      یارانه نخواستیم تورم رو کنترل کنید که اینقدر قیمتها بالا نرن و پول ملی بی ارزش نشه؛ یارانه و این مسائل همش عوامفریبی و دردی از مردم دوا نمیکنه و مشکلات مملکت باید ریشه ای حل بشه.

    • بدون نام

      خلایق هر چه لایق

    • هرتیک

      تایارانه.نگیریم.اروم.نمیگیگریم

    • عباس

      یارانه بنزین رو به ناحق به ما ندادن اگه بخوان این یارانه روهم به ما ندن باید اعتراض کتیم

    • سورنا

      واقعا دست دولت درد نکنه روز به روز مردم پولدارتر میشن¿¿¿

    • بدون نام

      داداش یجوری تیتر زدی یارانه ۸۰۰ هزار تومنی من فک کردم نفری ۸۰۰ تومن. بنویس یارانه ۲۰۰ تومنی نه ۸۰۰ تومنی

    • بدون نام

      داداش یارانه خونواده ۱۰ نفره رو ایتر میزدی مینوشتی یارانه ۲ میلیون تومنی اینجوری بیشتر جلب توجه میکرد

    • کوردتهرانی

      مرگ بر افزایش یارانه و تورم و گرونی

    • بدون نام

      راه دزدی برای مسئولین بیشتر بازشد وسرمردم کلاه گذاشتن است

    • عزیزخان

      خجالت‌بکش‍‌‌..هروزقیمت‌کالا‌بالامیرود‌‌وکسینتوانست‌‌قیمت‌خاک‌رایکمیلیاردتومان‌شده..اخه‌امریکا‌خاک‌راهم‌تحریم‌کرده!!!

    • بدون نام

      گدایی میکنیم درثروت مندترین کشور خاورمیانه چه خوش بختیم که اینگونه بدبختیم

    • بی نام

      ایرانی چقدر بدبخت شده با یک مشت مسؤل نادان حداقل ایرانی باید مثل کشورهای خلیج فارس زندگی کنه و درآمد داشته باشه

    • بدون نام

      این بذل و بخشش ها یعنی آغاز تورم چند صد درصد ی وچندین برابر شدن همه چیز واول شدن دردنیا البته ازطریق رشد تورم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رفقا ناراحت نباشید این کاری که دولت میخواد انجام بده قبلاً کارشناسی شده توسط اقتصاد دان بزرگ جناب محسن خان خان بالا برره اجرایی میشه وهر کسی هم ناراحت هست جمع کنه بره پهلوی طالبان

    • بدون نام

      به نظر من یوزار سیو بیاد مدیریت کنه بهتر از اینا هست

    • بدون نام

      آقا یان یارتنه اضافی نمیخواخیم تجربه نشان داده هروقت دولت کم میاره انرژی را گران میکن واز طرفی دیگر اجناس را هم گران میکنه تا یک نان مردم به دو نان نشه مرگ بر انگلبس

    • م

      حق.کارگر.فصلی.هست.هنوز.ندادن.دعوا.نکنید.موقع.که.دادن.برای.نون.شب.نداریم.بس.میکنیم.آقای.رییسی.جان.بچهاتان.کاری.بکنید.فکر.کارگرا.فصلی.باشید.صبح.تا.غروب.روی.میدان.هستیم.دست.خالی.میرویم.خونه.ممنون.میشوی.خدا.مادر.پدرت.بیامورزد.

    • بدون نام

      بهانه ای برای گرانی برای کاسبان بی انصاف می دهید که خون مردم بکنند تو شیشه شماهم بی ارزه هستید فقط حرف میزنید تا صد سال یارانتون همین میمونه ولی روز به روز جنس گرون می کنید اگر عدالتی بود الان باید یارانه ۴ملیون باشد

    • ع،ر

      بخدا‌یک‌جیب‌بری‌جدید‌درراه‌است‌مردم‌گول
      این‌کلکها‌رانخورند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به قول یارو شما جیب ما را نزنید یارانه پیشکشتون

    • بدون نام

      خدابخیرکند!

    • بدون نام

      باز به بهانه نفری صد هزار تومن قیمت ها رو چند برابر نبرین بالا آقا اگه اینطوره ما یارانه نمیخوایم .همون کوپنی بهتره به کسایی که نیازمنده بدین .

    • samir.gh

      اینجورپیش بره نون میشه 50هزارتومن دونه ای.بابا یارانه شده بلای جون این مملکت.شما قیمتا رو کنترل کنید به جای این کارها.دارید به شعورمون توهین میکنید.بخدا 800که هیچ 8میلیون هم نمیتونیم بااین افزایش قیمت ها خودمونو سیرکنیم.خدا نگذره ازتون که جوونیمون رو به باد دادید

    • بدون نام

      شما را به خدا کل یارانه ها را قطع کنید بلکه پول ایران ارزش پیدا کند.

    • حاتمی

      داداش یارانه ۸۰۰ تومان برای خانوده ۵ نفری هر ماه شما می تواین یک بار گوشت مرغ بخر گوشت کیلو ۳۰۰ هزارتومان بخر مرغ۱۰۰ برج ۱۱۰ بربالا

    • بدون نام

      سلام من مدت پنج سال که یارانه مرا قطع کردند من خود سر پرست باز نشسته مستاجر وفقط به خاطر مدت کوتاهی برای یک آ شنا مجانی در آ ژ انس مسکن کارکردم وکالت بمن میدادند وخرید وفروش انجام میشد ومنم اطلاع از این مسئله نداشتم هیچ چیز دیگه بمن نمیدهند لطفا اگه میشه رسیدگی کنید البته خیلی هم دنبال کردم هیچ کس جوابگو نیست ممنون

    • مرادبیک

      خدالعنت کندباعث بانیش را ۴۵هزارخوردی دادندچندبرابرازجیب مردم کشیدیدحالادوبرابرکردنش چه بلایی میخواهندبسرملت بیارندچرااینقدرراحت طلب ومفت خورودزدتشریف دارندعوض اینکه کمی به خودتون زحمت بدیدمدیرت کنداگه مدیریتی پیدابشه که مملکت اباد بشه بلعکس دارندخرابش میکنندخدابه دادمون برسه بااین تورمی وگرانی که درپیش داریم

    • ایرانی

      یارانه را باید به تولید کننده بدن به مردم کوپن بدن تولید که افزایش پیدا کرد ضمن مصرف صادر میشه و باید شفافیت انوقت باشد تا هم کالا ارزان شود و هم رئال ارزش پیدا کند و هم دلار کاهش یابد بازار و دلار را با دستوری و بگیر و ببند نمیشود درست کرد بازار قیمت تایینمیکند

    • بدون نام

      منتظر رکبعهای بعدی باشید و دلخوش به این مقدارها نباشید

    • بی نام

      سلام از اقتصاد داناان عالی رتبه کشو رکمک بگیرید اساسی برنامه ریزی کنید

    • بدون نام

      حقوقهارا متعادل کنید ویارانه هم به صورت مساوی به هر نفر یک ملیون بدهید بااین گرانی یک ملیون شندر قازه تورم ایجاد نمیشه جلوی تورم را هم بگیریدبرای هرچیز قیمت تعیین کنید وگران فروش را جریمه وکسب اورتعطیل کننید یعنی با متخلف سفت برخورد کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج