۱۲۰۰۰۱
۲۶ نظر
۵۰۶۲
۲۶ نظر
۵۰۶۲
پ

چرا من هنوز مجردم؟

مي‌گويد اگر فقط ۳ سال به عقب بازگردد، هيچ‌وقت ازدواج نمي‌كند. مي‌گويد همسرش مرد خوبي است اما دلش براي آرامش، آزادي و حتي تنهايي‌اش تنگ شده است. به همين دليل به جوان‌هاي مجرد توصيه مي‌كند كه تا ابد مجرد بمانند.

چرا من هنوز مجردم؟
مجله سیب سبز: مي‌گويد اگر فقط 3 سال به عقب بازگردد، هيچ‌وقت ازدواج نمي‌كند. مي‌گويد همسرش مرد خوبي است اما دلش براي آرامش، آزادي و حتي تنهايي‌اش تنگ شده است. فكر مي‌كنم شايد قرباني يك انتخاب نادرست شده اما مهدي ‌محمد صادقي مشاور خانواده، متاهل‌هاي زيادي را مبتلا به درد او مي‌داند. از نظر اين مشاور خانواده، سال‌هاي سال است كه بسياري از متاهل‌ها ادعا مي‌كنند آينده يك ازدواج هميشه به شيريني روزهاي شروعش نمي‌ماند و به همين دليل به جوان‌هاي مجرد توصيه مي‌كند كه تا ابد مجرد بمانند. او گذشته از اين ادعاي متاهل‌ها، متهم‌هاي ديگري را براي طولاني شدن سن تجرد مقصر مي‌داند و معتقد است مجرد‌هايي كه از نيمه چهارمين دهه زندگي‌شان عبور كرده‌اند، با مشكلات بيشتري براي انتخاب شريك زندگي روبه‌رو هستند.

تشويق متاهل‌ها

در بسياري مواقع، افرادي كه متاهل هستند انگيزه مجرد ماندن را در اطرافيان‌شان بيشتر مي‌كنند و به اين اتفاق دامن مي‌زنند. طبيعي است كه افراد بعد از ازدواج درگير مشكلاتي شوند و گاهي از تصميمي كه گرفته‌اند ابراز نارضايتي كنند. چنين موضوعي مربوط به امروز نمي‌شود، از زمان‌هاي قديم بسياري از افرادي كه ازدواج كرده بودند، احساس مي‌كردند اتفاق خارق‌العاده‌اي كه منتظرش بودند در زندگی‌شان نيفتاده و شكايت‌هاي‌شان را با منع مجرد‌ها از ازدواج كردن مطرح مي‌كردند. اين شكايت‌ها مجرد‌ها را درگير تناقضي کرده و آنها را به تاخير در گرفتن تصميم نهايي تشويق مي‌كند.

كم شدن گزينه‌ها

وقتي سن فرد بالا مي‌رود، گزينه‌هايي كه براي ازدواج پيش رو دارد هم هر روز كمتر مي‌شود. خانمي كه از 35 سالگي عبور كرده، كمتر از دختران جوان‌تر امكان پيدا كردن فردي كه با شرايط سني و شخصيتي‌اش سازگار باشد را دارد. كم شدن شانس آشنا شدن با فردي مناسب دوره تجرد فرد را باز هم طولاني‌تر و اضطراب او براي انتخاب گزينه ازدواج را هم بيشتر مي‌كند.

چرا من هنوز مجردم؟

عشق‌هاي بي‌سرانجام

عاشق شدن هميشه به ساختن زندگي آرام ختم نمي‌شود. گاهي افراد وارد روابط عاطفي مي‌شوند و سال‌ها در آن مي‌مانند اما در نهايت به بن‌بست مي‌رسند. رابطه‌هاي به سرانجام نرسيده يكي از دلايل طولاني شدن دوره تجرد است و بسياري از كساني كه اين شكست را تجربه مي‌كنند تا مدت‌ها بعد از آن ميلي به انتخاب دوباره و ازدواج ندارند. گذشته از اين موارد، زماني‌كه افراد پا به رابطه عاطفي مي‌گذارند كه تنهايي‌شان را از آنها مي‌گيرد و نيازهاي عاطفي‌شان را هم برآورده مي‌كند، تا مدت‌ها نياز وارد شدن به دنياي متاهل‌ها را احساس نمي‌كنند. وارد شدن به اين رابطه‌ها كه خود فرد هم از بي‌سرانجام بودنشان باخبر است، باعث تاخير در ازدواج و بالا رفتن سن تجرد مي‌شود.

سوگواري براي عشق از دست رفته

در كشور ما خانم‌ها بيشتر با ارتباطات عاطفي به سرانجام نرسيده درگير مي‌شوند و در زماني كه گرفتار رابطه‌اي بي‌سرانجام و نامزدی بهم خورده می‌شوند، امكان آشنا شدن با موردهاي مناسب ازدواج را هم از دست مي‌دهند اما از دست دادن زمان مناسب تنها مشكل اين افراد نيست. گاهي كساني كه يك رابطه عاطفي را پشت سر گذاشته‌اند، سال‌ها به رابطه از دست رفته وفادار مي‌مانند يا به‌خاطر سوگواري ناشي از اين فقدان، خيال ازدواج را تا مدت‌ها از سرشان بيرون مي‌كنند.

سد خانواده‌ها

سن مجرد ماندن در جامعه ما گاهي به‌خاطر اختلاف‌هاي ميان والدين و جوانان افزايش مي‌يابد. برخي خانواده‌ها حاضر به پذيرش انتخاب فرزندان‌شان نيستند و گاهي جوانان به‌خاطر هراس از مقابله خانواده با خواسته‌شان، فردي كه براي ازدواج انتخاب كرده‌اند را به والدين خود معرفي نمي‌كنند. گرچه برخي افراد در برابر اين مقاومت‌ها سر تعظيم فرود مي‌آورند اما بسياري از جوانان تحت تاثير اين موانع سال‌ها فكر ازدواج را از سرشان بيرون مي‌كنند.

تفکرات با اساس

رايج شدن خرده ارزش‌هايي در ميان برخي جوانان در مورد مجرد ماندن هم ممكن است به طولاني شدن اين دوره دامن بزند. اين روزها بسياري از جوانان ۲۸-۲۷ ساله، با اين شعارها كه «هنوز زود است»، «مي‌خواهم جواني كنم!»، «مگر از زندگي‌ام سير شده‌ام» و ... از ازدواج فرار مي‌كنند. جالب اينجاست كه وقتي در اين گروه‌ها يك نفر ازدواج مي‌كند، بقيه افراد گروه هم به چنين اتفاقي ترغيب مي‌شوند، چراكه يكي از مشوق‌هاي‌شان را از دست داده‌اند.

سختگيرتر شدن

با بالا رفتن سن، افراد سختگيرتر شده و انتخاب شريك زندگي براي‌شان دشوارتر مي‌شود. نگاه به ازدواج با بالا رفتن سن منطقي‌تر مي‌شود و فرد مي‌خواهد همه زوايا را با دقت بررسي كند و هنگام تصميم گرفتن هيچ نكته‌اي را ناديده نگيرد اما واقعيت اين است كه هيچ‌كس نمي‌تواند موردي را براي ازدواج پيدا كند كه از هر جهت ايده‌آل باشد. در واقع هميشه درصدي از موفقيت در هر انتخابي وجود دارد و هيچ‌كس نمي‌تواند صددرصد خواسته‌هاي شريك زندگي‌اش را برآورده کند. اما افراد با بالا رفتن سن اين موضوع را ناديده مي‌گيرند و به دنبال موردي كه صددرصد خواسته‌هاي آنها را برآورده كند، مي‌گردند.

اگر مي‌خواهيد ازدواج كنيد؟

مقايسه نكنيد

مقايسه خواستگار جديد با مورد‌هاي قبلي، مشكلي است كه افراد با بالاتر رفتن سن گرفتارش مي‌شوند. آنها خواستگار تازه‌شان را از نظر زيبايي، ثروت، تحصيلات و حتي وضعيت خانوادگي با گزينه‌هاي قبلي مقايسه مي‌كنند و با خود مي‌گويند وقتي من چنين موردي را قبول نكرده‌ام، چرا بايد به فردي كه در يك جنبه خاص وضعيت نامناسب‌تري نسبت به او دارد بله بگويم؟ اين افراد معتقدند چون موردهايي كه از نظر‌هاي مختلف مناسب‌تر از خواستگار فعلي‌شان بوده‌اند نپذيرفته‌اند، نبايد به اين فرد تازه هم بله بگويند. صبر طولاني‌مدت براي ازدواج، آدم‌ها را به چرخه باطلي مي‌اندازد. فرد تصور مي‌كند چون سنش بالا رفته، بايد با يك انتخاب خارق‌العاده تمام موقعيت‌هاي از دست رفته را جبران كند اما هرچه بيشتر مي‌گذرد، بيشتر در اين بحران غرق مي‌شود.

پرونده‌هاي قبلي را ببنديد

در آقايان، باز بودن پرونده ارتباطات قبلي، مانعي جدي براي انتخاب همسر است. در حالي كه ذهن فرد درگير گذشته عاطفي‌اش است، نمي‌تواند به شخص ديگري دل ببندد و براي شروع تازه تلاش كند. بستن پرونده‌هاي قبلي، اتفاقي است كه اگر رخ ندهد آينده عاطفي افراد را با مشكلي جدي روبه‌رو کرده و دوره تجرد را هم طولاني‌تر مي‌كند.

كنار نكشيد

پيدا كردن مورد مناسب ازدواج، مشكلي جدي است و كساني كه سن بالاتري دارند، بيشتر با اين مشكل درگير هستند. اگر افراد از اجتماع كناره بگيرند و در محيط‌هاي شغلي و تحصيلي حضور نداشته باشند، پيدا كردن گزينه مناسب ازدواج براي‌شان دشوارتر مي‌شود. البته افراد نه‌تنها در جريان روابط اجتماعي كه با معرفي خانواده، دوستان و ... هم مي‌توانند شانس خود را براي پيدا كردن گزينه‌هاي مناسب بيشتر كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعاً همش درست بود

    • جمشید 09353539930

      چرا من هنوز............................؟

    • بدون نام

      میخواستم ازدواج کنم الان که طرحهای ضد پیشگیری اجباری اومده و افزایش جمعیت زوری ترجیح میدم ازدواج نکنم و سراغ راههای دیگه برم نمی ارزه بره ازدواج مجبور شم n تا بچه داشته باشم بقیه عمرم به حمالی سیر کردن شکم بچه به فنا بره...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سخن از زبان ما میگویی..دقیقا حمالی و فنا شدن عمر...
        ++++++++++++++++++++++++++

    • بدون نام

      "البته افراد نه‌تنها در جريان روابط اجتماعي كه با معرفي خانواده، دوستان و ... هم مي‌توانند شانس خود را براي پيدا كردن گزينه‌هاي مناسب بيشتر كنند."

      از کی تا حالا وارد شدن به بدبختی شده شانس!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        user 8:21خوب اومدی موافقم.....

    • مانی

      پس یعنی من که الان 30 سالم شده دیگه هیچچچچچچچچچچچچ امیدی به ازدواج نداشته باشم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه دیگه هیچ شانسی نداری
        برو ....................

    • آشنا

      به نظر من اینا مشکلاتی نیست که به خاطرش دخترا در حال حاضر مجردند،اصلی ترین دلیل اینه که خیلی از دخترای دم بخت خواستگاری ندارن.و گرنه هیچ آدمی تنهایی رو دوست نداره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه میکنی آشنا جان، من یه دختر 32 ساله مجردم ، و به خاطر زیباییم همیشه دور و ورم همیشه خواستگار دارم ، ولی واقعا تصمیم ندارم فعلا ازدواج کنم و راحتی و استقلالم رو از دست بدم ،90 درصد موارد قبول نمیکنم با خواستگارا حتی فرمالیته صحبت کنم، چند تا از دوستای دور و ورم هم همینطورن

      • هلن

        به عنوان یک دختر به شما پاسخ میدم:
        خواستگار هست،اتفاقا خیلی هم هست.اما تو این دور زمونه پسری که بهش بهش اعتماد کرد و لایق باشه کمه و محدود...
        البته در دور زمونه ی فعلی تعداد پسرهای مجرد با سن بالا هم زیاد هستند...

      • بدون نام

        موضع گیری نفرمائید .مطمئنن خانم user اگر موقیعت خوبی براتون پیش بیاد حتما ازدواج خواهید کرد.این واقعیت جامعه امروز است.و دلیل خواستگار نداشتن این نیست که دخترا چیزی کم دارن بلکه به خاطر وضعیت بد اقتصادی جوانان و مسائل............. دیگر است.

      • بدون نام

        !!!!!!!!!

      • بدون نام

        آشنا خیلی عجیبه که این حرف رو میزنی نمیدونم کجا زندگی میکنی موردی نداشتی بزرگترین مشکل اینه که آدم درست کمه نیست با کسی هم دوست میشی اول خیلی نایس برخورد میکنه بعد که وارد مراحل جدی تره رابطه مثل اعلام کردن به خانواده و آشنایی خانواده ها میشه میبینی طرفت 180 درجه تغییر کرده شده یه آدم خودخواه کاملا با کسی که میشناختی متفاوته و یه زره انعطاف نداره همش تو داری کوتاه میایی

      • کریم کورانی

        بعضی از این خانمها چه تجربه ها و نظرات جالبی دارن!
        شماها واقعا لطف می کنید اگر همچنان مجرد بمونید.

    • مجید

      بدترین مشکل خانواده هان.
      کاش ازدواج بین دو نفر بود.

    • شادی

      پول کار مناسب و آپارتمان +ماشین و هر ماه مسافرت اگه مسولین اینا در اختیار مجردها قرار بدن همه ازدواج می کنند .

    • بدون نام

      چجوری در محیط اجتماعی باشیم؟
      وقتی درسمون تمام شده. شغلی پیدا نمی شه. کلاس های مختلف شهریه های بالا دارن.با سن بالا چقدر به خانوادهایمان فشار بیاریم با علم به این گرونی. بیرون هم که نمی شه عللی تللی بری، اونم با این وضعیتی که، دخترا خودشون می دونن. دوست و فامیل هم سرگرم زندگی خودشونن،هیچی دیگه باید تو خونه حبس بشیم. از طرفی چون می دونیم با دوستی، پا رو اعتقادمون گذاشتیم و 90% دوستی ها فقط زنگ تفریح برا پسرها.

    • مهتاب

      کاملا با نظر آخری موافقم............
      نمیدونم چی میشه

    • حامد

      سلام به آقایون : میدونم ازین حرفم خانمها ناراحت میشن و جبهه میگیرند و دلیل درستیه حرفمم دری وری هایی ست که درجوابم خواهند گفت (حتی بعضی با نام پسر نظر میذارندکه بگن حرفم غلطه) ولی این نظر منه نظریکه طی سالها زندگی در کشورهای مختلف پیدا کردم = بعقیده من پرتوقع ترین کم شعورترین بی مصرف ترین و پرروترین و بی لیاقت ترین دخترهای دنیا دخترای ایرانی هستند ولی بهترین ها هم توی همین ایران وجود داره ولی تقریبا نایابه

    • دل شکسته

      من خیلی از لحاظ عاطفی نیازمند ازدواجم خیلی تنهام خیلی دلم گرفته روز و شبم سخت میگذره
      خیلی کلافه میشم از این وضع هیچ کاری هم از دستم بر نمیاد
      خیلیییییئ خستم

    • بهنام

      اگر برخی والدین کنار برن و با نظرات غلط و اخلاق بد و حرفای عجیب و غریبشون جلوی ازدواج جوونا رو نگیرن. دختر پسرای جامعه ما خودشون فهمیده و با اخلاقن و با هم خوبن و آمار ازدواج بالا می ره.

    • در آرزوی ازدواج خوب و عاقبت بخیری

      دختری 32 ساله هستم...
      ارزوم یک ازدواج خوب و سریعه
      ار تنهایی خسته شدم
      تو رو خدا برام دعاااااا کنید بزودی منم ازدواج خوب و نیکی داشته باشم....

    • خسته

      سلام به همه اوناییکه پیاممو میخونن، من یه دختری هستم که بنظر خودم و اطرافیانم چیزی کم ندارم، اولا خانواده دار، دوما تحصیلکرده، سوما خوشگل، چهارما پولدار ولی هیچ وقت خواستگاری در خور خودم نداشتم همه رو رد کردیم، در کمال ناباوری سنم شده ۳۴، فکرشم نمیکردیم.
      کاش به اولین خواستگارم میگفتم بله، واقعا خسته م، چون عاشق عشق و ازدواج بودم و هستم ، اما نشد که بشه، خدایاااااااا به فریادمون برس
      بچه ها برام دعا کنین لطفا.

    • یونس

      عجب درد دل هایی منم مجردم ۲۴ سالمه فکر هیچی نیستم توکلت بخدا باشه همه چی درست میشه فقط باید صبر داشته باشی ودنبال خوشگلی وپول نباشی

    • دلشکسته

      من از یکی خوشم می اومد سر سومین قرار بدون رضایت من من رو دستمالی کرد و گفت تو باید از من دور بشی و همه چی تموم شد
      هفت سال گذشته نه از کسی خوشم میاد از همه مردها هم میترسم اما آرزو بچه دار شدن داره خوردم می کنه کاش میشد بدون مرد بچه دار شد و به خاطر بچه یه عمر رو پای مرد نگذاشت چون لیاقت ندارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج