۱۲۰۰۲۲
۵۰۵۳
۵۰۵۳
پ

آمار تاسف برانگیز از غرق‌ شدن ایرانی ها

براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی در دو ماهه نخست امسال ۱۱۵ نفر بر اثر غرق‌شدگي در آبهای كشور، جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری مهر: از كل موارد غرق‌شدگي در دو ماهه ابتدايي امسال ۱۰۲ نفر مرد و ۱۳ نفر زن بودند. همچنين از اين تعداد ۵۲ نفر در فروردين و ۶۳ نفر در ارديبهشت بر اثر غرق‌شدگي جان باخته اند.

بر اساس اين گزارش در اين مدت استان هاي خوزستان با ۳۰، مازندران و كرمان هر كدام با هفت و گيلان، اصفهان و فارس هر كدام با شش فوتي بيشترين موارد مرگ ناشي از غرق شدگي را داشته اند. اين در حالي است كه آمار تلفات غرق‌شدگي در استان هاي ديگر كمتر از پنج نفر بوده‌است؛ استان هاي خراسان جنوبي، خراسان شمالي، زنجان و قم نيز در دو ماهه نخست امسال هيچ گزارشي از مرگ بر اثر غرق شدگي نداشته اند.

از كل موارد غرق‌شدگي در دو ماهه نخست امسال، نه نفر در محدوده خارج طرح،‌ ۳۵ نفر در رودخانه ها، ۱۵ نفر در درياچه هاي مصنوعي و سد، چهار نفر در درياچه طبيعي، ۱۵ نفر در استخر، ۱۳ نفر در كانال آب، چهارنفر در چاه و ۲۰ نفر در ساير مكان ها جان باخته‌اند.

بيش از ۵۰ درصد موارد غرق شدگي در تابستان ثبت مي شود

با توجه به شروع فصل تابستان و افزايش حجم سفرها به شمال كشور بيشترين تلفات غرق شدگي در اين فصل گزارش مي شود به نحوي كه بر اساس آمارهاي موجود معمولاً در هر سال حدود ۵۰ درصد موارد غرق شدگي مربوط به فصل تابستان است.

در سال گذشته يك هزار و ۶۳ نفر در كشور بر اثر غرق شدگي جان خود را از دست دادند كه ۵۴۰ نفر از آنان در فصل تابستان جان باخته اند. اين رقم ۵۰.۸ درصد از كل موارد غرق شدگي در سال گذشته را به خود اختصاص داده‌است.

از سويي بر اساس آمارهاي سازمان پزشكي قانوني كشور سه استان مازندران، خوزستان و گيلان همواره بيشترين آمار تلفات ناشي از غرق شدگي را داشته اند. در تابستان سال گذشته استان مازندران با ۱۸۸ فوتي در صدر تلفات غرق‌شدگي قرار داشت و پس از آن استان هاي خوزستان با ۶۷ فوتي و گيلان با ۵۵ فوتي در رتبه هاي بعدي مرگ ناشي از غرق شدگي قرار داشتند.

سازمان پزشكي قانوني كشور با تأكيد بر اين موضوع كه مرگ ناشي از غرق شدگي عمدتاً به دنبال شنا در مناطق غير مجاز و ايمن سازي نشده اتفاق مي افتد از هموطنان و مسافران مي خواهد تنها از مناطق مجاز و تحت مراقبت براي شنا كردن استفاده كنند و به رعايت نكات ايمني توجه داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج