۱۲۰۳۱۵
۴۴ نظر
۵۰۰۱
۴۴ نظر
۵۰۰۱
پ

هشدار درباره احتمال حذف والیبال ایران

والیبال این روزها با درخششی که در سطح مسابقات جهانی داشته، به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده و حتی میزان محبوبیتش در حال سبقت‌گرفتن از فوتبال است. شاید این محبوبیت در میان بانوان کشورمان چندبرابر باشد زیرا یک تفاوت بزرگ با فوتبال برای آنها داشت، آن هم امکان ورود به سالن و تماشای از نزدیک مسابقات بود اما بعد از گذشت چند دیدار از لیگ جهانی، بانوان این امکان را هم از دست دادند. این مشکل که از‌ سال گذشته به وجود آمده بود، امسال با واکنش‌های بیشتری همراه بود تا اینکه حتی خطر محرومیت از میزبانی بیخ گوش ایران است.

خبرگزاری ایسنا: روزنامه «شهروند» با این مقدمه نوشت: این نخستین‌باری نیست که غیبت تماشاگران زن در بازی‌های لیگ جهانی برای ایران دردسر درست می‌کند. ‌سال قبل فدراسیون سعی کرده بود با حضور خبرنگاران، داوران و کارکنان فدراسیون در سالن خلأ تماشاگران زن را پر کند اما باز هم از FIVB تذکر گرفت. این تذکر در کنار یادداشت‌های ناظران درباره دمای بالای سالن و نداشتن دوربین‌های HD نمره منفی در میزبانی ایران بود اما امسال شرایط متفاوت شد. فدراسیون بعد از بازی نخست مقابل برزیل، سرعت اینترنت را افزایش داد و دور زمین را خلوت کرد تا به تذکرات فدراسیون جهانی گوش فرا دهد. یکی دیگر از نواقصی که درباره میزبانی ایران وجود داشت، نبود رقصنده در میان ست‌ها بود. حتی فدراسیون برای این مساله نیز راهکاری در نظر گرفت و باستانی‌کاران را برای نمایش میان ست‌ها آماده کرد.

سقوط بعد از ۲‌ سال صعود؟

فدراسیون والیبال ایران در چند‌ سال اخیر رابطه بسیار خوبی را با فدراسیون جهانی برقرار کرده، تا جایی که توانست مجوز حضور در پلی‌آف لیگ جهانی را برای نخستین‌ بار در‌ سال ۹۱ کسب کند که در نهایت باعث صعود ایران شد. همچنین بعد از یک دوره حضور و نتایج نسبتا خوبی که ‌سال گذشته تیم‌ ملی با ولاسکو گرفت، با رایزنی فدراسیون، تیم‌ ملی کشورمان در سیستم جدید گروه‌بندی توانست جزو ۸ تیم برتر جهان قرار بگیرد، در حالی‌که در رنکینگ فدراسیون جهانی ایران در پله ۱۲ قرار دارد. داورزنی و همکارانش در طول سال‌های اخیر البته رابطه متقابلی با فدراسیون جهانی داشته و لطف آنها را با پرداخت ورودی و دیگر اقدامات جبران کرده‌اند اما ممنوعیت حضور بانوان مشکلی است که با رفع نشدنش بعد از ۲‌ سال شاید دیگر کاسه صبر FIVB لبریز شود و حتی به حذف میزبانی ایران نیز فکر کند. برخی گمانه‌زنی می‌کنند که حتی شاید ایران از میان تیم‌های برتر مسابقات کنار برود و به دسته‌های پایین‌تر سقوط کند.

ماجرای بانوان از چه قرار است؟

درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها موضع‌ها متفاوت بود. با اینکه همه کشورها از شورای المپیک پیروی می‌کنند و تماشای مسابقات برای عموم آزاد است، فدراسیون والیبال ایران تصمیمات ضد و نقیضی در این مورد گرفته بود. در بازی اول لیگ جهانی امسال دستور این بود که هیچ زنی اعم از منشی، عوامل اجرایی، خبرنگار و تماشاگر در سالن حضور نداشته باشد اما فدراسیون برای اینکه در میزبانی امتیاز منفی نگیرد، رایزنی کرد تا خبرنگاران، داوران منشی و عوامل اجرایی در سالن حاضر شوند. برای کنترل وضع ظاهری آنها هم تیمی از نیروی انتظامی ماموریت گرفت‌ وظیفه بازبینی را بر عهده بگیرد. در همان بازی اول مشکلاتی به وجود آمد. یکی از خبرنگاران مسبب درگیری با نیروی انتظامی شد. او پوشش نامناسبی داشت و ماموران نیروی انتظامی اجازه نمی‌دادند وارد سالن شود. این خبرنگار چادر یکی از همکارانش را قرض گرفت و خودش را به جایگاه رساند اما ماجرا به همین جا ختم نشد. این اتفاق باعث شد عده‌ای مدعی شوند که به دلیل شئونات اسلامی و با توجه به کنترل سخت حجاب، هیچ زنی به سالن نیاید. این موضع با مخالفت‌هایی روبه‌رو شد و حتی بعضی از نمایندگان مجلس پیگیر شدند تا زنان وارد سالن شوند و اعضای معاونت زنان ریاست‌جمهوری هم پادرمیانی کردند اما تصمیم آخر این شد که در بازی دوم مقابل ایتالیا هیچ زنی وارد سالن نشود. بازهم با پادرمیانی چند مسئول مجوز ورود عوامل اجرایی و ۶ خبرنگار صادر شد و همه آنها با هماهنگی حراست و یگان ویژه وارد سالن شدند. اما حضور کم تماشاگران زن در سالن و ازدحام تعدادی از آنها که بیرون سالن حضور داشتند، واکنش‌های منفی علیه ایران را در پی داشت. این موضوع هم به اطلاع FIVB رسید. عده‌ای گفتند که خود ناظر بازی گزارش داده و گروهی هم مدعی شدند که خبرنگاری از ایران در ایمیل به فدراسیون بین‌المللی به این تبعیض معترض شده است.

تصمیم‌گیری در اجلاس فدراسیون جهانی

سعید درخشنده، ناظر فدراسیون جهانی د ر لیگ جهانی ۲۰۱۴ که در تمام رقابت‌هایی که در ایران برگزار شد، به‌عنوان ناظر حضور داشت، در رابطه با احتمال محرومیت ایران می‌گوید: «در بازی‌های اخیر آنطور نبوده که هیچ خانمی در سالن نباشد و حدود ۵۰ نفر از بانوان خبرنگار، کارمندان فدراسیون و کسانی که هوادار تیم حریف بودند، در سالن حضور داشتند اما با این وجود ناظران فدراسیون جهانی در گزارششان این مساله را ذکر کرده‌اند. فکر نمی‌کنم امکان محرومیت از میزبانی و سقوط به دسته پایین‌تر وجود داشته باشد اما در جلسه‌ای که بعد از فینال لیگ جهانی برگزار می‌شود، در رابطه با این مساله تصمیم‌گیری می‌شود. امیدوارم این مساله برای‌ سال آینده حل شود تا دیگر خودمان را درگیر آن نکنیم و نگران نباشیم.»

وی همچنین می‌افزاید: «نواقص دیگری نیز وجود داشت که فدراسیون خیلی زود آنها را حل کرد. البته یکی از مسائلی که هنوز حل نشده بحث دمای سالن است. خنک‌کننده‌های سالن آزادی باید تقویت شوند تا دما روی ۲۵ درجه باشد، درحالی‌که هم‌اکنون این دما به ۲۸ درجه می‌رسد. البته این را هم بگویم که با توجه به سفر من به کشورهای هلند و استرالیا در لیگ امسال متوجه شدم که میزبانی ایران در حد خوبی است. حضور ما در جمع ۸ تیم برتر جهان که در دسته اول قرار دارند، فقط به مسائل فنی ربط دارد و فکر نمی‌کنم که FIVB به خاطر ممنوعیت حضور بانوان برخورد جدی داشته باشد، اگرچه بالاخره باید این مشکل حل شود.»

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال نیز در این‌باره می‌گوید: «ما با همه توانمندی‌هایمان به این سطح جهانی در والیبال رسیدیم اما فدراسیون والیبال جهانی، ۳ شرط پیش روی ما برای رفتن به گروه الف قرار داد؛ HD کردن پخش مسابقات، داشتن سیستم ویدئوچک و اجازه حضور زنان در ورزشگاه. صدا و سیما با هزینه‌ای در حدود ۱۵‌ میلیون دلار سیستم پخش HD را وارد ایران کرده و مشکل سیستم ویدئوچک هم حل شده و فقط مانده مساله حضور زنان در ورزشگاه. بحث ممنوعیت حضور بانوان نیز بر عهده فدراسیون نیست، بلکه در دست همان نهادی است که در این مورد می‌تواند دخالت کند. من نامی نمی‌برم اما بحث شورای تامین و شورای امنیت مطرح است. این موضوع باید به شکل ظریفی حل شود چرا که در این مورد اختلاف نظر فقهی وجود دارد و به همین دلیل موضوع باید کارشناسی و بررسی دقیق شود.»

وی می‌افزاید: «بازی والیبال یک بازی خانوادگی است. در بازی لهستان و برزیل در ورشو بیش از ۵۰‌ درصد تشویق‌کنندگان را زنان تشکیل می‌دادند. تاکنون حضور زنان در بازی‌های ملی هیچ مشکلی ایجاد نکرده و خانم‌ها با مقنعه و با چادر یا در حالی‌که پرچم ایران را به سر یا پیشانی بسته‌ بودند، ایران را یک‌صدا تشویق می‌کردند، بدون هیچ مشکلی، آن هم در سالنی که جای سوزن انداختن نداشت. تاکنون هیچ بداخلاقی‌ای اتفاق نیفتاده. همه تلاشمان را برای رفع این مشکل انجام می‌دهیم مگر اینکه مسئولان تصمیم بگیرند که ما نیازی نداریم در لیگ جهانی قرار بگیریم یا میزبان بازی‌های جهانی باشیم. ما به‌عنوان تنها رشته‌ گروهی کشور که در این سطح جهانی درخشیده، حیف است در این برهه حذف شویم و زحماتمان به باد رود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسعود

      من کاری ب این حرفا ندارم ولی زورم میگیره وقتی از اجحاف حق خانمای عربی در رای و رانندگی دم می زنیم و از طرفی خانما و دخترای خودمون حقّ حضور در یه سالن والیبال رو ندارن.. تجربه نشون داده ک پاک کردن صورت مسئله بدترین اقدام برا توجیه رفتارمون هستش. برا من ک اصلا هیچگاه ب سالنای ورزشی نمیرم این موضوع شاید چندان به حالم فرقی نداشته باشه اما وقتی می بینم به بهانه ی محرم و نامحرم دارن از یه حقّ مسلّم دیگه چشم پوشی میکنن ناراحت میشم. برا هر مشکلی یه مشکل گشایی پیدا میشه. خواهشا تو نطفه همه چیو خفه نکنید..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این چیزی که شما میگی قیاس مع الفارقه. رای و رانندگی کردن خانمها کجا و اینکه خانمها داخل ورزشگاه بشن با اون فحش هایی که تماشاگران داخل سالن میدند کجا. آیا کسی میتونه تضمین کنه که در داخل سالن کارهای خلاف اخلاقی اتفاق نمی افته؟ البته این مشکل در همه جا وجود نداره چون در بعضی ورزشها خانمها حضور دارن و هیچ مشکلی هم وجود نداره. پس بهتره به جای اینکه هی تاسف تاسف بکنیم راهی برای این مشکل پیدا کرد.

      • یک زن

        درسته این حق مسلمه هر خانمه که باید با آقایون برابر باشه، اما متاسفانه تو کشور ما چه خانما چه آقایون همش افراط و تفریط میکنن...آقایون جو رو جوری میکنن که اجازه ورود از خانما گرفته بشه، بعضی خانمام واقعا یه جاهایی شورشو درمیارن... من خودم یه خانم هستم خیلی هم دوست دارم مسابقات رو از نزدیک ببینم اما بعضی وقتا خودمونم مقصریم واقعا ... کاش ظرفیت هامون همه جوره بالا بره چه آقا چه خانم ... فرقی ندارن ...

      • هستی

        باریک اله آقا مسعود ...
        من کاملا با نظرت موافقم....
        مرررررررررررسی...

      • بدون نام

        user 20:47 میخواستم بگم حیف هوای آمریکا که تو تنفس میکنی یادم افتاد از همین ایرانی با فیلتر شکن اومدی ای پی آمریکا برات افتاده ...

      • sanaz

        با نظر یک زن کاملاً موافقم. از طرف دیگه به نظرم این یه شیطنته که وقتی این موضوع برای خانمها در ایران حل شده است، اونا کاسه داغتر از آش شدن!!!

    • mehdi

      یکی از دلایل فحاشی ها و بدزبانیها در ورزشگاههای ایران عدم حضور بانوان هست اگر ما بتونیم مشکل ورود و اسکان خانمها در ورزشگاه های کشور رو حل بکنیم میتونیم حتی سطح فرهنگی در سالنها رو بالا ببریم

      پاسخ ها

      • نگار

        نظرت خیلی عمیقبه نظر میاد آقا مهدی....
        آما آخه این همه مسائل مهم تو کشور هست کی دیگه وقت رسیدگی به این مشکل و داره؟؟؟

    • mehdi

      یکی از دلایل فحاشی ها و بدزبانیها در ورزشگاههای ایران عدم حضور بانوان هست اگر ما بتونیم مشکل ورود و اسکان خانمها در ورزشگاه های کشور رو حل بکنیم میتونیم حتی سطح فرهنگی در سالنها رو بالا ببریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلاً هم اینطور نیست

    • شیری

      عدم حضور زنان به خاطر بی جنبه بودن برخی تماشاچیان هرزه گو است که الفاظی را به زبان می اورند که شنونده را شوکه می کند . اول باید سالن ها را از این تماشاچیان خالی نمود و سپس برنامه دیدن بازی ها را خانوادگی نمود .

      پاسخ ها

      • نسیم

        به نظر شما توی خیابون ها ...
        سینما ها ...
        پارک ها و مراکز عمومی کم این اتفاق می افته ؟؟؟
        یه چیز هایی به شعوررررررریهست .
        تا کی باید جلوی دهن برخی آدم های جاهل رو بست. بلکه باید فرهنگ سازی کرد .
        به نظر شما سالن با اون جمعیت اینقدر وقت داره که به قول شما اگه سالن و خانوادگی کنن شناسنامه هاشون رو چک کنه و نسبت های واقعی دختر پسر های حاضر رو بفهمه؟؟؟؟؟

    • سید

      شما یک جوری این خبر رو با اب و تاب نوشتید که ادم حس میکنه از این موضوع خوشحال هستید مخصوصا اول مقاله
      خدایی تیم ایران زحمت کشیده و به اینجا رسیده و به خاطر رابطه خوب و ... نیست!!!!
      حالا من کاری ندارم که بانوان باید میبودن یا نمیبودن اما شما یک جوری منعکس کردین که انگار دوست داشتین رقصنده بیاد و .... نه عمو اون دوران دیگه تموم شد مملکت اسلامی و این کارا درست نیست شمام اگر خیلی از این موارد دوست دارید فکر به حال خودتون بکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرتجع عقب مونده

    • حسین قراگوزلو

      با سلام
      نیروهای امنیتی،دوربین ها و... در ورزشگاههای خارحی وجود دارند و در ایران هم وجود دارند.فقط می مونه مسئله محرم و نامحرم! خب جایگاه ویژه خانومها هم که هست.پس چی می مونه؟ بهانه های الکی! یعنی مردم ما به اون اندازه از عقل و شعور نرسیدند که در حضور بانوان از الفاظ زشت و رکیک استقاده نکنند؟ اصلا چرا وقتی الفاظ زیبا وجود داره از زشتش استفاده بشه؟! همیشه آرزو دارم که یک روزی بالاخره اون سری از آدما که بی ادبی و نجاوز به حقوق دیگران رو در زندگیشون پیش گرفتند ، با توجه به آموزه های دیدنیمون و فرهنگ ایرانی چندهزار سالمون، آدم بشند. چرا آخه امنیت در جامعه امون اینقدر پائین باشه که مسولین از هراس بی اخلاقی ها ، از ورود بانوان به محافل ورزشی جلوگیری کنند؟!

    • عاطفه

      ببینیم کدوم مسئول زودتر تیمو حذف میکنه!
      بابا ...!کاش بعضیا می دونستن حضور بانوان در سالن چه اوضاع قاراشمیشی رو بوجود می آره !

      پاسخ ها

      • کیمیا

        کاملا موافقم بات عاطفه جونم ...

      • بدون نام

        کاملا متاسفم برات "عاطفه !"....

      • بدون نام

        شما مثلا خودت خانمی؟ برات متاسفم. تا وقتی زنها برای خودشون ارزش قایل نباشند از مردها چه انتظاری دارن که بهشون ارزش بدن؟

      • کاربر

        منم کاملا برات متاسفم عاطفه

    • بدون نام

      بعد میگن چرا پیشرفت نمی کنیم!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا چرا شما ناراحت میشین ...
        تو مملکت ما چی سرجاشه که این یکی باشه user

    • اکبر

      مگر خانم ها دل ندارن چرا باید مورد سرزنش این وآن قرار بگیریم یک گوشه ای از سالن را به خانم ها بد هید باید ضرفیت را بالا ببرید و بهانه دست تیم های بازند ه ندهید به امید روزی که مسولان مانند بازیکنان کمی به فکر ایران اسلامی عمل کنند

    • بابک

      علیرغم میل باطنیم ولی امیدوارم این اتفاق بیفتد، درسته که ماندن در لیگ جهانی و برگزاری بازیهای جام جهانی واقعاً ارزشمند و باعث غرور و افتخار است، ولی عدم حضور زنان و ممانعت از حضورشان در ورزشگاه ها بسیار زشت، توهین آمیز و باعث شرمساری و شرمندگی است، شاید این توفیق اجباری باعث شود تا شان و منزلت مردان و زنان که باارزش تر از حضور در لیگ جهانی است پاس داشته شود

    • زهرا

      من نمیدونم ما چیمون از مردا کمتره؟؟مگه قران درباره برابری مرد وزن سخن نگفته..

    • اصغر بروجردی

      نه بابا مگه میشه ؛ ما همینجوری یک خانم را که میبینیم غش می فرماییم وای به وقتی که ایران ایران هم بکنند !!
      ذات ما یه حوری عیب داره اگه نه خودمون خوب آدمی هستیما !

    • سمانه

      تو ایمیل هایی که می خوندم متوجه شدم بیشتر آقایون از حضور خانم ها تو ورزشگاه ها ناراضی اند تا خود خانم ها واقعا چرا ؟؟؟؟
      خودمونیم اگه چهار تا دختر خوشگل خوشتیپ به قول بچه ها گفتنی حورییی برن تو ورزشگاه دیگه کی بازیو نگاه میکنه ؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفم برای تو و اونایی که مثل تو فکر می کنن

    • بدون نام

      خیلی بدبختیم همین

    • شهرام

      خانم های ایرانی از پاک ترین و با وقار ترین بانوان در دنیا هستند.اینگونه رفتار ها ازمنظر جوامع دیگر یعنی اینکه یا مردان ایرانی بسیار بی فرهنگ هستند تا جایی که خواهران و دختران جامعه خودشان در کنار انها احساس امنیت نمئ کنند.یا اینکه بانوان ایرانی هنوز به ان سطح از فرهنگ اجتماعی نرسیده اند که بتوانند در کنار برادران و پسران خود در یک رویداد اجتماعی شرکت کنند.بیایید با یک تصمیم درست ومنطقی فرهنگ خود را نشان بدهیم

    • کیارش

      این مشکل باید به سرعت حل بشه.زنان ودختران ما حق دارن همپای مردان به ورزشگاهها برن.چطوره درهمه عرصه ها زنان باید حضور داشته باشن اما به دیدن بازی که میرسه حق ندارن بیان؟؟؟؟اقایون باید رفتن به ورزشگاه رو تازمانی که ورود زنان حل نشده تحریم کنن تا بازیها بی فروغ بشه.مگربا فشار به فدراسیون این تبعیض حل بشه.البته خود خانمها بی بخارند وهیچ اعتراضی نمیکنن.راستی چرا به فکر خودتون نیستین؟؟تا زمانی که خود شما سکوت کردین این مشکل پابرجاست

    • بدون نام

      صد سال از دنیا ما عقبیم
      متاسفم

      پاسخ ها

      • سمانه

        من حدث می زنم که شما پزشک باشید آخه دست به تاسف تون خیلی خوبه...
        لطفا لااقل یکم فکر کنید به نظرات دوستان بعد ابراز تاسف کنید ...

    • بدون نام

      نوش جان!

    • مسعود

      واسه اون بنده خدایی ک در دیدگاه اولی پاسخم رو داده:
      به نام خدا. دوست عزیز و محترم، شاید این دو تا به نظر شما قیاس مع الفارق باشه اما در واقع چیزی هست ک وجود داره و قابل کتمان هم نیست. چرا که در هر دو مورد داره حقّی از حقوق دیگری پایمال میشه. چ بخواهید چ نخواهید. نوشتید آیا "کسی میتونه تضمین کنه در داخل سالن کارهای خلاف اخلاقی اتفاق نمی افته؟" بنده از شما می پرسم آیا شما میتونید تضمین بدید ک با جلوگیری از ورود خانم ها وضعیت تماشاگرامون بهتر بشه؟؟ کمااینکه می بینید روز به روز داره وضعیت بدتر میشه. ضمن اینکه در بازیهای تیم ملی والیبال به خاطر عملکرد خوب بچه ها و ذهنیتی ک مردم از والیبال دارن چنین اتفاقاتی حالاحالاها نخواهد افتاد. لازمه یادآور بشم ک به نظرم همین حضور خانم ها میتونه بازدارنده باشه. چون وقتی خواهر و مادر من و شما برن اونجا واسه تماشای والیبال، کمتر تماشاگری ب خودش اجازه میده ک حرفای بد بزنه چرا ک در غیر اینصورت با واکنش های قانونی و البته واکنشهای دیگر هوادارای تیم ملی مواجه خواهد شد. ما علاوه بر اینکه اظهار تاسف بکنیم راهکار هم میدیم و اون اینکه فعلا ک برا تیم ملی والیبالمون همه چی رو به راهه این اجازه ی موقت رو بدن و اگه نتیجه نداد در تصمیمشون تجدید نظر بکنن. اما شما و امثال شما راحت میگید نه.. این چ کاریه.. بده و از این حرفا.. بدون اینکه خودتون ب عاقبت این پایمال شدن حقوق فکر بکنید. ضمن اینکه فدراسیون جهانی هم والیبال ایران رو تهدید کرده باید ما هم بیشتر ب فکر بیفتیم. پاک کردن صورت مسئله هیچگاه جواب نمیده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرسی آقای "مسعود"....
        +++++++++++++++

    • لیلا

      اگر مساله راه ندادن خانما به ورزشگاه فحش و ناسزا گفتن تماشاچیان مرده که والله ما این روزا از کنار هر ریز و درشتی رد میشیم سلام و احوالپرسیشون فحش بهم دیگست اصلا توجه نمیکنن خانم داره از کنارشون رد میشه و بدتر از اون هم مطمئن هستم به این فکر نمیکنن شاید با ناموس خودشون هم همچین رفتاری بشه

    • مژده

      به نظر من زنها هم مث مردا حق دارن,تو جامعه ما همیشه حق زنها گرفته شده,حالا هم به خاطر این بی عدالتی تیم خوب ما در شرف حذفه با این همه افتخار , آخه انصافه به خاطر طرز فکر بعضی ها یه سری جوون ضربه ببینن

    • poriya

      خب لااقل زنونه مردونش کنید دیگه
      مجبورین مگه

    • والیبال

      سلام
      چرا زور الکی میزنید نفهمدین ! مربوط میشه
      به شورای امنیت ببین چقدر ماسله حیاتی
      حالا کاش دو تا کارشناس اونجا باشن تصمیم بگیرن نه چند نفر به خاطر ..... به مسئولان خط و دستور بدون برگشت بدهند

      همیشه ماساله به اینجاها میرسه الکی کامنت نزارید (((((((((زور الکی

    • مسیحا

      نطرتون چیه آقایون رو راه ندن و بزارن ما خانوما بریم بازی رو تماشا کنیم؟؟؟
      اینجوری شاید کمی به بعضی آقایون هم بربخوره!

    • محمد علی رحمانی

      سلام.من مخالفه حضور زن هستم چون با این جوی که توی ورزشگاههامون هست بچه ها نمیشه برد اول باید فرهنگشا بدست بیاریم بعدش رو این مورد بحث بشه ایا با این فحاشیها نسبت به داور و بازیکن و مربی حضور زنها منطقیه یک کلام بعضییامون چه مرد چه زن جنبه و ظرفییتشا نداریم

    • حسین قراگوزلو

      با سلام
      همه نظر ها رو خوندم و یک فکری به نظرم اومد که مطمئنا جواب خوبی میده و اون اینکه ، برای جلوگیری از بی اخلاقی های یک عده تماشا نما ، بهترین کار اینه که بلیط بازیها را از طریق سایت فدراسیونها بفروش برسونند و سایت هم باید با هماهنگی مسولین ذیربط به بانک اطلاعاتی مشخصات فردی تماشاگران دسترسی داشته و ضمن احراز هویت افراد ، فقط افرادی بتوانند بلیط خریداری کنند که به اتفاق یکی از محرمان خانواده خود (پدر،مادر،خواهر،برادر،همسر و فرزندان) برای تماشای مسابقات بروند. شاید مانند شرکت خانواده ها در جشنواره ها و موارد مشابه ، شاهد سالنها و استادیومهای پاک و اخلاقی بشیم.

    • بک زن ورزش دوست

      فقط مواظب خانم الیا باشید که نفهمه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج