۱۲۲۶۵۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کی‌روش، ۹۰ درصد سرمربی تیم ملی می‌ماند

رئیس فدراسیون فوتبال با استقبال از پاسخ کارلوس کی‌روش از وی به عنوان شانس اصلی هدایت تیم ملی در ۳ سال آینده نام برد و گفت: کی‌روش ۹۰ درصد سرمربی ایران می‌ماند.

بیست چهارده: علی کفاشیان درباره آخرین وضعیت تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش گفت: در حال حاضر او برای تماشای جام جهانی در برزیل است اما مذاکرات مثبتی داشتیم و با توجه به تمایل ابتدایی دو طرف قرار شد هرگونه اختلافی که میان ما وجود دارد به صورت کتبی بیان کنیم تا در آینده مشکلی پیش نیاید.

وی افزود: با توجه به قراردادی که در گذشته با کی‌روش امضا کرده بودیم و شناختی که از او داشتیم و همچنین آشنایی که او با روحیات و امکانات ما داشته مذاکره کردیم. از کی‌روش پاسخ گرفتیم و امید زیادی داریم که به تفاهم برسیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره بحث مشکلات مالی گفت: بیشتر این مشکلات مالی به فدراسیون باز می‌گردد. اینکه ما به دنبال تامین بودجه لازم برای کی‌روش باشیم شاید سبب شود در بحث اجرای کارهای جاری خود به مشکل بخوریم و نباید شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که در آینده اگر درخواست‌های بیشتری مطرح شد مشکل پیدا کنیم.

کفاشیان یادآور شد: اگر با کی‌روش قرارداد ببندیم سه ساله خواهد بود و این مربی را تنها برای جام ملت‌ها نمی‌خواهیم به همین دلیل باید به‌گونه‌ای قرارداد ببندیم که در آینده هم بتوانیم توقعات را برآورده کنیم.

وی در مورد اینکه سرمربی تیم ملی بهبود کیفیت چمن کمپ و امکانات فوتبال ایران را از شرایط تمدید قرارداد خود عنوان کرده اظهار داشت: او وضعیت فوتبال ما را می‌داند و در بحث تمدید قرارداد هم باید بداند که چه مشکلاتی داریم اما این به آن معنا نیست که ما هم بگوییم این زمین باید به همین کیفیت باقی بماند بلکه باید امکانات مناسب و خوب را فراهم کنیم.

کفاشیان که با برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد، درباره بحث نظارت کی‌روش بر تیم‌های پایه تصریح کرد: این پیشنهاد در قرارداد اولیه کی‌روش مطرح شده بود اما او آنقدر وقت ندارد که بخواهد بر تیم‌های پایه مانند جوانان و نوجوانان نظارت کند. هماهنگی اصلی را برای ارتباط او با تیم امید انجام داده‌ایم تا با توجه به نقاط مشترک با وینگادا این هماهنگی انجام شود و کی‌روش به تیم امید کمک کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت که کی‌روش به احتمال ۹۰ درصد در تیم ملی می‌ماند، گفت: بله، اکنون شرایط خوبی پیدا شده و فکر می‌کنم در نهایت قرارداد ادامه همکاری را امضا کنیم.

کفاشیان در مورد واریز پول فیفا به حساب فدراسیون اظهار داشت: با همکاری وزارت امور خارجه و اینکه قرار شده بخشی از پول به حساب سفارت ایران واریز شود تا اندازه‌ای مشکلات ما حل شده و البته فیفا هنوز پولی را واریز نکرده چرا که این کار بعد از جام جهانی انجام می‌شود و فکر می‌کنم یک ماه تا دو ماه طول بکشد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مطرح شدن نام افرادی چون سوسیچ یا پریرا برای هدایت تیم ملی خاطرنشان کرد: مدیر برنامه‌های ۷،۸ مربی در سطوح بالا که سابقه حضور در جام جهانی را دارند برای ما رزومه فرستاده‌اند اما با توجه به اینکه گزینه ما کی‌روش است و ۹۰ درصد هم ماندنی خواهد بود با گزینه دیگری مذاکره نکرده‌ایم.

کفاشیان درباره حضور ایران در جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: شناخت خوبی نسبت به فوتبال خودمان و آسیا که حاصلش جام جهانی بود پیدا کرده‌ایم. کره جنوبی، ژاپن و استرالیا تیم‌های پرقدرتی هستند و البته تیم‌هایی که نتوانستند به جام جهانی بیایند هم انگیزه بالایی دارند تا در این مسابقات خودشان را نشان دهند.

وی افزود: باید مراقب باشیم اتفاقی که برای اسپانیا، ایتالیا و انگلیس رخ داد و همه فکر می‌کردند آنها از مدعیان قهرمانی جام جهانی هستند برای ما رخ ندهد. به همین دلیل دو ماموریت را برای جام ملت‌ها به کی‌روش می‌دهیم؛‌ یکی آنکه بدنه تیم ملی ایران برای جام جهانی آینده ۷۰ - ۸۰ درصد از بازیکنان همین جام ملت‌ها باشد و نفراتی انتخاب شود که بتوانند در آن مسابقات هم به میدان بیایند.

رئیس فدراسیون فوتبال دومین ماموریت کی‌روش را هم دفاع از عنوان اولی ایران در آسیا دانست و گفت: ما در درجه اول انتظار داریم تیم ملی خوب بازی کند. بازیکنان ما مقابل تیم‌های قدرتمند کره و ژاپن همواره عملکرد خوبی داشته‌اند و به همین دلیل نمی‌خواهیم مقابل تیم‌های ضعیفی چون لبنان شکست بخوریم و از دور مسابقات کنار برویم.

کفاشیان با اشاره به بازنگری برنامه لیگ قبل از جام‌ ملت‌ها تاکید کرد: معتقدم باید تیم ملی با آمادگی وارد این مسابقات شود.

وی در مورد دیدار تدارکاتی ایران - برزیل تصریح کرد: بعد از بازی‌های خوب تیم ملی در جام جهانی پیشنهادهای خوبی مطرح شده از نظر توافق فنی مشکلی برای این بازی وجود ندارد اما از نظر اقتصادی ۲ تا ۲،۵ میلیون دلار هزینه برای این بازی لازم است که اگر بتوانیم اسپانسر آن را تامین کنیم مشکلی برای برگزاری این بازی نخواهد بود.

کفاشیان با بیان اینکه نیازی نیست دیگر من برای تماشای فینال جام جهانی به برزیل بروم و کی‌روش آنچه را دیده برایم تعریف خواهد کرد ادامه داد: از کی‌روش خواستیم در آنجا با نمایندگان فیفا و همچنین مربیانی که به برزیل می‌آیند برای برنامه‌های آینده صحبت کند. او می‌تواند از این فرصت با بسیاری از سرمربیان تیم‌های مطرح جهان که در برزیل هستند برای مذاکره جهت برگزاری اردو و دیدارهای تدارکاتی استفاده و با نمایندگان فیفا هم در مورد امکانات یا تغییرات در تقویم برنامه‌ها صحبت کند.

وی درباره لژیونر شدن بازیکنان فوتبال ایران گفت: قطعا یکی از موارد مثبت است که از سرمربی تیم ملی هم خواسته‌ایم بازیکنان تیم ملی را مد نظر قرار داده و تشویق کند تا آنها با افزایش توان خود به لیگ‌های مطرح جهان بروند. لژیونر شدن این بازیکنان سبب موفقیت بیشتر فوتبال ما خواهد شد.

کفاشیان در واکنش به بیانیه کانون مربیان تاکید کرد: معتقدم مربیان ما به جای تقابل باید با یکدیگر دوست داشتند و نباید علیه یکدیگر موضع بگیرند. از کی‌روش هم خواهیم خواست به صورت مداوم گزارش‌های خود را به کمیته فنی و توسعه ارائه دهد.

رئیس فدارسیون فوتبال ادامه داد: کانون مربیان یکی از بخش‌هایی است که در کمیته فنی با آن در ارتباط هستیم. نباید بحث با این کانون این باشد که چه کسی سرمربی تیم ملی است. به دنبال آن هستیم تا جلسات هم‌اندیشی را برگزار کنیم و هماهنگی‌های لازم را برای کمک به تیم ملی انجام دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج