۱۲۲۹۸۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آراء انتخابات افغانستان، بازشماری می شود

وزیر امورخارجه آمریکا در کنفرانسی خبری مشترک با دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در شهر کابل اعلام کرد نامزدهای انتخابات افغانستان بر سر بازشماری آرا به توافق دست یافتند.

باشگاه خبرنگاران: وزیر امورخارجه آمریکا در کنفرانسی خبری مشترک با دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در شهر کابل اعلام کرد نامزدهای انتخابات افغانستان بر سر بازشماری آرا به توافق دست یافتند.

"جان کری" وزیر امورخارجه آمریکا لحظاتی پیش در کنفرانسی خبری مشترک با "عبدالله عبدالله" و "اشرف غنی احمد زی" دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: نامزدهای انتخابات افغانستان بر سر بازشماری آرا به توافق دست یافتند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همانطوریکه "باراک اوباما" تا حالا تاکید کرده، این وظیفه آمریکا نیست که تصمیم بگیرد چه کسی رئیس جمهوری افغانستان شود، افزود: شکی نیست که اتهام های تقلب گسترده وجود دارد و کمیسیون های انتخاباتی، باید به این اتهام ها رسیدگی کنند.

وزیر امورخارجه آمریکا با بیان اینکه هر دو نامزد توافق کرده اند که همه آرا بازشماری شود، اضافه کرد: هر دو نامزد تعهد کردند که به نتیجه بررسی شکایت ها احترام بگذارند.

"کری" تاکید کرد: هر رایی که به صندوق ریخته شده، باید دوباره شمارش شود؛روند بررسی آرا، در همین کابل آغاز می شود و از ۲۴ ساعت آینده شروع می شود؛صندوقهای آرا از سراسر افغانستان، توسط نیروهای ناتو به کابل منتقل می شود؛ بررسی آرا، تحت نظارت جامعه جهانی و سازمان ملل انجام می شود و هر دو ستاد انتخاباتی نظارت می کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه این بررسی، بر اساس بهترین معیارهای بین المللی انجام می شود، افزود: از رئیس جمهور و دولت خواسته ایم مراسم تحلیف را به تعویق بیندازند.

وزیر امورخارجه آمریکا گفت: هر دو نامزد توافق کرده اند نتیجه بررسی را بپذیرند و هر کسی برنده شد، رئیس جمهور است و حکومت وحدت ملی را تشکیل می دهد.

در ادامه این نشست خبری "عبدالله عبدالله" در سخنانی با بیان اینکه توافق کردیم که صد درصد آرا در سراسر کشور بازشماری شود، افزود:از رئیس جمهور کرزی خواهش می کنم روزی که برای تحلیف ریاست جمهوری اعلام شده بود، به تعویق بیندازد.

وی گفت: امیدوارم مردم افغانستان در نتیجه این بررسی کامل، حکومتی داشته باشند که دارای مشروعیت باشد و اهداف مردم را به پیش ببرد؛بعد از بررسی و اعلام نتایج، توافق کرده ایم که حکومت وحدت ملی تشکیل دهیم.

همچنین "اشرف غنی احمد زی" در سخنانی گفت:توافق کرده ایم که همه آرا، صد درصد تفتیش شود و این تفتیش، باید همه ابهامات را برطرف کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج