۱۲۵۰۹۶
۹ نظر
۵۰۲۳
۹ نظر
۵۰۲۳
پ

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (۲)

عکس هایی که بازگو کننده داستان های جذاب تاریخی هستند و آدم را به سال های دور می برند و در خود غرق می کنند. از چشم اندازه های ساده تاریخی گرفته تا رویدادها و جنگ و صلح.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

برترین ها: آرتور بریسبین - روزنامه نگار آمریکایی - در سال ۱۹۱۱ میلادی گفته بود: «هر یک عکس هزاران حرف در خود دارد». پس از حدود یکصد سال، این جمله همچنان ارزش و صحت دارد. عکس های بسیاری در دنیا وجود دارد که با دیدن آنها هزارن خاطره و حرف را می توان به یاد آورد. برخی عکس ها خودشان به تنهایی تاریخ مصور هستند.

عکس هایی که بازگو کننده داستان های جذاب تاریخی هستند و آدم را به سال های دور می برند و در خود غرق می کنند. از چشم اندازه های ساده تاریخی گرفته تا رویدادها و جنگ و صلح. برای درک بهتر این موضوع، در این آلبوم که در سه شماره به شما ارائه می شود، با ما همراه باشید.

۱. ملاقات آدولف هیتلر با پاپ (Pope Pius XI)

آدولف هیتلر (زادهٔ ۲۰ آوریل ۱۸۸۹ - درگذشتهٔ ۳۰ آوریل ۱۹۴۵)، رهبر کاریزماتیک حزب ملی سوسیالیست کارگران آلمان (حزب نازی) بود. او بین سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ صدر اعظم آلمان و از ۱۹۳۴ به بعد، هم‌زمان در مقام پیشوای رایش آلمان بزرگ نیز حکومت کرد.

هیتلر به عنوان یک کهنه‌سرباز نشان‌دار جنگ جهانی اول در سال ۱۹۲۰ میلادی به حزب نازی پیوست و در سال ۱۹۲۱ به ریاست آن رسید. او در سال ۱۹۲۳ به خاطر شرکت در کودتایی نافرجام معروف به «کودتای آبجوفروشی مونیخ» به تحمل ۵ سال زندان محکوم شد و در همین دوران کتاب نبرد من را نوشت. او پس از آزادی از زندان، با ترویج ایده‌های ملی‌گرایی، ضد کمونیستی، یهودستیزی و ایراد سخنرانی‌های پرشور بر ضد پیمان ورسای، حامیان بسیاری در کشور آلمان به‌دست‌آورد. هیتلر در سال ۱۹۳۳ به مقام صدراعظمی رسید. مجموعهٔ ارتشی-صنعتی آلمان در زمان صدارت وی توانست قوای تحلیل رفته این کشور را ترمیم و آن را به یکی از قدرت‌های برتر اروپا در زمان خود تبدیل کند.

مطلب مرتبط:

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

هیتلر در ۲۹ آوریل ۱۹۴۵ در روزهای پایانی نبرد برلین با اوا براون که برای سال‌های طولانی معشوقهٔ او بود ازدواج کرد. در ۳۰ آوریل یعنی یک روز پس از ازدواجش، به همراه همسرش خودکشی کرد.

پاپ پیوس یازدهم (تولد ۳۱ مه ۱۸۵۷ - درگذشت ۱۰ فوریه ۱۹۳۹ )، نیز یکی از پاپ‌های کلیسای کاتولیک رم بود که در میلان به دنیا آمد و از ۱۹۲۲ تا ۱۹۳۹ میلادی پاپ بود.

۲. دانشمندان در اوایل قرن ۲۰ میلادی - انیشتین (Einstein) نیز در میان آنها حضور دارد.

آلبرت آینشتاین به تلفظ صحیح آلمانی، ولی معروف به اینشتین (زاده ۱۴ مارس ۱۸۷۹ - درگذشته ۱۸ آوریل ۱۹۵۵) فیزیک‌دان نظری آلمانی بود. او بیشتر به خاطر نظریّه نسبیت و بویژه برای هم‌ارزی جرم و انرژی (E=mcشهرت دارد.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

۳. الویس در ارتش آمریکا - ۱۹۵۸ میلادی

الویس آرون پریسلی (۱۹۳۵ - ۱۹۷۷ میلادی)، خواننده و هنرپیشه آمریکایی و یکی از موفق‌ترین شخصیت‌ها در هنر معاصر و موسیقی آمریکا در قرن ۲۰ است. او در دوران شکوفا شدن موسیقی سبک راک اند رول به ویژه در نیمه دوم دهه ۱۹۵۰ بر آن حکمرانی می‌کرد، چنانکه به «سلطان راک اند رول» مشهور شد.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

۴. چارلی چاپلین در سن ۲۷ سالگی - ۱۹۱۶ میلادی

سِر چارلز اسپنسر چاپلین (زاده ۱۶ آوریل ۱۸۸۹ - درگذشته ۲۵ دسامبر ۱۹۷۷) یکی از مشهورترین بازیگران و کارگردانان و همچنین آهنگساز برجسته هالیوود و برنده جایزه اسکار است. بیشتر فیلم‌های او کمدی و صامت هستند. چاپلین در زمینه سینما بیش از ۶۵ سال فعالیت کرد که شروع فعالیت های وی از سالن ویکتوریا انگلستان به عنوان پسربچه‌ای آغاز شد و تا سن ۸۸ سالگی ادامه یافت. وی در سال ۱۹۱۹ همراه با تعدادی از دوستان سینمایی خود اتحادیه سینماگران را تاسیس کرد. چاپلین یکی از محبوب ترین و بزرگترین هنرمندان قرن بیستم میلادی و تاریخ سینما است.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

۵. ملکه الیزابت در طول خدمت در جنگ جهانی دوم

الیزابت دوم، ملکه سلطنتی مشروطه ۱۶ کشور مستقل که به نام کشورهای همسود شناخته می‌شوند و رئیس اتحادیه ۵۴ عضوی کشورهای همسود است. او رییس کشور وابسته‌های تاج نیز هست. «کشورهای همسود» عبارت‌اند از بریتانیا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، جامائیکا، باربادوس، باهاما، گرنادا، پاپوآ گینه نو، جزایر سلیمان، تووالو، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین، آنتیگوا و باربودا، بلیز و سنت کیتس و نویس. وی هم‌چنین مدیر کل کلیسای انگلستان و مدافع ایمان در برخی از کشورهای قلمرویش نیز هست.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

۶. هلن کلر با چارلی چاپلین در هالیوود - ۱۹۱۹ میلادی

هلن آدامز کِلِر، نویسنده نابینا و ناشنوا و فعال سوسیالیست آمریکایی بود. هلن کلر از زمانی که در دانشگاه «رادکلیف» دانشجو بود، نگارش را آغاز کرد و این حرفه را ۵۰ سال ادامه داد. علاوه بر «زندگی من»، ۱۱ کتاب و مقالات بی‌شماری در زمینه نابینایی، ناشنوایی، مسائل اجتماعی و حقوق زنان به رشته تحریر در آورده است.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

۷. چارلی چاپلین و ماهاتما گاندی

مهانداس کارامچاند گاندی، رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها بود که ملت هند را در راه آزادی از استعمار امپراتوری بریتانیا رهبری کرد. او در طول زندگیش استفاده از هر نوع ترور و خشونت برای رسیدن به مقاصد را رد می‌کرد. فلسفهٔ بی‌خشونتی گاندی که خود نام ساتیاگراها دارد، روی بسیاری از جنبش‌های مقاومت بدون خشونت در سراسر جهان و تا امروز تأثیر گذارده‌است.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

۸. چگوارا و فیدل کاسترو

ارنستو رافائل گوارا دلاسرنا که بیش‌تر به‌نام چه‌گوارا یا ال‌چه شناخته می‌شود، پزشک، چریک، سیاست‌مدار و انقلابی مارکسیست، در آرژانتین زاده و در بولیوی دستگیر و کشته شد.

فیدل کاسترو با نام کامل فیدِل آلخاندرو کاسترو روث نیز رهبر انقلاب کوبا در شهر بیران واقع در استان سابق اورینته متولد شد. خانوادهٔ وی از زمین‌داران مرفّه بودند. او بعد از گذراندن دورهٔ ابتدائی در روستا به مدرسه‌ای خصوصی واقع در شهر سانتیاگو د کوبا و سپس هاوانا رفت و پس از آن از دانشکدهٔ حقوق دانشگاه هاوانا فارغ‌التحصیل شد.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

۹. مارتین لوتر کینگ به همراه پسرش در حال برداشتن صلیب سوخته از حیاط جلوی خانه - ۱۹۶۰ میلادی

مارتین لوتر کینگ جونیور، رهبر سیاهپوست جنبش حقوق مدنی ایالات متحده آمریکا بوده است. مارتین لوتر کینگ در سال ۱۹۶۳ به‌عنوان مرد سال ازسوی مجله تایم برگزیده شد و در سال ۱۹۶۴ به‌عنوان جوان‌ترین فرد جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. اوج فعالیت‌های مبارزاتی مارتین لوتر کینگ در دههٔ ۱۹۶۰ و برای تصویب قانون حقوق مدنی بود. وی در سال ۱۹۶۳ در گردهمایی بزرگ طرفداران تساوی حقوق سیاهان که دربرابر بنای یادبود آبراهام لینکلن در واشنگتن دی‌سی بر‌گزار شد، معروف ترین سخنرانی خود را به‌نام «رویایی دارم» انجام داد که از مهم‌ترین سخنرانی‌ها در تاریخ آمریکا به‌شمار می‌آید.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

۱۰. عکس های کمتر دیده شده: مدونا، استینگ و توپاک

گوردن متیو سونر، معروف به استینگ، خواننده راک و بلوز و جاز اهل انگلیس است که در دوم اکتبر ۱۹۵۱ در نیوکاسل به دنیا آمد.

توپاک آمارو شکور (سلطان رپ)، خواننده نامدار و تاثیرگذار موسیقی رپ بود که بیشتر با نام مستعار توپاک (۲Pac) یا ماکاولی (Makaveli) شناخته می‌شد. میزان فروش آلبوم‌های وی تا به امروز ۷۵ میلیون نسخه بوده‌است و به عنوان یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی در جهان به شمار می‌رود.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

۱۱. آلبرت انیشتین کنار ساحل

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

۱۲. گروه موسیقی بیتلز در ابتدای کارهای هنری

بیتلز، گروه انگلیسی راک / اهل لیورپول بودند که گروه آنها شامل جان لنون، پل مک‌کارتنی، جورج هریسون، و رینگو استار می‌شد و در دهه ۱۹۶۰ فعالیت موسیقی خود را آغاز کردند. آن‌ها بعد از ۱۰ سال همکاری، در سال ۱۹۷۰ میلادی بعلت عدم سازگاری‌های پل مک‌کارتنی با گروه، از هم جدا شدند و حرفهٔ انفرادی خود را ادامه دادند.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

۱۳. لئو تولستوی در حال خواندن داستان برای نوه های خود - ۱۹۰۹ میلادی

لئو نیکلایویچ تولستوی، نویسنده و فعال سیاسی و اجتماعی روس است. تولستوی در روز ۲۰ نوامبر ۱۹۱۰ درگذشت و در زادگاه خویش به خاک سپرده شد. او یکی از مشهورترین نویسندگان و بزرگ ترین شخصیت‌های تاریخ روسیه است. رمان‌های جنگ و صلح و آنا کارنینا جایگاه او را در بالاترین رده‌ی ادبیات داستانی جهان تثبیت کرده‌اند. تولستوی به‌حدی در کشورش مشهور و محبوب است که اخیراً سکه طلای یادبودی به‌احترام وی ضرب شده است. تولستوی به رغم شهرت و محبوبیتی که با انتشار آثارش کسب کرد، زندگی خود را به‌شدت تغییر داد و به ساده زیستن روی آورد.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

۱۴. Roy O. و والت دیسنی در روز گشایش استودیو دیسنی

روی اولیور دیزنی، تاجر آمریکایی و یکی از موسسان شرکت والت دیزنی است. وی به همراه برادر کوچک‌ترش، والت این شرکت را پایه‌گذاری کرد.

والتر الیاس «والت» دیزنی، یک تاجر نجیب‌زاده، کاریکاتوریست، پویانما، تهیه‌کننده، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، کارآفرین و صداپیشه آمریکایی بود. او یکی از چهره‌های سرشناس صنعت انیمیشن آمریکا و سراسر جهان، به عنوان یک نماد بین‌المللی و بشردوست شناخته شده است که به‌خوبی در طول فعالیت‌هایش در قرن بیستم همگان او را می‌شناسند. او و برادرش روی اولیور دیزنی با عنوان غول بیزینس هالیوود مشهورند.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

۱۵. فیدل کاسترو حلقه گلی در پای مجسمه یابود لینکلن قرار داده است.

آبراهام لینکلن، شانزدهمین رئیس‌جمهور ایالات متحدهٔ آمریکا و به عنوان اولین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا که از حزب جمهوری‌خواه بود.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

۱۶. کارمندان مایکروسافت - ۱۹۷۸ میلادی

مایکروسافت در سال ۱۹۷۵ میلادی گشایش یافته است.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

۱۷. الن شپرد - نخستین فضانورد آمریکایی در حال پوشیدن لباس فضانوردی خود

آلن بارتلت شپارد جی‌آر، نخستین فضانورد آمریکایی طی ماموریت عطارد ۳ و پنجمین انسان روی ماه طی ماموریت آپولو ۱۴ است.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

۱۸. تیم فوتبال پرینستون - ۱۸۹۰ میلادی

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

۱۹. اسامه بن لادن با اعضای خانواده خود در بازدید از فالون در سوئد در دهه ۷۰ میلادی

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

۲۰. رونمایی از سر مجسمه آزادی - ۱۸۸۵ میلادی

مجسمه آزادی که نام رسمی آن «آزادی روشنگر جهان» است، مجسمه بزرگی است که در سال ۱۸۸۶ (میلادی) توسط فرانسه به ایالات متحده آمریکا هدیه داده شده‌است. این مجسمه در جزیره آزادی در بندر نیویورک نصب شده (منطقهٔ منهتن) و به صورت نمادی برای خوش‌آمدگویی به مسافرانی که راه دریا به نیویورک می‌آیند درآمده‌است. این مجسمه که با رویه‌ای از مس پوشش یافته، در سال ۱۸۸۶ به مناسبت یکصدمین سال استقلال آمریکا از بریتانیا و به عنوان نمادی از دوستی فرانسه و آمریکا به این کشور اهدا شده‌است.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (2)

مجسمه به شکل شخصیت لیبرتاس، زنی است ایستاده در حال گام برداشتن، که دور سرش را هفت اشعه نورانی فراگرفته‌است. او با دست چپ خود یک لوح سنگی را نگه داشته و با دست راست خود مشعلی فروزان را بالای سر خود نگه داشته‌است. روی لوح سنگی با شماره‌های رومی نوشته شده JULY IV MDCCLXXVI که نشانگر ۴ ژوئیه ۱۷۷۶ (میلادی) و تاریخ استقلال آمریکا است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیاوش

      اینشتن با کفش زنانه

      پاسخ ها

      • طُرفه

        کفشش مهم نیست، فکر و مغزش مهمه!روحش شاد... مرد بزرگ و قابلي بود.

      • سروش

        خداییش خیلی تیزی .

    • بدون نام

      خیلی از کسایی که امروز معمولی به نظر میان ممکنه فردا از نویسندگان تاریخ باشن.
      کی فکرشو میکرده اون جوان خندان (بن لادن) تبدیل به یکی از جنجالی ترین افراد دهه های اینده بشه؟

    • طُرفه

      از نظر بنده بیشتر عکسا تکان دهنده و بسیار معنا دار بود! جالب بود ممنون، خصوصا" عکس شماره 19 از بن لادن گور به گور شده !!!

    • بدون نام

      E=MC*C

    • کاربر

      چههههههههههههههههههههههههههه


      جالببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببب

    • سینا

      عالب بودن دمت جیییییییییییییییییز

    • ایوب

      عالی بود .ولی جای خیلی عکس دیگه خالی بود.قهرمانی محمد علی کلی،عکس سه نفره روزولت استالین چرچیل در کمفرانس تهران،بمب هیروشیما،ازادی اشویتس،گریه شادی مردم المان شرقی پس از فروپاشی دیوار برلین،عکس معروف کودک گرسنه افریقایی در کنار کرکس،کودک تسلیم شده سوری،دادگاه نورنبرگ،گل با دست مارادونا.........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج