۱۲۵۳۲۳
۷۶ نظر
۵۰۱۱
۷۶ نظر
۵۰۱۱
پ

ایران، دومین کشور غمگین جهان!

در سال ۲۰۱۳ موسسه گالوب گزارشی مبنی بر بررسی وضعیت خشنودی و خوشحالی در بین ۱۳۸ کشور منتشر کرد که بنا به این گزارش، عراق نخستین کشور غمگین جهان معرفی شده است. بعد از عراق، کشورهای ایران، مصر، یونان و سوریه به ترتیب به عنوان ناشادترین کشورهای جهان معرفی شدند.

خبرگزاری ایسنا: در سال ۲۰۱۳ موسسه گالوب گزارشی مبنی بر بررسی وضعیت خشنودی و خوشحالی در بین ۱۳۸ کشور منتشر کرد که بنا به این گزارش، عراق نخستین کشور غمگین جهان معرفی شده است. بعد از عراق، کشورهای ایران، مصر، یونان و سوریه به ترتیب به عنوان ناشادترین کشورهای جهان معرفی شدند.

در این نظرسنجی از افراد پرسیده بودند آیا در روز قبل از نظرسنجی، آنها احساس عصبانیت، فشار روحی، غم، درد جسمی و نگرانی داشته‌اند یا خیر. پس از جمع بندی پاسخ‌های مثبت به این پرسش‌ها، نتیجه گیری شد که مردم کدام کشورها بیشتر از بقیه ناشاد هستند.

گالوپ در خبری که از این نظرسنجی منتشر کرده، به ایرانیان حق داده تا احساس شادی نکنند و از بیکاری، نرخ بالای تورم و تحریم‌های جهانی به عنوان دلایلی نام برده که از نظر این موسسه می‌تواند در احساس نکردن شادی مردم ایران موثر بوده باشند. نکته قابل توجه درمورد این گزارش این است که آیا واقعا ایران پس از کشور عراق جزء ناشادترین کشورها است یا خیر، نکته‌ای که در این گزارش به نظر کارشناسان کشورمان می‌رسد این است که تحقیقات این گزارش علمی و مبتنی بر واقعیت نیست.

دکتر رضا دانشمند، روانپزشک در گفت‌وگویی، با اشاره به اینکه معیارها و میزان دقت رتبه‌بندی کشورهای غمگین دنیا از لحاظ علمی مشخص نیست، اظهار کرد: در این گزارش، آمار کشورهایی مانند عراق، لبنان، سوریه و مصر جزء کشورهای غمگین جهان نام برده شده‌اند که به دلیل شرایط ویژه پرتنش و وجود جنگ در این کشورها، این آمار قابل توجیه است، اما با توجه به اینکه ایران با هیچ جنگی روبرو نیست و از شرایط امنی برخوردار است، میزان بالای غمگینی می‌تواند علل دیگری داشته باشد که نیازمند ارزیابی بیشتر است.

لزوم ایجاد سیاست گذاری برای کاهش افسردگی

وی با تاکید بر اینکه باید سیاست‌هایی در کشور در خصوص کاهش افسردگی اعمال شود، تصریح کرد: وجود افسردگی و بیماری‌های روانی در کشور نباید کتمان شود، به علت اینکه کتمان این بیماری‌ها به حل مشکلات کمکی نمی‌کند. فرد مبتلا به افسردگی یا سایر بیماری‌های روانپزشکی مانند فرد مبتلا به هر بیماری طبی دیگر، باید برای درمان به روانپزشک مراجعه کند. مسئولین نقش موثری را در خصوص آگاهی مردم از این موضوع ایفا می‌کنند.

۱۵ درصد افراد جامعه مبتلا به افسردگی هستند

دانشمند یادآور شد: در کشور ما آنچه که به عنوان بیماری و اختلال افسردگی شناخته می‌شود، تنها ۱۵ درصد افراد را دربر می‌گیرد که این آمار تفاوت چندانی با سایر کشورهای دنیا ندارد، هرچند ممکن است دلایل شیوع افسردگی در ایران با سایر کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه متفاوت باشد، لذا ضرورت دارد شرایط موجود کشور و دلایل عمده ی بروز افسردگی جهت ارایه راهکارهای درمانی بررسی شود.

افزایش میزان شادی با تقویت همبستگی بین افراد جامعه

وی با اشاره به اینکه فرد افسرده از هیچ چیز در زندگی احساس لذت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ایجاد روابط اجتماعی گسترده و تقویت همبستگی می‌تواند تاثیر مهمی در افزایش شادی در کشور و کاهش غمگینی و افسردگی داشته باشد.

دانشمند یادآور شد: افراد در موقعیت‌هایی که به ضرورت یا به تصادف در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، به عنوان مثال در هنگام موفقیت‌های ملی و ورزشی، از احساسات بهتری برخوردار هستند.

لزوم تقویت شادی‌های دسته جمعی بین افراد جامعه

این روانپزشک تصریح کرد: افراد باید وقت بیشتری را در کنار یکدیگر صرف کنند تا شادی های دسته جمعی در آن ها نهادینه شود و باید موقعیت های مناسب ابراز شادمانی برای آن ها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از رفتارهای شادی‌آور در جامعه دارای هیچ‌گونه آثار مضری نیست و وجود آنها برای سلامت جامعه مفید است، بنابراین این رفتارها باید در جامعه تقویت شوند و این گونه گردهمایی‌ها نه تنها نباید منع شوند بلکه باید تقویت نیز شوند.

مردم کشور از فرصت کمی برای ابراز شادی برخوردار هستند

دانشمند با بیان اینکه مردم از فرصت کمی برای ابراز شادی در کشور برخوردار هستند، اظهار کرد: مردم ایران حتی برای یک بازی خوب تیم ملی فوتبال که منجر به باخت هم شده است در کشور به شادی‌های دسته جمعی می‌پردازند که این رفتار نشانه کم بودن فرصت ابراز شادی دسته جمعی در کشور است. یکی از فواید ابراز شادی های دسته جمعی، انتقال احساسات شادی آور به دیگران است.

وی با اشاره به اینکه زنان بیشتر از مردان مبتلا به افسردگی می‌شوند، گفت: اختلال افسردگی بیشتر در دهه چهارم عمر شروع می‌شود، هرچند امکان شیوع آن در تمام سنین، حتی در جوانان ۲۰ تا ۳۰ سال نیز وجود دارد.

این روانپزشک اظهار کرد: وجود احساس غم در افراد یک امر طبیعی است اما افزایش این احساسات همراه با تنش‌ها و عوامل استرس آور می‌تواند تبدیل به افسردگی شود، به شکلی که فرد افسرده روزها و هفته‌ها دارای یک احساس غمگینی مستمر و ناخوشایند است که این احساس موجب اختلال در روابط اجتماعی و تحصیلی می‌شود.

این روان درمانگر با اشاره به اینکه ایجاد شادی‌های دسته جمعی به طور متناوب در جامعه الزامی است، خاطرنشان کرد: ایجاد فضاهای گروهی نشاط آور در قالب باشگاه یا گردهمایی در کشور از نکات مهم است و مردم نباید منتظر یک موقعیت و یک مسابقه فوتبال برای ابراز شادی باشند.

کاهش همبستگی بین اعضای خانواده علل اصلی افزایش افسردگی جوامع امروزی

دکتر زینب مهدوی، روانشناس بالینی با اشاره به اینکه اضطراب می‌تواند منجر به افسردگی شود، به خبرنگار ایسنا گفت: اضطراب افرادی که مبتلا به افسردگی هستند باید کنترل شود. همچنین افسردگی می‌تواند منجر به عدم تمرکز و مسئولیت پذیری در زندگی شود، بنابراین ممکن است فرد افسرده کنترل و تمایل خود را برای ادامه زندگی از دست بدهد که این مسئله ممکن است منجر به خودکشی شود.

این روانشناس بالینی در خصوص علل ایجاد افسردگی خاطرنشان کرد: اضطراب، کاهش اعتماد به نفس، کمبود همبستگی بین اعضای خانواده و کاهش روابط اجتماعی از علل شایع ابتلا به افسردگی است. دور شدن اعضای خانواده و کاهش زمانی که افراد خانواده برای یکدیگر صرف می‌کنند، از علل اصلی افزایش افسردگی جوامع امروزی است.

کمبود اماکن عمومی برای جمع شدن جوانان از علل اصلی بروز افسردگی آنها

مهدوی، کمبود اماکن عمومی و شادی آور را علل اصلی ایجاد افسردگی جوانان دانست و گفت: باید اقدامات آموزشی جهت افزایش آگاهی خانواده‌ها در خصوص عوامل ایجاد مشکلات روانی انجام شود تا از مشکلاتی مانند افسردگی و دور شدن اعضای خانواده‌ها از یکدیگر جلوگیری شود. رسانه‌ها نقش موثری را در خصوص افزایش آگاهی مردم ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه افسردگی موجب عدم لذت فرد از زندگی می‌شود، اظهار کرد: افراد زمانی که مبتلا به افسردگی می‌شوند، گاهی دچار یک عذاب روحی بی پایان می‌شوند. همچنین افسردگی موجب تاثیر در رفتار اجتماعی افراد نیز می‌شود.

افزایش شیوع افسردگی در جوانان امروزی غیر قابل انکار است

مهدوی با اشاره به اینکه در جوامع امروزی جوانان بیشتر از دیگران در معرض خطر بیماری افسردگی هستند، تصریح کرد: جوانان به علت شکست‌های عاطفی و عدم توانایی رسیدن به خواسته‌های خود بیش از سنین دیگر مبتلا به افسردگی می‌شوند.

این روانشناس بالینی اظهار کرد: زمانی که فرد دچار ناکامی می‌شود، نسبت به تغییرات زندگی واکنش شدیدتری نشان می‌دهد. همچنین افسردگی ممکن است موجب کاهش وعده‌های غذایی روزانه افراد شود، بنابراین فرد افسرده به سمت بدبینی، انتقاد، عدم اعتماد به نفس و کاهش احساسات و قدرت تخیل هدایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد هدفمندی و رضایت از زندگی موجب کاهش افسردگی می‌شود، تصریح کرد: افرادی که مبتلا به افسردگی هستند باید از انجام کارهایی که موجب کاهش انرژی و ایجاد استرس می‌شود، پرهیز کنند. همچنین فرد افسرده باید کمتر خود را مورد قضاوت دیگران یا خودش قرار دهد.

انجام ورزش موجب بهبود افسردگی می‌شود

مهدوی با تاکید بر اینکه کنترل افکار نقش موثری در درمان این بیماری دارد، اظهار کرد: فرد افسرده باید برنامه منظمی در خصوص فعالیت‌های روزانه خود داشته باشد. ورزش موجب کاهش تنش‌های ماهیچه‌ای، کنترل خشم و ذخیره اکسیژن در مغز افراد می‌شود.

این روانشناس بالینی با تاکید بر اینکه انجام کارهای دسته جمعی و گروهی موجب افزایش احساس کارآمدی و کاهش افسردگی می‌شود، خاطرنشان کرد: انجام امور لذت‌بخش موجب افزایش لحظه‌های شادی آور و کاهش افسردگی می‌شود. فرد افسرده می‌تواند با گفت‌وگو با دیگران و بازگو کردن اشتباهات خود نقش موثری را در کاهش مشغله ذهنیش ایفا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ژکس

      مسئولین اگه همت کنن اول میشیم

      پاسخ ها

      • علی

        این آمار درپیت و چرتتون مال خودتون
        کشور ما با وجود مردمانی شاد و سرحال ، یکی از کشورهای شاد جهان است

        اینها برنامه دشمن است کعه میخواهد با تلقین به ما این باور را بقبولاند

      • بدون نام

        حالا رتبه 138 (کمترین غم ) مال کدوم کشور بوده؟

    • بدون نام

      اشتباه کرده اولین کشور غمگین جهانیم ، ما ایرانی ها تنها افرادی در دنیا هستیم که برای گریه کردن دور هم جمع می شیم و در مجالس شادی هامون هم گریه می کنیم واز همه مهمتر اگر جایی مجلس شادی داشته باشیم پلیس وارد شده و همه رو بخاطر برپایی مجلس لهو و لهب دستگیر می کنه. ارادتمند شما افسرده

      پاسخ ها

      • علی

        شما و همه ی کسانی که عقیده شما رو دارن کاملاً (محترمانه میگم ها!) بیجا میکنن !!!

        شما از دنیا عقبی پسر جون . . .
        مجلس شادی ندیدی پس
        پس بهت توصیه میکنم حتماً یک ولادت در یک مجلس مولودی اهل بیت شرکت کن. . .
        باور کنید افراد مذهبی در جامعه از افراد (حالا میشه گفت غیر مذهبی ولی منظور اونهایی هستند که در مجالس کمتر شرکت میکنند) هم روابط اجتماعیشون بالاتره و هم شاد تر هستند.
        میگی نه نگاه کن . . .
        اونجا فاطمه زهرا(سلام الله علیها) به ما درس عشق و ایثار میده

        یاعلی

      • ایران دوست

        شما نمیدونید غم چیه وشادی چیه . متاسفانه شما لهو و لعب را شادی میدونیدکه حکمش در دین مبین اسلام مشخص است. ماکه الحمد الله بموقتش شادیم و بموقتش غمگین . اصلا" اگر غم نباشد طعم شادی را نمیتوانید بچشید وواقعا این آمار از گلوی دشمنان اسلام و گشور عزیزایران است

      • بدون نام

        اینجا باید بگم گویا ایرانیهای شرکت کننده در نظر سنجی فهم درستی از شادی و غم ناشته اند و درست و درمان نتوانسته اند جواب گو باشن. نمونه اش همین نظر و پاسخهاش.پس زیاد به این آمار توجه نکنین. کجامون درسته که این آمارمون درست باشه. مرسی

      • ژکس

        اولی عراق

    • kami

      حقمون رو خوردن ما اولیم

      پاسخ ها

      • بهار

        :)) آره در حقیقت ما به داور باختیم

      • علی

        خواهشاً آب به آسیاب دشمن نریزید
        حالا شاید شما غمگین باشید ولی شما همه ملت ایران نیستید . . .
        ملت ایران خیلی هم خوشحال و سرحال هستند

      • بدون نام

        ولی همین که مارو جز آمار حساب کردن کلی باید شاد شیم.

      • کاربر

        اتفاقا هیچ آبی در اسیاب دشمن نیست
        کسی میتونه از دست تورم و اجاره و گرانی خوشحال باشه؟
        میشناسم کسایی رو که هر روز غم نون و اجاره میخورن
        دیگه چه شادی میمونه؟

    • بدون نام

      جا داره تبریک بگیم خدمت همه مسئولین امر که با نهایت تلاش خود کاری با این مردم کردند که هم اکنون در این رتبه پر افتخار بایستیم. دست مریزاد

    • ناشناس

      فکر کنم اشتبا شده,با این همه بیکاری و گرونی و تورم ما باید اول میشدیم,حق مارو خوردن

      پاسخ ها

      • علی

        شما هم که همیشه نیمه خالی رو نگاه میکنین
        شورشو درآوردین

        حتما آمریکا شاد ترین مردم رو داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        جمع کنین جون ما
        این آمار غلط و الکی رو از کدوم گوری آوردن؟؟؟؟

        ایران به این شادی و سرور !!!
        کجای دنیا این چنین مردمی پیدا میکنی؟

        یاعلی

      • بدون نام

        عزیزم مفت خوردن و مفت گشتن مگه غصه داره . تو شادی خودت نمی دونی.

      • ناشناس

        علی آقا شما چرا انقدرحرص میخوری؟اصلا برات خوب نیستا,بالا بری پایین بیای غمگینی,خودت خبر نداری,اصلا مگه نیمه ی پرم داریم که ما نگاش کنیم؟

    • ناشناس

      نه واقعیت ننوشته اید سیمای به ظاهر ملی خودتان امار بگیرید سالی هزاران ساعت عزاداری پخش می کند در ماجراهای غزه روزییش از ده ساعت جنگ وخشونت وکشت وکشتارنشان می دهد تازه سیمای کشورمان اب ورنگش هم می کنند همه ی اندیشمندان می گفتند ومی گویند این همه عزاداری در سیما اسیب زیادی مردم جامعه وارد می کند اثار وپیامدهای جنگ تحمیلی هم بی تاثیر نیست از این گذشته مردم وجوانان امیدی به اینده وبهبود فضای اقتصادی ندارند هر ایرانی صبح که از خواب بیدار میشود به فکر این است کی بدهیهایم تمام میشود تورم ونگرانیهای اقتصادی و تمایل پنهان رسانه ها برضد شادی در کشور می توان حس کرد یک نفر سراغ دارم داری مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی است اکنون چوپان است

      پاسخ ها

      • سیاوش

        چوپان که خوب است ، اگه گوسفند داشته باشد. تازه می تونه از حقوق حیوانات هم حمایت کنه!

      • علی

        د آدم قدر نشناس اگه همون آدم هایی که 8 بهار از عمرشون با دشمنان تو جنگیدند نبودند ، تو میتونستی راست راست راه بری و از شادی حرف بزنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        واقعاً چقدر ما نمک نشناسیم؟؟؟؟؟؟
        اگر اهل بیت نبودند ما فکر میکنی الان از خودمون چه چیزی داشتیم؟؟؟؟؟؟
        گریه برای اهل بیت یکی از راههای فرود رزق و روزی است(واقعاً ما چی میدانیم؟؟؟)
        اهل بیت شادی هم دارند کی گفته همش غمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        تو بازم فقط به نفع بلکه به ضرر خودت قضاوت کردی!
        این همه ولادت و عید و شادی ؟؟؟؟
        موقع شادی شما کجایید ؟ ها ؟ کجایید؟

        یاعلی

      • ناشناس

        علی آقا تقریبا همه جا نظر دادیا,بعدش شماچرا انقد...؟
        همه ی اینایی که اینجا نظر دادن غلطه فقط شما راست میگی,حتما....

    • حمید

      اینکه دیگه نیاز به آمارگیری و نظر سنجی نداشت.همه زندگی هارو غم عقب افتادن قسط و وام و قبض و شهریه دانشگاه و در آمد ناچیز و تورم و عدم اشتغال جوانان و محیا نبودن شرایط تشکیل زندگی و نداشتن جهیزیه دخترا و گرونی فرغونای خوبمون مانند پراید که یه جوان ایرانی پول خریدن همین فرغونم نداره و... خلاصه تا دلت بخواد غم فراوونه.تازه اینارو چون میدونستم سانسور نمیشه گفتم.خودتونم میدونین اینا قطره ای هستش از دریای غم ملت.چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.مسولین مچکریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آدم عاقل مگه قرض می کنه که بعد عزای عقب افتادن قسطشو بگیره. آخه دانشگاه آزادم شد تحصیلات ؟ با این وضع دانشگاه آزاد می خوای کارهم پیدا بکنی؟ بعد دیپلم ازدواج کی می کردی اینهمه توقعت بالا نمی رفت. غم من بخاطر داشتن هم وطنان "نادانم" است.

    • دلسوز

      با این برداشت غلطی که ما از دین داریم و دین اسلام را دین عزا داری و سوگواری می دانیم و بعضی ها به خاطر منافع شخصی خود دنبال مرثیه سرایی و عزاداری هستند ،بهتر از این نمی توان توقع داشت....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برداشت غلط برای خودته نه ما. کی گفته اسلام دین عزاداریه نفهم؟ دین قدر دانیه. تو نمی خوای احترام پیامبر و امامان رو نگهداری برو بمیر. این کوچکترین وظیفه است. این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته.

    • سیف الهی

      اونا که اصلا با ما خوب نیستند.چرا شما توی نوشته هاتون اینقدر با خودتون بد تا میکنید. من به عنوان یک ایرانی مسلمان حتما از اینکه خدا همه چی به من داده بسیار بسیار خوشحالم.لطفا شما هم یک کمی ایرانی باشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راستشو بگو خدا یواشکی بهت چی داده؟

    • شیرفرهاد

      ها وگویم اوایی غمگین که وگفتید یعنی چه ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر کنم تو خلاصی.

    • زرنگ مجله

      ای بابا دلمون خوش بود یک جا اول هستم....ولو در غم و اندوه ...........اینجا هم که نایب قهرمان شدیم!!

      پاسخ ها

      • سعید

        خیلی باحال بود +++++++++++++++++++

    • ناشناس

      اینها راسته. خود من آدم افسرده ای هستم. اما چه کار کنم؟ چرا فکر می کنید غم ها بد است؟ گاه غم ها راهی است به سوی این که دلمان شکسته باشد و به خدا نزدیکتر شویم

      پاسخ ها

      • علی

        شما اگر با خدا رابطه دارید بعید است افسرده باشید؟؟؟!!

        در رابطه تان تجدید نظر کنید

      • سعید

        اگه حتی نمی گفتی که افسرده ای ؛ میشد از حرف زدنت فهمید که خیلییی افسرده ایی "چرا فکر می کنید غم ها بد است؟ "

      • بدون نام

        راه نزدیکتر شدن به خدا شادیه عزیز من نه غم و گریه و زاری. سرت کلاه رفته و خودت بی خبری

      • بدون نام

        تو مریضی فکر کردی عارفی. حتما یه سر دکتر برو. فردا خودکشی میکنی میگی می خواستم خدا رو بغل کنم!

    • احدمشکی

      این آمار در کنار آمار کاهش ازدواجها و درکنار آمار تعداد بیکاران مساویست با احد مشکی ها و جمشید سامورایی ها و. . . . . . !!!!!!!!

    • بدون نام

      کسب مقام دوم مسابقات بدبختی و بیکاری و استرس و غم و گریه رو تبریک عرض میکنم امیدوارم با تمرینات بیشتر و همت مسولین سال اینده بر سکوی غم دنیا قرار بگیریم.

    • Malek

      درايران فقط 15 درصد افسرده داريم؟؟خخخخخخخخخ
      از روان پزشكان و روانشناسان بپرسيد كه چقدر سرشون شلوغه و مريض دارند من فكر ميكنم اگر تمام كسانى كه افسردگى دارند به پزشك مراجعه كنند اوونوقت امار دقيق ميشه چون بيشتر مردم به پزشكان و روانشناسان مراجعه نمىكنند در اجتماع بيرون از چهره ها ميشه فهميد چند درصد افسردهاند

    • بهار

      منم بیشتر شبا از حس بدبختی و بیچارگی اشک میریزم و آرزوی مرگ میکنم! بعله من که در یک خانواده متوسط از لحاظ مالی هستم خدا رو شکر همه اعضای خانوادم سالمن و مشکل خاصی تقریبا وجود نداره اینجوریم! من مثلا خوشبخت این جامعه هستم اینجوریم وااای به حال بقیه...

      پاسخ ها

      • پاییز

        درکت میکنم بهار جون

      • بدون نام

        آدرس بده خواستگار بفرستم برات.

      • بهار

        یوزر جان اگه با ازدواج همه چی حل میشد الان اینقد افسرده نداشتیم مگه متاهلای ما همه خوشحالن ؟ مشکل ما فراتر از این حرفاس، مشکل اینجاس که اینجا نمیشه نتیجه زحمتاتو ببینی...

    • مورچه

      تر خدا نگید کی این حرفو زده
      غم چیه ؟غمگین کیه؟ ما ماهی صد بار خوشحالیم یارانه داریم بیمه داریم رابطه داریم قانون داریم همه چی داریم شکر خدا
      راستی پراید هم داریم این شبا هم دارن به یتیما تو صداو سیما دوچرخه میدن یخچال میدن عروسک میدن
      همه چیز هستو ما غرقیم تو خوشی زیر صفر امار خود کشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نشون دادی واقعا دیوانه ای . دیوانه را چه به غم.

    • علی

      باور نکنید لطفا

      پاسخ ها

      • وزیرستان

        اونایی که منفی دادن حتما تا حالا پاشون رو از محله شون بیرون نذاشتن.برید خارج از کشور ببینید چقدر بدبختن بعد بیایید خداروشکر کنید که چه کشور باحال و مردم خوبی داریم.

    • بدون نام

      اولا مبنا و معیار نظرسنجی و صحت آن معلوم نیست . ثانیا اگر دلایلی که اهم علل ناشادی مردم ایران مطرح می شود صحت دارد پس چرا در زمانهای قدیم چنین نبوده است؟ و چرا آمار خودکشی در کشورهای غربی و متمدن و بسیار شاد و دارای فرصتهای ابراز شادی جمعی و دارای مراکز تجمع عمومی برای شادی جمعی بسیار بالاست و ... . بهتر است خود و دیگران را فریب ندهیم و به خویشتن خویش(فرهنگ ایرانی -اسلامی) بازگردیم. اگر به ئنبال علت ناشادی مردم می گردید باید آن را در پیروی کور از فرهنگ غربی و غفلت از فرهنگ خود جستجو کرد که موجب شده خانواده ها از هم دور شوند و سنتهای اصیل ایرانی-اسلامی فراموش شود. چشم و هم چشمی، حرص زیاد، تقلید، مقایسه ناصحیح خود با دیگران و .... و مهمترین عامل که علت العلل می باشد دوری از منبع آرامش مطلق یعنی یاد خداست.

    • سیفی

      نه بابا من باور نمیکنم.بنده خودم متاهل هستم با ماهی 400 هزارتومن حقوق و شش میلیون تومان بدهی نه چرا باید غمگین باشیم و افسرده من که دارم از خوشحالی میترکم

    • سعید طهمورثی

      ایران دررتبه بندی موضوعات ومسائلی که دارای وجهه خوب ومثبت به غیراز .... باشدکمتر پیشروهست

    • سید

      چرا باید آمار یه موسسه ی دروغگو رو که با اسلام وشیعه دشمن هست باور کنیم چرا این حدیث پیامبر رو باور نمیکنیم که میگه هر خبری رو که یک آدم فاسد میاره فقط با تحقیق میشه قبول کرد در غیر این صورت نه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیز برادر اصلا نیازی به تحقیق و بررسی نیست .کافیه شما نیم ساعت از در خونت بری بیرون از طرز رانندگی و برخورد ادما باهم میتونی به این نتیجه دست پیدا کنی.

    • reza

      ما رکورد زدیم............. ما رکورد زدیم!!!!!

    • محمد

      اگه یکم بیشتر تحقیق میکردن شک نکنید که اول میشدیم واقعا واقعا وضعیت بدی داریم تو این مملکت

    • زارا

      پس شماها تا حالا ژاپن نیومدین ببینین غمگین چیه....اصلا کشور ما در برابر ژاپن و کره قابل مقایسه نیست

    • بدون نام

      آمار درستی وقتی کار درست و حسابی نداریم و قتی بعد از سالهای هنوز قرارداری هستیم وقتی یک مسافرت ساده نمی توانیم برویم برای خرید یک ماشین حداقل پول و حداقل کیفیت را نمی توانیم بخریم شهرهای زیادی برای گردش گری داریم من حتی تا شمال هم نمی توانم بروم ماشین که ندارم کرایه ها که بالا است تا آنجا هم هتل غیره گران است اگر یک سال صرفه جویی کنم لباس نخرم کم بخرم شاید بتوانم با قطار به مشهد بروم تازه آنجا هم اتاقی چیزی کرایه کنیم آنقدر در امد نداریم که میهمان دعوت کنیم میهمانی برویم خوب چگونه شاد باشیم با جیب خالی چگونه می شود شاد بود امید به آینده نداریم

    • بدون نام

      به نظر من ما نباید اینقدر خودباخته باشیم وهر چی که یه موسسه خارجی در موردمون میگه قبول کنیم .من به خیلی از جاهای ایران سفر کردم وافراد گوناگون از هر طبقه ای رو دیدم ولی من خودمونو غمگین ندیدم ونتیجه گریه برای اهل بیت پیامر مولد شادی باطنیه که خیلی ها تو بزن و برقص پارتیا دنبالش میگردن که ظاهر خودشونو شاد جلوه بدن .فکر میکنم اگه بخوهیم بفهمیم غمگین ترین مردم دنیا کیا هستن باید به آمار خودکوشی ها.ناامنی ها.ظلم های اقتصادی وسیاسی واخلاقی وآمار اعتیاد ومصرف مشروبات الکلی نگاه کنیم که دارم میبینم که خیلی از کشورها از ما جلوترند

    • الله خواست

      نظر علی خان تو حتما از دارودسته بابک و امثالهم هستی معلومه این همه رنج وبدبختی که تو این مملکت است به مشامت نخورده چون تمام معایب را مثل آنها به گردن بیگانه می اندازی و از آب گل آلود هرچه بخواهی ماهی می گیری بیشتر مردم نون شب ندارند و مردم با چدرغاز یارانه باصرف نون و پیاز زندگی می کنن اینا چه شادیی دارند که این اراجیف را بهم میبافی اگه باور نداری از خود گذشتتی کن بیا تا هزاران خانواده محتاج را نشونت بدم تا ازاین حرفا نزنی

    • مانی

      از مردم شریف ایران تقاضا می شود نسبت به این رتبه که حق مسلم ملت ایران را نادیده گرفته و به شعور مردم توهین نموده اعتراص کرده تا خق واقعی ورتبه اصلی را به مردم بدهند یعنی رتبه 1 و در واقع غمگین ترین مردم جهان ایرانیان هستند .

    • بدون نام

      نیاز به گفتن و نوشتن نداره که.تو چهره ها که نگاه کنی می بینی.غم و نفرت و عصبانیت از چهره مردم می باره

    • بدون نام

      آمار اشتباه است در ایران فقط 10 درصد مردم شادند آن هم به ظاهر بقیه 1000 درصد افسرده اند

    • علی

      ریشه آن را درفقرجستجوکنید ودرعدم اجرای صحیح قانون وتساوی درجامعه

    • بدون نام

      سلام دوستان تو مسابقات جام جهانی وقتی دوربین می رفت رو تماشاچیا و شادیشونو می دیدم حسرت می خوردم در صورتی که تماشاچیای ایرانی هیچ واکنشی نشون نمی دادندآیا دلیلی جز غمگینی داره

    • شادی

      والا من به هر جمعیتی نالان شدم
      جفت بدحالان و خوشحالان شدم.
      درود و سلامتی بر گروه افسردگان ایران

    • به به ای

      ازاین پس مابیشترغمگین می شیم تامقام اول روبدست بیاریم.ایشالا4سال دیگه رکوردمی زنیم.به کوری چشم دشمن.
      هالا...وای وای وای وای وای وای وای....

    • بدون نام

      من فقت میگم که افسردگی ضربه سختی به آینده جوونها می زنه. افسردگی مثل مواد مخدره اگر توش بیفتی در آومدن از داخلش کار بسیار سختیه.اینکه بعضی ها از روی نادانی افسرده ها رو با حرفاشون در واقع لگد مال میکنن بی خبر از این هستن که هیچکس دوست نداره افسرده باشه ولی شرایط باعث این اتفاق شده.اگر انصافی بین انسان باقی مونده بیاید اصلاً قضاوت نکنیم.

    • رضا

      آمار چرت وپرت.

      برید عکس تمامی شهدا رو در حال مرگ ببینید.
      کدوم یکیشون ناراحتن؟؟؟

      ما هم دنبال رو هموناییم. تا اهل بیت رو داریم هیچ غمی نداریم. تا رهبرو داریم همیشه شادیم.

      این آمارا بیشتر بدرد قبرستون میخوره

      پاسخ ها

      • بهار

        آخه چه ربطی داره ، آقا قبول کن ما افسرده ایم یه جای کار میلنگه باید درست شه چرا میچسبونیش به چیزای دیگه ریشه بدبختیمون همین جوری فکر کردنه، وضعیتمون بخصوص ما دهه 60یا اصن خوب نیست

    • جمشید

      ببخشید بعضی برادرها نمیتونند این واقعیتها رو قبول کنند یه کاری میتونند بکنند پیش خودشون فرض کنند آمریکا غمگین ترین هرچی گرونی بدبختی اعتیاد خودکشی بیکاری...اینها مال آمریکا و غربیها ست نه مال ما که از خوشی داریم میمیریم

    • Rasta

      ایران هم کشور فقیریه هم غمیگن جووناش دارن نابود میشن

    • Ali

      رتبه اول باید ماله ما باشه.هیچ کشوری مثه ایران مرده‌پرست نیس.
      مرده‌پرستی افتخار نداره . بدبختیه.

    • عشق به ایران

      به نظر من ایرانی ها آنقدر غمگین نیستن که دومین کشور غمگین باشه

    • aria

      کسی نظر تو رو نخواست

    • محسن

      نمیدونم این شخص علی کیه ک ب جای همه نظر میده؟؟همه دارن میگن بیچاره و غمگینیم تو میگی ک با حفظ احترام بیجا میکنین؟؟بیجا رو امثالهم شما میکنین ک پدر مردمو درآوردین..تو کی هستی ک ب جای مردم صحبت میکنی؟؟؟ما آب ب آسیاب دشمن میریزیم؟؟؟تو و امثالهم شماها دشمن اصلی مردمین...اصلا کی هستی ک ب جای همه ی مردم صحبت میکنی؟امثالهم شماها و تفکراتتون بیچاره ی ماها ک کردین ک بعد عراق جنگ زده دومیم.ک هرشبمون پر از اشک و آهه..ک امیدی واسه آیندمون نداریم.فقط اشک و آه

    • محسن

      جالبه این علی تموم نظرات ملتو میکوبه بعد با اسمای دیگه هم میادنظر میده.اگه دقت کنین متوجه میشین ک متن نوشته هاش همه یکیه فقط اسمهافرق داره.یا شما آقا زاده ای.یا رانت خوری.ک اینقدرداری میزنی تودهن مردم.میگه گریه کردن و مراسم عزاداری شادی ای میاره ک کشورهای اروپایی مثل این شادی ندیدن.اینی ک میگم حرف من نیستا.حرف جامعه شناس هاست.ک اگه میخوای ب ی جامعه حکومت کنی همیشه اون ها رو درگیر غم و بدبختی نگه دار.امثالهم شماهاخوب کارشونو بلدن خیلی خیلی خوب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج