۱۲۵۵۴۷
۵۰۴۸
۵۰۴۸
پ

اتاق خواب پر انرژی، با این رنگ‌ها

بیدارشدن در یك هوای آفتابی و دل‌پذیر در اتاقی به همان اندازه آفتابی و دل‌پذیر (ترجیحا در سفر) شاید یكی از بهترین حالت‌های شروع یك روز باشد. رنگ‌های موجود در محیط اطراف ما تاثیر زیادی بر حالت‌های روحی ما می‌گذارند.

چیدانه: بیدارشدن در یك هوای آفتابی و دل‌پذیر در اتاقی به همان اندازه آفتابی و دل‌پذیر (ترجیحا در سفر) شاید یكی از بهترین حالت‌های شروع یك روز باشد. رنگ‌های موجود در محیط اطراف ما تاثیر زیادی بر حالت‌های روحی ما می‌گذارند، و سایه‌های قرمز، نارنجی، و زرد حسی از شادی و انرژی را در ما ایجاد می‌كنند.

با این حال، اگر در آب‌وهوایی گرم زندگی می‌كنید، ممكن است بخواهید میزان این رنگ‌های گرم را كم كرده و از آن‌ها به‌عنوان مكمل‌هایی در كنار رنگ‌های خنثی استفاده كنید. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌كنید كه هوایی ابری، خنك، و بارانی دارد (مثلا سیاتل)، استفاده از لایه‌های مختلف رنگ‌های گرم با سایه‌ها، ته‌رنگ‌ها، و درجات گوناگون فضایی دنج خلق می‌كند كه هرگز مایل به ترك آن نخواهید بود.

در این مطلب هشت اتاق خواب گرم و دل‌پذیر را در كنار پالت‌های نمونه رنگی برآمده از این اتاق‌ها به شما معرفی می‌كنیم.

در این مطلب شماره رنگ ها از این جهت قرار داده شده که در صورت تمایل به استفاده از آنها در خانه خود بتوانید در هنگام خرید از انتخاب خود مطمئن باشید.

گرم و خنك

قرمز، به‌عنوان یك رنگ گرم، گاهی با دیگر رنگ‌مایه‌های گرم تركیب می‌شود. اما با تركیب این رنگ با رنگ‌های خنثی خنك، همان‌طور كه در این اتاق خواب مدرن و زیبا می‌بینید، این شیوه را تغییر دهید. استفاده از این شیوه باعث می‌شود تا شما بدون این‌كه فضا را بیش از حد پرانرژی كنید بتوانید از رنگ قرمز در آن استفاده كنید.

اتاق خواب پر انرژی، با این رنگ‌ها

پالت نمونه: این پالت بسیار مناسب اتاق خوابی در یك آب‌وهوای گرم است. سایه‌های خاكستری و چوب تیره قرمز تند را تلطیف می‌كند.

اتاق خواب پر انرژی، با این رنگ‌ها

از چپ به راست: Tanager SW۶۶۰۱، Argos SW۷۰۶۵، و Software SW۷۰۷۴، همراه با چوب تیره از جنس درخت بلوط برای کف پوش.

صورتی گرم اتاق را خنك می‌كند

صورتی، خاكستری، و سیاه تركیب غیرمنتظره و جذابی در این اتاق ایجاد كرده‌اند. این اتاق فوق مدرن بسیار مناسب آب‌و هوای گرم است و رنگ‌های خنثی خنك رنگ صورتی موجود در آن را تعدیل می‌كنند.

اتاق خواب پر انرژی، با این رنگ‌ها

پالت نمونه: رنگ صورتی موجود در این اتاق صورتی بچگانه نیست. می‌توانید با استفاده از رنگ‌های خاكستری و سیاه این رنگ را جذاب‌تر و بزرگ‌سال‌تر كنید.

اتاق خواب پر انرژی، با این رنگ‌ها

از چپ به راست: Stone .۰۷، Petal .۰۳، Petal .۰۴، همراه با چوب درخت آبنوس برای کمد.

بلوك رنگی

این اتاق مدرن دارای سایه‌های جسورانه نارنجی است. استفاده از این رنگ در دیوار پشتی تخت‌خواب چشم را به سمت آن هدایت می‌كند. از آن‌جایی كه همه‌چیز در این اتاق دارای رنگ خنثی است، رنگ نارنجی موجود در آن خسته‌كننده به نظر نمی‌رسد.

اتاق خواب پر انرژی، با این رنگ‌ها

پالت رنگی: رنگ نارنجی روشن در كنار چوب‌های تیره و رنگ‌های خنثی ظاهری فوق‌العاده خلق می‌كند.

اتاق خواب پر انرژی، با این رنگ‌ها

از چپ به راست: جاذبه روشن ۱-۳۲، فلفل قرمز ۸-۱۴، و خاكستری روشن پلهام CW۱۹، در كنار یك فرش طرح‌دار.

رنگ فقط مخصوص دیوارها نیست

دلیلی ندارد همیشه از مبلمان چوبی با رنگ‌های خنثی استفاده كنید. قفسه‌های نارنجی در جلوی تخت‌خواب به این اتاق خنثی تنوع و زیبایی بخشیده‌اند. با استفاده از رنگ‌های نارنجی، زرد، و سبز (رنگ‌های مشابه در چرخه رنگ) در تخت‌خواب، رنگ نارنجی موجود در قفسه‌ها تعدیل شده است.

اتاق خواب پر انرژی، با این رنگ‌ها

پالت نمونه: اتاق خواب خود را با استفاده از مبلمان رنگی زنده كنید.

اتاق خواب پر انرژی، با این رنگ‌ها

از چپ به راست: دافنه شیرین ۵۲۹، آفتاب سان فرناندو ۳۶۰، مخلوط نارنگی ۰۹۱، و آبی بریتانیا ۱۶۲۳.

استفاده درست از رنگ قرمز

چند سال پیش یك خانه قدیمی خریدم و تمام تلاشم را كردم تا از سایه‌های قرمز روشن در دیوارهای اتاق غذاخوری استفاده كنم. اما در پایان كار از آن متنفر شدم. اتاق غذاخوری از نور طبیعی بهره نمی‌برد و به‌شدت تیره و تاریك بود و اصلا اتاق راحتی نبود. اما اتاقی كه در عكس بالا می‌بینید به ما استفاده درست از رنگ قرمز را می‌آموزد. در این اتاق فقط قطعه مشخصی از دیوار به رنگ قرمز درآمده است. استفاده از چند عنصر قرمز كوچك در قسمت‌های دیگر اتاق را روشن نگه داشته است.

اتاق خواب پر انرژی، با این رنگ‌ها

پالت نمونه: اگر می‌خواهید اتاق خواب شما فضای آرام و مطبوعی داشته باشد رنگ قرمز گزینه بسیار خوبی است. در كنار این رنگ از رنگ‌هایی با شدت‌های كم‌تر استفاده كنید تا اتاق شما بیش از حد جلب‌توجه‌كننده نشود.

اتاق خواب پر انرژی، با این رنگ‌ها

از چپ به راست: شراب سیب ۱۰۰۵-۷A، خاكستری صدفی ۴۰۰۳، گیلاسی CI۲۲۱.

استفاده هوش‌مندانه از رنگ

من طرف‌دار رنگ‌های روشن هستم اما فهمیدم كه همه طرف‌دار چنین رنگ‌هایی نیستند. من عاشق این اتاق آفتاب‌گیر هستم: استفاده از رنگ‌های روشن در وسایلی كه ارزان هستند و تغییر یا جای‌گزین‌كردن آن‌ها كار ساده‌ای است. در این اتاق رنگ دیوارها سایه ملایمی از رنگ زرد است و از رنگ‌های روشن دیگر در تخت‌خواب استفاده شده است. این اتاق خواب را با پارچه‌های كتان سفید تصور كنید، قطعا حس كاملا متفاوتی در اتاق به وجود می‌آید.

اتاق خواب پر انرژی، با این رنگ‌ها

پالت نمونه: این پالت رنگی شاد مناسب اتاق‌خواب‌هایی است كه در منطقه‌ای با آب‌وهوای خنك قرار دارند. منطقه‌ای كه روزهای ابری آن از رزوهای آفتابی‌اش بسیار بیش‌تر است.

اتاق خواب پر انرژی، با این رنگ‌ها

از چپ به راست: شن در معرض نور ۳-۰۹۶، نارنجی روشن ۵-۱۰۳، و قرمز متمایل به خاكستری ۶-۱۰۷، همراه با چوب درخت ماهون.

تركیب زیبا

در این اتاق خواب از رنگ‌های تیره كاملا هوش‌مندانه و فقط در سقف و یكی از دیوار استفاده شده است. این استفاده درست باعث شده تا سقف كمی كوتاه‌تر به نظر برسد و فضای اتاق خواب دنج و صمیمی شود.

اتاق خواب پر انرژی، با این رنگ‌ها

پالت نمونه: این پالت شامل رنگ‌های تیره است و برای تعدیل این رنگ‌ها از رنگ خاستری استفاده شده است.

اتاق خواب پر انرژی، با این رنگ‌ها

از چپ به راست: كتان روشن UL۱۴۰-۱۳، توت جنگلی UL۱۰۰-۱۷، و زغال‌اخته‌ای UL۱۰۰-۴، همراه با چوب درخت گیلاس برزیلی.

سبك رستیك با قرمز

این اتاق خواب مدرن، زیبا، و رستیك تمام زیبایی خود را مدیون لوستر است. رنگ‌های قوی دیوارها توسط نور این لوستر تعدیل می‌شوند. هم‌چنین برای ایجاد تنوع در كنار رنگ‌های خنثی از رنگ قرمز در تخت‌خواب استفاده شده است.

اتاق خواب پر انرژی، با این رنگ‌ها

پالت نمونه: به‌جای استفاده از رنگ بژ، قرمز را در تركیب با رنگ‌های خنثی به كار ببرید كه خاكستری بیش‌تر و زرد كم‌تری در خود دارند.

اتاق خواب پر انرژی، با این رنگ‌ها

از چپ به راست: رنگ چوب خنثی GLN ۱۱، چوب درخت زیتون GLN۱۵، و گل شمع‌دانی قرمز GLR۰۶، همراه با چوب درخت گردو آمریكایی برای کف پوش.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج