۱۲۵۶۸۶
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

واکنش وزیر به تفكيک جنسيتی در شهرداری

در شرايطي كه محمدباقر قاليباف در سخنان پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه هفته گذشته تهران اجراي طرح تفكيك جنسيتي در شهرداري تهران را تاييد و به‌طور جدي از آن حمايت كرد، ديروز، وزير دادگستري در حاشيه نشست هيات دولت در جمع خبرنگاران تاكيد كرد كه در قانون کشور چيزي تحت‌عنوان تفکيک جنستي وجود ندارد.

روزنامه دنیای اقتصاد: در شرايطي كه محمدباقر قاليباف در سخنان پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه هفته گذشته تهران اجراي طرح تفكيك جنسيتي در شهرداري تهران را تاييد و به‌طور جدي از آن حمايت كرد، ديروز، وزير دادگستري در حاشيه نشست هيات دولت در جمع خبرنگاران تاكيد كرد كه در قانون کشور چيزي تحت‌عنوان تفکيک جنستي وجود ندارد.

مصطفي پورمحمدي اگرچه جداكردن محيط فعاليت زنان و مردان را در صورتي كه تحت‌عنوان افزايش راندمان اداري بوده و با منطق ديني، اقتصادي و افزايش بهره‌وري در يک سازمان تطابق داشته باشد، مناسب دانست، اما به صراحت تاكيد كرد كه هيچ فردي در کشور به دنبال تفکيک جنسيتي نيست. هرچند وزير دادگستري از نبود قانوني با عنوان تفكيك جنسيتي در كشور سخن گفت، اما نمايندگان مجلس از جمع‌آوری امضا برای تقدیر از قالیباف در اجرای قانون عفاف و حجاب خبر مي‌دهند. روح‌الله حسینیان نماينده مجلس و عضو جبهه پایداری با اعلام اين خبر به خبرگزاري مهر گفت: «اين جمع‌آوری امضا برای بیانیه‌ای در تقدیر و تشکر از قالیباف شهردار تهران است.»

در همين حال، يك نماينده ديگر مجلس حمايت ۱۸۳ نفر از نمایندگان از قالیباف، در قالب امضاي بيانيه را تاييد كرد. ضرغام صادقی ديروز به «خانه ملت» گفت: «بیانیه ۱۸۳ نفر از نمایندگان مجلس در حمایت از اجرای طرح تکریم خواهران کارمند شاغل در شهرداری تهران قرائت شد.» شهردار تهران هفته گذشته در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اقدام شهرداری در تفکیک جنسیتی زنان و مردان در ادارات شهرداری را اقدامی در راستای اجرای قانون عفاف و حجاب خوانده بود.

قاليباف با تاکید بر اینکه زنان کشور ما عفیف بوده و حجاب و شخصیت دارند، گفته بود: «حرفی که در شهرداری تهران زده‌ایم این بوده است که اگر در یک اتاق، یک مجموعه کاری که با هم همکاری می‌کنند و سه یا چهار نفر آنها آقا و سه چهار نفر دیگر خانم هستند و همه در یک رابطه مثلا در رابطه با بودجه فعالیت می‌کنند، می‌توان کاری کرد که آن چهار خانم در یک اتاق و چهار آقا در اتاق دیگری کار کنند.»

او با بیان اینکه نباید اجازه دهیم یک خانم در طول وقت اداری و طی روزها و ماه‌ها ساعت تماس و معاشرتش با نامحرمان بیشتر از محرم، شوهر و فرزند او باشد، گفت: «با گذشت زمان این موضوع کانون خانواده را تحت‌تاثیر منفی قرار می‌دهد. غیرت ما کجا رفته است؟»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه مشکلا حل شدن، فقط مونده یه تفکیک جنسیتی!!

    • ناشناس

      بلاخره باید یک نفر شروع کند من با این طرح موافقم خودم شاغل هستم و درک میکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما برو خودت رو تفکیک کن عزیزم شما خودت مشکل داری به همه تعمیم میدی

      • بدون نام

        ناشناس 12:41 کافر همه را به کیش خود پندارد

      • بدون نام

        نه عزیز من شما مشکلت از جای دیگه است شما کلا باید بشینی خونه...

    • مجید

      منطق .... ؟!!

      پاسخ ها

      • مهشید

        برادر من کدوم کار این کشور با منطق انجام میشه که این دومی باشه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج