۱۲۷۴
۵۳ نظر
۵۱۱۵
۵۳ نظر
۵۱۱۵
پ

ديگر از رژيم گرفتن نمي‌ترسم

چگونه۱۴ كيلو وزن كم كردم؟

خانم جواني كه در كمال ناباوري زماني كه به‌طور كلي از رسيدن به وزن ايده‌آلش نااميد شده بود توانست ۱۴ كيلو وزن كم كند، آن هم بدون ذره‌اي احساس گرسنگي و تحمل سختي. حالا او نگاه تازه‌اي به رژيم گرفتن دارد و معتقد است براي رسيدن به وزن ايده‌آل هيچ راهي ساده‌تر از خوردن به‌جا و به اندازه نيست. خانم بهلوئي موفق شد در ۶ ماه به وزن ایدهآل خود دست یابد.

همراه با خانم جواني كه در6 ماه به وزن ايده‌آل رسيد

«مهر‌ماه سال گذشته به صورت اتفاقي همسرم با مجله سيب سبز آشنا شد و از همان زمان به بعد من مخاطب هميشگي مطالب سلامت اين مجله شدم. به دليل اضافه وزني كه هميشه از آن رنج مي‌بردم مراجعه به پزشك براي رژيم گرفتن يكي از دغدغه‌هاي ذهني من بود اما از آنجا كه تاثير اين رژيم‌ها را باور نداشتم هميشه با ترديد برخورد مي‌كردم اما خواندن هر هفته ماجراي دوستاني كه به سادگي به وزن دلخواه‌شان رسيده بودند بالاخره تحريكم كرد يك‌بار هم كه شده اين روش را امتحان كنم كه خوشبختانه امتحان‌كردن همان و به وزن دلخواهم رسيدن همان. حالا حاضر نيستم اعتماد به نفس و سلامت‌ امروزم را با همه خوردني ديروز عوض كنم.»


داستان كاهش وزن من

«خرداد ماه گذشته بود كه براي شركت در مراسم عروسي يكي از آشنايان سراغ كمد لباس‌هايم رفتم. اما دريغ از يك لباس كه حتي پوشيدنش براي من قابل تصور باشد! اصلا انگار نه انگار كه تا همين چند وقت پيش من بودم كه اين لباس‌ها را مي‌پوشيدم. با اين اوضاع بايد هر طور كه بود رژيم مي‌گرفتم. كلي‌ مجله و كتاب و روزنامه خريدم و با بالا و پايين همه مطالب مربوط به چاقي و لاغري براي خودم يك برنامه ريختم. قندوشكر و برنج را به‌طور كامل از برنامه غذايي‌ام كم كردم و در عوض خودم را موظف كردم روزي يك ساعت پياده‌روي كنم. همه اينها باعث شد كه تا آبان‌ماه، طي حدود 6 ماه يك كيلو وزن كم كنم! آن هم در شرايطي كه هميشه گرسنه بودم. اين نتيجه نااميد‌كننده بود اما در عوض من را تشويق كرد كه به متخصص تغذيه مراجعه كنم. از همان روز به بعد، من بيمار دكتر هاشمي شدم و تا امروز يعني ظرف چيزي حدود 6 ماه، 14 كيلو وزن كم كردم!! يعني از 76 كيلو به 62 كيلو رسيدم.»


روزي 5 ليتر آب مي‌خورم

«يكي از اتفاق‌هاي جالبي كه طي اين چند ماه براي من افتاد، آشتي‌كردن با آب خوردن بود. طبق همان مطالعه‌هاي قبلي، هميشه روي يخچالم تكه كاغذي بود كه يادآوري مي‌كرد ۸ ليوان آب فراموش نشود! كه متاسفانه هميشه هم فراموش مي‌شد اما حالا در كمال ناباوري من روزي ۳ ليتر آب مي‌خورم. خب اولش اصلا ساده نبود به‌خصوص اينكه يك ظرف بزرگ آب ۳ ليتري هر روز گوشه آشپزخانه به من دهن‌كجي مي‌كرد! وقتي ديدم اين روش جواب نمي‌دهد همين ۳ ليتر را به دو شيشه ۱/۵ ليتري تقسيم كردم. حالا بايد يك شيشه را از صبح تا ظهر تمام مي‌كردم و شيشه بعدي را از ظهر تا شب. با اين روش ۳ ليتر كه چه عرض كنم گاهي در طول روز ۵ ليتر آب هم مي‌خورم.»


«بارمتد» و تناسب اندام

براساس برنامه‌اي كه دكتر براي من تنظيم كرده بودند ورزش كردن اجباري نبود؛ اما 2 ماه كه گذشت وقتي من بر خلاف تصور خودم روز به روز وزن كم مي‌كردم، تشويق شدم كه ورزش هم بكنم چون اشتياق داشتم زودتر به نتيجه برسم. بنابراين تقريبا هر روز در خانه ورزش مي‌كردم. از حلقه‌هاي هولاهوپ گرفته تا طناب و البته يك سري حركات ورزشي ساده و خيلي مفيد به نام بارمتد كه اتفاقا در مجله سيب سبز با آنها آشنا شدم. خلاصه اينكه ورزش كردن به من كمك كرد تا هم زودتر به وزن دلخواهم برسم همين كه روحيه با نشاط‌تري داشته باشم.


چگونه14 كيلو وزن كم كردم؟

كاهو به داد گرسنگي‌ام رسيد

«براي من كه به خوردن عادت داشتم، شروع رژيم خيلي ساده نبود. نه اينكه احساس گرسنگي اذيتم كند، نه. بيشتر از اينكه ديگر نمي‌توانستم وقت و بي‌وقت سراغ يخچال بروم و به هرچيزي ناخنك بزنم برايم سخت بود. به‌خصوص اين‌كه من طبق رژيم خودم به جاي هر چيز تا دل‌تان بخواهد چاي مي‌خوردم باخرما اما اين سختي با خوردن كاهو و سبزي جبران شد. طبق توصيه‌هاي دكتر هاشمي من اجازه داشتم تا دلم مي‌خواهد كاهو و سبزي بخورم، بنابراين هر وقت احساس گرسنگي مي‌كردم يك راست مي‌رفتم سراغ ظرف كاهو يا سبزي، البته آب هم كه جاي خودش را داشت.»


نکته : «‌من قبل از رژيم گرفتن اصلا ميانه‌اي با وعده صبحانه نداشتم اما حالا روزم بدون صبحانه شروع نمي‌شود. يك صبحانه كامل كه اجازه نمي‌دهد تا ظهر اصلا احساس گرسنگي كنم.»


چگونه14 كيلو وزن كم كردم؟

دختر كوچكم حالا ديگر شير مي‌خورد

«برنامه جديد غذايي نه تنها به من بلكه به دختر ۵‌ساله‌ام هم كمك كرد كه از همين حالا درست غذا خوردن را تمرين كند. از آنجا كه اين برنامه با روند معمول غذايي خانواده ما هيچ تفاوتي نداشت حالا من، همسر و دخترم هرسه طبق همين برنامه غذا مي‌خوريم. البته حجم غذايي من به‌مراتب كمتر از بقيه است. تنها غذاي متفاوت ما هم، ماهي است. من ماهي را طبق دستور دكتر هاشمي آب‌پز مي‌خورم اما همسر و دخترم به‌صورت سرخ كرده. اتفاق جالب‌تر اينكه دخترم پيش از اين، علاقه‌اي به شير خوردن نداشت اما حالا هر روز سر ساعت ۱۰ منتظر است كه با هم شير بخوريم.»


چگونه14 كيلو وزن كم كردم؟

همسرم مشوق اصلي من بود

مشوق اصلي من براي رژيم گرفتن، همسرم بود. شايد اگر اصرار او براي رژيم گرفتن نبود من به اين زودي‌ها لاغر نمي‌شدم چون هميشه از شروع مي‌‌ترسيدم و معتقد بودم كه خودم با كم‌خوري بالاخره لاغر مي‌شوم! البته اين تشويق در طول دوره رژيم هم همراه من بود. هر ماه بعد از اينكه دكتر رژيم غذايي جديد من را تنظيم‌ مي‌كرد، همسرم همه مواد‌غذايي اوليه‌اي كه لازم بود را تهيه مي‌كرد تا من براي پخت و پز مشكلي نداشته باشم. از طرف ديگر هر هفته طبق همان برنامه، يخچال ما پر بود از ميوه‌هاي تازه‌. خلاصه اين‌كه من مشكلي از نظر تهيه مواد‌غذايي و مواد اوليه رژيمم نداشتم. فقط بايد به دستورات عمل مي‌كردم. البته طبق قراري كه با همسرم گذاشتيم قرار است بعد از من او رژيمش را شروع كند. البته با اين تفاوت كه حالا براي او، كنار آمدن با اين برنامه غذايي جديد خيلي ساده‌تر است چون ۶ ماه است كه به‌دليل همراهي با من، دقيقا همان غذاهايي را مي‌خورد كه من مي‌خورم.


با صبحانه آشتي كردم!

«‌من قبل از رژيم گرفتن اصلا ميانه‌اي با وعده صبحانه نداشتم اما حالا روزم بدون صبحانه شروع نمي‌شود. يك صبحانه كامل كه اجازه نمي‌دهد تا ظهر اصلا احساس گرسنگي كنم. همين صبحانه خوردن به من كمك كرد سحر‌خيزتر شوم و همه وعده‌هاي غذايي‌ام را سر وقت و به موقع بخورم. اصلا حالا ديگر برنامه روزانه من روال مشخص و قاعده‌مندي دارد. هر روز سر ساعت مشخصي صبحانه مي‌خورم و در مورد ناهار و شام هم به همين ترتيب. حتي ميان‌وعده‌ها هم‌زمان مشخص خودشان را دارند و جالب اينجاست كه حالا ديگر غيراز اين زمان‌هاي مشخص اصلا ميلي به غذا خوردن ندارم.»


روغن زيتون به جاي روغن مايع!

تنوع، يك اصل مهم در رژيم غذايي است كه دكتر هاشمي براي من تنظيم كردند. بر خلاف گذشته در هيچ‌يك از وعده‌هاي غذايي و حتي ميان وعده‌هاي من، خبري از غذاهاي تكراري نيست. جالب اينجاست كه كلي هم دستور پخت غذاهاي تازه ياد گرفتم كه تا همين چند ماه پيش اصلا چيزي در موردشان نمي‌دانستم. كوكوي بادمجان، خورش آلو و ... خلاصه كلي غذاي جديد و خوش طعم. طي اين مدت، روند آشپزي من يك تغيير كلي هم كرد اين‌كه مصرف روغن به مقدار قابل توجهي كاهش پيدا كرد حتي در بسياري از موارد با روغن زيتون جايگزين شد. حالا ديگر غيراز سالاد در خيلي از غذاها هم به جاي روغن مايع از روغن زيتون استفاده مي‌كنم و جالب اينجاست كه همسر و دخترم هم از اين طعم جديد استقبال كردند.


كالري‌هاي اضافه را مي‌سوزاندم

بعد از اينكه رژيم گرفتن را شروع كردم به بحث تغذيه علاقه‌مند شدم. از همان زمان خيلي از وقتم را به مطالعه مقاله‌ها و گزارش‌هايي كه در مجله‌هاي سلامت مثل سيب سبز نوشته مي‌شد اختصاص دادم. اتفاقا كتابي خريدم كه در آن مقدار كالري همه مواد‌غذايي مشخص شده بود. همين كمك كرد تا هر وقت هوس زياده‌روي به سرم مي‌زد يا زماني كه به مراسم خاصي دعوت مي‌شدم، حساب مقدار كالري‌هاي خارج از برنامه‌ام را داشته باشم. اتفاقا چند بار رژيمم را با اين كالري‌ها تطبيق دادم و نكته جالب اينجا بود كه مقدار غذايي كه دكتر براي يك روز من در نظر گرفته بودند به احتساب كالري‌ هر كدام از آنها، نسبت به مقدار كالري مورد نياز من در طول روز حتي يك گرم بالا و پايين نمي‌شد! ‌حالا ديگر من به‌خوبي مي‌دانم اصل تغذيه، درست خوردن به ‌اندازه كالري‌ها و سوزاندن آنهاست. يعني اگر قرار است بيشتر از نيازمان غذا بخوريم حتما بايد به فكر سوزاندن‌ آن هم باشيم.


چگونه14 كيلو وزن كم كردم؟

از سايز 52 به 38 رسيدم!

تصور ميزان چاقي من قبل از رژيم براي خودم هم غيرممكن است. من طي اين ۶ ماه، ۸ سايز كم كردم و به جرات مي‌توانم بگويم اين بهترين اتفاقي بود كه برايم افتاد. به‌خصوص اين‌كه من دقيقا هم سايز همسرم شده بودم! يعني هر دو شلوار سايز ۵۲ مي‌پوشيديم. اين سايز بالا، انتخاب لباس را هم براي من مشكل كرده بود. هميشه ناچار بودم مانتو و لباس را نه از روي طرح بلكه از روي سايز و مقدار گشادي‌شان انتخاب كنم اما حالا سايز من به ۳۸ رسيده يعني هر لباسي را كه دوست دارم بدون هيچ نگراني مي‌توانم انتخاب كنم.


به جاي نوشابه آب مي‌خورم

رژيم گرفتن در ذهن همه ما برابر است با نخوردن! درحالي‌كه من طي اين مدت يادگرفتم رژيم گرفتن، نخوردن نيست بلكه درست خوردن است. تنها مواد‌غذايي كه از برنامه روزانه من حذف شد نوشابه، سس مايونز و تنقلاتي مثل پفك و چيپس بود. من خيلي اهل تنقلات نبودم اما جالب اينجاست كه حالا ديگر حتي هوس خوردن آنها هم به سرم نمي‌زند. همين باعث شده دخترم هم خيلي تمايلي به اين خوراكي‌ها نداشته باشد. حالا خانواده 3 نفري ما، خوردن آب و ميوه را به نوشابه‌ و چيپس و پفك ترجيح مي‌دهد. البته يك وعده غذاي بيرون ما هم سر جايش هست. من حتي در برنامه غذايي‌ام لازانيا هم دارم. يعني همانطور كه گفتم، خبري از نخوردن نيست. همه چيز مي‌خورم اما به اندازه.


«رژيم‌هاي سر خود» مفيد يا مخرب؟

زيبايي به حتم نسبي است و دستيابي به آن از ديرباز آرزوي انسان‌ها بوده است. يكي از جنبه‌هاي زيبايي، تناسب اندام است. رسيدن به اندامي زيبا و متناسب، خواسته تعداد قابل توجهي از آحاد جامعه است كه حاضرند براي تحقق آن به هر اقدامي دست بزنند. گروه‌هاي مختلفي هم با توجه به اين رويكرد، اقدام به ارائه خدمات براي لاغري و تناسب‌اندام مي‌كنند. گرچه بسياري از اين گروه‌ها روش‌ها و وسايل غيرعلمي و بعضا زيانباري را عرضه مي‌كنند؛ اما اشتياق افراد در راه دستيابي به اين هدف، نياز مخاطبان را تامين كرده و بازار آنها را گرم نگه مي‌دارد. يكي از روش‌هايي كه افراد براي كاهش وزن به آن روي مي‌آورند، رژيم‌هاي سرخود و كم‌خوري‌هاي غيرمنطقي است. حذف بعضي از وعده‌هاي غذايي يا كنار گذاشتن برخي گروه‌هاي غذايي وجه تشابه رايج عملكرد كساني است كه رژيم سرخود مي‌گيرند. به‌عنوان مثال نخوردن شام يا حذف كربوهيدرات‌هايي مانند نان و برنج. اين رويه گرچه ممكن است در كوتاه مدت منجر به از دست دادن وزن باشد اما بسيار زود متوقف شده و از سوي ديگر با تهي كردن ذخاير غذايي بدن موجب افت سطح ايمني در مقابل عوامل بيماري‌زا مي‌شود. در برخي موارد نيز مي‌تواند سبب به هم ريختن وضعيت سوخت‌وساز شده و عوارض زيان‌بار متابوليكي و كبدي در پي داشته باشد. ضمن اين‌كه به‌دنبال كنار گذاشتن اينگونه رژيم‌ها، وزن از دست رفته در مدت زمان كوتاهي بازمي‌گردد.
خانم مرجان بهلوئي يكي از اين نمونه‌هاست. اين خانم 27 ساله، به مدت بسيار طولاني كم‌خوري غيراصولي را به اميد كاهش وزن و تناسب اندام، پيشه خود كرده اما نتيجه دلخواه را به دست نياورده است. هنگام مراجعه، ايشان با اضافه وزن مواجه بود و از توقف وزن باوجود كم‌خوري شكايت داشت. جالب اين‌كه بررسي‌هاي متابوليك وي نشان داد، سطح كلسترول خون وي نيز در بالاترين حد نرمال، يعني در مرز خطر قرار دارد. پس از بررسي عوامل تن‌سنجي و لحاظ كردن ميزان فعاليت و به تناسب سلايق، براي ايشان يك رژيم مبتني بر هرم غذايي استاندارد تجويز شد. به‌طوري كه گروه‌هاي غذايي و تمام وعده‌ها را در برنامه غذايي خود داشت و به روشني ملاحظه كرد برخلاف كم‌خوري‌هاي گذشته، حالا وزن كم مي‌كند. او با اين كاهش وزن دريافت كه بايد همت و اراده را كه يكي از اصلي‌ترين عوامل توفيق در كاهش وزن است، در مسيري صحيح به كار برد. كاميابي اين خانم جوان و با اراده، ارمغان دستيابي به وزن دلخواه را براي او به همراه داشت تا در آستانه سال جديد از جواني و سلامت خود بهره بيشتري ببرد. پيروي از يك برنامه غذايي صحيح علاوه بر كاهش وزن و تناسب اندام، پي‌ريز سلامت جسم و پيشگيري‌كننده از بيماري‌هاي غيرواگير نيز هست كه خانم مرجان بهلوئي در آينده از آن بهره‌مند خواهد بود. مطالعه شرح حال ايشان را به همه كساني كه خواستار كاهش وزن مؤثر و بدون عوارض هستند، توصيه مي‌كنم.

منبع : مجله سیب سبز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا

      با سلام من تونستم سر 6 ماه 23کیلو وزن کم کنم. از 93کیلو به 70 کیلو برسونم پس تعجبی برام نداشت

      پاسخ ها

      • زهرا

        سلام چه جوری؟ با رژیم غذایی؟

    • شیرین دخت

      جالب تر منم که از 93 به 69 رسیدم اونم در دو ماه بدون کمترین عارضه. البته من کم کاری تیروئید داشتم و بعد از درمان با مصرف دارو به سرعت کم کردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دارو تا1و3ماه مي تونه تورو لاغر كنه اما بعد ازين 2و3ماه بازهم به حالت قبلي ميرسي

    • سمیه

      زیاد تعجبی نداشت که تو 6 ماه 14 کیلو وزن کم کرده من الان 2 فته شده رژیم شروع کردم پیاده رویمم مرتب میرم تو این دو هفته 4 کیلو کم کردم

    • نیوشا

      به نظرمن خیلی خوب بوده چون بدون قرص ونخوردن غدا رژیم گرفته آفرین بچه زرنگ!‏

    • یه نفر

      من چهارده سالمه و متاسفانه ۶۵کیلووزن دارم خیلی ناراحتم همه بابت چاقیم مسخرم میکنن دوست دارم حداقل به ۴۵کیلوبرسم من از مامانمم سنگین ترم بهم پیشنهاد شده تخم کتان استفاده کنم وتخم کتان روزی۵۰ کالری میسوزاند آیاواقعا کتان موثر است خوااااااااهش میکنم کمکم کنیید.......ممنون

      پاسخ ها

      • افسانه

        وای تخم کتان نخور سینه ها رو بزرگ میکنه

      • Mohade3

        دوست عزیزم من رژیم کانادایی گرفتم ،تو هر 15روز4کیلو کم کردم توی5ماه 10کیلو کم کردم

    • شعبان

      با سلام خدمت دوستان من از 106 کیلو در عرض 40 روز به 94 کیلو رسیدم (12 کیلو کم کردم) و می خوام در عرض 3 ماه دیگه 20 کیلو کم کنم انشا الله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام چطور میشه بگید بهم من 110کیلو هستم

    • بدون نام

      من چگونه وزن کم کنم می شه به من کمک کنید و پیشنهاد به من بدید تا قبل از عید وزن کم کنم

    • بدون نام

      منم میخواهم لاغر شوم لطفا یه راهی بهم نشان دهید ممنون

      پاسخ ها

      • mina

        سلام من خیلی قرص لاعری استفاده کردم فایده ای نداره ولی کلاس زومبا رفتم یکماه نشده ۴ کیلو و ۷۰۰ کم کردم راستش رزیم غدایی آنچنان نداشتم چون زومبا همش برای لاغری من وزنم ۹۲ کیلو بود پیشنهاد میکنم زومبا بری

    • نسرین

      خیلی خوبه که موفق شدی آب بیشتری بخوری من درچهل روز هشت کیلو کم کردم ولی آب خوردن بدون احساس تشنگی برام آسون نیست

    • بدون نام

      بهترین روش کم کردن وزن یک ماه خام خواری است این روش نه تنها وزن را پایین می آورد بلکه سم های بدن را از بین میبرد

    • معصومه

      سلام موفق شدنتون توي كاهش وزن رو تبريك ميگم ميشه پزشك تغذيه رو به من معرفي كنيد ممنون

    • شیدا

      سلام من هم از دیروز شروع کردم به رژیم گرفتن خیلی هم چاقم تورو خدا برام دعا کنید زود لاغر شم

    • زهرا

      سلام دوستان بعداز ماه مبارک رمضان خودم وزن کردم 102 کیلو بودم حالا با رژیم به 96کیلو رسیدم .

    • بدون نام

      موفق باشی عزیزم

    • kaziwa

      سلام دوستان من 23 سالمه 6 ماهه که هم رژیم میگیرم و هم ورزش میکنم ولی خیلی هم خسته میشم تغذیه م انقد اوردم پایین که موقع ورزش بیحال میشم نشاسته و قند و کلا از برنامه ی غذاییم حذف کردم یعنی ماکارونی و برنج و سیب زمینی حالا چه سرخ کردش چه پخته ش نمیخورم گوشت مرغ و گوشت قرمزم کلا گذاشتم کنار .غذاهای سرخ کرده هم خیلی کم میخورم فقط دو هفته یه بار ماهی میخورم اونم خیلی کم و فقط برای وعده ی نهار . صبحانه میخورم ولی عسل و مربا و اینا نه یه جور پنیر کردیه که با گیاه مخلوط میشه چن لقمه زود سیر میشم ولی خیلی سخت وزنم پایین میاد یعنی این 6 ماه فقط 10 کیلو کم کردم هنوز میخوام 17 کیلو دیگه کم کنم وزنم 87 کیلو بودکه الان 77 کیلوام ب و قدم 160باشگاه ورزش ایروبیک پیشرفته میرم و همچنین توی رژیمم کلا شام خوردنو حذف کردم فقط چایی میخورم یه لیوان اونم بدون قند توروخدا کمکم کنید اگه کسی راه حل بهتری داره کمکم کنه من فقط دو کیلو کم میکنم هر ماه خیلی هم بدنم ضعیفه فشارم موقع ورزش میاد پایین و بعد ورزش همیشه سردرد و خستگی عجیبی دارم اگه کسی راهنماییم کنه که چه جوری میشه توی یه ماه حداقل 5 کیلو وزن کم کنم و استقامت ونیرومو برای ورزش بالا ببرم ممنون میشم از این وضع خسته شدم از بس مسخرم کردن ومتلک شنیدم :(

      پاسخ ها

      • امیر

        داداش/آبجی من ....شما اشتباه ترین رژیم دنیا رو گرفتی. رو چه حسابی این همه چیزای مهم رو از برنامه غذاییت حذف کردی؟ مطمئن هستم تا الان کلی عضله از دست دادی....عضله ها مهم ترین واحد های چربی سوزی بدن هستند. نمی خوام ناراحتت کنم ولی اینجوری به نتیجه نمی رسی.
        حتما برو پیش مشاور تغذیه زیر نظر اون رژیم بگیر ...یا ایمیل بده بگم چکار کنی

      • .

        وعده غذایی رو نباید حذف کنین و نباید بدون خوردن غذای کافی ورزش کنین، تمام ویتامین و پروتئین نیاز بدن باید بهش برسه وگرنه بعد از مدتی بدتر شدیدا وزن اضافه می‌کنین

    • یه ادم چاق

      سلام من 13 سالمه و قدم 169 و وزنم 86 هست من از چاقیم خیلی رنج میبرم و همه مسخدم میکنن لطفا کمکم کنید سریع وزن کم کنم

    • یه ادم چاق

      سلام من 13 سالمه و قدم 169 و وزنم 86 هست من از چاقیم خیلی رنج میبرم و همه مسخدم میکنن لطفا کمکم کنید سریع وزن کم کنم

    • بدون نام

      سلام من 100،کیلو دارمو میخوام به 70،برسم تا 3،ماه چگونه امکانش هست؟؟؟

    • زهرا

      سلام من کم کاری ترویید دارم خبلی ضعف میکنم طاقت گشنگی ندارم کمکم کنید لاغر شم

    • مهسا

      من روزي كه مي خواستم زايمان كنم ١٠٠كيلو شده بودم بعدش خود به خود لاغر شدم وبه ٨٦رسيدم باخام خواري درعرض ١١روز به ٧٩رسيدم وميخوام ٩كيلو ديگه باهمين روش كم كنم

    • بدون نام

      سلام من قدم175ووزنم هفتاد نمیدونم واقعا چطوری وزنمو پایین بیارم لطفا کمکم کنید

    • بدون نام

      سلام من قدم175ووزنم هفتاد نمیدونم واقعا چطوری وزنمو پایین بیارم لطفا کمکم کنید

    • بدون نام

      سلام من قدم175ووزنم هفتاد نمیدونم واقعا چطوری وزنمو پایین بیارم لطفا کمکم کنید

    • بدون نام

      دوستان عزیز منم با رژیم جنرال موتور در عرض هفت روز 3 کیلو کم کردم تو نت سرچ کنین براتون میاره البته نوشته بین 4 تا8 کیلو کم میکنه الانم دارم ورزش میکنم خداکنه تا عید بین 50 تا55 برسم واینکه اصلا خودتونو گرسنه نذارید چون گرسنگی کشیدن نتیجه عکس میده واصلا باعث لاغری نمیشه همتون موفق باشید و به باربی های خوشگل واسه عید تبدیل بشین

    • فاطمه

      سلام به همگی
      من خودم راه های زیادی واسه لاعر کردن امتحان کردم ولی به بنبست رسیدم که 3ماه پیش به دکتر تغذیه مراجعه کردم بر اساس رژیم غدای تو این 3 ماه 12 کیلو کاهش وزن داشتم که از وزن 81 به 68رسیدم با این که فعلا 8 کیلو دیگه باید کم کنم ولی دوست دارم تجربیاتمو واستون بگم فقط چیز های مضر رو از برنامه غدایی ام حذف کردم مثل نوشابه قند شکر چیپس و پفک ولی مواد غدایی سالم حذف نشدن بلکه مقدارشون کم شد مثلا روزی 8 قاشق برنج نه حذف کامل برنج و خوردن زیاد سبزیجات و این که از طب سنتی هم کمک بگیرین چو برای مثال کاهو برای آدم گرم لاغر کننده و بر عکس برای ادم سرد چاق کنندس پس باید بدونین بر اساس مزاجتون مواد غدایی رو استفاده کنین و این که حتما حتما همراه برنجتون تخم کتان یا دارچین بخصوص دارچین استفاده کننن به امید پیروزی همتون

    • فهیمه

      سلام . خسته نباشید همگی. من ۳۰ ساله ام. وزنم ۸۷ وقدم ۱۶۶ هستم خیلی روش برا لاغری امتحان کردم ولی اراده ندارم زود خسته میشم. هزینه ندارم برای دکتر رژیم برم‌ . به نظر شما چکار کنم.

    • ۷۰

      منم ۹۵بودم درعرض ۴۰روز شدم ۸۷بارژیمو پیاده روی

    • بدون نام

      در کنار مصرف تخم کتان رژیمم لازمه؟

    • sahl

      من 79بودم تو سه ماه 66 شدم فقط با رژیم غذایی هیچ ورزشیم نکردم حتی پیاده روی

      پاسخ ها

      • آوینا

        عزیزم چیکار کردی که موفق شدی ؟ من دارم دمنوش نیوشا میخورم روزی تقریبا ۱۰۰۰ کالری میخورم نیم ساعت هم حلقه میزنم ولی کم نمیکنم

    • سیسی

      من از ۱۰۵ کیلو رسیدم به ۷۷ ولی میخام بشم ۶۵ دیگه هرچی رژیم میگیرم تاثیر نداره تازه ورزشم میکنم چی کار کنم نمیدونم دلم میخاد دمنوش نیوشا مصرف کنم ولی شدهرم میگه ضرر داره کسی نیوشا مصرف کرده

    • نازی

      سلام من تونستم در عرض چهار ماه از ۸۲کیلو به ۵۸ کیلو برسم ولی متاسفانه بعد از ماه رمضان ۷ کیلو اضافه کردم الان۶۵ کیلو آن هر کاری می کنم دیگه بدنم نمی کشه قدم ۱۷۵و سنم۱۴ ساله

    • نازی

      سلام من تونستم در عرض چهار ماه از ۸۲کیلو به ۵۸ کیلو برسم ولی متاسفانه بعد از ماه رمضان ۷ کیلو اضافه کردم الان۶۵ کیلو آن هر کاری می کنم دیگه بدنم نمی کشه قدم ۱۷۵و سنم۱۴ ساله

    • بدون نام

      مريم

    • بدون نام

      مريم

    • بهنوش

      سلام من ۷۰کیلوهم میخوام حدقل ۶۰بشم کسی میتونه کمکم کنه

    • نیکا

      سلام تو رو خدا کمکم کنید چه جوری۸کیلو وزنم کم بشه دارم دق میکنم

    • فرشته

      سلام من بی دلیل چاغ شدم واین منوخیلی عزیت میده.امااینم بگم تیرئیدکم کاردارم.حالامیخام لاغرکنم.طول مدت مانده تیرئیدرونمدونم کی ازمیان میره این عذابم میده میشه کمکم کنید.

    • بدون نام

      سلام به همه من ۳۳ سالمه ۹۰ به بالا وزن داشتم الان یکماه نشده ۴ کیلو ۷۰۰ کم کردم رزیم هم نداشتم فقط کم خوردم اندازه ای که احساس سیری نکردم پیشنهاد میکنم باشکاه زومبا برید عالی همش تحرک داره رقص و ورزش من که خیلی راضی هستم قبلا کلی داروهای لاغری استفاده کردم فایده ای نداره الکی پولتون رو دور نریزید فقط کم بخورید و تحرکتون رو زیاد کنید

    • الی

      سلام دوستان من یه خانم هستم ک یه نوزاد ۶ ماهه دارم ک بهش شیر میدم وزنم ۹۹ هست و قدم ۱۶۵خیلی نمیتونم رژیم سنگین بگیرم چون شیرم کم میشه خواهشا کمک کنین تا از شر چاقی راحت بشم ...از اندام خودم بدم میاد خیییییلی...دوستان کمک کنین لطفا

      پاسخ ها

      • ناشناس

        هویج بخور که شیر رو زیاد میکنه وازشیر دادن ب بچه لاغر میشی که ـ8 کیلو کم می کنی وقرص خوردن دراین موقع ضرر داره وخیلی ٱب بنوش وپیاده روی کن ولباس رو خودت بشور با دست نه با ماشین لباسشویی این باعث چربی سوزی چربی ها اذخیره شده میشه

    • فاطی

      سلام من ۱۸سالمه وزنم ۵۸و قدمم۱۵۸ من هرکاری بگید واسه اینکه لا۵ر بشم کردم ولی اصلا از ۵۸کیلو پایین نمیام امسالم به خاطر اینکه کنکور داشتم و امتحان نهایی شده بودم ۶۴کیلو با رژیم غذایی خودم آوردم پایین دوباره رسیدم به ۵۸کیلو میتونم بگم من الان دوساله تلاش میکنم وزنمو بیارم رو ۵۴کیلو اصلا نمیشه تو رو خدا یه راه حلی بدین؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        زیاد ٱب بخور وزیاد پیا ده روی کن روز 40دقیقه وسبزیجات بخوروگورجه هم بخور که برای لاغری خوبه

    • بدون نام

      سلام .من وزنم ۸۳ کیلو هست وقدم یک و ۶۰ فکرکنم ۲۳ کیلو اضافه وزن دارم . تمام بدنم همیشه ضعف میره و قند خونم میوفته نه میتونم رژیم بگیرم نه ورزش کنم . لطفا کمکم کنید . ۴۰ سالمم هست ووزن زیاد خیلی عوارض داره . اعتماد بنفسم رو از دست دادم ... کمکم کنید .. هزینه دکتر ویا باشگاه رو هم ندارم . از تجربتون بگید چکار کنم لاغر بشم . ممنونم

    • ناشناس

      سلام من وزنم 62 مخوام 50 کیلو باشم کمک کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج