۱۲۹۱۶۳
۴ نظر
۵۰۲۳
۴ نظر
۵۰۲۳
پ

سقوط مرگبار هواپیمای مسافربری در تهران

یک فروند هواپیما در شهرک آزادی تهران سقوط کرد.

خبرگزاری مهر: یک مقام آگاه در این باره گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشانی راهی محل حادثه شده و هنوز نوع هواپیما و میزان خسارات و تلفات مشخص نشده است.

در حال حاضر ماموران انتظامی اجازه ورود خبرنگاران به محل حادثه را نمی‌دهند.

اما خبرگزاری ایسنا در گزارشی متفاوت از این حادثه نوشت: چند دقیقه پیش یک فروند هواپیما که برابر اطلاعات اولیه حدود ۲۰ تا ۳۰ مسافر داشته است در محدوده فرودگاه مهرآباد تهران دچار سانحه شده و سقوط کرد.

تاکنون منابع رسمی این خبر را تایید نکرده و جزئیاتی از آن منتشر نکرده‌اند اما برابر اعلام منابع غیررسمی تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست داده‌اند.

سقوط مرگبار هواپیمای مسافربری در تهران

محل وقوع سانحه

به گزارش خبرگزاری ایرنا، هواپیمای مسافربری تابان که از سمت تهران به سمت طبس در حرکت بوده، در شمال فرودگاه مهرآباد سقوط کرده است.

خبرها حاکی از آن است که این هواپیما ۴۰ سرنشین داشته و هنگام برخاستن از زمین دچار مشکل شده است.

هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت سرنشینان این فروند هواپیما در دست نیست.

در تماس با روابط عمومی سازمان هواپیمایی، کارشناس مربوطه اعلام داشت که اطلاعات لازم را تا دقایقی دیگر در اختیارتان قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک فروند هواپیمای مسافربری سپاهان که از مهرآباد به سمت طبس در حال پرواز بود در شمال فرودگاه مهرآباد سقوط کرد و احتمالاً همه مسافران آن کشته شدند.

خبرهای نیمه رسمی حاکی است که ۴۰ نفر کشته شدند.

بنا بر اخبار رسیده، نیروهای اورژانس در حال تخلیه کشته شده ها هستند.

گفتنی است، این هواپیما در حال بلند شدن بود که دچار سانحه شد و بال هواپیما هم در منظقه تهران سر سقوط کرده است.

نیروهای آتش نشانی از ایستگاه‌های مختلف تهران به محل سانحه اعزام شده اند.

ظاهراً خلبان این هواپیما اوکراینی بوده است و برخی منابع خبری هم از حداقل ۴۸ کشته در این سقوط خبر می دهند.

آمار مصدومان سقوط هواپیما/ انتقال مجروحان به بیمارستان امام(ره)

خبرگزاری ایسنا: رییس اورژانس کشور اخبار اولیه درباره مصدومان و کشته‌شدگان سانحه هوایی صبح امروز را اعلام کرد.

دکتر امین صابری‌نیا گفت: صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی جاده قدیم کرج دچار سانحه می‌شود و بلافاصله اورژانس تهران کدهای زمینی و هوایی خود را جهت ارائه خدمات درمانی و امدادی به محل حادثه اعزام کرد.

وی گفت: بنابر اخبار اولیه، ۵ مصدوم این حادثه جهت کامل شدن خدمات درمانی به بیمارستان امام منتقل شدند اما متاسفانه مابقی مسافران سر صحنه جان خود را از دست دادند.

اولین اظهارنظر رسمی درباره سانحه

خبرگزاری فارس: در این باره محمد ایلخانی اظهار داشت: ساعت ۹:۲۰ دقیقه امروز هواپیمای مسیر تهران - طبس متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست می‌دهد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط می‌کند.

وی ادامه داد: در این هواپیما کرو پروازی شامل دو نفر خلبان، دو نفر مهماندار، دو نفر گروه فنی و دو نفر گارد امنیت پرواز بوده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: در این پرواز ۳۴ مسافر بزرگسال، ۳ نوزاد زیر دو سال و ۳ کودک زیر ۱۲ سال حضور داشتند.

ایلخانی بیان کرد: این هواپیما قطعاً سقوط داشته است و احتمال زنده ماندن مسافران آن کم است و شاید چندین نفر از این پرواز زنده مانده باشند.

آغاز عملیات امدادگران

خبرگزاری ایسنا: حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تایید خبر سقوط یک فروند هواپیما در فرودگاه مهرآباد گفت: این هواپیما در حین بلند شدن دچار سانحه شد و در فرودگاه مهرآباد سقوط کرد. تیم‌های عملیاتی به محل حادثه اعزام شده‌اند اما تا کنون جزئیاتی از تعداد دقیق مصدومان و کشته‌ها در دست نیست.

لازم به ذکر است این هواپیما ایران ۱۴۰ آنتونوف متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده است.

تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران

مدیرکل بحران استان تهران از تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران به دنبال سقوط هواپیما خبر داد.

رحمتی گفت: دقایقی پس از سقوط هواپیما در محدوده شهرک آزادی نیروهای مدیریت بحران راهی محل حادثه شده و برابر آخرین گزارشات به محل رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیروهای اورژانس، آتش نشانی، انتظامی، خدماتی و ... در محل حاضرند، گفت: این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده حدود ۴۰ مسافر داشته است اما از وضعیت قطعی آنان خبری در دست نداریم.

مدیرکل بحران استان تهران از تشکیل جلسه فوق العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران خبر داد و گفت: به دنبال سقوط هواپیما این جلسه تشکیل شده و تصمیماتی پیرامون این حادثه در این جلسه اتخاذ خواهد شد.

رحمتی زمان اعلام دقیق جزییات این سانحه را به پس از تشکیل شورای بحران استان موکول کرد و ابراز امیدواری کرد که در سانحه با حداقل تلفات مواجه شویم.

سقوط مرگبار هواپیمای مسافربری در تهران

۸ کودک و ۳۴ بزرگسال در حاده سقوط هواپیما جان باختند

باشگاه خبرنگاران جوان: یک فروند هواپیمای ایران ۱۴۰ پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس سقوط کرد.

هواپیمای ایران ۱۴۰ شرکت هواپیمایی سپاهان در شهرک مسکونی آزادی تهران سقوط کرد.

پرواز شماره ۵۹۱۵ هواپیمایی این شرکت هواپیمایی ساعت ۰۹:۲۵ دقیقه صبح از تهران به مقصد طبس پرواز داشته که پس از مدتی سقوط می‌کند.

این گزارش می‌افزاید: تعداد کشته‌های هواپیمای مسافری بین ۳۵ تا ۴۳ نفر بوده است.

کارشناسان حوادث غیرمترقبه صنعت هوانوردی کشور در حال بررسی علت حادثه هستند.

گفتنی است، در این سانحه ۸ کودک و ۳۴ بزرگسال کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تا کنون ۱۵ جسد سوخته از لاشه‌های هواپیما پیدا شده است.

تمام مسافران این هواپیما کشته شده اند/اعلام مشخصات کشته شدگان

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران در تماس تلفنی خبرنگار اجتماعی ایرنا، ضمن تایید این خبر گفت: این هواپیما در بلوار ۶ مینا شهرک مسکونی آزادی در جنوب فرودگاه مهرآباد سقوط کرده است.

«حسین درخشان» افزود: اما هنوز اطلاعات دقیقی در مورد نوع هواپیما و علت حادثه در دست نیست به همین منظور تعدادی از کارشناسان سازمان امداد و نجات برای بررسی بیشتر به محل سقوط هواپیما اعزام شده اند.

خبرنگار ایرنا نیز کسب اطلاع کرد، هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت سپاهان که از سمت تهران به سمت طبس در حرکت بوده، در جنوب فرودگاه مهرآباد سقوط کرده است.

یک مقام آگاه در سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که این هواپیما ۴۸ سرنشین داشته و هنگام برخاستن از زمین دچار سانحه شده است.

خبرهای اولیه این سانحه حاکی از کشته شدن ۴۰ سرنشین این هواپیما دارد که حدود هفت نفر از آنها کودک بوده اند.

گفته می شود خاموش شدن موتور هواپیما عامل اصلی سقوط این هواپیما بوده است.

* تمام مسافران این هواپیما کشته شده اند

سخنگوی سازمان آتش نشانی از کشته شدن تمام مسافران این هواپیما خبر داد و گفت: اجساد قربانیان در حال انتقال به پزشکی قانونی است.

* مشخصات کشته شدگان هواپیما

مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور دو نفر از کشته شدگان را خلبان و کمک خلبان، دو نفر را مهماندار، دو نفر کادر فنی و دو نفر دیگر را اعضای گارد امنیت این هواپیما عنوان کرد و افزود: ۳۴ مسافر بزرگسال، ۳ کودک زیر دو سال و سه نوجوان زیر ۱۲ سال در بین کشته شدگان حضور داشته اند.

این هواپیما دارای شماره ثبت EP-GPA و متعلق به هواپیمایی سپاهان بوده است.

* مشاهدات خبرنگار ایرنا از صحنه سقوط هواپیما

مشاهدات خبرنگار ایرنا حاکیست، هواپیمای سانحه دیده در محوطه ای در انتهای فرودگاه مهرآباد در میان درختان سقوط کرده و کاملا متلاشی شده است.

از مجموعه هواپیمای سانحه دیده تنها دم آن سالم مانده است و اکنون نیروهای اتش نشانی و هلال احمر در حال امداد و پاکسازی صحنه سانحه و جمع آوری اجساد قربانیان هستند.

اعلام آمار دقیق جان‌باختگان سقوط هواپیمای مسافربری تا ساعاتی دیگر

خبرگزاری تسنیم: مدیر بحران استان تهران با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در شمال فرودگاه مهرآباد تهران با بیان اینکه این هواپیما متعلق به لاین هوایی سپاهان تهران - طبس بوده است، گفت: اطلاعات بیشتر از جان‌باختگان حادثه پس از تشکیل شورای بحران استان به ریاست استاندار اعلام خواهد شد.

وی افزود: تا لحظاتی دیگر شورای بحران استان به ریاست استاندار و جانشین استاندار برگزار می‌شود و امیدوار هستیم تلفات این سانحه را به نحو احسن کاهش دهیم.

مدیر بحران استان تهران خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم تا آخر امروز و بعد از تشکیل شورای بحران و مشخص شدن ابعاد حادثه و علت آن تعداد دقیق جانباختگان این حادثه را از طریق رسانه‌ها به شهروندان برسانیم.

تیم بررسی سازمان هواپیمایی به محل سانحه اعزام شد

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از اعزام تیم بررسی سازمان هواپیمایی به محل سانحه سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ سپاهان خبر داد.

حمید حبیبی اظهار کرد: صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ که در ساعت ۹:۱۸ دقیقه در مسیر تهران - طبس پرواز کرده بود، دچار سانحه شد.

وی تصریح کرد: این هواپیما به شماره ثبت EP-GPA متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان حوالی ورزشگاه آزادی دچار سانحه شد.

وی خاطرنشان کرد: به محض وقوع سانحه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سانحه اعزام شده اند و اطلاعات تکمیلی در اطلاعیه های بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.

جزئیات بیشتر از سقوط هواپیمای مسافری در تهران

خبرگزاری مهر: احمد مجیدی درباره هواپیمای سقوط کرده در حوالی شهرک آزادی تهران گفت: این هواپیما به شماره پرواز به شماره پرواز ۵۹۱۵ متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده که ساعت ۹ و ۱۸ دقیقه امروز از فرودگاه مهرآباد بلند شد ولی پس از دقایقی بنا به دلایل نامعلومی، سقوط کرد.

وی افزود: این هواپیما ۴۰ مسافر عادی داشته که سه نفر زیر ۳ سال و ۳ نفر زیر ۱۲ سال بوده است.

مجیدی اعلام کرد: هواپیمای سقوط کرده، ایران ۱۴۰ بوده و تعداد دقیق کشته شدگان هنوز مشخص نیست.

وی گفت: کارشناسان سازمان هواپیمایی بررسی‌‎های خود درباره دلایل این سقوط را آغاز کرده‌اند.

با این حال، محمدعلی ایلخانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در گفتگو با مهر گفت: هواپیمای سقوط کرده مربوط به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده که هفته ای دو بار به طبس پرواز دارد.

وی افزود: این هواپیما در شهرک آزادی و در بخش جنگلی این شهرک مسکونی بنا به دلایل نامعلومی دچار انحراف و سپس سقوط کرده است.

حمید حبیبی معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری هم در گفتگو با مهر اعلام کرد: تاکنون ۴۰ نفر فوت کرده و ۸ نفر زخمی در بیمارستان هستند. یکی از مسافران پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.

در همین حال، یک مقام آگاه در این باره به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشانی راهی محل حادثه شده و هنوز میزان خسارات و تلفات مشخص نشده است.

در حال حاضر ماموران انتظامی اجازه ورود خبرنگاران به محل حادثه را نمی‌دهند. تاکنون ۶ جنازه از میان لاشه های هواپیما بیرون کشیده شده است. آتش سوزی در محل حادثه مهار شده و نیروهای امدادی در حال جستجو برای یافتن کشته ها و مجروحان این حادثه هستند.

در حال حاضر بالگردهای امدادی هلال احمر در محل حادثه حضور دارند و امداد رسانی به مجروحان حادثه را آغاز کرده اند.

رئیس پلیس راهور تهران نیز به خبرنگار مهر گفت: مسیر عبور خودروهای امدادی در محل سانحه هوایی در غرب تهران باز بوده و امدادرسانی به سانحه دیدگان ادامه دارد.

به گفته سرهنگ تیمور حسینی، پس از وقوع سانحه هوایی در حوالی فرودگاه مهرآباد بلافاصله ماموران پلیس راهور در محل حادثه مستقر شده و مسیر عبور خودروهای امدادی و آتش نشانی باز شد.

وی افزود: در حال حاضر هیچ مشکل ترافیکی در محل حادثه وجود ندارد و نیروهای امدادی در حال کمک رسانی به سانحه دیدگان هستند.

امین صابری نیا رئیس اورژانس کشور نیز به مهر گفت: پس از اعلام این سانحه کدهای زمینی و هوایی اورژانس تهران راهی محل سقوط هواپیما در شهرک آزادی شدند و در همان لحظات اولیه ۵ مصدوم برای درمان به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.

هواپیمایی که امروز در تهران سقوط کرد، چه بود؟

خبرآنلاین: ساعت ۹:۴۵ روز یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۳ هواپیمای ایران ۱۴۰ دقایقی پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد به سمت طبس، سقوط کرد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هسا ایران-۱۴۰ یا ایران-۱۴۰ یک هواپیمای کوتاه برد با دو موتر توربوپراپ است که بر پایه هواپیمای آنتونوف آن-۱۴۰ و تحت لیسانس شرکت هسا مونتاژ شده است.

ایران-۱۴۰ قادر به حمل ۵۲ مسافر، فرود در فرودگاههای خاکی و همچنین ۳۰۰۰ کیلومتر پرواز بدون سوختگیری است. این هواپیما می‌تواند برای حمل مسافر، بار و یا هر دو پیکربندی شود.

در سال ۱۹۹۶ شرکت هواپیماسازی آنتونوف قراردادی را با شرکت هواپیماسازی هسا ایران امضا کرد که به موجب آن اجازه‌نامه تولید این هواپیما در ایران و در استان اصفهان تحت نام ایران-۱۴۰ فراز صادر شد.

بعضی قطعات الکترونیکی مدل ساخت ایران، گونه ارتقا یافته‌تری نسبت به مدل اکراینی است. یکی از اهداف ایران از تولید این هواپیما، ایفای نقش گشت‌زنی دریایی بوده که تا پیش از این بعهده هواپیماهای پی-۳ اوریون بوده است.

در سال ۱۳۸۷ ایران تولید هواپیما ایران-۱۴۰ را با تولید ۱۲ فروند در سال آغاز کرد. ایران با ارتقاء تواناییهای آن، از مدل غیرنظامی یک مدل جهت گشتزنی دریایی ایجاد کرد.

گفته شده نمونه تولید شده توسط هسا نسبت به مدل اکراینی، از لحاظ موتور و تجهیزات پیشرفته‌تر است. امروزه از این هواپیما برای مقاصد نظامی و غیرنظامی در ایران و سایر کشورها استفاده می‌شود.

*اطفای حریق سقوط هواپیما به اتمام رسید

خبرگزاری فارس: عوامل آتش‌نشانی پس از اعلام سانحه سقوط یک هواپیما از نوع ایران 140 و متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر واقع در شهرک آزادی اعلام چند ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

در حال حاضر عملیات اطفای حریق به اتمام رسیده است و محل حادثه در حال ایمن سازی است و تحویل عوامل نظامی داده شده است. تعداد مجروحان و جان‌باختگان دقیق این حادثه مشخص نشده است.

*محل سقوط هواپیما در منطقه مسکونی نیست

یک شاهد عینی درباره چگونگی سقوط هواپیما در شهرک آزادی تهران، گفت: در زمانی که در خیابان در حال تردد بودم، چگونگی سقوط هواپیما را با چشم دیدم.

وی افزود: در زمان سقوط ابتدا قسمت انتهایی این هواپیما جدا شد و در کنار کارخانه شیشه سازی مینا در شهرک آزادی به زمین افتاد.

این شاهد عینی تصریح کرد: قسمت سر این هواپیما پس از جدا شدن در قسمت حفاظت شده صنایع دفاع با زمین برخورد کرد و شعله های آتش تمام منطقه را فرا گرفت.

به گفته این شاهد عینی، محل سقوط هواپیما در منطقه مسکونی نبوده است.

پروازهای فرودگاه مهرآباد به قوت خود باقی‌ است/ انجام پروازها بدون تاخیر

مدیر مرکز اطلاع‌رسانی پروازهای فرودگاه مهرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: پس از وقوع سانحه سقوط هواپیمای ایران 140 همه پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به قوت خود باقی است و سر زمان مقرر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ تأخیری در انجام دیگر پرواز‌های مهرآباد رخ نخواهد داد و روند انجام پرواز‌ها و ورود پرواز به فرودگاه و خروج آن ادامه دارد.

*تاکنون ۳۱ جسد حادثه سقوط هواپیما پیدا شده است

صادقی درباره حادثه سقوط یک هواپیما اظهار داشت: در حال حاضر در محل سقوط مشکل ترافیکی نداریم و نیروهای امداد و نجات در حال جمع‌آوری اجساد هستند.

وی ادامه داد: هنوز پاکسازی کامل در این حادثه صورت نگرفته است، یک قطعه از هواپیما به خیابان پرتاب شده که در حال انتقال آن به محل حادثه هستند و تاکنون ۳۱ جسد پیدا شده است.

*3 تا 7 نفر از عابران دچار حادثه شدند/ فوتی‌ها در حال شناسایی هستند

مرتضی مرادی‌پور معاون هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات کشور گفت: هواپیمای سپاهان ایر پس از برخاستن از زمین که به مقصد طبس بوده است حوالی ساعت 10 صبح به دلیل خاموش شدن موتورهایش دچار سقوط شد.

وی ادامه داد: هواپیما دقیقا در ضلع جنوبی شهرک آزادی و به دیوار غربی شرکت شیشه برخورد کرد و دچار حریق شد.

مرادی‌پور گفت: به علت آتش گرفتن هواپیما تمام مسافران جان باختند و بر اثر حریق 3 تا 7 نفر از کارمندان شرکت شیشه و شهروندان عادی در اطراف حادثه مصدوم شدند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: در حال حاضر نوار امنیتی در محل حادثه نصب شده و مأموران انتظامی، اورژانس، امداد و نجات و آتش‌نشانی حضور دارند و اقدامات لازم برای شناسایی فوتی‌ها در حال انجام است.

مسافران هواپیمای سقوط کرده از کارکنان وزارت دفاع نبودند

خبرآنلاین: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انتشار برخی شایعات مبنی بر اینکه مسافران هواپیمای سقوط کرده در تهران از کارکنان وزارت دفاع بوده‌اند، را تکذیب کرد.

اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انتشار برخی شایعات مبنی بر اینکه مسافران هواپیمای سقوط کرده در تهران از کارکنان وزارت دفاع بوده‌اند، را تکذیب کرد.

هواپیمای سقوط کرده به دیوار بتنی برخورد کرد/ تایید مرگ ۴۶ نفر/ نوک هواپیما در زمین فرو رفته است

هواپیمای سقوط کرده یک هواپیمای آنتونوف شرکت سپاهان ایر بوده که پس از سقوط با دیوار بتنی سها برخورد کرد.

این هواپیما پس از سقوط به دیوار بتنی سها(سازمان هوایی ارتش) برخورد کرده و قطعات آن به اطراف پراکنده شده است.

بر اساس اخرین اطلاعات منتشر شده، در این حادثه 40 مسافر و 8 خدمه هواپیما فوت کردند و 7 نفر از مصدومان به بیمارستان منتقل شدند که 3 نفر آنها با آمبولانس هوایی به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.

تائید مرگ 46 تن در حادثه سقوط هواپیما

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور مرگ 46 تن در پی حادثه سقوط هواپیما را تایید کرد.

حسین درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه 46 نفر در پی این حادثه جان خود را از دست دادند، گفت: امدادگران اجساد 23 تن از حادثه‌دیدگان را از میان تکه‌ها و قطعات هواپیما خارج کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این هواپیما به دیوار کارخانه شیشه مینا برخورد کرده است، گفت: پنج نفر شامل اهالی و کارگران این کارخانه نیز دچار حادثه و مصدومیت شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور اضافه کرد: در حال حاضر تلاش برای خارج کردن دیگر اجساد از سوی امدادگران ادامه دارد.

نوک هواپیما در زمین فرورفته است

به گزارش فارس؛ با حضور ماموران امداد و نجات هلال احمر کار خارج کردن اجساد مسافران و خدمه هواپیما هنوز ادامه دارد به خصوص اینکه نوک هواپیما در زمین فرورفته است.

کار خارج کردن اجساد فوت شدگان حادثه صبح امروز هواپیمایی سپاهان ایر همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارشهای میدانی هیچ یک از مسافران و خدمه هواپیما در این حادثه زنده نمانده اند و مصدومان حادثه عابران و کارکنان کارخانه شیشه سازی مینا هستند که حدود 3 تا 7 نفر آنها به بیمارستان منتقل شده اند.

قطعات هواپیما که به خیابان‌ها پرتاب شده بود جمع‌آوری شده است

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: :‌خوشبختانه هواپیما توانسته بود از بافت مسکونی عبور کند و به دیوار حائل شهرک آزادی برخورد و سقوط کند.

سید جلال ملکی درباره حادثه سقوط هواپیما اظهار داشت: در ساعت 9:53 دقیقه صبح امروز حادثه سقوط یک هواپیما در شهرک آزادی به سازمان آتش نشانی شهر تهران اعلام و 7 ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد:‌خوشبختانه هواپیما توانسته بود از بافت مسکونی عبور کند و به دیوار حائل شهرک آزادی برخورد و سقوط کند.

ملکی بیان داشت: قطعاتی از هواپیما به اطراف پرتاب شده بود و آتش‌نشانان توانستند این قطعات را جمع‌اوری و نسبت به اطفای حریق بلافاصله اقدام کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در دقایق اولیه اجساد این حادثه جمع‌آوری شد و همچنان عوامل آتش نشانی در محل حادثه حضور دارند.

انسداد محورهای منتهی به محل سقوط هواپیما از سوی راهور

جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده را در محل سقوط هواپیما اعلام کرد.

سرهنگ حسن عابدی به ایسنا گفت: بلافاصله پس از سقوط حادثه تیم‌های راهور به محل حادثه حاضر شده و با هدف روانسازی و سرعت‌دهی به عملیات امدادگران، محدودیت‌های ترافیکی در این محل اعمال شد.

وی با بیان اینکه براین اساس از جنوب به شمال خیابان "شیشه مینا" از جاده مخصوص مسدود است و تنها خودروهای امدادی و مجاز می‌توانند تردد کنند، گفت: در شمال به جنوب نیز از اتوبان تهران کرج و سر خیابان ولیعصر(عج) محدودیت اعمال شده است.

جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ که خود نیز در محل حادثه حضور داشت با بیان اینکه مسیر جایگزین به سمت غرب خیابان ولیعصر(عج) بعد از شیشه مینا اعلام شده است، گفت: خوشبختانه مشکل ترافیکی در محل نداریم.

عابدی با بیان اینکه نیروهای راهور در محل حضور کامل داشته و در آماده‌باش هستند، گفت: تا زمان تخلیه کامل محل و اتمام عملیات امدادی، عوامل انتظامی و راهور در محل حضور خواهند داشت.

وی درخصوص وضعیت ترافیکی در دیگر محورهای منتهی به این منطقه نیز گفت: مشکل ترافیکی خاصی در این منطقه وجود ندارد.

خلبان و کروی پروازی هواپیمای سقوط کرده ایرانی بودند

ایسنا: معاون بحران وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: خلبان و کروی پروازی هواپیمای سقوط کرده ایرانی بودند.

احمد مجیدی تصریح کرد: هنوز به شکل دقیق هویت تیم خلبان و خدمه پرواز مشخص نشده اما آنچه مسجل شده این است که تمام این افراد ایرانی بوده‌اند.

وی درباره‌ وضعیت هواپیمای سقوط کرده نیز اعلام کرد: این هواپیما از نوع آنتونوف 140 که ساخته مشترک ایران و اوکراین است بوده و قطعا با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری پرواز کرده است.

یک فروند هواپیمای ایران 140 شرکت هواپیمایی سپاهان صبح امروز - یکشنبه - در حوالی فرودگاه مهرآباد سقوط کرد.

این هواپیما که به مقصد طبس سفر می‌کرد 48 مسافر داشت که بسیاری از آنها کشته شدند.

با استقرار تیم‌های بررسی در محل حادثه و بررسی جعبه سیاه هواپیما بناست به زودی دلیل اصلی این سقوط مشخص شود.

رئیس اورژانس کشور: وجود 5 نوزاد و کودک بین مصدومان را تأیید نمی‌کنیم

* صابری‌نیا رئیس اورژانس کشور تعداد مصدومان را 7 نفر اعلام کرد و گفت: 3 مصدوم شامل یک خانم و دو آقا توسط امداد هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند. 4 نفر هم توسط «ون‌»‌های عبوری به مراکز درمانی منتقل شدند. اینکه گفته می‌شود 5 کودک و نوزاد در بین مصدومان وجود داشتند نیز تأیید نمی‌شود.

پزشکی قانونی: اطلاعی از تعداد تلفات نداریم

*سازمان پزشکی قانونی نیز با اعلام اینکه هنوز اطلاعات دقیقی از تلفات حادثه ندارد اعلام کرد: به محض قطعیت اخبار، اطلاعات لازم را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

مدیر بحران استان تهران: جلسه شورای بحران استان به ریاست استاندار تشکیل می‌شود

* مدیر بحران استان تهران با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در شمال فرودگاه مهرآباد تهران با بیان اینکه این هواپیما متعلق به لاین هوایی سپاهان تهران - طبس بوده است، گفت: اطلاعات بیشتر از جان‌باختگان حادثه پس از تشکیل شورای بحران استان به ریاست استاندار اعلام خواهد شد.

وی افزود: تا لحظاتی دیگر شورای بحران استان به ریاست استاندار و جانشین استاندار برگزار می‌شود و امیدوار هستیم تلفات این سانحه را به نحو احسن کاهش دهیم.

مدیر بحران استان تهران خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم تا آخر امروز و بعد از تشکیل شورای بحران و مشخص شدن ابعاد حادثه و علت آن تعداد دقیق جانباختگان این حادثه را از طریق رسانه‌ها به شهروندان برسانیم.

جهانگیریان:هواپیمای سانحه دیده از مسیر منحرف شده بود/9 مجروح به بیمارستان اعزام شدند

* رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که هواپیمای سانحه دیده سپاهان حامل 40 نفر مسافر به همراه 8 نفر کرو پروازی بوده است، گفت: 9 نفر از مجروحان این حادثه به بیمارستان اعزام شدند.

علیرضا جهانگیریان افزود: صبح امروز یک فروند هواپیمای آنتونوف 140 پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد دچار سانحه شد.

وی تصریح کرد: این هواپیما حامل 40 نفر مسافر و 8 نفر کرو و خدمه پرواز بوده که 9 نفر از مصدومان سانحه به بیمارستان اعزام شده‌اند.
وی با بیان این‌که این هواپیما به دلیل انحراف از مسیر دچار سانحه شده است، بیان کرد: تیم بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری هم‌اکنون در محل سانحه هستند که پس از بررسی‌های لازم دلیل وقوع این حادثه اعلام می‌شود.

سوختگی وسیع ۳ مصدوم حادثه؛ انتقال به بیمارستان مطهری در صورت لزوم

* دکتر داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی گفت: ۳ مصدومی که به این بیمارستان منتقل شدند دارای سوختگی وسیع هستند، اقدامات اولیه درمانی در حال انجام است. اگر حال آنها وخیم‌تر شود به بیمارستان مطهری منتقل می‌شوند. البته یکی از آنها وسعت سوختگی کمتری نسبت به بقیه ولی شکستگی بیشتری دارد.

رئیس سازمان امداد نجات کشور در گفت‌وگو با تسنیم گفت: تاکنون ۳۵ جسد محل سقوط هواپیما خارج شده است؛ براساس گزارش‌های ۵ مصدوم به بیمارستان پیامبران منتقل شده‌اند.

برخی از مصدومانی که به بیمارستان منتقل شده‌اند از مسافران هواپیما نیستند

* حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: مصدومانی که به بیمارستان منتقل می‌شوند کسانی هستند که جزو مسافران هواپیما نبوده اند. بیشتر اقدمات فعلی برای رهاسازی کسانی است که در دماغه هواپیما گیر افتاده‌اند. ۲۰ امدادگر در حال فعالیت هستند و نیروهای پشتیبات در حال اعزام هستند. احتمالا اقدامات امداد و نجات تا یک ساعت دیگر ادامه یابد.

فوت یکی از مصدومان در بیمارستان پیامبران

* خانم توکلی سوپروایزر بیمارستان پیامبران به تسنیم گفت: ۶ مصدوم به بیمارستان پیامبران اعزام شد که یکی از آنها فوت کرد. ۵ نفر دیگر دچار سوختگی هستند و وضعیت آنها کنترل و به بخش عمومی منتقل شده‌اند.

جلسه ستاد بحران استانداری بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شود

* در حالی اعلام شد که جلسه ستاد بحران در استانداری تهران و به ریاست استاندار برگزار می‌شود که این جلسه بدون خبرنگاران برگزار می‌شود و قرار است نتایج آن متعاقبا به اطلاع خبرنگاران برسد.

جعبه سیاه هواپیما برای بررسی علت سقوط خارج شد

* معاون مدیریت بحران، امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان‌ها از خروج جعبه سیاه هواپیما برای بررسی علت سقوط هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ سپاهان خبر داد.

احمد مجیدی اظهار کرد: هواپیمای سپاهان با ۴۸ نفر شامل ۴۰ مسافر و ۸ خدمه بیرون در محوطه فرودگاه مهرآباد در حاشیه شهرک فرهنگیان دچار سانحه و سقوط کرد.

وی تصریح کرد: کمیسیون بررسی سانحه بلافاصله در محل سانحه حضور یافته اند و در حال خروج جعبه سیاه هواپیما به منظور بررسی علت سانحه هستند.

مجیدی تاکید کرد: تنها مرجع تعیین علت سانحه کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری است.

دکتر داورانی: سوختگی ۳ مصدوم این حادثه بسیار بالاست/زنده ماندن ۲ نفر در هاله‌ای از ابهام

* دکتر داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: ۳ مصدوم منتقل شده به این بیمارستان همچنان زنده هستند اما درصد سوختی آنها بسیار بالاست به طوری که یکی از آنها بین ۸۰ تا ۹۰ درصد سوختگی دارد و یکی دیگر بین ۵۰ تا ۶۰ درصد سوختگی و نفر سوم نیز دارای حدودا ۲۰ درصد سوختگی است.

وی ادامه داد: زنده مانده دو تن از این مصدومان، در هاله‌ای از ابهام است ولی هنوز وضعیت آنها دارای ثبات بوده و تحت کنترل هستند.

مأموران آتش‌نشانی در حال جداسازی قطعات هواپیما برای یافتن اجساد

* جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ اظهار داشت: در حال حاضر ۷ ایستگاه آتش‌نشانی، تجهیزات و خودروهای تنفسی مورد نیاز ، جرثقیل، لدر و همه خودروهای پشتیبانی در محل حادثه حضور دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروهای آتش‌نشانی در حال جداسازی قطعات هواپیما هستند تا اگر جسدی باقی‌مانده تحویل عوامل اورژانس دهند. هم اکنون آمار دقیقی از تعداد کشته‌ها در دست نیست ولی هنوز فعالیت نیروها ادامه دارد.

خروج ۴۸ جسد از هواپیما

* حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات کشور در گفت‌وگو با تسنیم گفت: تعداد ۴۸ جسد از هواپیما خارج شده است و در حال تحویل این اجساد به کارشناسان پزشکی قانونی هستیم تا آنها اقدام به شناسایی هویت اجساد کنند.

آتش گرفتن موتور علت سقوط بوده است

* سردار احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران گفت: این هواپیما دارای ۴۰ مسافر و ۸ خدمه پرواز بوده است. شایعاتی که این هواپیما را متعلق به سپاه پاسداران اعلام کرده تکذیب می‌کنیم. براساس اخبار ما، ۴۳ نفر در این حادثه کشته شده‌اند.

وی ادامه داد: این هواپیما به سمت طبس پرواز کرده بود که در جاده کرج و پس از تهرانسر، به دلیل نقص فنی یکی از موتورهایش آتش گرفته و سقوط کرده است.

در حال جمع‌آوری قطعات هواپیما هستیم

* معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که در حال جمع‌آوری قطعات هواپیمای سانحه دیده هستیم، گفت: این هواپیما ۴۰ مسافر و ۸ خدمه داشته است و آمار عجیب و غریب درباره تعداد کشته‌های این حادثه مورد تایید ما نیست.

حمید حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: یک فروند هواپیمای شرکت سپاهان ایر در مسیر تهران به طبس پس از بلند شدن از باند فرودگاه دچار سانحه شده و در داخل محوطه صنایع هوایی ایران سقوط کرد.

وی با بیان این‌که این هواپیما ۴۰ مسافر و ۸ خدمه پروازی داشته است، ادامه داد: ۹ نفر از مجروحان حادثه به بیمارستان منتقل شدند که متاسفانه یکی از آنها به دلیل شدت صدمات وارده فوت شده است که با این حساب تاکنون ۴۰ نفر کشته شدند.

وی با اعلام این‌که هم‌اکنون در حال جمع‌آوری قطعات هواپیما هستیم، بیان کرد: با توجه به این‌که هواپیما در داخل محوطه صنایع هوایی ایران، این احتمال وجود دارد که در بین کشته‌ها و زخمی‌ها از کارمندان صنایع هوایی ایران باشند.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: آمار عجیب و غریبی در رابطه با تعداد کشته‌های این سانحه اعلام می‌شود که مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری نیست.

ماموریت مجلس به کمیسیون عمران برای بررسی حادثه سقوط هواپیما

* نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به کمیسیون عمران ماموریت داد تا حادثه سقوط هواپیمای مسافربری را بررسی کند.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی پس از پایان نطق‌های میان دستور اظهار داشت: با کمال تاسف اطلاع حاصل شد که در حدود ساعت ۹:۲۰ صبح یک فروند هواپیمای مسافربری که از تهران عازم طبس بود با ۴۰ سرنشین و خدمه پرواز در حوالی مهرآباد سقوط کرده و تعدادی از هموطنان ما به لقاء حق پیوستند و حدود ۹ نفر از سرنشینان نیز به بیمارستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: برای خانواده‌های دغدار و معزی، صبر و اجر جزیل و برای برادران و خواهران و تیم پروازی که دعوت حق را لبیک گفتند علو درجات را مسئلت می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس در ادامه اظهار داشت: از ریاست و اعضای کمیسیون عمران می‌خواهیم به طور جدی بررسی این حادثه را در دستور کار خود قرار بدهند. البته خوشبختانه با پیگیری‌هایی که دولت و مجلس داشتند شاهد بهبود وضعیت خطوط پروازی و کاهش حوادث بودیم و امیدواریم با تلاش مسئولان خصوصا مسئولان پروازی دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

هویت جان‌باختگان سقوط هواپیمای تهران-طبس اعلام نشده است

* مدیر فرودگاه طبس گفت: پرواز هواپیمای مسافربری سپاهان‌ایر تهران- طبس صبح امروز سقوط کرد و لیست اسامی مسافران هنوز در دست بررسی است.

امین‌الله صولتی، اظهار کرد: پرواز صبح امروز تهران- طبس هواپیمایی سپاهان به شماره ثبت EP-GPA دچار سانحه شد.

وی افزود: این هواپیما پس از ۵ دقیقه پرواز در مسیر تهران-طبس از فرودگاه مهرآباد دچار سانحه شد و سقوط کرد.

مدیر فرودگاه طبس تصریح کرد: تاکنون خبرهایی متفاوت از رسانه‌ها و از مسئولان پرواز اعلام شده و هنوز اطلاعات جزئی پرواز در دست بررسی است.

صولتی بیان کرد: گفته می‌شود نماینده سابق طبس نیز در این پرواز حضور داشته اما خبرهایی دریافت شده که یک نفر از مسافران از پرواز امروز جا مانده و مشخصات این فرد نیز هنوز به فرودگاه طبس اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: اطلاعات پرواز و اسامی مسافران این پرواز هنوز در دست بررسی است و در اسرع وقت به رسانه‌ها اعلام می‌شود.

مدیر فرودگاه طبس گفت: ۴۰ نفر مسافر این هواپیما اعم از کودک و بزرگسال در این سانحه هوایی جان باختند که هشت نفر آن‌ها خدمه پروازی بوده‌اند و کارشناسان ادارات نیز از جان‌باختگان این سانحه هستند.

صولتی نقص فنی هواپیما در فرودگاه طبس را تکذیب کرد و اظهار کرد: از این نوع هواپیما چهار فروند با علامت ثبت متفاوت در کشور وجود دارد و هواپیمای سقوط کرده امروز، هیچ‌گونه نقص فنی در فرودگاه طبس نداشته و شاید در فرودگاه‌های دیگر استان‌ها دچار نقص بوده است.

اسامی مسافران هواپیمای سانحه دیده تحویل سازمان هواپیمایی کشوری شد

* مدیرعامل هواپیمایی سپاهان از تحویل اسامی مسافران و خدمه پرواز سانحه دیده شماره ۵۹۱۵ این شرکت به سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.

اشتریان اظهار کرد: یکی از هواپیماهای ما دچار سانحه شده که دلیل بروز این اتفاق را نمی‌دانم الان هم در حال رفتن به تهران هستیم.

وی ادامه داد: با تیم سازمان هواپیمایی کشوری دلایل سقوط این هواپیما را بررسی خواهیم کرد.

وی در خصوص اسامی مسافران و کرو پروازی این هواپیما نیز گفت: طبق ابلاغ سازمان هواپیمایی کشوری اسامی مسافران و خدمه پروازی را صبح امروز به این سازمان داده‌ام.

هواپیمای سقوط کرده تحت پوشش بیمه کوثر بود/عطایی:خسارت و دیه جانباختگان پرداخت می‌شود

* مدیرعامل بیمه کوثر تأکید کرد: این شرکت بیمه ای خسارت و دیه جانباختگان هواپیمای سقوطه کرده در فرودگاه مهرآباد را پرداخت می‌کند.

عبدالرسول عطایی با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: این هواپیما تحت پوشش بیمه کوثر بوده و پرداخت خسارت آن توسط این بیمه پرداخت می‌شود.

وی افزود: هم اکنون مدیران بیمه مهندسی و خاص بیمه کوثر به همراه کارشناسان درمحل حادثه حضور دارند و در حال ارزیابی خسارت هستند.

مدیر این شرکت بیمه‌ای تأکید کرد:در اسرع وقت و پس از ارزیابی کارشناسی حسب قرارداد منعقده بیمه کوثر خسارت و دیه جانباختگان این حادثه را پرداخت می‌ کند.

اسامی ۵ مجروح سانحه سقوط هواپیما/دو نفر از مسافران خود را به بیرون پرتاب کردند

پنج نفر از مسافران سانحه دیده شرکت هواپیمایی سانحه دیده زنده ماندند.

به گفته شاهدان حادثه امید مزرعتی خبرنگار باشگاه خبرنگاران کاشان به همراه همسرش در زمان سقوط، خود را از هواپیما به بیرون پرت می‌کنند و به همین دلیل زنده می‌مانند. همچنین مصطفی مزرعتی تصویربردار باشگاه خبرنگاران کاشان نیز به همراه همسر و فرزندش در این سانحه دچار سوختی شده‌اند.

سه نفر مذکور به دلیل سوختی از بیمارستان امام به بیمارستان پیامبران منتقل شده‌اند.

داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی به تسنیم گفته بود: مصدومی که به این بیمارستان منتقل شدند دارای سوختگی وسیع هستند، اقدامات اولیه درمانی در حال انجام است. اگر حال آنها وخیم‌تر شود به بیمارستان مطهری منتقل می‌شوند. البته یکی از آنها وسعت سوختگی کمتری نسبت به بقیه ولی شکستگی بیشتری دارد.

انتقال ۳۸ کشته سقوط هواپیما به پزشکی قانونی/ اعلام جنسیت قربانیان سانحه

سازمان پزشکی قانونی مرگ ۳۸ تن از مسافرین و کادر پرواز هواپیمایی تهران- طبس را که صبح امروز در شمال فرودگاه مهرآباد دچار سانحه شد تایید کرد.

صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری در تهران عازم شهرستان طبس بود دقایقی پس از پرواز به دلیل نقص فنی دچار سانحه شده و در شمال فرودگاه مهرآباد سقوط کرد.

براساس اعلام روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی اجساد ۳۷ کشته این حادثه که در منطقه سقوط هواپیما یافت شد در حال انتقال به پزشکی قانونی است. یکی از مصدومان حادثه نیز در بیمارستان جان سپرد.

اجساد در حال انتقال به پزشکی قانونی شامل ۲۲ مرد، ۱۰ زن، دو پسر بچه و یک دختر نوجوان یک دختر بچه و یک نوزاد دختر شیرخوار است. همچنین جسد فوت شده در بیمارستان نیز متعلق به یک مرد است.

تلاش امدادگران برای پیدا کردن دو جنازه حادثه سقوط هواپیما/ از سرنوشت دو مسافر خبری نیست

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس پیشگیری گفت: از سرونوشت دو مسافر هواپیمای سپاهان خبری در دست نیست و امدادگران مشغول جستجو برای پیدا کردن جنازه این افراد هستند.

سردار تقي مهري با بيان اين مطلب افزود: از ۴۸ نفر مسافر اين هواپيما ۸ نفر کادر پرواز، ۳۰ مسافر کشته شدند و ۸ نفر ديگر هم براي درمان به مراکز درماني منتقل شدند.

وی افزود: از سرنوشت دو نفر از مسافران خبري در دست نيست و تلاش براي پيدا کردن آنها ادامه دارد.

دستور دادستان تهران برای پیگیری پرونده سقوط هواپیمای مسافربری

خبرگزاری مهر: از نخستین لحظه سانحه سقوط یک فرودند هواپیمای مسافربری در اطراف فرودگاه مهرآباد تهران دو نفر از معاونین دادستان تهران شامل سرپرست دادسرای امور جنایی و سرپرست دادسرای فرودگاه در محل حادثه حاضر شدند و اقدامات لازم برای حفظ صحنه صورت داده و دستورات مقتضی را برای انجام کارشناسی و پیگیری امور مربوط به اولیای دم صادر کردند.

این مطلب را دکتر جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران ظهر روز یکشنبه در گفت وگویی خبری اعلام کرد و افزود تعداد ۳۹ نفر از جان باختگان این سانحه با دستور مقام قضایی به سازمان پزشکی قانونی انتقال یافته و اقدامات لازم برای شناسایی هویت آنان توسط عوامل پزشکی قانونی از جمله از طریق آزمایش های دی ان ای آغاز شده است .

وی افزود : جعبه سیاه هواپیما نیز در محل سانحه کشف شده و برای بررسی علت سقوط با دستور مقام قضایی تحویل کارشناسان مربوطه گردیده است.

دادستان تهران اضافه کرد دو نفر از معاونین دادسرا با حضور در مراکز درمانی ضمن عیادت از مصدومان سانحه ، اظهارات آنان را در خصوص چگونگی بروز این سانحه اخذ کردند.

خوشبختانه در این سانحه اعضای یک خانواده ۴ نفره از جمله مادر و نوزاد وی زنده مانده اند.

تحقیقات قضایی در خصوص این سانحه کماکان ادامه دارد.

هیاتی ويژه سانحه سقوط هواپيمای ايران ۱۴۰ را بررسی می کند

در پی سقوط يك فرزند هواپيمايی مسافربری ايران 140 ، رئيس سازمان بازرسی كل كشور هيأتی ويژه را مامور پيگيری اين موضوع كرد.

پس از وقوع حادثه سقوط يك فرزند هواپيماي مسافربري آنتونوف ايران 140، ناصر سراج رئيس سازمان بازرسي كل كشور طي دستوري فوري، هيأتي ويژه را مأمور پيگيري اين موضوع كرد.

يادآور مي شود امروز صبح يك فروند هواپيماي مسافربري ايران 140 به شماره پرواز ۵۹۱۵ متعلق به شركت هواپيمايي سپاهان با 48 سرنشين ساعت ۹ و ۱۸ دقيقه امروز پس از بلند شدن از فرودگاه مهرآباد به مقصد طبس پس از برخاستن از باند فرودگاه با عبور از شهرك مسكوني آزادي پس از برخورد به ديواره حائل كارخانه شيشه‌سازي مينا(كيلومتر ۶ جاده مخصوص بلوار مينا) دچار سانحه شد.

در اين سانحه از مجموع 48 سرنشين هواپيما 37 نفر در دم كشته شدند و دو نفر نيز از مسافران در بيمارستان جان خود را از دست دادند. 9 نفر از مصدومان نيز هم اكنون در بيمارستان تحت مداوا و زنده هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • HAMED

      بجایی که برن با بویینگ و ایرباس قرار داد ببندن رفتن با انتونف بی کیفیت که فقط هواپیما باری تخصصشه امضا کردن

    • یه دوست

      چه توقعاتی داری حامد خان .....
      میدونی تحریم یعنی چی ؟
      میدونی ایران حق نداره هواپیمای زیر 20 سال داشته باشه یعنی چی ؟

    • بدون نام

      اصولا موتور هواپیما باید هر 6 ماه یکبار سرویس بشه ولی شما حساب کنید از زمان انقلاب ما محدودیت داشتیم بابت قطعات حالا خودتون حساب کنید وضع موتور هواپیماهایی که در ایران پرواز می کنه چطوری هست و اینکه مردم ما در روز چقدر جونشون رو ریسک می کنند

    • بدون نام

      ایران 1 درصد جمعیت دنیا و1 درصد خاک دنیا رو اشغال کرده ولی انتظار داریم همه دنیا تفکرات و عقاید ما رو داشته باشن و.... 99درصد بقیه آدم نیستن ؟ نتیجش میشه تحریم و تحقیر و تضعیف و کلماتی از این دست .تا خودمون و عقایدمون را با دنیا تطبیق ندیم وضع از اینم بدتر میشه ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج