۱۳۰۶۳۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

کسب درآمد عالی با این شغل بی دردسر

تا همین چند سال پیش که کامپیوتر را فقط در ابعاد بزرگ و آن هم در فیلم‌های آمریکایی می‌دیدیم، نهایت تصورمان از این دستگاه جدید بازی‌های هیجان‌انگیز‌تر و بهتر بود.

همشهری آنلاین: ۱۵-۱۰ سال قبل هم وقتي پاي كامپيوتر به خانه‌ها باز شد تا مدت‌ها مصرف تزييني و دكوري داشت و بعدها هم به كشف نخستين بازي‌هاي كامپيوتري رسيد. حالا اما كامپيوتر يا همان رايانه مدت‌هاست براي بيشتر ما منبع يا ابزار كسب درآمد شده و زندگي‌ بدون آن تقريبا غيرممكن به‌نظر مي‌رسد. جداي از خيل كارمندان و افراد مشاغل مختلف كه رايانه ابزار كارشان است بعضي‌ها از همين صفر و يك‌هاي دنياي مجازي پول واقعي در‌مي‌‌آورند و كار و بارشان هم حسابي گرفته. با اينكه دست در كار برنامه‌نويسي و طراحي سايت زيادشده و ديگر هر كسي سعي مي‌كند با كمك سايت‌ها و كتاب‌هاي راهنما گليم خودش را از آب بيرون بكشد، هنوز تعداد برنامه‌نويسان حرفه‌اي كم است و مشتري هم تا دلتان بخواهد، فراوان. پس اگر دلتان يك كار كم‌دردسر، پشت ميزي و بدون حرص و جوش مي‌خواهد و اصطلاحا آي‌تي باز هم هستيد، اين شغل قطعا مناسب شماست.

کسب درآمد عالی با این شغل بی دردسر

ب ازاريابي

اين روزها از بقالي سر كوچه گرفته تا بزرگ‌ترين كارخانه‌ها و شركت‌ها در درجه اول به فكر تحت وب‌كردن كار خودشان هستند. علاوه بر اين، مشاغل اينترنتي كه همه كارشان را با سايت و امكانات آن انجام مي‌دهند، هر روز رونق بيشتري مي‌گيرند. پس با اينكه برنامه‌نويس زيادشده اما تقاضا هم همچنان در حال افزايش است و اگر زرنگ باشيد و كارتان هم خوب و قابل‌قبول باشد خيلي‌ها مشتري‌تان مي‌شوند. از سازمان‌ها و نهادهاي مهم دولتي و غيردولتي گرفته تا شركت‌هاي خصوصي كوچك. پس سر و كارتان بيشتر با رئيس و مديرعامل است و كلا هر مسئولي كه در جريان اصل كار سازمان يا شركت باشد. برگ برنده اين بازار شلوغ، ابتكار و به روز بودن است. شما بايد از بقيه همكارانتان دست پرتري داشته باشيد يا حداقل رنگ و لعاب جذابي به كارتان بدهيد تا مشتري مطمئن شود با سپردن كار به‌دست شما، نتيجه بهتري خواهد گرفت. از برنامه‌نويسان روز دنيا كه ويدئوهايشان را در سايت‌هاي مختلف قرار مي‌دهند، غافل نشويد. فراموش نكنيد كه همه هم‌صنفي‌هايتان هم دنبال به روز بودن هستند اما تفاوت اصلي در ايده، سليقه و ابتكار شخصي شماست كه در نهايت مي‌تواند تبديل به امضاي كارتان شود.

مشتري‌مداري

در طراحي سايت تعامل درست با مشتري اهميت ويژه‌اي دارد چرا كه به واسطه ناآشنا بودن بيشتر مشتري‌ها گاهي اوقات خواسته‌هاي نامعقولي پيش مي‌آيد كه بايد در همان مذاكرات اوليه درباره آنها به توافق برسيد.

۱- حتما شما هم موقع سفارش گرفتن با مشتري‌هايي برخورد مي‌كنيد كه مي‌خواهند هر طور شده نظر خودشان را اعمال كنند. در اين‌ مواقع از مواضع خودتان كوتاه نياييد. اگر نظرات مشتري كار را از حالت حرفه‌اي درمي‌‌آورد، از همان ابتدا شرايط را براي او توضيح بدهيد تا در خاتمه مشكلي پيش نيايد.

۲- بعضي از مشتري‌ها بعد از اتمام كار علاقه‌اي به پرداخت تمام و كمال حق و حقوق شما ندارند.بهتر است براي رعايت موارد امنيتي تا زمان پرداخت نهايي، مشخصات ورود به كنترل‌پنل يا كار طراحي شده را تحويل مشتري ندهيد.

۳- دقت كنيد كه درست مطابق با خواسته‌هاي مشتري پيش برويد و به‌اصطلاح بيش از حد مايه نگذاريد. به اين ترتيب توقعات مشتري را بي‌جهت بالا نمي‌بريد و كار بيش از حد براي خودتان نمي‌تراشيد. با اين حال اگر در روند كار وادار به انجام كار اضافه‌اي شديد، طبق تعرفه قرارداد به ميزان دستمزد نهايي اضافه كنيد.

۴- درست است كه در شروع كار مي‌خواهيد به هر ترتيبي شده، كار بگيريد اما اين موضوع نبايد به ارزش پايين‌آوردن نرخ بازار باشد. حتما قبل از قبول كردن رقم پيشنهادي سفارش‌دهنده كار، با همكاران با سابقه‌تر مشورت كنيد تا ارزان‌فروشي نكنيد.

۵- بعد از اينكه به‌طور شفاهي با مشتري به توافق رسيديد، حتما از او بخواهيد تا خواسته‌هايش را مكتوب كند تا بعدا موردي كم يا زياد نشود.

۶- بايد حتما بدانيد هدف اصلي مشتري از راه‌اندازي اين سايت چيست و گروه مخاطبين سايت چه كساني هستند. با اين اطلاعات مي‌توانيد كلمات كليدي را تعيين كنيد و قالبي متناسب با سليقه و نگاه مراجعان سايت طراحي كنيد.

قرارداد

بعد از اينكه نخستين پيشنهاد طراحي سايت را گرفتيد، قبل از هر چيز بايد با مشتري قرارداد ببنديد. اين قرارداد بايد طوري باشد كه كار در نهايت مطابق با تصور اوليه سفارش‌دهنده از آب دربيايد و هم دست شما به‌عنوان طراح خالي نماند.

۱- نياز به گفتن ندارد كه قرارداد بايد به‌صورت كتبي نوشته شود و امضاي شما و مشتري را در خود داشته باشد.

۲- براي جلوگيري از سوءاستفاده‌هاي احتمالي، حتما در قرارداد ذكر كنيد كه ۵۰درصد دستمزد به‌صورت پيش پرداخت دريافت مي‌شود.

۳- نكته ناگفته‌اي را در قرارداد باقي نگذاريد. تمام خواسته‌ها و توافقات بين خودتان را بنويسيد.

۴- تاريخ تحويل نمونه طرح اوليه، تحويل اوليه، تحويل نهايي و تاريخ پرداخت قسط نهايي دستمزد حتما بايد در متن قرارداد ذكر شوند. در پروژه‌هاي اول زماني كه براي تحويل كار اعلام مي‌كنيد، حداقل دوبرابر زماني باشد كه براي اتمام كار تخمين مي‌زنيد.

۵- براي ديركرد در تحويل كار كسري از وجه پرداختي كم مي‌شود. اين مقدار براي هر روز تأخير به‌طور معمول ۰۵/۰درصد تعيين مي‌شود.

دخل و خرج

هر صفر و يك به‌عبارتي مي‌كنه...

مثل هر كار ديگري بايد از همان اول حساب سرمايه لازم، درآمد و پولي كه قرار است از جيب‌تان برود، داشته باشيد. شايد هزينه‌هاي آموزشي كمي زياد باشد اما با حقوقي كه بعدا از طراحي يك سايت مي‌گيريد اصلا قابل مقايسه نيست. علاوه بر اين، برنامه‌نويسي را مي‌توانيد كاملا به شكل دوركاري انجام دهيد و مخارج رفت‌وآمد و اجاره محل را هم فاكتور بگيريد. براي سرمايه اوليه هم فقط نياز به يك سيستم درست و درمان و نرم‌افزارهاي ضروري داريد. از اينجا به بعد ديگر فقط بايد كار كنيد و سفارش بگيريد. هر چقدر حرفه‌اي‌تر بشويد، مدت زماني كه براي طراحي يك سايت مي‌گذاريد، كمتر مي‌شود اما درآمدتان بيشتر. كارهايي كه به شما پيشنهاد مي‌شود، چيزهايي شبيه اينها هستند:

وب سايت هايstatic(ايستا)كه ساده‌ترين وب سايت‌ها هستند. يك طراح ساده به‌راحتي مي‌تواند از پس طراحي اين سايت‌ها بربيايد. پولي كه براي اين وب‌سايت‌ها گيرتان مي‌آيد، بين ۲۰۰هزار تا يك‌ميليون است. مطمئنا براي شروع كار خيلي خوب است.

وب سايت‌هاي dynamic (پويا) نوع حرفه‌اي‌تر وب‌سايت‌ها هستند. براي طراحي اين وب‌سايت‌ها، فقط طراح سايت‌بودن كافي نيست بايد يك برنامه‌نويس يا يك نرم‌افزار نويس حرفه‌اي باشيد. يا اگر خودتان هنوز به اين مرحله نرسيده‌ايد، بايد يك حرفه‌اي را در كار دخيل كنيد. نرخ طراحي وب سايت‌هاي dynamic، يك‌ميليون تومان به بالاست. ممكن است براي طراحي يك سايت، ۳۰ميليون تومان به طراحان بدهند.

مسلما وقتي اين همه مهارت ياد گرفته‌ايد، مي‌توانيد از هزار راه ديگر، غيراز طراحي پول در بياوريد. از تدريس خصوصي نرم‌افزارهاي ساده گرفته تا نرم‌افزارنويسي حرفه‌اي مي‌توانيد انجام دهيد؛ براي همه اين كارها پول خوبي مي‌دهند.

آموزش

هميشه آموزش

دو حالت بيشتر ندارد يا شما تحصيلات آكادميك مرتبط با كامپيوتر داريد يا صرفا از روي علاقه مي‌خواهيد طراحي سايت را به‌عنوان شغل انتخاب كنيد. مسلما در حالت اول از آنجايي كه با اصول پايه برنامه‌نويسي آشنا هستيد، خيلي سريع‌تر مي‌توانيد در كار پيشرفت كنيد و اشتباهات فاحش ابتدايي نداشته باشيد. اما در حالت دوم هم به لطف كلاس‌هاي فراوان كامپيوتر، كتاب‌هاي آموزش برنامه‌نويسي به زبان ساده و هزار و يك سايت كه به هر ضرب و زوري شده مي‌خواهند از شما طراح سايت بسازند، خيلي نبايد نگران باشيد. فراموش نكنيد وقتي شما الفباي كار را ياد بگيريد با مهارت و پشتكارتان مي‌توانيد مسير را ادامه بدهيد. اما قبل از هر چيز بايد كار با برنامه‌ها و نرم‌افزارهاي اصلي را بلد باشيد و از پيشنهادهاي كوچك كاري آغاز كنيد. اين نكته را هم فراموش نكنيد كه در طراحي سايت هم مثل هر كار ديگر نمي‌توانيد يك شبه ره صدساله را برويد و بايد صبور باشيد.شايد يك مقدار بديهي به‌نظرتان برسد اما اگر صفر كيلومتر هستيد اطلاعات شخصي خودتان از محيط وب را دور بريزيد و همه‌‌چيز را به‌صورت پايه‌اي ياد بگيريد. دوره‌هاي ICDL، اينترنت، مايكروسافت ورد، اكسل و اكسس و پاورپوينت جزء اولين ابزاري هستند كه بايد بر آنها مسلط باشيد. در مراحل بعد نوبت به آشنايي با مهم‌ترين و به‌روزترين زبان‌هاي برنامه‌نويسي مي‌رسد و البته در ادامه اينكه چطور سايت‌تان را مجهز به ابزارك‌هاي لازم كنيد. در يك دوره ۲ساله با هزينه‌اي نزديك به ۳ميليون تومان مي‌توانيد تمام اين مهارت‌ها را ياد بگيريد. يادتان باشد كه سرعت پيشرفت يا تغيير تكنولوژي در اين حوزه بسيار زياد و به روز بودن شما يك امر ضروري است. پس هيچ وقت از يادگرفتن كنار نكشيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج