۱۳۱۹۷۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اتلتيكو مادريد، حتى قدرتمند تر از فصل قبل

ديگو سيمئونه در فصل نقل وانتقالات بسيارى از بازيكنان تاثيرگذار خود را به تيم هاى ديگر واگذار نموده است، اما به نظر مى رسد كه با جذب بازيكنان جديد از قدرت مدافع عنوان قهرمانى لاليگا كم نشده باشد.

طرفداری: بعد از قهرمانى تاريخى اتلتيكو مادريد در رقابت هاى فصل گذشته لاليگا، برخى از بازيكنان كليدى، اين باشگاه را ترك نمودند و باشگاه مجبور شده است كمبود آنها را با جذب بازيكنان ديگرى جبران نمايد. شايد بازيكنان تيم در فصل جديد تغيير كرده باشند، اما هدف تيم ديگو سيمئونه همانند فصل قبل بوده و تغييرى نكرده است و شعار جادويى تيم همچنان "پيروزى،‌پيروزى و باز هم پيروزى در هر بازى" مى باشد.

تيمى كه فصل گذشته توانست سرانجام قهرمانى لاليگا را از دو غول رئال مادريد و بارسلونا گرفته و از آن خود نمايد و در فينال ليسبون در مقابل رئال مادريد تنها چند ثانيه تا فتح ليگ قهرمانان اروپا فاصله داشت، بسيارى از چهره هاى تاثيرگذار خود را در فصل جديد در اختيار نخواهد داشت. تيبوت كورتوا كه به صورت قرضى به مادريد پيوسته بود به جمع آبى هاى لندنى بازگشته است، فليپه لوئيز و ديگو كاستا نيز به چلسى تيم آقاى خاص ملحق شده اند و داويد ويا نيز به فوتبال آمريكا مهاجرت نموده است.

ديگو سيمئونه نيز به شعار"تيم برنده را تغييرنده" اعتقاد دارد، ولى او مجبور است كه دقيقا عكس آن را انجام دهد چون در مجموع ۱۲ بازيكن اين باشگاه را ترك نموده، ۹ بازيكن جديد جذب شده اند و ۵ بازيكن نيز كه به صورت قرضى در تيم هاى ديگر حضور داشته اند، به مادريد بازگشته اند.

براى جانشينى ديگو كاستا در خط حمله،‌ماريو ماندژوكيچ ازبايرن مونيخ به مبلغ ۲۲ ميليون يورو به خدمت گرفته شده و آنتونى گريزمان ۳۰ ميليون يورويى نيز براى تقويت هر چه بيشتر قواى تهاجمى تيم، از رئال سوسيه داد جذب شده است. البته آنخل كورئا (۷.۵ ميليون يورو) و رائول خيمنز (۱۰.۵ ميليون يورو) نيز به همين دليل به خدمت گرفته شده اند، ضمن اينكه تلاش ها براى بازگرداندن فرناندو تورس از چلسى نيز با شكست مواجه شده است.

از سوى باشگاه اتلتيكو مادريد همچنين ۱۰ ميليون يوروى ديگر براى جذب سيكوئيرا از گرانادا در پست دفاع چپ و ۱۶ ميليون يورو براى به خدمت گرفتن يان اوبلاك در پست دروازه بانى از بنفيكا نيزهزينه شده است. براى پست دفاع راست نيز خسوس گامز به عنوان بازيكن آزاد از مالاگا به كادر شاگردان ديگو سيمئونه اضافه شده اند.

در فصل جديد سران باشگاه اتلتيكو مادريد در مجموع ۱۰۰ ميليون يورو براى نوسازى كادر خود هزينه كرده اند و ۷۴ ميليون يورو نيز از فروش بازيكنان خود كسب كرده اند. ديگو سيمئونه پيش از بازى رفت سوپر كاپ اسپانيا مقابل رئال مادريد گفته بود:"ما هفت يا هشت بازيكن به مبلغ ۹۵ ميليون يورو جذب كرده ايم، در حالى كه رئال مادريد با هزينه كردن همين مبلغ تنها دو بازيكن به خدمت گرفته است كه اين يكى از اختلاف هاى زياد بين دو تيم است. ما تلاشمان را برخلاقيت در فوتبال و تشكيل يك تيم واقعى متمركز كرده ايم. اما اين تيم تنها متشكل از ۱۱ بازيكن نيست، بلكه از ۱۸ يا ۲۰ بازيكن تشكيل شده است."

اين تيم شايد در اين فصل حتى قوى تر از فصل گذشته باشد،‌چون در فصل گذشته نيمكت ذخيره هاى اتلتيكو مادريد همانند تيم اصلى از كيفيت بالايى برخوردار نبودند، اما در اين فصل تقريبا به جزء رائول گارسيا براى ساير بازيكنان تيم، جانشينان با كيفيتى بر روى نيمكت ذخيره ها به چشم مى خورند.

ديگو سيمئونه در فصل اول حضورش در اتلتيكو مادريد، تيم را در ميانه هاى جدول تحويل گرفت و در انتهاى فصل توانست مجوز حضور در رقابت هاى ليگ اروپايى را با تيم جديدش كسب نمايد. فصل ۲۰۱۲/۱۳ را اتلتيكو مادريد با برد مقابل چلسى در سوپر كاپ اروپا آغاز نمود و در پايان فصل در فينال رقابت هاى Copa del Rey موفق به شكست رئال مادريد در ورزشگاه سانتياگو برنابئو شد.

در تابستان ۲۰۱۳ رادامل فالكائو مهاجم برجسته تيم، مادريد را به مقصد موناكو ترك نمود، اما اتلتيكو در پايان فصل يكى از بهترين فصل هاى تاريخ باشگاه را رقم زد، فصلى كه با فتح تاريخى لاليگا بعد از ۱۸ سال و رسيدن به فينال ليگ قهرمانان اروپا به همراه بود.

در اولين بازى از فصل جديد و در بازى رفت از سوپر كاپ اسپانيا، اتلتيكو مادريد موفق شد تيم پر ستاره رئال مادريد را با نتيجه ۱:۱ متوقف نمايد و نشان داد كه مى تواند بازهم مى تواند در اين فصل چالشى بزرگ براى دو تيم رئال مادريد و بارسلونا در لاليگ باشد و براى صعود به مراحل بالاتر ليگ قهرمانان اروپا نيز مى توان بر روى اين تيم حساب كرد.

انريكه كرزو رئيس باشگاه اتلتيكو مادريد معتقد است:"ما تيم بهترى نسبت به فصل قبل داريم و توانسته ايم بازيكنان مهمى جذب كنيم، همچنين بازيكنان جوان ما هم با تجربه تر شده اند." ديگو سيمئونه نيز معتقد است:"من از جذب بازيكنانى نظير گريزمان،‌ماندژوكيچ و خيمنز بسيار خوشحال هستم چون آنها قدرت ما را در خط حمله افزايش مى دهند، هدف ما اين است كه هميشه تيم قابل رقابتى باشيم." و آنها حتما بازهم تيم قابل رقابتى خواهند بود و در آن هيچ ترديدى وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج