۱۳۲۲۱۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

سن بیماری های قلبی در مردان و زنان

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، رتبه اول مرگ و میر در جهان را مربوط به بیماریهای قلبی و عروقی دانست و گفت: سن ابتلا به بیماریهای قلبی در مردان از ۴۰ سالگی و در زنان از ۵۰ سالگی است.

خبرگزاری مهر: رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، رتبه اول مرگ و میر در جهان را مربوط به بیماریهای قلبی و عروقی دانست و گفت: سن ابتلا به بیماریهای قلبی در مردان از ۴۰ سالگی و در زنان از ۵۰ سالگی است.

دکتر مسعود قاسمی در نشست خبری شانزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق که قرار است از ۲۵ تا ۲۸ شهریور ماه جاری در مرکز همایشهای رازی برگزار شود، گفت: افزایش آمار بیماران قلبی، تنها به دلیل شیوع این بیماریها نیست بلکه با توجه به پیشرفتهایی که در زمینه تشخیص بیماریهای قلبی و عروقی در دنیا و ایران شاهد هستیم، امکان شناسایی بیشتر این بیماران در دو دهه اخیر به وجود آمده است.

رئیس شانزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق با اعلام اینکه سن ابتلا به بیماریهای قلبی پایین آمده است، عوارض بروز این بیماریها در سنین جوانی را خطرناک تر از میانسالی و سنین بالا دانست و افزود: بیماریهای قلبی و عروقی، بیماریهای چند عاملی هستند. بطوریکه عارضه اکتسابی در عروق قلب، یکی از عوامل شروع کننده سن بیماری است.

قاسمی افزود: هرچه سن جوانتر باشد، احتمال حادثه قلبی کمتر است اما شدت آن بیشتر می‌شود، بنابراین جوان‌ها از نظر آماری کمتر به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند.

قاسمی اظهار داشت: به نظر می‌رسد در صورت افزایش سن عوامل زیادی در ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی دخیل می‌شوند با افزایش سن، فرد باید بیشتر به فکر سلامتی خود باشد؛ علت ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد جوان بیشتر اجتماعی است زیرا آنها و حتی کادر پزشکی توقع کمتری برای بروز حادثه قلبی در جوانها دارند، متاسفانه گاهی افراد دیر مراجعه می‌کنند و هر قدر زودتر مراجعه کنند، نتیجه بهتری خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این موارد فرد برای اطمینان از سلامتی خود تند می‌دود و علاوه بر اینکه زمان را از دست می‌دهد، به عضله قلب او نیز آسیب وارد می‌شود؛ شیوع بیماریهای قلبی و عروقی در بین جوان‌ها و افزایش امکانات تشخیصی نشان می‌دهد که آمار ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی در افراد زیر ۴۰ سال رو به افزایش است.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران در ادامه به تشریح جزئیات شانزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق پرداخت و گفت: در این کنگره، آخرین دستاوردهای پزشکی اثبات شده، به جامعه پزشکی جهانی ارائه می‌شود مثلا در مورد فشار و چربی خون که ناشی از مطالعات گسترده مراکز پزشکی بزرگ دنیاست، اطلاعاتی به شرکت‌‌کنندگان داده خواهد شد.

قاسمی تاکید کرد: کشور ایران تنها گیرنده این روشهای راهنما نیست، بلکه در ایفای آن نقش مؤثری دارد.

وی گفت: در این کنگره سیستم پاسخ الکترونیکال داریم و بیمار معرفی می‌شود تا حضار روش‌های تشخیصی و درمانی مطرح شده را با ریموت انتخاب کنند؛ در همان لحظه انتخاب‌ها توسط رایانه ثبت و آمار کلی ارائه می‌شود که این روش از بعد آموزشی و عملی مؤثر است. همچنین گزارش عملیات زنده از کارهای مهم پزشکی خواهیم داشت. امسال دو بیمار که به طور داوطلبانه در این کنگره شرکت می‌کنند را خواهیم داشت و تعبیه دریچه شریان ریوی را در مورد آنها انجام خواهیم داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج