جاباما
۱۳۲۳۴۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

گزارش سایت FIVB در آستانه مسابقات جهانی

سایت فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی نوشت: مرد ارومیه‌ای والیبال ایران، بدون شک بهترین پاسور حال حاضر جهان است.

وب سایت نود: فدراسیون جهانی والیبال در آستانه آغاز مسابقات قهرمانی مردان و زنان جهان به معرفی ستاره‌های والیبال جهان می‌پردازد و این بار نوبت به والیبال ایران و پاسور توانای آن، سعید معروف است.

مأموریت بازیکنان تیم ملی ایران در حال حاضر، سورپرایز کردن جهان است. آنها چند هفته قبل با رسیدن مقام چهارم لیگ جهانی والیبال در فلورانس، این موضوع را به تیم‌های مختلف جهان یادآوری کردند.

حقیقت این است که تیم ملی والیبال ایران برای اولین بار در تاریخ خود توانست به جمع ۶ تیم برتر لیگ جهانی برسد اما اتفاقاتی که در مرحله نهایی افتاد خیلی بهتر از چیزی بود که انتظار می‌رفت. آنها پس از شکست ۳ بر ۲ مقابل روسیه، قهرمان المپیک توانستند در بازی بعدی خود نتیجه ۳ بر یک برزیل،‌ قهرمان جهان را شکست دهند تا در نهایت، روسیه نتواند به نیمه نهایی برسد و ایران لیگ جهانی را با مقام در خور توجه چهارمی تمام کند. کسب این مقام، تحسین همگان از جمله دکتر آری گراسا، رئیس برزیلی فدراسیون جهانی والیبال را به دنبال داشت.

وقتی در پایان لیگ جهانی، اسامی تیم رویایی این تونمنت اعلام شد، علاوه بر بازیکنانی نظیر تیلور سندلر، والاس دسوزا و لوکاس ساتکمپ، سعید معروف نیز در این تیم بود. کاپیتان تیم ملی ایران توانست جایزه بهترین پاسور لیگ جهانی ۲۰۱۴ را در حضور بزرگانی مثل برونو رزنده از برزیل و دراگان تراویتسا از ایتالیا به خود اختصاص دهد. با این انتخاب دیگر شکی باقی نماند که بازیساز ۲۸ ساله ایرانی، نیروی محرکه و قلب تپنده تیم ملی والیبال در میادین بین المللی است. او به عنوان یک پاسور، مهارت‌های شگفت‌انگیزی دارد که جوایز بی‌شماری را برای او به ارمغان آورده است.

سعید معروف در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ توانست عنوان بهترین پاسور مسابقات انتخابی المپیک را کسب کند. او در مسابقات قهرمانی مردان آسیا در سال ۲۰۱۳ نیز عنوان باارزش‌ترین بازیکن را کسب کرد و ایران برای دومین بار متوالی به مدال طلاب آسیا رسید. در واقع مدال طلای آسیا به همراه ۲ عنوان قهرمانی کاپ آسیا ادامه راهی است که او با کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۲۰۰۳ آغاز کرد. موفقیت تیم‌های پایه ایران در مسابقات جهانی،‌ مبنای حضور قدرتمند تیم ملی ایران در رویدادهای بین‌المللی است.

برناردو رزنده، سرمربی تیم ملی برزیل می‌گوید: ایران به شگفتی‌سازی در جهان ادامه می‌دهد. آنها تیم بسیار خوب و پاسور خوبی دارند.

خولیو ولاسکو که ۲ بار با تیم ملی ایتالیا به مقام قهرمانی جهان و مدال نقره المپیک رسیده است در سال ۲۰۱۱ مسئولیت هدایت تیم ملی ایران را پذیرفت. او کمک کرد تا ایران برای نخستین بار حضور در لیگ جهانی را تجربه کند. بعد از اینکه ولاسکو به زادگاهش آرژانتین برگشت، اسلوبودان کواچ، مربی صرب، سرمربی تیم ملی ایران شد. تیم ملی ایران با هدایت کواچ، یک پله دیگر نیز پیش رفت و به مرحله نهایی و مقام چهارم لیگ جهانی رسید.

کواچ بعد از کسب این موفقیت گفت: حالا والیبال،‌ فراتر از فوتبال، ورزش اول ایران است. دیگر حتی قهوه خوردن در یک مرکز خرید هم کار ساده‌ای نیست و مردم می‌خواهند با ما عکس بگیرند و یا حتی فقط سلام کنند.

طبق گزارش‌ها، تمامی ۱۲ هزار بلیت بازی‌های ایران در لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۴ در تهران از چند روز قبل فروش می‌رفته و در زمان بازگشت تیم ملی از فلورانس نیز هزاران هوادار به فروودگاه رفتند تا از سعید معروف و هم تیمی‌هایش استقبال کنند.

حالا تمرکز تیم ملی ایران روی مسابقات قهرمانی جهان در لهستان است. کواچ در این مورد می‌گوید: ما سعی می‌کنیم تا با تمام قدرت برای مسابقات قهرمانی جهان آماده شویم. تیم من بسیار قوی است و بازیکنانم نیز فوق العاده مصمم هستند.

سعید معروف به عنوان پاسور و کاپیتان، مهره کلیدی کواچ است. او نیز مثل هم تیمی‌هایش رویای کسب مدال را در مسابقات قهرمانی جهان دارد. مرد ارومیه‌ای والیبال ایران که بدون شک بهترین پاسور حال حاضر جهان است، پیشنهادهایی از ایتالیا و ترکیه برای ابزی در فصل آینده داشت اما همچنان ترجیح داد در ایران بماند.

مسابقات والیبال قهرمانی جهان از شنبه هشتم شهریور در شهرهای مختلف لهستان آغاز می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج