۱۳۲۳۶۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ارزیابی پنتاگون از عملکرد ۱ ساله دولت روحانی

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی که درباره ایران و وضعیت نظامی آن در یک سال گذشته در اختیار کنگره قرار داده ، عملکرد دولت روحانی را در حوزه نظامی مورد ارزیابی قرار داده است.

عصر ایران: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی که درباره ایران و وضعیت نظامی آن در یک سال گذشته در اختیار کنگره قرار داده ، عملکرد دولت روحانی را در حوزه نظامی مورد ارزیابی قرار داده است.

خبرگزاری بلومبرگ با انتشار گزارشی در این باره می نویسد نسخه ای از چکیده این گزارش را که در تاریخ ۷ جولای (۴۵ روز پیش) سال جاری میلادی در اختیار کنگره قرار گرفته است، به دست آورده است.

در این گزارش با اشاره به اینکه استراتژی نظامی ایران تهاجمی نبوده و همچنان بر اساس بازدارندگی و دفاع و تنبیه متجاوزان قرار دارد، از کاهش مانورها و اظهارات تهدید آمیز ضد آمریکایی در یک سال گذشته از سوی نهادها و مقامات نظامی ایران خبر داده است.

در این گزارش آمده است: از زمان ریاست جمهوری روحانی تبلیغات درباره قابلیت های نظامی ایران در رسانه های این کشور کاهش یافته است و مانورهای نظامی که در سال های گذشته امری معمول بوده است، به حداقل خود رسیده است.

بلومبرگ به نقل از " کنت کاتزمن " تحلیلگر مسایل خاورمیانه در مرکز تحقیقات غیر حزبی کنگره آمریکا می نویسد: در گزارش جدید به نحو محسوسی تلاش های دولت روحانی در زمینه تنش زدایی و کاستن از سوء ظن جهانی نسبت به برنامه های هسته ای و نظامی ایران مورد توجه قرار گرفته است.

با این حال در گزارش جدید پنتاگون بر این نکته تاکید شده که ایران به صورت بی سروصدا در حال افزایش موشک های ضد کشتی ، موشک های دوش پرتاب و زیر دریایی های کوچک خود در سواحل جنوبی خود در خلیج فارس است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج