۱۳۲۴۷۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

بنزین ۴۰۰ تومانی در سراشیبی پایان

رفتار مصرفی مردم درخصوص استفاده کمتراز بنزین ٤٠٠ تومانی در تعطیلات عید نوروز را می توان به پیش بینی افزایش قیمت بنزین در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نسبت داد.

خبرگزاری ایسنا: ۶۴ درصد معادل یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی موجود در کارتهای سوخت، از زمان اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مصرف شده و همچنان محدودیتی برای مصرف باقیمانده بنزین ۴۰۰ تومانی وجود ندارد.

در ابتدای اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها سهمیه مصرف دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت های سوخت خودروها و موتورسیکلت‌ها وجو د داشت که با توجه به آغازدور اول سفرهای تابستانی با فرارسیدن تابستان و همچنین موج دوم سفرها در تعطیلات عید فطر، اکنون موجودی بنزین یارانه ای ٤٠٠ توماتی در کارتهای هوشمند سوخت به ٨٧٠ میلیون لیتر رسید.

بر این اساس از ٨٧٠ میلیون لیتر بنزین یارانه ای باقی مانده در کارتهای هوشمند سوخت، ٧٣٠ میلیون لیتر مربوط به خودروها و ١٤٠ میلیون لیتر متعلق به موتورسیکلتها است.

در این راستا سید ناصر سجادی،مدیر عامل جدید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، میزان مصرف تقریبی بنزین با نرخ ٤٠٠ تومان را در مردادماه امسال ٢٠٠ میلیون لیتر اعلام و اظهار کرد: با توجه به افزایش سفر در شهریور ماه، پیش بینی می شود ٣٠٠ میلیون لیتر دیگر از موجودی کنونی بنزین یارانه ای باقیمانده در کارتهای هوشمند سوخت مصرف شود.

بر این اساس به روایت آمار موجودی بنزین با نرخ ٤٠٠ تومان در ١٧ فروردین امسال، دو میلیارد و ٧١٤ میلیون لیتر اعلام شد که دو میلیارد و ١٥٣ میلیون لیتر آن به خودورهای سواری و ٥٦١ لیتر باقیمانده نیز به موتورسیکلتها اختصاص داشت.

به گفته مدیر سابق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، برخلاف انتظار مصرف بنزین در آن بازه زمانی (نوروز) موجودی بنزین ٤٠٠ تومانی در کارتهای سوخت نه تنها کاهش نیافت بلکه به دو میلیارد و ٧١٤ میلیون لیتر نیز رسید.

رفتار مصرفی مردم درخصوص استفاده کمتراز بنزین ٤٠٠ تومانی در تعطیلات عید نوروز را می توان به پیش بینی افزایش قیمت بنزین در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نسبت داد.

آمارها نشان می دهند موجودی بنزین ٤٠٠ تومانی در هفته سوم تیرماه امسال به ١,٣ میلیارد لیتر کاهش یافت که ١.١ میلیارد لیتر آن به خودروهای سواری و ٢٠٠ میلیون لیتر مابقی نیز به موتورسیکلتها مربوط می شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • aidin

      یعنی چی در سراشیبی پایان؟!!! مگه گناهی کردن اون کسانی که صرفه جویی کرده و الان مقدار زیادی بنزین 400 تومانی در کارتها دارند؟! خوب بود میرفتند مثل خیلی ها الکی تو شهر چرخ میزدند و کلی ترافیک و کلی آلودگی تو هوا ایجاد میکردند؟! خب حقشونه این نرخ 400 تومان و باید تا لیتر آخری که تو کارتهاشون صرفه جویی کردند رو همان لیتری 400 تومان استفاده کنند تا موقعی که تمام میشود. وقتی هم بریم مقداری از این سهمیه 400 تومانی را بفروشیم هم تو این مملکت قانون مدار! جرم محسوب میشه!!!!!!!!.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج