۱۳۲۵۱۶
۴ نظر
۵۶۱۴
۴ نظر
۵۶۱۴
پ

هرگز کف حمام ننشينيد

توصيه اکيد دارم که خانم‌ها و دخترخانم‌ها ايستاده حمام کنند و اگر زمان حمام طولاني است يا به دلايلي مي‌خواهند بنشينند، صندلي يا چهار پايه‌اي داشته باشند و قبل از نشستن حتما ابتدا آن را با آب جوش بشويند.

سلامت نیوز : دکتر شيرين نيرومنش متخصص زنان و زايمان و استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران در هفته نامه سلامت نوشت: چند وقت پيش خانمي با وزن بالا با بيماري قارچي به من مراجعه کرد. يکي از سوال‌هايي که از او پرسيدم اين بود که در حمام روي صندلي مي‌نشيند يا کف حمام؟ پاسخ مشخص بود؛ به دليل وزن بالا تحمل ايستادن نداشت و چون عادت به حمام طولاني داشت، کف حمام مي‌نشست و اکثر اوقات نيز حمام عمومي مي‌رفت. برايش توضيح دادم که حمام آفتاب نمي‌خورد و محيطي مرطوب و مستعد رشد قارچ است و نشستن کف حمام يا لب استخر يا حوضچه‌هاي آب گرم يا حتي داخل وان، مخصوصا در اماکن عمومي مي‌تواند باعث انتقال عفونت‌ها به دستگاه تناسلي شود.

هرگز کف حمام ننشينيد

توصيه اکيد دارم که خانم‌ها و دخترخانم‌ها ايستاده حمام کنند و اگر زمان حمام طولاني است يا به دلايلي مي‌خواهند بنشينند، صندلي يا چهار پايه‌اي داشته باشند و قبل از نشستن حتما ابتدا آن را با آب جوش بشويند. اگر از وان يا توالت فرنگي، مخصوصا در محيط‌هاي عمومي يا هتل‌ها استفاده مي‌کنند، حتما قبل از استفاده آن را با محلول‌هاي ضدعفوني‌کننده پاک کنند زيرا بيماري‌هاي قارچي جزو شايع‌ترين بيماري‌هايي است که از محيط حمام مي‌تواند منتقل شود و علائم آن ترشحات سفيدرنگ همراه خارش و سوزش است.

اگر خانمي اين نكته‌ها را رعايت نکرد و متوجه ترشحات سبز يا زرد يا بدبو با سوزش و خارش شد، حتما بايد به متخصص مراجعه کند. نوعي از ميکروب هم ممکن است از اين طريق وارد دستگاه تناسلي شود که تنها موقع رابطه زناشويي علائمش ظاهر مي‌شود. ترشحات خانم آلوده‌شده با اين ميکروب به دنبال ريزش اسپرم داخل واژن بوي ناخوشايندي مثل بوي ماهي گنديده مي‌دهد. اين نشانه عفونت است و به درمان نياز دارد.

شايد تا به حال به هر دليلي دچار سوزش و خارش، عرق‌سوز و ترشحات بدبو که جزو مشكل‌هاي شايع تابستاني خانم‌هاست شده‌ باشيد. شما معمولا در اين شرايط به متخصص زنان مراجعه مي‌كنيد يا پوست يا طب سنتي؟ متخصصان «سلامت» توصيه‌هاي مفيدي براي خانم‌هاي شاغل كه مجبورند ساعت‌ها نشسته كار ‌كنند يا كساني كه مرتب در سفرند و ساعت‌هاي طولاني روي صندلي اتومبيل يا هواپيما مي‌نشينند و همه مبتلايان دارند.

توصيه طب سنتي درباره استحمام

دکتر محمد فصيحي دستجردی، متخصص بيماري‌هاي عفوني و محقق طب سنتي

براي رفع سوزش و خارش و بهبود زخم‌ها و التهاب ايجادشده از عرق يا جوشانده بابونه يا آويشن را كه قارچ و باكتري را از بين مي‌برد، داخل آب گرم در تشتي بريزيد و داخل آن بنشينيد. اگر لاغر هستيد و پوست خشكي داريد و اين مشكل به دنبال خشكي پوست ايجاد يا تشديد شده، مي‌توان به کمک كرم ويتامينA و پماد گل بنفشه به صورت موضعي ناحيه را چرب كرد.

در صورتي كه خارش و سوزش در اثر عفونت بروز كرده و ترشحات بدبو وجود دارد هم استفاده از پماد كالاندولا يا گياه هميشه‌بهار توصيه مي‌‌شود.

از بين داروهاي خوراکي نيز با توجه به مزاج، عرق آويشن، دارچين و رازيانه براي افرادي که مزاج سرد دارند و عرق كاسني و شاتره صبح ناشتا يك استكان براي آنها که مزاج گرم دارند، مناسب است.

توصيه متخصص پوست درباره استحمام

دکتر فريبا قلمکار،متخصص پوست و دانشيار دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي

اصلي‌ترين مشکلي که در تابستان به‌دليل تعريق زياد بروز مي‌كند، انسداد دهانه غدد عرق و خارش و سوزش به دنبال آن است. براي پيشگيري کافي است از پوشيدن لباس‌هاي چسبان و تنگ و از جنس مواد پلاستيكي پرهيز كنيد و در عوض لباس‌هاي گشاد و نخي بپوشيد تا هوا بين چين‌ها جريان داشته باشد، اما اگر به دنبال گرما و تعريق زياد دچار اين مساله شديد، هيچ‌گونه كرم موضعي استفاده نكنيد زيرا باعث انسداد بيشتر دهانه غدد عرق و بدتر شدن ضايعات مي‌شود. با دوش گرفتن و بازگذاشتن محل اجازه دهيد تا مشكل پيش آمده هر چه سريع‌تر برطرف شود. در صورتي كه دليل سوزش و خارش عفونت يا بيماري‌هاي قارچي باشد بايد به متخصص زنان مراجعه كنيد و آزمايش‌ قارچ دهيد و دارو مصرف كنيد.

توصيه متخصص زنان درباره استحمام

دکتر شهرزاد زاده‌مدرس،متخصص زنان و زايمان دانشيار ،دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي

بهترين توصيه را رعايت نظافت و حمام کردن سلامت مي‌دانم. تابستان‌ها که تعريق زياد است، لباس زير بايد مرتب تعويض شود و خشك باشد. دوش روزانه را نبايد فراموش كرد. ناحيه تناسلي را بايد مرتب شست و خشك كرد اما هفته‌اي ۲ مرتبه از شامپو، صابون يا ژل بهداشتي استفاده كرد. دامن بهترين پوشش براي اين فصل است و از پوشيدن شلوارهاي چسبان و لگ‌هاي پلاستيكي بايد خودداري كرد. اگر خانمي احساس مي‌كند جز خارش و سوزش دچار عفونت قارچي هم شده و ترشحات زرد و بدبو دارد، بايد زودتر به متخصص مراجعه كند تا داروهاي ضدقارچ دريافت كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب حمام زیبایی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره محشره، من توی این حموم نشستن که سهله ، غذا هم میخورم

    • نیلا

      من اگه این جور حموم خونم داشت کفش میخوابیدم

    • سعید

      حمام زیبایی بود و یا هست البته در شهر خودمان (تهران)خونه از ما بهترونها از این حمام ها به وفور پیدا میشه. البته خونه من که نه ولی در خیلی از خانه های مرفع نشینان به وفور من دیده ام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج