کد خبر: ۱۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۵
تعداد بازدید: ۳۹۱۴۵
تعداد نظرات: ۳۱۳ نظر
شاید شما یادتون نمی یاد
فقط گریه نکنید ها . . . . قول دادید

شما یادتون نمیاد، تو دبستان زنگ تفریح که تموم می شد مامورای آبخوری دیگه نمی ذاشتن… آب بخوریم

شما یادتون نمیاد، شبا بیشتر از ساعت ۱۲ تلویزیون برنامه نداشت سر ساعت ۱۲ سرود ملی و پخش می کرد و قطع می شد…. سر زد از افق…مهر خاوران !

شما یادتون نمیاد، قبل از شروع برنامه یه مجری میومد اولش شعر می خوند بعد هم برنامه ها رو پشت سر هم اعلام می کرد…آخرشم می گفت شما رو به دیدن برنامه ی فلان دعوت می کنم..

شما یادتون نمیاد، تو نیمکت ها باید سه نفری می نشستیم بعد موقع امتحان نفر وسطی باید میرفت زیر میز.

شما یادتون نمیاد، سرمونو می گرفتیم جلوی پنکه می گفتیم: آ آ آ آ آ آآآآآ

شما یادتون نمیاد، ولی نوک مداد قرمزای سوسمار نشانُ که زبون میزدی خوش رنگ تر میشد.

شما یادتون نمیاد، تو فیلم سازدهنی مرده با دوچرخه توکوچه ها دور میزدو میخوند:دِریااااااا موجه کا کا.. دِریا موجه.

شما یادتون نمیاد، کاغذ باطله و نون خشکه میدادیم به نمکی ، نمک بهمون میداد بعدش هم نمک ید دار اومد که پیشرفت کرده بود نمک ید دار میداد، تابستونها هم دمپایی پاره میگرفت جوجه های رنگی میداد.

شما یادتون نمیاد، خانواده آقای هاشمی رو که میخواستن از نیشابور برن کازرون، تو کتاب تعلیمات اجتماعی ! شما یادتون نمیاد موقع امتحان باید بین خودمون و نفر بغلی کیف میذاشتیم رو میز که تقلب نکنیم.

شما یادتون نمیاد، سریال آیینه ، دو قسمتی بود اول زن و شوهر ها بد بودند و خیلی دعوا میکردند بعد قسمت دوم : زندگی شیرین می شود بود و همه قربون صدقه هم می رفتند. یه قسمتی بود که زن و شوهر ازدواج کرده بودند همه براشون ساعت دیواری اورده بودند. بعد قسمت زندگی شیرین میشود جواد خدایاری و مهین شهابی برای زوج جوان چایی و قند و شکر بردند همه از حسن سلیقه این دو نفر انگشت به دهان موندند و ما باید نتیجه میگرفتیم که چایی بهترین هدیه عروسی می تونه باشه.

شما یادتون نمیاد؛ جمعه شبا سریال جنگجویان کوهستان رو، فرداش همه تو مدرسه جوگیر بودیم.

شما یادتون نمیاد، پیک نوروزی که شب عید میدادن دستمون حالمونو تا روز آخر عید میگرفتن !

شما یادتون نمیاد، اون قایق ها رو که توش نفت میریختیم و با یه تیکه پنبه براش فتیله درست میکردیم و بعد روشنش میکردیم و میگذاشتیمش تو حوض. بعدش هم پت پت صدا میکرد و حرکت میکرد و ما هم کلی خر کیف میشدیم..!!!

شما یادتون نمیاد، شیشه های همه خونه ها چسب ضربدری داشت.

شما یادتون نمیاد، زنگ آخر که می شد کیف و کوله رو مینداختیم رو دوشمون و منتظر بودیم زنگ بخوره تا اولین نفری باشیم که از کلاس میدوه بیرون .

شما یادتون نمیاد، یک مدت از این مداد تراش رو میزی ها مد شده بود هرکی از اونا داشت خیلی با کلاس بود.

شما یادتون نمیاد، دستمال من زیر درخت آلبالو گم شده سواد داری؟

شما یادتون نمیاد، ماه رمضون که میشد اگه کسی می گفت من روزه ام بهش میگفتیم: زبونتو در بیار ببینم راست میگی یا نه !

شما یادتون نمیاد، که کانال های تلویزیون دو تا بیشتر نبود، کانال یک و کانال دو !

شما یادتون نمیاد، پاک کن های جوهری که یه طرفش قرمز بود یه طرفش آبی بعد با طرف آبیش می خواستیم که خودکارو پاک کنیم، همیشه آخرش یا کاغذ رو پاره می کرد یا سیاه و کثیف می شد !

شما یادتون نمیاد، سر صف پاهامونو ۱۸۰ درجه باز می کردیم تا واسه رفیق فابریکمون جا بگیریم !

شما یادتون نمیاد، آن مان نماران، تو تو اسکاچی، آنی مانی کَ. لا. چی !

شما یادتون نمیاد، گوشه پایین ورقه های دفتر مشقمون، نقاشی می کشیدیم. بعد تند برگ میزدیم میشد انیمیشن

شما یادتون نمیاد، آرزومون این بود که وقتی از دوستمون می پرسیم درستون کجاست اونا یه درس از ما عقب تر باشن !

شما یادتون نمیاد، یه زمانی به دوستمون که میرسیدیم دستمون رو دراز میکردیم که مثلا میخوایم دست بدیم، بعد اون واقعا دستش رو دراز میکرد که دست بده بعد ما یهو بصورت ضربتی دستمون رو پس میکشیدیم و میگفتیم: یه بچه ی این قدی ندیدی؟؟ (قد بچه رو با دست نشون میدادیم) و بعد کرکر میخندیدیم که کنفش کردیم !

شما یادتون نمیاد، با آب و مایع ظرفشویی کف درست میکردیم، تو لوله خالی خودکار بیک فوت میکردیم تا حباب درست بشه !

شما یادتون نمیاد، انگشتر فیروزه، خدا کنه بسوزه !

شما یادتون نمیاد، اون موقعها یکی میومد خونه مون و ما خونه نبودیم رو در مینوشتن: آمدیم نبودید!!

شما یادتون نمیاد، دبستان که بودیم، هر چی میپرسیدن و میموندیم توش، میگفتیم ما تا سر اینجا خوندیم !

شما یادتون نمیاد، گل گل گل اومد کدوم گل؟ همون که رنگارنگاره برای شاپرکها یه خونه قشنگه. کدوم کدوم شاپرک؟؟ همون که روی بالش خالهای سرخ و زرده، با بالهای قشنگش میره و برمیگرده، میره و برمیگرده.. شاپرک خسته میشه… بالهاشو زود میبنده… روی گلها میشینه… شعر میخونه، میخنده !

شما یادتون نمیاد، اون مسلسل های پلاستیکی سیاه رو که وقتی ماشه اش رو میکشیدی ترررررررررررررترررررررررر ررر صدا میداد !

شما یادتون نمیاد، بچه که بودیم می خواستیم بریم حموم باید یک ساعت قبل بخاری تو حموم روشن میکردیم.

شما یادتون نمیاد، آسیاب بشین میشینم، آسیاب پاشو پامیشم، آسیاب بچرخ میچرخم، آسیاب پاشو،پا نمیشم؛ جوون ننه جون، پا نمیشم؛… جوونه قفل چمدون،پامیشم..آسیاب تند ترش کن، تندتر تندترش کن!

شما یادتون نمیاد، اونجا که الان برج میلاد ساختن، جمعه ها موتورهای کراس میومدن تمرین و نمایش. عشقمون این بود که بریم اونا رو ببینیم. راستی چی شدن اینا

شما یادتون نمیاد، چرخ فلکی که چرخو فلکش رو میاورد ۴ تا جا بیشتر نداشت و با دست میچرخوندش.

شما یادتون نمیاد، …تا پلیس میدیدم صدای ضبط ماشین رو کم میکردیم!

شما یادتون نمیاد، که چه حالی ازت گرفته می شد وقتی تعطیلات عید داشت تموم می شد و یادت می آمد پیک نوروزیت را با اون همه تکالیفی که معلمت بهت داده رو هنوز انجام ندادی واقعا که هنوزم وقتی یادم می یاد گریم می گیره.

شما یادتون نمیاد، انگشتامونو تو هم کلید میکردیم یکیشونو قایم میکردیم اینو میخوندیم: بر پاااا….بر جاااا…. کی غایبه؟ مرجاااان…دروغ نگو من اینجااام…

شما یادتون نمیاد، چقدر زجر آور بود شنیدن آهنگ مدرسه ها وا شده اونم صبح اول مهر.

شما یادتون نمیاد، توی سریال در پناه تو وقتی بابای مریم سیلی آبداری زد به رامین چقدر خوشحال شدیم!

شما یادتون نمیاد، بازی اسم فامیل. میوه:ریواس. غذا:ریواس پلو…..!

شما یادتون نمیاد، دبستان که بودیم معلم بهداشت یه ساعتایی می اومد با مدادامون لای موهامونو نگاه می کرد.

شما یادتون نمیاد، این آواز مُد شده بود پسرا تو کوچه میخوندن: آآآآآی نسیم سحری صبر کن، مارا با خود ببر از کوچه ها،آآآی…

شما یادتون نمیاد، مراد برقی عاشق محبوبه بود، وقتی سریال مراد برقی شروع میشد پرنده تو خیابونها پر نمی‌زد. 


چه شیطونی هایی می کردیم یادش به خیر یاد کودکی…….و زمان خوبم و همه بچه های اون موقع…. یاد اون روزا بخیر…………..

بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۱۳
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
پاسخ
2
76
عالی بود/واقعا گریم گرفت.
دمتون گرم/یکی از بهترین سایتها هستید/
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
فقط گریه نکنید ها . . . . قول دادید
خدتم می دونی که نمی شه ...
نظر saha
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
یه چیزی میگم خون گریه کنی
اون موقعهارو شما یادتون نمیاد سر صبح سرما مجبور بودیم وایسیم سرود جهموری اسلامی بخونیم اونم نه این جدیده که سوسول بازیه و کوتاه
فکر کنید ؛ شد جمهوریه اسلامی به پا که هم دین دهد هم دنیا به ما
کز انقلاب ایران دگر.........
بعد انقدر راحت نبود که کلی تحریرای ریز و درشت داشت تقریباً
نظر من
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
SAHA دمت گرم...خیلی باحال بود...:-)
نظر sahar
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
dele siir gerye kardam bachegiam baram zende shod...yadesh bekheyr cheghaaad delam gereft ashkam band nemeyad ke

merc doste khobam vagheaan mamnonam
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
پاسخ
8
101
خیلی باحال بود. چند نکته:
1- هنوز مدارس دولتی تو میزهای 3 نفره میشینن.

2- قدیم یک فیلم جنگجوی کوهستان بود. حالا تو ماه رمضان فیلم میزارن 2تا بچه خودکشی می کنن

3- قدیم صفا بود ، وفا بود ، حیا بود ، نامرد نبود.

4- خیلی چیزهای دیگه که اگه بگم نظرمو نمیزارین پس نمیگم و ....
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
پاسخ
11
67
با این که دهه 60نیستم اما از این چیزا هم ما داشتیم ولی یادش بخیر من میخام هنوز بچه باشم....
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
پاسخ
1
69
واقعا عالی بود تمام خاطرات بچگیم برام زنده شد یادش بخیرممنون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
پاسخ
3
44
سر زد از افق…مهر خاوران ! اون موقع ها هنوز سرود ملی این نبود شد جمهوری اسلامی بپا...
پاسخ ها
نظر هوتن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
آره ایول. اتفاقا منم همون موقع به این تو ذهنم رسیدم. البته با تشکر فراوون از این بچه ایرونی مشتی که خاطراتو واسمون زنده کرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
پاسخ
5
46
اشکام دراومد.یادبادان روزگاران یادباد.
نظر بی نام ونشان
| درباره خاطراتی مشترک از همه ما دهه شصتی ها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
پاسخ
3
64
نمیشه گریه نکرد. خیلی از این خاطرات را با کسایی داشتم که الان دیگه نیستن. دل آدم میگیره.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
پاسخ
4
46
منم اشکم دراومد کاش میشد برگشت به روزهایی که تومدرسه بازی میکردیم : سلام سلام خاله بزغاله ، علیک سلام خاله برغاله ................ راستی صدای آژیر زرد و قرمز و سفید یادتون رفت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
پاسخ
1
35
یادش بخیر بازی وسطی و هفت سنگ با بچه های همسایه که الان همشون دیگه ازدواج کردن و بچه دار شدن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
1
57
شما یادتون نمیاد! تو دبستان همرو به فامیلی صدا می کردیم!!!
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
ما هنوزم صدا میکنیم!عادت دیگه!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
1
42
خیلی خوب بود .منو یاد روزهایی انداخت که اگر امکانات امروزو نداشتیم بجاش با همدیگه مهربون بودیم .اون موقع دنیا قشنگتر بود .
بازم ممنون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
2
20
عالی عالی عالی
اشکمون و که در آوردید.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
2
86
من متولد 68 هستم ولی وقتی اینارو خوندم همه خاطرات برام زنده شد گریه تو چشام بود و همراش خندl گرفته بود الانم که دارم مینویسم گریم گرفته بخدا . یادش بخیر دمتون گرم خیلی قشنگ بود یعنی تک بود .
پاسخ ها
نظر 57
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
آره تو که راست می گی !! اصلن هفتادی ها و هشتادی ها هم الان این رو بخونند اشک توی چشمهاشون پر میشه ! من نمی دونم این زندگی کپک زده و بی امکانات ما دهه پنجاهی ها در کودکی چی بوده که این همه سرش دعواست !!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
1
34
دلم تنگ شد!!!!!!
دتلنگ اونموقعی شدم که دلم میخاس بدونم چراآدامس خوردن تومدرسه خیلی بده؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
1
103
شما یادتون نمیاد مغنعه چونه دار می
پوشیدیم .'گاهی ام با کش!! وقتی از مدرسه تعطیل می شدیم اکثرا چونه اش بالای سرم بود از بس مغنعه رو عقب جلو کرده بودم!!!
پاسخ ها
نظر 63
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
آفرین من هم همیشه مغنعه ام اینجوری بود .
نظر مرضیه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
ای گفتی سر این قضیه معلممون یه سیلی خوابوند توگوشم که چرا اینجوریه مقنعت.نمگین مقنعه با اون گشادیش چجوری بکنم سرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟که در نره؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
2
32
از همه چیز گفتین بجز کتک خوردنا سالی نبودکه چوب معلم گل هرکی نخوره خل- سیاه چال-چقدر جریمه
یادش بخیر دیگه هیچوقت برنمیگرده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
2
18
خیلی عالی بود،دمتون گرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
3
16
ممنون از اينكه خاطراتي رو برامون زنده كردين كه بخاطر مشغله هاي روزانه ديگه فراموشمون شده بود. واقعا يادش بخير. ولي منم با آراز موافقم سرود ملي هنوز عوض نشده بود.
DENMARK
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
1
19
دقیقا حرفای دل من بود خیلی خوب بود دست شما درد نکنه من خودم دهه شصتی ام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
8
5
شما یادتون نمیاد:زنگ استراحت همه با هم داد میزدیم آقای زبیر جیره جیره جیره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
2
18
خدایی یادش بخیر چه دوران باصفایی بودش.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
1
19
خیلی باحال بود ...
خداییش عجب خاطراتی داریم ها
کتاب اول دبستان با 1 گل دوم دبستان ... آن مرد در باران آمد ...
عالی بود این پست عالی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
2
28
واقعا عالی بود فکرش را نمی کردم همه این خاطاتو تجربه کرده باشم ولی واقعا همه اینابود!!!! فکرشو نمیکردم یه روزی برسه که دهه شصتی ها هم برن جز خاطرات همیشه فکر می کردم خیلی دهه شصتی ها بچه هستن!!؟ چقدر زمان زود میگذره و ما همچنان اندر خم یک کوچه ایم!!!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
6
7
akheeey ey kaash hame eyne oonmogheha boodan ,hame ba ham khoob boodim ,badi nemikardiim safosadegh,ba vafa doshmane ham naboodim ,akheyyy....geryam gerft valii gholamo shekastaaaaaaam
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
2
34
يادش بخير دفترم کاهي بود و دلم برگه هاي سفيد مي خواست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
1
25
خیلی خوب بود همه خاطرات و تو ذهنم با دوستام تداعی کردم. خیلی بده که وقتی به کتاب فارسی الان نگاه میکنیم نه خبری از حسنکه نه تصمیم کبری نه .....واقعا ممنون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
2
33
بهترین خاطرات منه اینا
مخصوصا موقع امتحان که وسطی میرفت زیر میز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
1
25
یاد همه خاطراتی که تا همین الان هیچ وقت به یادشون نبودم بخیر...
یاد کلاس چهارم و پنجم که اگه بچه ی خوبی بودی انتخابت میکردن مبصر کلاس اولی ااا بشی!!!
یادش بخیر...!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
1
15
زیبا بود
ممنون .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
1
12
با مزه بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
6
19
آره یادش به خیر من 69 هستم اما همه اینارو یادم
روز اول مهر ،اول دبستان معلم گفت یکی یکی بیاید شعر بخونید نوبتم که شد شعر یادم رفت شروع کردم شعر جواد یساری و خوندم
(ای خدای مهربون خالق هفت آسمون دست خستشو بگیر اون و بی وفا نکن...)
پاسخ ها
نظر مينا
| NETHERLANDS |
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
خيلي بامزه بود ويداجان
نظر اميد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
اي ول حال كردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
پاسخ
2
21
سلام.منم 62 ام یعنی با این نوشته هات هم حالمونو گرفتی و هم کلی بهمون حال دادی .یاد اونن چیزهایی افتادیم که نداشتیم وداشتیم و حالا میبینیم چه چیزهایی داریم امااااا نداریم.دلم واسه 2 تا پسر خودم میسوزه که دیگه اون دوران ما رو هیچ وقت هیچ وقت نمیتونن حس کنند و اشک تو چشاشون جمع شه.یادش بخیر
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
واقعا هم حالمون رو گرفت و هم حال داد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
پاسخ
3
21
یادمه بعد از ظهرها ها هم به مدرسه می رفتیم ساعت 4 که میشد از شوق دیدن کارتون پسرکوهستان کفشامو در میاوردم تا خونه سریع میدویدم تا به کارتون برسم واقعا یادش بخیر خوبی ما ایرانیها اینه که اهل خاطره هستیم و استاد خاطره گویی بعضی وقتها باید به عقب برگردیم این خصلت درونی ماهست نظرات مخاطبان خیلی جذاب بود همین طور این نوشته زیبا
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
پپرو من آخرش نفهمیدم اون عقاب طلایی برای چی بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
پاسخ
1
23
کاش زمان تو اون سالها وایمیساد و به حالا نمیرسید -برا همتوون ارزوی خوشبختی میکنم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
پاسخ
2
18
با سلام
من متولد 62 هستم. یادش به خیر که کارتون بامزی، دامبو فیل پرنده، جیمبو، پسر شجاع، سریال آینه، خونه مادر بزرگه هزار تا قصه داره، سریال آینه عبرت، میتی کومان و برنامه های کودک که سیاه و سفید بود از تلویزیون که فقط دو شبکه یک و دو با مجریانی مانند آقای قره گوزلو در شبکه یک پخش می شد.
پاسخ ها
نظر lili
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
السون و ولسون قلب منو شیکستین چه شیطونایی هستین!
زی زی گولو-فوتبالیستا-هایدی-بچه های آلپ-النگ و دولنگ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
پاسخ
1
25
مرسی خیلی باحال بود از همه باحال تر خاطرات مشترک همه دوستان تو مدرسه بود مثل آخر ساعت کلاس که میشد خانوممون میگفت بیاین خاطره تعریف کنین!!
یا اون بازیه که یکی میرفت بیرون تا برمیگشت یه چیزی رو تو کلاس تغییر میدادیم که اون باید متوجه میشد هرچی نزدیکتر میشد تند تر رو میز میزدیم...
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
ما پسرا زنگ ورزش همش میرفتیم فوتبال ولی یروز که بارون بود این بازیو انجام دادیم خیلی حال داد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
پاسخ
1
18
باسلام به همه من فکرکردم فقط خودم گریه کردم ولی حس زیبایی بودمن متولد51هستم ولی حالی کردم و35سال خاطره زنده شد دوستانی که دیگرنمیبینیم.یاشهیدشدندیاپولدار شدندیاازاین دنیارفتندویامتاسفانه معتاد.وخدارحمت کندپدرم راکه باخریدکیف مدرسه هرسال همیشه ماراشوقزده میکرد.اینهم چندتاچیز دیگه کفش میخدارفوتبالی .اجازه میشه بریم ابخوری .میشه منم بادوچرخه ببری .دودبخاری نفتی همیشه سرد
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
بخاری نفتی رو ایول با اون دود غلیظش که پیچش رو باز میکردیم تا آخر کم میموند خونه رو به آتیش بکشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
پاسخ
6
10
eh eh eh eh eh eh eh .binandegan aziz ina geryasa......EH EH EH EH EH EH EH
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
پاسخ
0
22
سلام
یادمه وقتی که مدرسه می رفتم روی تخته سیاه یک طرف اسامی خوبها و یک طرف اسامی بدها را می نوشتیم. دفتر مشق هامون دفترهای صد برگ و چهل برگ بود.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
پاسخ
1
15
حیفم اومد کلامی ننویسم
یادهای کودکی زود گذشت
تا به خود اومدیم همه لحظه ها گذشت
زندگی رو نفهمیدیم نفسی اومدو باز نگشت
یاد بل وسباستین بخیر هنوزم دیوونشم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
پاسخ
1
21
آره یادش بخیر من متولد 63 هستم گاهی یادم می ره که چقدر بزرگ شدم و عمرا چه زود م یگذره چه کارتون هایی پخش می کردندو چقدر چیزهای خوب یاد می گرفتیم ولی حالا چی بچه های حالا با نابخردی خانواده هاشون الان فیلم های ماریچی و ماهواره ای می بینند که اصلا به سنشون نمی خوره من موندم اینا فردا می خوان چی بشن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
پاسخ
1
17
جکی و جیل، حنا دختری در مزرعه، با خانمان یا بی خانمان؟ هادی و هدی، من آهنگ شروع برنامه کودک رو خیلی دوست داشتم.بچه های کوه آلپ، لینچان(جنگجویان کوهستان) و ...
NETHERLANDS
|
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
پاسخ
1
12
يادش بخير لباس مدرسمون چهارخونه چهارخونه بود كتاب تاريخ و جغرافيامون بزرگ بود معلم مداد لاي انگشتامون ميذاشت توحياط مدرسه گانيه بازي ميكرديم كش بازي رو خيلي دوست داشتم ياد همه شصتي ها بخير ممنون از سايت خوب شما
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
یادتونه مرگ بر شاه بازی میکردیم جوز بازی میکردیم زنگ تفریح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
پاسخ
1
8
مرسی.عالی بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
پاسخ
0
8
جوانی کجایی که یادت بخیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
پاسخ
0
3
خیلی حال کردم
دمتون گرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
پاسخ
0
23
شما یادتون نمیاد، هرکی جعبه مداد رنگی 24 تایی میاورد سر کلاس، بقیه سعی میکردن باهاش دوست بشن.. :)
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
خیلی کم بودن این بچه ها اصلا نبود مداد رنگی نداشتیم که
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
پاسخ
1
17
خیلی برام جالبه که اینا خاطرات همه دهه شصتیا باشه من فکر می کردم اینا فقط بر ما گذشته یا فقط ما اینطوری بودیم واقعا باید بگم که احساس می کنم ایران رو نسل دهه شصت بچرخه از اینکه با شماها آشنا شدم بسیار خوشحالم
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
این خاطرات همه ماست و از یادمون نمیره دم همه شصتی ها گرم گرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
پاسخ
0
8
آخ كه چه روزگاري بود گذشته هاي كودكي غرق فلك شدن واسه خنده هاي قايمكي...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
پاسخ
1
5
سلام عالی بود واقعا منو به دوران کودکیم بردی اینم یادمون نمیاد که وقتی درس بلد نبودیم معلم خودکار میگذاشت لای انگشتامونو میگفت حالا درس میخونی یا نه؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
پاسخ
0
9
سلام. خیلی قشنگ و جالب بودن!
واقعا اشک تو چشام جمع شد!
من که خودم هر روز تابستون با همسایمون خاله بازی میکردیم!
یه روز اون میومد خونه ما، یه روز من خونه اونا!
تو حیاطمون تاپ داشتیم همه بچه های همسایه میومدن خونمون تاپ بازی...
واقعا یاد اون روزایی که ساده خوش بودیم!
الان همه چی داریم اما مثل اون موقع ها شاد نیستیم!
یا حق..
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
پاسخ
0
14
عالی بود دوست عزیز
همیشه دوست داشتیم زودتر بزرگ بشیم
و همه چیز رو بفهمیم ولی امروز فهیدیم
کاش هیچ وقت نمی فهمیدیم
-
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
پاسخ
0
3
مرسی خیلی عالی بود حسهبی یاد گذشته کردیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
پاسخ
1
10
خدا خیرتون بده منو بردین تو خاطرات خیلی خوب موقعی که هیچ کسی پیدا نمی شد به ادم بدی کنه تمتم هم وغممون بازی بود از بدی و بدی کردن خبری نبود از تیکه کنایه شنیدن از غصه خوردن از نارو دیدن خبری نبود از مادر شوهر از خواهر شوهر از غریبی و غربت خبری نبود فقط شادی بودو شادی
UNITED STATES
|
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
پاسخ
1
3
merCcccccccccccccccccccccc
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
پاسخ
5
4
man motevalede 72 hastam ama bishtare inaro yadame mamnon
پاسخ ها
نظر صالح
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
ملودی جان شما اینجا هم باید خودتو بندازی وسط؟آخه اینجا که به سن شما نمیخوره دختر خوب.
نظر Melody
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
saleh khan montazere nazare shoma nabodam
نظر صالح
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
خواهش میکنم.البته قابل شما رو نداشت.میدونم تعارف میکنی
نظر Melody
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
na tarof nemikonam age nazar nadi kheyli khoshhal misham mersi
نظر مهدی همدان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
ملودی جان بالاخره دهه ی شصتی گفتن خاطرات ما از حد و اندازه بیرونه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
پاسخ
1
5
kheili kheili doos dashtam....ashkam daroomad ziiiaaaaaaaad.....
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
پاسخ
0
9
دمتون گرم اشكم در اومد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
پاسخ
0
12
سلام
واقعا محشر بود
ما هم بزرگ شدیم اونقدر غم و غصه داریم که دیگه یادمون رفته که چه خاطرات قشنگی داشتیم
22 بهمن رو نگفتید وقتی هر دانش اموزی باید واسه تزیین کلاس یا چندتا چیز بیاره یا پول بده
بستنی یخی یادش بخیر 25 تومن
گچ اخ گچ یادش به خیر اخرین نفر از کلاس بیرون میرفتیم که سر راهمون با خودمون گچ ببریم تو خیابونا لی لی میکشیدم بازی میکردیم ....
مرسی از اینکه باعث شدید با یاداوری این خاطرات لحظه ای منو به گذشته ای بردید که سالهاست فراموشش کردم
حتما به تمام مدارسم سر خواهم زد یه دنیا ممنون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
پاسخ
2
3
man motevalede daheye 70 hastam ama hama ro yadam miad, hamaro!ye donya mamnun
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
پاسخ
0
4
یادش بخیر.ممنون از یادآوری خاطرات شیرین گذشته.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
پاسخ
0
11
من نتونستم به قولم عمل کنم گریه کردم
حیف که مادرم تو اتاقم بود گرنه بیشتر گریه میکردم.
من یاد یه خاطره ی فراموش ناشدنی افتادم
یادمه کلاس اول ابتدایی بودم یه معلم داشتیم که فقط با یه عده از بچه ها خوب بود بنام خانم زبیهیان یه روز داشت تکالیفمو نگاه میکردم یه دفعه جلوی همه زد در گوشم لپمو محکم فشار داد که قرمزیش تا چند روز موند گفت چرا اشتباه نوشتی دوباره منو زد
بعد که کمی نگاه کرد گفت نه درست بود ولی الان که 20سالمه اون خاطره تلخو یادم نرفت منو جلوی همه ضایع کرد اون روز تا خونه گریه کردم ووقتی که رسیدم به هیچکسی نگفتم تا الان جز شما دوستان . اینم میگم شاید فراموش کنم
چندسال پیشها که معلمم رو دیدم ازمن خوشش اومد بهم لبخند زد منو نشناخت ولی من با تنفر نگاهش کردم
یادش بخیر
مرسی/ عالی بود ذخیرش میکنم
پاسخ ها
نظر Melody
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
mersi ke be dostat gofti aziZam
نظر میلاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
دستش بشکنه ؟............................. نشکنه
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
کاش اسمشو نمیگفتی!باهات همدردی میکنم و امیدوارم خودت همچین کاریو با کسی نکنی و همیشه شاد و موفق و سربلند باشی
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
بچه ها معلم ها رو نفرین نکنین یادمه اولین روز کلاس اول یه چک آبدار از مدیر خوردم آقای محمدی خیلی جدی و اخمو بود الان هم یادش میافتم میترسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
پاسخ
0
8
واقعا عالی بود بعضی از چیزهای دیگه را یادتون رفت مثل بستنی یخی درست کردن با شیر در قالب های پلاستیکی و بازی های مثل زو الک دولک رنگه به رنگه گرگم به هوا خر پلیس راستی این جمله مسخره که مجلس ساکت بود ناگهان خری گفت وای که دلم خیلی برای اون دوران لک زده مهدی متولد 57
پاسخ ها
نظر مهرداد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
یادش بخیر ثلث اول ثلث دوم ثلث سوم که ما همین الانش هم میگیم ثثل همیشه فکر میکردم اگه کفش rebelسه خط استک دار بپوشم فوتبالم بهتر میشه یادش بخیر جلوی میز معلم جمع میشدیم واسه اجازه و سعی میکردیم انگشتمون از بقیه بالاتر بره یا علی و آتقی یا اولیا شلخته.... دم همتون گرم کاش بچه میموندیم.
GERMANY
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
پاسخ
0
5
سلام. هم این پستو و هم پست های یاد اون روزا بخیر رو دیدم ... تمام نظرات این پست رو هم خوندم... اگه بگم که منم گریم گرفت اما جلوی خودمو گرفتم دروغ نگفتم ... خیلی حال دادی عزیز ... واقعا چه زود گذشت ..کاش هنوز بچه بودیم.. تمام خاطرات گذشته رو بچه ها رو نظراتشون گفتن منم اونقدر غرق اینا شدم که همه چی یادم رفته فقط درست کردن قایق کاغذی و اژدها رو یادم میاد با موشک کاغذی ..... سر همون یه بار آبروم جلوی ناظممون رفت ... متولد 64 هستم .. تمام اینا رو هم یادمه ... اگه پیشتون بودم الان روی ماهتونو میبوسیدم دستاتو میبوسیدم بخاطر این پست زیبات.... خیلی خوشحالم کردی .... از همه بچه ها هم ممنون .... دوسستتون دارم همه دهه 60 ها.... بای
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
پاسخ
0
11
اگه به بابات نگفتم یه آشی برات نپوختم
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
عالی بود!!!
نظر 63
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
آفرین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
پاسخ
0
5
مرصی از یاداوری ان همه خاطرات یادمه بچه که بودیم تاریخ تولدمون را به دوستانمون بالاتر میگفتیم ولی حالا دوست نداریم تاریخ تولدمون رابیادمون بیارند یا به شناسنامه مون نگاه کنیم شاید 20ساله دیگه سرتیتر این صفحه این جمله باشه اونهایی که هستند باصدای بلند گریه نکنند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
پاسخ
0
1
خیلی قشنگ بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
پاسخ
0
3
ممنون ندا که به بابام میگی ... اتفاقا منم به بابام نگفته بودم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
پاسخ
0
4
محشر بود ، شما عالی هستید .
انگار یه عالمه حس قشنگ و ناب بهم کادو دادید . مرسی مرسی مرسی .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
پاسخ
0
6
یادش به خیر-چه زود گذشت.

هنوز نفهمیدم چرا کش بازی تو مدرسه ممنوع بود.مایواشکی کش بازی میکردیم و وقتی ناظم میومد جمعش میکردیم.باید مقنعه چونه دار میپوشیدیم با مانتوهای سرمه ای.یادمه یکبار جوراب شیشهای پوشیده بودم که روش عکس میکی موس داشت.با وجود اینکه با کتونی پوشیده بودم ناظممون کلی دعوام کرد.
PAKISTAN
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
پاسخ
1
1
khily khily jalib wa delchasb bod
chera az on rozhay sard wa barfee zemestan nemegi ke montazeere ellane radio boddem ke bege madrese ha tateel hastand
baz ham daste ton dard nakona
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
پاسخ
0
9
خدایی دمت گرم. یه دل سیر گریه کردم چون واقعا دلم واسه بچگیم تنگ شده. یه موقعی ارزو میکردم 25سالگیمو زودتر ببینم اما حالا دارم حسرت روزای بچگیم رو میخورم که چه زود 25سالم شد. واقعا کاش میشد برگشت به گذشته و بازم ازش لذت برد.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
پاسخ
0
7
واقعا عالی بود خاطرات زیادی زنده شد واسم جای اونایی که الان نیستن خالی.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
پاسخ
0
8
شايد براي بچه هامون باورش سخت باشه كه سرگرمي پدر ومادراشون درست كردن فرفره با روزنامه وحصير بوده ويك سوزن. وسپس تند دويدن داخل خيابان
پاسخ ها
نظر مریم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
مرسی مجید جان که یادم انداختی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
پاسخ
1
126
من متولد 60 هستم.یادش بخیر اول راهنمایی میخوندم یه روز تو کلاس نشسته بودیم دوستم که پشت سرمن نشسته بود سر خودکارشو درآورده بود جوهر خودکارو فوت کرده بود رو موهام من که دستم رو کشیدم رو موهام دستم جوهری شد بعد دوستم به من التماس میکرد که تو رو خدا به معلم نگو من خودم پاکش میکنم بعد هردو اجازه گرفتیم رفتیم تو آبخوری سرمو کرد زیر شیرآب موهامو شست بعدشم با آستر کاپشنش موهامو خشک کرد.خلاصه کلی باهم خندیدیم.
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
شری بودین واس خودتون!خداییش خیلی حرکت باحالی بود!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
پاسخ
1
5
سلام
من متولد 69 هستم ولی کلی از این عکس ها رو که دیدم اشک تو چشمام حلقه زد و یاد اون روزها افتادم
شاید خودم مستقیما از اون عکس ها چیزی یادم نباشه ولی برادرم داشتن . من یادمه
دستت درد نکنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
پاسخ
2
6
يادش بخير ما بهار و تابستون از باغ هاي محلمون ميوه مي دزديديم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
پاسخ
1
32
یاااااااااادش به خیر
یه چیز دیگه:یادتونه وسط کلاس میرفتیم زیر نیمکتای سه نفره مون و مشغول خوردن میشدیم.آخ که چه حالی میداد وقتی فکر میکردیم معلم رو پیچوندیم!!!(من که تو این کار حرفه ای بودم)
کلی خندیدم ولی بغض هم کردم،اما افسوس که تو اداره هستم و نمیتونم گریه کنم!راستی کلاه قرمزی و دفترای تست رو که به اندازه ورقه های امتحانی بود رو هم یادتون رفت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
پاسخ
0
8
من دهه پنجاه هستم ولي هنوز دوست دارم
مانند بچه هاي خودم احساسات جواني خودم
رانمايان كنم - من تمام موارد فوق راتجربه كردم
خوب بود ياد ان دوران بخير - متشكرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
پاسخ
2
6
سلام یادتون نیس من تو کلاس همیشه گرسنم میشد یه چیری می خوردم معلم متوجه میشد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
پاسخ
0
7
سلام من متولد 54 هستم و دهه شصت دوره دبستان و راهنمائي من بود . به آدمائي كه مثل شما خلاق هستند و همه رو سوپرايز ميكنن افتخار ميكنم . چند تا عكس هم از استقلال و پرسپوليس دهه شصت ميذاشتين هم بد نبود يا خاطراتي از بمباران و آژيرهاي موشك بارون . تلخ بود اما حال خاصي داشت ممنون از زحماتتون
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
اصن مگه شصتی ها دهه شصت رو یادشونه ؟ دهه شصت دهه بچگی و نوجوانی دهه پنجاهی ها بود .خاطرات ما رو کش رفتند به اسم خودشون تموم کردند .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
پاسخ
0
5
دلم میخواد گریه کنمممم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
پاسخ
0
9
یادش بخیر
یادش بخیر
یادش بخیر
دیگه اون روزا برنمیگرده
فقط حسرتشو میخورم
کاشکی همیشه مثل دهه شصت بود
کاشکی هنوز مردونگی و حیا و مرام مثل اون دهه ها بود
کاشکی ...............
UNITED KINGDOM
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
پاسخ
0
5
خیلی قشنگ بودش مرسی واقعا مارو واسه لحظه ای بردین به اون دوران. من معلمم سال اول دبستان همه ی دفترامو گرفتو هوشونو یکی کرد به صورت یک کتاب که خیلی کار قشنگی کرد هنوزم دارمش خیلی دوستش دارم از همینجا اگر زنده باشه دستشو میبوسم خانوم کلانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
پاسخ
0
2
سلام خسته نباشیدخیلی عالیه باورکنیدازاولش که خوندم ازبس خندیدم لپهام دردگرفت.واقعایادش بخیرخیلی رزهای خوبی بودندممنونم ازتون
CANADA
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
پاسخ
0
4
واقعا محشر بود.من و شوهرم هر دو دهه 60 هستیم.طفلی شوهرم با دیدن این عکسا هی میگه:یعنی اینقدر پیر شدم؟!
ایکاش همه چیز مثل اونوقتا میموند.میدونید چیه؟!اون زمونا زندگی کردن هم آسونتر از الان بود.از جمع آوری کننده این عکسا تشکر میکنیم.واقعا دمت گرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۲
پاسخ
0
1
man motevalede 70 hastam ama manam kheili az in khaterato tajrobe kardam va koliam lezat bordam az khondane matlabetoon .kheili mamnoon
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
پاسخ
0
4
شما یادتون نمیاد-شش شش شیشه شکست
دمت گرم خیلی عالی بود توچشام اشک بودو رو لبم خنده
ما یه ناظم داشتیم به نام آقای دوستی موقعی که زنگ میخورد ومیرفتیم توی صف کل مدرسه فریاد میزدند(دوستی دوستی دوستی) یادش بخیر اون روزا وآقای دوستی
پاسخ ها
نظر یکیم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
من یادمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۱
پاسخ
1
10
دخترا بهتر یادشونه اونموقع مثل الان چادرای جشن تکلیف یه شکل نبود دعا دعا میکردیم تو جشن چادرامون از چادرای بقیه خشگل تر بشه.
یادش بخیر از مأمور بهداشتامون متنفر بودیم چون خیلی خود شیرین بودن.
یادش بخیر تو دفتر فیلیامون دلمون نمیومد نقاشی بکشیم که یه وقت ورقاش تموم نشه.
یادش بخیر پیک شادیامونو بزرگترا رنگ میکردن، چون از خط بیرون نمیزدن.
یاد اون بستنی دوقولوها و شیر کاکاؤو شیشه ایا بخیر، یاد شیر شیشه ایا که سر خامه ای که سرش میبست همیشه بینمون دعوا بود که کی بخوره بخیر.
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
پیک شادی منو همش خواهرم حل میکردو همش واسه استان میفرستادیمو مقام میاورد!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
پاسخ
1
59
سلام
واقعا یاد اون روزا بخیر...
من 65 هستم... الان دانشجو فوق لیسانس تربیت مدرس ام...
یادمه ابتدایی بودن ، یه بار رفتم دستشویی ، یهو که اب و باز کدم همه لباسامو خیس کرد , منم که دیدم اگه اون جوری بیام بیرون کلی آبروریزی میشه 2 ساعتی اون تو موندم تا هوا تاریک شه ( اخه بعدازظهری بودیم) بعد اومدم بیرون... بعد یهو دیدم بابام و با ناظممون تو حیاط دیدم ،( اخه ناظمه فکر کده بود فرار کدم زنگ زده بود بابام) بعد منو که دیدن ازم پرسیدن کجا بودی تا الان؟؟! منم با خجالت و بغض گفتم تو توالت !!! بعد زدم زیر گریه ... اونام کلی دلشون واسم سوختو ، 1-2 روز بعد صر صف بهم یه کادو دادن ..که بعدا فهمیدم بابام اونو خریده و الا از مدرسه و این کارا بعید بود...
نظر فیروزه طاهری
| درباره خاطراتی مشترک از همه ما دهه شصتی ها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
پاسخ
0
7
جالب بود این رو هم اضافه کنید که شما یادتون نمیاد اون موقع ها که آژیر قرمز و سفید داشتیم و باید به پناه گاه میرفتیم .... جنگ بود و بمباران ولی جوانهای شادی بودیم و نمیدونستیم افسردگی یعنی چه ..... شما یادتون نمیاد که اینقدر دروغ و ریا زیاد نبود اینقدر آدمها دلبسته و گرفتار پول و تجملات نبودند و شما یادتون نمیاد که چقدر قدیما عشق بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
پاسخ
0
3
سلام دستت درد نکنه عالی بود. دلم واسه اون روزا تنگ شده. با اون همه سختیایی که داشت از الان خیلی بهتر بودن. هنوز گاز نداشتیم تو سرما با 20 لیتری وایمیستادیم از بشکه نفت بکشیم. نفت کم بود با کارت نفت می دادن مجبور بودیم هفته ای یه بار اونم وقتی همه بودن آبگرمکن روشن کنیم که همه برن حموم....
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
پاسخ
0
2
سلام خیلی قشنگ بودن کارخیلی جالبی انجام دادید مرسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
پاسخ
0
11
نمیدونم تو دبستان معلم شماهم وقتی مشقاتونو نمینوشتین تهدیدتون میکرد که میبرتون سیاه چال زیرزمین که کلی هم مارو سوسک داره یا نه ؟ ولی باورتون نمیشه من همیشه از زیرزمین مدرسه مون میترسیدم کلاس پنجم که نماینده شدم فهمیدم تو سیاه چالی که معلممون میگفت فقط گچ و تخته پاک کنه.من که حلالش نمیکنم
پاسخ ها
نظر زهرا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
راست ميگي خيلي خنديدم باحال گفتي حلالش نميكنم
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
سیاه چال یادمه من از ماراش میترسیدم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
پاسخ
0
2
toro khoda baz bezarin az in chizaaaa,,,yechizi engar tu taheeeee tahe dele adam bidar mishe...yadesh bekheir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
پاسخ
0
3
سلام
چرا چرا این کار رو با ما میکنید
الان سر کارم و واقعا سخت می تونم جلوی خودمو بگیرم یادش بخیر با اینکه سخت گذشت ولی به یادموندنی هست
سپاس.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
پاسخ
1
5
یادش بخیر دوغهای آبعلی اول شصتمون رو میذاشتیم روی در شیشه بعد تکون میدادیم حسابی که میخواست بریزه بیرون سر شیشه رو میذاشتیم تو دهنمون و عشقمون این بود که دوغه بیرون نربزه
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
ایول داداش زدی تو خال!!!
نظر امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
داش قشنگ بود
باریک
فدایی داری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
پاسخ
1
5
ای نامردا چرا اینارو گفتین!مردونه بگم 2ساله گریه نکرده بودم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
پاسخ
0
4
دلم بدجور سوخت از گذشت زمان آخه نفهمیدم چرا این قد زود بزرگ شدم اولش خندم گرفت که چرا نوشتین گریه نکن ولی ناخواسته بغضم گرفت.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
پاسخ
0
15
با سلام من 34 ساله هستم وقتي اين ايميل و خوندم فقط حسرت خوردم كه اون زمان دلمون مي خواست زود تموم بشه و حالا كه تموم شد حسرت مي خوريم كه اي كاش اون روزا برگرده ، اون روزايي كه مادرم زنده بود و لي حالا ..... فقط اشك و حسرت
پاسخ ها
نظر سامان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
روحش شاد
نظر فرزانه 63
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
روحش شاد.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
پاسخ
1
4
من 63 هستم. خیلی زیبا بود. هم خوشحال شدم هم دلگیر... خوشحال از اینکه خیلی از خاطره هام زنده شد و دلگیر از اینکه کاش میشد زمان و به عقب برگردوند و دوباره تکرار کرد............ راستی چاق و لاغر و یادتون رفت :)
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
من از اون آدم آهنی چاق و لاغر به شدت وحشت داشتم وقتی میومد چشمام رو میبستم میگفتم الان میاد منو میخوره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
پاسخ
0
3
خیلی باحال بود واقعا یاد اون روزها بخیر!:)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
پاسخ
1
3
سلام واقعا زحمت کشیدید.من متولد 63 هستم دلم پر میکشه واسه اون روزا،یادش بخیر.اشکم در اومد...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
پاسخ
1
5
یادش بخیر پوست نارنگی رو تیکه تیکه میکردیم تو نخ میکشیدیم میذاشتیم خشک بشه فرداش میبردیم مدرسه وسطی بازی میکردیم.
خیلی دلم هوای اون روزا روکرده خیلی خیلی خیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
پاسخ
0
6
وااااااااااااااااااااااااای دلم گرفت چقد دلم هوای اون موقع رو کرده کاش اصلا بزرگ نمیشدم یادمه سر کلاس حوصلمون سر میرفت میرفتیم گوشه کلاس مدادمونو میتراشیدیم.....با چه انظباطی زیر نیمکتامونو مرتب میچیدیم....بعضی از بچه ها از تنبلی یا ترس جا گذاشتن چیزی همه کتابارو همیشه با خودشون میاوردن مدرسه....منم همیشه اول مهر که میشد میرفتم کلی کاغذ کادو و جلد نایلونی میخریدم میومدم منت داداشمو میکشیدم برام جلدشون کنه....ای بابا یادش بخیر
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
من همه کتاب ها رو میبردم مدرسه از ترس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
پاسخ
1
9
سلام به همگي و ادمين عزيز
به عنوان يه دهه شصتي كه دلش لك زده بود واسه همه ي اينايي كه نوشته شده بايد بگم : انقدر غرق زندگي امروزمون شديم كه كلا" اونروزا رو يادمون رفته. من خودم خيلي از اينا رو با خوندن اين متن تازه يادم اومد. يعني به كلي فراموش كرده بودم.

حالا خداييش يه جمله ي رو مخ بود كه هميشه شنيدنش آدمو كلافه ميكرد : بچه جون قدر بچگي و دوران مدرسه رو بدون. قشنگترين دوران زندگيه .....
ما هم تو دلمون ميگفتيم برو بابا دلت خوشه. زودتر بزرگ بشيم ديگه مدرسه نريم.
ولي حالا ميفهميم واقعا راست ميگفتن..

حالا بايد قدر جوونيمونو بدونيم.چون مثل اينكه اين يكي هم قراره زود بگذذره..
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
آرره شما شصتی ها در وضعیتی آفریده شدید که صد سال قبل و بعدتون کسی متولد نشده بود ! اینه که این خاطره ها مختص شما بوده ! هه
نظر فرزانه 63
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
واقعاً درست گفتی . چون وقتی معلمم این حرف را می زد تو دلم میگفتم عمراً دلم بسوزه ولی الان در دلم حسرت اون زمان را میخورم .
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
من که یادم نمیره اون روز ها
-
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
پاسخ
0
2
مناعتراف می کنم که گریه کردم.
خیلی لذت بخش بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
پاسخ
0
0
kheyli ali bood....
mamnoon.
bain ke manam 14 salame vali kheylihashono tajro b kardam.
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
14سال که هنوز بچس است
قدرشو بدون
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
تو که سنی نداری اینا مال دهه شصت و اوایل هفتاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
پاسخ
0
33
سلام ،من متولد 64 هستم.
واقعا کارتون زیبا بود. بغض داره خفه ام میکنه.راستی شما صبح ها اعلام تقویم تاریخ از رادیو رو یادتون نمی یاد که حالمون رو بهم میزد چون خبر از مدرسه رفتن می داد، پنیر دانمارکی با اون رنگ کارتون خوشرنگ و قالب براقش چطور؟ یادتونه بهمون می گفتن پاک کن هاتون رو سوراخ کرده با نخ دور گردناتون ببندید،یا جفت پاهایی که یواشکی میگرفتیم و بعد میگفتیم حواسمون نبود، قصه های ظهر جمعه رادیو، دکتر ارنست، مانتو سرمه ای های بی ریخت دوره راهنمایی، وسط فیلم سینمایی می نوشتن ادامه برنامه تا چند لحظه دیگر، شعر دنگ دنگ دنگ/ آقای مقدم/ چایی رو بذار دم/ تا ساعت چند؟ که دخترها بیشتر باید یادشون باشه. یادش بخیر راستی به قول قیصر امین پور چه زود دیر می شود!! همتون رو دوست دارم امیدوارم قدر الان و بودنمون رو بیشتر بدونیم .ساده و شاد با یاد خدا زندگی کنیم.
پاسخ ها
نظر دهه 60
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
ترنم اون پنیرایی که تو می گی دانمارکی نبودن. پنیرای هلندی بودن با کارتون قرمز رنگ که عکس یه گاو هلندی هم روش بود
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
منم به اسم دانمارکی میشناختمشون
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
قصه های ظهر جمعه!!!!!!!!!!!
هی وای من!!!
نظر 57
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
آره اون پنیر دانمارکی ها رو هم فقط شما شستی ها می خوردید ! اول می اومدن سوال می کردند متولد کدوم دهه ای بعد که می گفتی شصت بهت پنیر می دادند ! اصن بزرگ ترین اشتباه عمرم رو وقتی انجام دادم که 3 سال قبل از دهه شصت به دنیا اومدم و افتادم گیر این جماعت!
نظر بهار
| UNITED KINGDOM |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
دانمارکی بود دیگه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
پاسخ
0
3
با سلام/.
من واقعا تحت تاثیر خاطرات خوب کودکیم قرار گرفتم واقعا که عالی نوشتید دستتون درد نکنه و موفق باشید/.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
پاسخ
1
3
سلام من 68ام بعضی وقتا تعجب میکنم از اینکه متولدین این سالا دیکه اینقدر بزرک شدن .هنوز فکر میکنم بچه ام
ای بابا خیلی زود گذشت .اون موقع ها زندگی با همه سختی هاش شیرینتر یود
واقعا عالی بود ممنووووووون
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
کدوم سختی ها کوچولو ؟ دهه 70 دهه سختی نبود که !
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
پاسخ
1
28
من متولد 63 هستم. واقعاً فکر نمی کردم بقیه بچه های دهه 60 هم مثل من اینارو تجربه کرده باشن. یادش بخیر.ظهرای جمعه ساعت 2 ناهار می خوردیم و زود سفره روز جمع می کردیم و با یک بالش و چراغ خاموش منتظر برنامه کودک می شدیم. حیییییییف. چه روزهای خوبی بود. ای کاش تو همون دوران می موندیم. صاف و ساده، پاک و بی آلایش و بدون این همه مشکل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
پاسخ
0
11
من حاضرم كل زندگيمو بدم برگردم به اون روزا...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
پاسخ
0
24
دستمال من زیر درخت آلبالو گم شده سوادداری ؟ نچ نچ بیسوادی ؟ نچ نچ
پس تو خر من هستی --- یادش بخیر
سر ساعت 5 بعداز ظهر کارتون شروع میشد
یهو برق قطع میشد اون یک ساعت کارتون رو
نمیتونستی ببینی حالت گرفته میشد
یادآژیر خطر موقع حمله هوایی توج توجه علامتی که میشنوید اعلام خطرووضعیت قرمز است...... ولی من با این مسئله موافق نیستم اول مهر سرود مدرسه ها باز شده هم همه پیدا شده رو که میخوند حال میکردیم البته فقط روزای اول دیگه نمیتونم اشکم دراومد........
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
در مجلسی نشسته بودیم ناگهان خری گفت البته بلا نسبت دهه شصتی ها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
پاسخ
1
14
سلام
مرسی از مطلب عالیتون من متولد 70 ام و دهه شصتیا رو خیلی خیلی دوست دارم. خیلی بی ریا اند!!!
فقط یه چیز دیگه: من یادمه که میزو از پرچ وسطش نصف میکردیم تا بغل دستیمون دفترشو این ور تر نذاره و نیاد تو جای ما. کلی هم دقت میکردیم و وقت روش میذاشتیم. واقعا یادش بخیر...
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
لطف داری شما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
پاسخ
0
10
واسه بچه هاي الان دلم ميسوزه
كامپيوترين حيوونيا
كاش ميتونستم برگردم اون موقعها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
پاسخ
0
2
salam kheyli alyyyyyyyy vagean alyyyyyyy rasti hach zanboore asal yadetoo rafte vagean dametoon garm:-*
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
پاسخ
0
1
مرسی واقعا خیلی عالی بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
پاسخ
1
1
با این که دهه شصتی نیستم ولی بازم دمتون گرم واقعا راست بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
پاسخ
0
2
سلام ممنون خیلی عالی بود یادش بخیر بل و سباستیان، خانواده دکتر ارنست، چوبین، دلهامون خوش بود اون خوشی که اون روزا ما با آتاری داشتیم را باور کنید بچه های کامپیوتری الان ندارن! کاش میتونستم برگردم به اون روزا! ممنوووووووون!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
پاسخ
0
3
چرا همش از خوبیاش گفتین.از موشک بارون و خرابی و خاموشی نگفتین.اونا هم یادش بخیر؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
پاسخ
0
7
سالی که امام رحلت کرد ما سه بار امتحان خرداد دادیم یادش بخیر همه رو قبول کردن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
پاسخ
0
3
خیلی عالی بود.ممنون. واقعا دلم گرفت عجب دنیای بی ارزشی به خدا.یادش بخیر پفک نمکی چقدر خشمزه بود واقعا
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
اسم پفکه کامک بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
پاسخ
1
4
خیلی عالی بود..ماخیلی فقیر بودیم خیلی از بازیهای بچه های اون موقع برای من آرزو بود.ولی الان هر کاری میتونم بکنم. مطمءنم اگه اون زمان اینقدر قشنگ نبود الان اینجا نبودم.اون زمان عالی بود.همیشه حسرتش رو دارم.راستی گری کردم !!!
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
همه وضعشون خراب بود.ایول به غیرت دهه شصتیت که خودت واس خودت آرامشو موقعیتو ساختی
UNITED STATES
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
پاسخ
1
1
man sale 1375 b donya oomadam,joze dahe 60 ha nistam ama lezat bordam,kheili az mozouhash bara man ham khateras,medad soosmar,ab o kaf va kheilihaye dgash...vaghan aliiiiiii bo0o0o0o0od...
mercccc...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
پاسخ
1
6
هنوز داستانهای دهه شصتی ها ادامه داره
الان لیسانس گرفتن بیکارن
فوق لیسانس هم گرفتن بازم بیکارن................
داره گریم می گیره................
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
پاسخ
0
45
فقط می خوام برگردم بلیط 10 ریالی بدم تا دم مدرسه برم .او نروزا جایزه موز می گرفتیم چون خیلی گرون بود.هی
نظر ایییییییییییی
| درباره خاطراتی مشترک از همه ما دهه شصتی ها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
پاسخ
0
3
یادش بخیر که اسیرا{آزاده ها رو آزاد کردن داییم اومد.با اینکه ندیدمش وقتی اومد انگار دنیا رو بهم دادن. واتو واتو .توپی که پوسته میکردیم که نپوکه.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
پاسخ
0
2
nemidonam chi benevisam ke baghiye nagofte bashan vli khiyli mamnon
yade gozashte ha be kheyr
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
پاسخ
0
4
سلام.عالی بود این چیزایی که گفتین مثل یه فیلم از جلوی چشام گذشت ولی خیلی هم گریه کردم.واقعا چه زود گذشت.همیشه دلم می خواست جای دختر دکتر ارنست بودم.ممنون عزیزان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
پاسخ
0
3
اشک منوکه دراوردید خیلی خیلی ممنونم.ممنون که پاکی ومعصومیت اون زمانو یادم آوردی هرچندکه همیشه یه یاد اون لحظه ها وروزهام خیلی ممنون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
پاسخ
0
25
سلام وممنون
راهنمایی اومدیم کفشای ورنی سیاه و مقنعه های شرمن مد شد هرکی می پوشید می گفتن قرتیه .یادمه دوران جنگ بود وهرهفته ماروتشییع جنازه شهدا می بردن .دلم تنگید روی نرده حیاط خونه می ایستادیم.خیلی وقتا هم جای بازی بچه داری می کردیم تامامانمون آشپزی کنه سبزی قورمه پاک کنه خوردکنه سرخ کنه ترشی درست کنه وکباب کتلت ودلمه و....واسمون اماده کنه.اما من امروز این کارا رو واسه بچه هام چقدر انجام میدم ؟!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
پاسخ
0
21
کاش هیچوقت بزرگ نمی شدیم ...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
پاسخ
1
9
یادش بخیر
ولی یادمون نره اونوقتا چقدر آرزو داشتیم هرچه زودتر بزرگ شویم و کارهایی که نمی توانستیم انجام بدیم رو انجام بدیم ( آرزوت چیه؟برم دانشگاه -موتور و ماشین سواری کنم-و ...)
پس همین الان از فرصتها خوب استفاده کنیم تا 20 سال دیگه حسرت این روزهای جوانی را نخوریم
UNITED KINGDOM
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
پاسخ
0
6
ای کاش برای یه روز هم که شده میتونستیم بریم به دوران بچگی.دورانی که هیچی از زندگی نمیفهمیدیم فقط به دنبال بازی کردن بودیم و شیطونی.خیلی زود از اون دوران گذشتیم.قدر کودکیمونو ندونستیم.الان هم همینطوریه قدر جوونیمونو نمیدونیم یه روز میبینیم که عمرمون تموم شده وفقط حسرت میخوریم. (ممنون از اینکه همه مارو به دوران کودکیمون بردین.)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
پاسخ
1
31
واقعا" يادش بخير اون موقع دختر بچه ها تو كوچه چادر ماماناشونو مياوردن و مثلا" خونه درست مي كردن بعد هم خاله بازي مي كردن موقع محرم هم كه مي شد پسر بچه ها با همون چادرها مثلا" هيئت راه مي انداختن و با يه سيني به دست پول برا هيئت جمع مي كردن.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
پاسخ
0
4
جلوی بعضی از خاطره ها باید نوشت آهسته به یاد آورده شود.خطر ریزش اشک...!مثل خاطرات روزای بچگی...
واقعا ممنون با اینکه خیلی دلتنگ اون روزا شدم اما کلی خندیدم...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
پاسخ
1
3
واقعا خیلی باحال بود کلی خندیدم ازتون ممنونم که کلی خاطره ی قشنگ رو بازگو کردین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
پاسخ
5
0
باک باک بیبی بی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
پاسخ
0
4
واقعا خیلی لذت بردم دست گلتون درد نکنه ما رو بردین به 30 سال پیش و دوران کودکی که چه شیرین گذشت و یاد کسانی که الان پیشمون نیستن مثل مادرعزیزم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
پاسخ
0
2
Kheyli Ali bod Mersi man 62 has tam.zang tafriha yadeton nare ba Kifamon biron miyomadim
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
پاسخ
0
25
من خودم مامور آبخوری بودم چه حالی می داد اندازه یک تیمسار قدرت داشت تو مدرسه یادش بخیر
پاسخ ها
نظر زارا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
کلی خندیدم.خیلی باحال گفتی
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
خسته نباشی تیمسار نمیبینمت وگرنه احترام نظامی میزاشتم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
پاسخ
0
4
من متولد 55 اما همه اینارو تجربه کردم یاد اون روزا بخیر.همه مث هم بودن ساده. زندگی شادی داشتیم .یادش بخیر دست مریزاد کارتون عالیه.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
پاسخ
0
4
باورتون میشه الان 20 دقیقه هست که دارم زار زار گریه میکنم
کاش دوباره بر میگشت ...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
پاسخ
0
16
شما یادتون نمیاد تو مدرسه هر کی که عینکی بود فکر میکردیم خیلی درس خونه...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
پاسخ
0
19
شما یادتون نمیاد ..وقتی کتونی مد شده بود زبونه کتونی رو مینداختیم بیرون و با افتخار راه میرفیتم و سعی میکردیم زبونه کتونیمون از همه بیشتر بیرون باشه....یادش بخیر..فقط گریه کردم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
پاسخ
1
0
واااااي يادش بخير با خوندن جمله ها هم دل آدم قيلي ويلي ميره واسه اون روز ها چه برسه تكرار اون روزها...اون موقع ها جنگ بود قحطي بود تو صف وايسادن و كوپني خريد كردن بود اما همه چي خوب بود اروم بود حتي واسه ما شد يه خاطره ي شيرين شيرين اما الان جنگ كه نيست ماشالا وفور نعمت هم هست كوپن هم جمع شده هر كي بخواد فله اي خريد كنه اما چرا شاد نيستيم چرا خاطره ي امروزمون هم واسه فكرد كردن تو فرداش زجر اور شده حيووني بچه هاي ما با بي خاطراتي.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
پاسخ
0
3
من با خوندنشون فقط اشک ریختم یادش بخیر اون روزها چقدر با هم مهربون بودیم
UNITED KINGDOM
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
پاسخ
0
66
ما بچه های کارتون های سیاه و سفید بودیم
کارتونهایی که بچه یتیم ها قهرمانهایش بودند.ما همگی بچه های دهه شصتیم .دهه شصت یعنی... بیدارشدن با بوی نفت بخاری نفتی .یعنی بوی نون پنیر و نارنگی تو کیف. یعنی صف نون.یعنی بوی نم خاک بعد بارون تو کوچه خاکی. یعنی ویدئو قاچاق . .یعنی آتاری و میکرو.قارچ خور و شورش در شهر.یعنی ته کلاس و تقسیم لواشک .یعنی کارت صدآفرین یعنی آدامس خروس نشان.یعنی کارت بازی با دمپایی.یعنی کپسول بوتان و پرسی .آیعنی لبالو خشکه رو پشت بوم.یعنی سوختگی نارنجی رنگ بلوز کاموایی. یعنی چوبین و سندباد.یعنی تیله بازی .یعنی یک اتاق و 5 تا بچه.. یعنی توپ دولایه رنگی یعنی فوتبال دستی. یعنی جوجه رنگی .یعنی بوی نم زیرزمین .....دهه شصت یعنی من...یعنی تو...یعنی ما... خدا یه دو دقیقه میای پایین بغلم کنی با هم گریه کنیم؟
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
داش فدایی داری
ایولا به این حافظه!
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
سوختگی لباس رو خوب اومدی!!مشخصه آدم بااستعدادی هستی-ایول
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
واقعا غم انگیزه یادمه ویدیو قاچاق بود تلوزیون توشیبای سیاه سفید بخاری نفتی کتری روی چراغ علاالدین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
پاسخ
2
101
رفتم توی اون دوران!

یادتون میاد یکی از کارامون این بود روی نمای آجر سفال دیوارای مدرسه با مداد مینوشتیم:

چار تا به راست! پنجتا بالا ! شش تا پایین و... هرکی بیکار بود میمود اینا رو پیگیری میکرد!

یادتونه هر روز میرفتیم خونه فرداش ک میومدیم میزمون رو بلند کرده بودن؟باز میرفتیم از کلاسای دیگه پیداش میکردیم و با کلی دعوا برش میگردوندیم؟

یادتونه بابا مامانه میومدن اجازه مون رو میگرفتن؟
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
میز ما رو همیشه بلند میکردن و میرفتیم با هزار تا فحش و دست به یقه شدن میاوردیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
پاسخ
1
40
من با پسرعموم همکللاس بودم و تو کلاس پیش هم مینشستیم، زنگ آخر که میشد کتاب و دفترمونو با هم عوض میکریم که بعد از رفتن خونه بهونه داشته باشم که برم خونشون، ولی حالا سالی یکبارم از هم خبر نمیگیریم.
نیم ساعته که دارم اشک میریزم.
من متولد 63 هستم
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
آخی!الهی!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
پاسخ
0
1
آخرش بوووووووووووووووود!هیچ کدوم ازین کارارو یادم نبود که من کردم.کلی خندیدم آخر شبی!!!!!!!!!!!!!مامانمم اومد همکاری,باهم خونرو گذاشتیم رو سرمون!ساعت 1 شبه...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
پاسخ
0
1
سلام کفش ته سبزم نگفتین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
پاسخ
0
17
یادش بخیر ..آبنبات چوبی با جلد صورتی خالدار آمده بود که وقتی میخوردی به آدامس میرسیدی و سوت هم میزد زنگهای تفریح می خریدیم و چقدر با دوستمون خوشحال بودیم با عکس برگردون هامون که به جلد دفترامون میزدیم و بعضیها تو هر صفحه میزدن تا معلممون وقتی امضا میزنه ببینه یا آخر دیکته شب واسه معلممون نقاشی میکشیدیم...یادش بخیر
UNITED STATES
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
پاسخ
0
1
az aval geryam graft ta allan.mercy khob ashke mono dar avordy
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
پاسخ
0
1
دستت درد نکنه حال کردیم
UNITED STATES
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
پاسخ
0
1
عالییییییییییییی بود عالیییییییییییییی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
پاسخ
0
1
من خيلي دوست دارم اون بازي ها رو به دارم ياد بدم ولي شعره أش يادم نمياد كمكم كنيد لطفا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
پاسخ
0
29
یادش بخیر ،خیلی گریه کردم.راستی یادتون رفت روزایی که باران یا برف سنگینی می بارید منتظر بودیم مدارس تعطیل بشه.یادمه دوم دبستان بودم مامان بزرگم چشمامو سرمه کشید منم با همون وضعیت رفتم مدرسه سرصف ناظم متوجه شد و کلی دعوام کرد.منم از ترسم مقنعه مو تفی کردم و چشمامو پاک کردم.واقعا یادش بخیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
پاسخ
0
2
خیلی خاطره انگیز بود من هم گریه کردم وهم خندیدم!!!!!!!
نظر خاله سوسکه
| درباره خاطراتی مشترک از همه ما دهه شصتی ها
UNITED STATES
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
پاسخ
1
11
کوبلن بافتن . لی لی .گرگم به هوا.قایم موشک.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
پاسخ
1
9
اوشین یادتون رفت من همشو از تو سوراخ کلید دیدم مامانم ساعت نه بالا سرم گنجیشک لالا سنجاب لالا ... میذاشت ولی من میخواستم اوشین ببینم...
ما بچه های قد بلندی هستیم که هنوزم منتظریم بزرگ بشیم تا دنیامون عوض بشه ما رو هیچ کجا ندیدند به رسمیت نشناختند ... دهه شصت یعنی ما که هستیم اما انگار نبویم و نیستیم...
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
اوشین رو سال 62 63 می داد . یه بچه دو سه ساله اوشین از کجا یادشه ؟
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
اوشین رو دو سه بار پخش کردن
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
وقتی ما دهه شصتی ها رو میخوان دفن کنن عزرائیل میگه قبرشو گود تر کنید چون همه ی آرزوهاشون رو با خودشون به گور دارن میارن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
پاسخ
1
4
سلام
این اشکایی که ریختید نشونه چشم و دل پاکتونه که به نظرم خاصیت دهه شصتیاست
دم همتون گرم.حال کردم.حتی تونستم بوی اون دوران رو استشمام کنم.راستی یاد نوار کاست که با خودکار بیک عقب و جلو میبردیم بخیر!!
.انشاا.. همیشه مثل "همیشه" پرچمتون بالا باشه و موفق باشید.
یا حق
پاسخ ها
نظر fati zareii
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
نوار اونکاستارودرمیآوردیمو دنبال خودمون تو کوچه و خیابون میکشیدیم...یادش بخیر
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
دل پاک داشتید خاطرات مردم رو مصادره نمی کردید . شصتی ها فقط ادعا دارند و بی منطقی و هیاهو و دیگر هیچ ! کلافه شدم از بس هر طرف چرخیدم خوردم به این شصتی ها .
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
دممون گرم همه دهه شصتی ها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
پاسخ
0
0
دنیای ساده بچگیمون چه شیرین بود .
بازی راست و دروغ,هفت سنگ , وای لقمه نون و پنیر مادرمون واسه من و دوستم تا تو مدرسه گشنه نمونیم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
پاسخ
1
0
سلام دوستان گلم من ۶۸ هستم
خیلی عالی بودانقد گریه کردم که گفتن نداره اونم با صدای بلندخیلی دلتنگ بچگیم شدم چرا بزرگ شدیم.خسته شدم از ریا و کلک و نامردی.کاش میشد دوباره سادگی و صداقت رو تجربه کرد مثل بچگیها.بچه های دهه شصت میدونم الان هممون از این جماعت خسته شدیم پس بیاید لااقل ما خدارو فراموش نکنیم.یاحق
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
تو که شصتی محسوب نمیشی دیگه ! تو هفتادی هستی کوچولو !
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
من هم 67 هستم و ما همه شصتی هستیم و فرقی نمیکنیم
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
ما شصتی ها توی تاریخ جهان موندیم باید تو گینس ثبت بشیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
پاسخ
2
122
سلام الان که دارم مینویسم نظرمو یه دستم به کیبورد کامپیوتره یه دستم به دستمال وپاک کردن اشکهام
اینقد گریه کردم که چشام سرخ شده وخدا خدا میکنم که الان مشتری نیاد توی مغازم که دارم این مطلبو مینویسم
واقعا واسم یه سوال بزرگ هست واون اینه که چقدر جالبه که یه جورایی خاطرات کودکی همه ما بچه های ایران که هزاران کیلومتر بینمون فاصله اس چطور هممون یه جور خاطره داریم
این مطالبی که توی سایت نوشته شده بود از خاطرات بچگیمون انگار که همش رو از دل خود من در آوردن ونوشتن
واقعا یادش به خیر به خیر وبه خیر واقعا همونطور که دوستمون فائزه گفته ای کاش بزرگ نمیشدیم منم همین نظر رو دارم ای کاش توی همون سادگی و بی کینه ایه کودکیمون میموندیم
یادش به خیر که امروز با بچه همسایه کتک کاری میکردیم و همدیگه رو پنگول میکشیدیم وزخم وزیلی میکردیم بعد مامانمون میومد دم خونه همدیگه واز مامان اون یکی دیگه گله میکرد بعدش فردای اون روز با همون دوست کتک کاری کردمون دست به گردن هم مینداختیم و با هم میرفتیم بقالیه سر کوچه قرص نعنا میخردیم واسه شیرینی آشتی کنونمون
دیگه نمیتونم بنویسم چون گریه نمیزاره
من صدرا هستم 30 ساله از مشهد
پاسخ ها
نظر فرزانه 63
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
واقعا همینطور ه.
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
واقعا جالبه هممون عین هم هستیم با یه تفکر و یه خاطره ی یکسان
نظر طیبه حیدری
| درباره خاطراتی مشترک از همه ما دهه شصتی ها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
پاسخ
1
0
سلام ازسایت خوبتون ممنونم الان که دارم این نظررامینویسم ساعت 9صبح است خاطرات روخوندم به قرآن خیلی گریه کردم اونقدرکه بقیه رونخوندم راست میگین مانسل سوخته ایم من دردوران کودکیم رابیشترازالان دوست دارم من زمان حال رااصلا دوست ندارم باخاطراتم رندگی میکنم حتی یه دست خط یه کتاب یه یادگاری ازاون دورانم ندارم همیشه ازمادرم گله میکنم چرابه فکرم نبودی الان فقط حسرت خوردن کارمه لعنت به صدام که همه راآواره کردتمام وسیله هایمان راازدست دادیم
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
خدا صدام رو لعنت کنه وقتی من تو قنداق بودم یه موشک خورده بود تو شهرکمون و شیشه ها آوار شده بودن روم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
پاسخ
2
25
سلام. خيلي خيلي قشنگ بود هععععععععععععععععي يادش بخير چ خوش بوديم اون موقع ها.چ حالي ميداد ميرفتيم تو كوچه كلي بازي ميكرديم.
ما اومديم شاشاشا/چرا اومدي شاشاشا
دختر شاه رو ميخوايم/ شمش طلا رو ميخوايم
دختر شاهو نميديم/شمش طلا رو نميديم
آپيشته پيشته پيشته/دختر شاه چ زشته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
پاسخ
1
1
سلام هم دوره ای ها.یادش بخیر میدونم این خاطره ها برای همه ما که اون روزها غمی از زندگی را تجربه نکرده بودیم و توعالم خودمون بودیم زیباست کاش امروز هم قدر زندگی و اطرافیانمونو بدونیم که مثل من تا یاد اون روزها و جای مهربونیها و توجهات پدرم که امروز در کنارم نیست می افتم اشک رهام نمیکنه نیفتید.همتون را دوست دارم.به خدا میسپارمتون.لحظه لحظه زندگیتون سرشار از خاطرات زیبا
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
دم هممون گرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
پاسخ
0
1
من که حاضرم دارو ندارمو بدم ولی اون روزا برگردن..تازه بابام اون موقع زنده بود...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
پاسخ
0
0
سلام آره یادش بخیر چشام پر شد آه کشیدم به اون روزا فکر کردم اما ، اما چه فایده یه ذره یه ذره هم از اون اتفاقایی که اون موقع می افتاد الان نیس الان دیگه خنده هامون مسخرس حالم بده بای
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
دیگه هیچ چی بوی قدیم رو نمیده نه تابستون نه زمستون نه ماه محرم و نه ماه رمضان اصلا یه چیز عجیبی بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
پاسخ
1
2
فقط حسرت وحسرت وحسرت..............
نظر محمدرضا راشدی
| درباره خاطراتی مشترک از همه ما دهه شصتی ها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
پاسخ
1
16
سلام من متولد 56 ام، بیشتر از عکسها ،کامنتها برام جالب بودن آخه اکثرا حرف دل مشترک همه ما همینان، چون خودم الان معلم فیزیکم دوتا خاطره برام جالبه ، یکی تزیینات مدارس توی دهه فجر که کمتر کامنت دادن به این خاطره ،دوم گچهای چهار گوش که بیشتر از گچهای گرد دوست داشتم و هروقت دفتر میرفتم گچ بیارم چهارگوش می آوردم ،یاد همه اون روزا بخیر بعضی وقتها فکر میکنم اگه هفتاد ساله هم بشم تک تک این خاطرات رو فراموش نخواهم کرد ولی فکر کنم حتی خاطرات تلخ گذشته هم بعداز چند سال شیرین به نظر برسه؛
پاسخ ها
نظر یه همکلاسی ...
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
آره،از دو هفته قبل از دهه فجر بچه ها پول جمع میکردند و هر نفر با شعف وصف ناشدنی یه چیزی در حد توانش می خرید و تو سالن مدرسه آویزون می کردند واقعا یادش بخیر اون همه انرژی و انگیزه ولی چه حیف الان بعد از تقریبا سه دهه اون نشاط .....
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
پاسخ
3
0
منم گریه کردم نمی دونم برای بدبختیمون بود یا تجدید خاطرات کودکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
پاسخ
1
0
سلام ازسایت خوبتون ممنونم الان که دارم این نظررامینویسم اولش که این خاطرات روخوندم خیلی گریه کردم اونقدرکه از خدا می خواستم اگه میشود یه بار دیگه برگردم به اونروزا ولی.............میگین مانسل سوخته ایم اگه هم نسل سوخته هم بودیم من دوسش داشتم نمیدونم از سادگی زمونه بود یا سادگی دل خودمون با این همه خاطرات که الان واسمون شیرینی خاص خودشونا دارن.....
البته الانم همچین دهه 60 پیشرفت نکردن هنورم همون نسل سوخته به حساب میایم ان شاال.........یه روزی خاطرات الانمونم به شیرینی خاطرات اون زمان بشه..
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
نسل سوخته رو به پنجاهی ها میگن نه به شسصتی های مرفه جنگ و زندگی کوپنی و آموزش و پرورش خشن ندیده .
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
ان شا الله همیشه پرچم دهه شصتی ها بالا باشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
پاسخ
2
1
من متولد63 هستم. گریه نکردم ولی خیلی اروم میشم وقتی یه عده دهه 60 رو یه جا میبینم.چرا دهه های بعد از ما هم از ما جلوترن در همه چیز؟!
واقعا برام سواله چرا ما به همه چیزایی که رسیدیم با سختی و مشقت بوده بعدشم بی ارزش شد
ولی
دهه 70 ها الان در بیشتر زمینهها از ما جلوترن و خیلی هم راحت صاحب این چیزا شدن بهحال ما میخندن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
پاسخ
0
0
man maman 3ta farzande dahe shasty am vaghty in ha ra mikhonam boghz mikonam
mamnon ke khateratam ra zende kardid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
پاسخ
0
0
جز آه کشیدن کار دیگه ای نمیشه کرد.راستی یاد دوستای دبستانیمون به خیر.همشون ماه بودن.
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
واقعا که آه و هزارن آه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
پاسخ
7
1
سلام . معلمای نامرد و نازن اون دوران ، خودکار گذاشته بودن لای انگشتاتونو انقدر فشار بدن تا دو روز نتونی حتی قاشق برداری و غذا بخوری؟ الان اونا کجان و چیکار می کنن؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
پاسخ
1
1
مرام دهه شصتی ها رو دست نداره کلی حال کردم باهاتون همتون خواهر و برادرهای من هستین خیلی خوشحالم که دهه شصتی هستم . یادتونه بسکوییت 5 ریال بود ؟
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
بیسکوییت های گردی بد مزه من خیلی بدم میومد البته الان منتش رو میکشم ولی نیست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
پاسخ
1
2
چرا خوندنی کلی خندیدم ولی الان بغض کردم ؟
خوشحالم خاطرات هممون عین همه.
نظر منطق و راستی
| درباره خاطراتی مشترک از همه ما دهه شصتی ها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
پاسخ
2
7
خوب خاطرات دهه پنجاهي ها رو به اسم خودتون مصادره کرديد و تاريخ رو تحريف مي کنيد . چه مي کشيم ما از اين شصتيهاي پر سر و صداي مدعي. الان اين هایی که نوشتی مال شصتی ها بود ؟!!! نیمه دوم شصت اصلن چنین چیزهایی رو تجربه کردند ؟! خواهر متولد 68 من سریال آینه یادشه ؟ جنگ و زندگی کوپنی یادشه ؟ همیشه توی رفاه بوده ... فکر کنم چون جمعیت تون زیاد بوده نرسیدند به همه تون منطق و دو دو تا چهارتاری ریاضی یاد بدهند ! آقا جان تاریخ رو تحریف نکن این قدر . برو از یه چیز بهتر برای خودت هویت درست کن نه از این شصتی شصتی کردن ...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
پاسخ
0
3
دلم گرفت .خدایا عمر چه زود میگذره .
طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند.
یادش بخیر .به افتخاره همه دهه شصتیا .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
پاسخ
0
2
شما یادتون نمیاد

- وقتی میخواستیم با بچه های کوچه رو آسفالت بدویم دمپاییهامون در می آوردیم و میکردیم تو دستامون پاپتی میدویدیم

- عشقمون تو تابستونا آلاسکا درست کردن بود (هنوز یخمک نیومده بود!)

- تبلیغ بستنی میهن رو که میدیدیم خجالت میکشیدیم(کجایی؟برگرد.. بیا شیرتو بخور! مامان جون بستنیش خوشمزه تره..)

- همیشه نوار که گیر میکرد توی ضبط میدویدیم دنبال خودکار بیک

- عاشق لواشک دست کردن بودیم اونم با آلوچه های ترش توی سینی روی پشت بوم

- همیشه آرزومون این بود که یک روز برنامه صبحگاهی لغو شه یا ناظم و مدیر کمتر پشت بلندگو حرف بزنن!

- کارت بازی شده بود بازی همه گیر بچه ها. همه یه مشت کارت داشتن و یه دمپایی که باهاش کارت بازی کنن!

- نوشابه مشهدی تازه اومده بود و شیشه ش کمی با شیشه های عادی فرق داشت. (سر شیشه کپل تر بود)

- بعد عید ذوق داشتیم بریم مدرسه با لباسای جدیدمون که همه ببینن کف کنن. خودمونو خیلی خوشتیپ میدیدیم و خیلی مواظب لباس نو آمون بودیم!

- اول مدرسه مینشستیم کتابامو با پلاستیک جلد میکردیم . بعضی ها هم با روزنامه. چسب 5 سانتی نبود هنوز

- گربه ی بازرس رو کشی یادش هست؟ یا کوتلاس؟ یا گامبا؟ یا دژ فضایی؟ یا کانگروی باهوش اسپیکی؟ یا سیلاس؟

ایمان- متولد 63
پاسخ ها
نظر پدرام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
برنامه هایی که گفتی رو همه رو یادمه.کوتلاس هم کارتون مورد علاقه ام بود. سیلاس هم هر وقت شروع می شد استرس می گرفتم! پاتال رو هم دوست داشتم
متولد 64
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
پاسخ
0
2
تفریحات سالم ما:
- با بچه های کوچه دست همو میگرفتیم و می خوندیم آنیسا مانیسا جینگیلی آلیسا بعد می نشستیم می گفتیم هی.
(اندازه فندوق بودیم اون موقع)
-یه توپ سفید کوچیک که توش شن ریختن+یه کش نازک مفنگی که با چسب مشکی یا قرمز یا آبی چسبیده به توپ میشد یو یو
همیشه خدا هم هنوز نخریده یا چسبش درمیومد یا کشش پاره می شد!
- چسبونک : اکثر مواقع توپ به بشقاب نمی چسبید می افتاد زمین
-گوش دادن به نوار قصه:
آقاموش شکمو، کدو قلقله زن و حسن کچل
- فیلم های ویدیویی وی اچ اس
جک غول کش (قبل از دبستان) و تایتانیک (دوم راهنمایی بودم)
-هر چراندزگاهی جوجه رنگی می گرفتیم و بعد از فوتش مراسم سوگواری و کفن و دفن در باغچه خونه انجام می شد. بعدش مامان تهدید می کرد که دیگه جوجه رنگی واسمون نمیگیره و بدین صورت مراسم سوگواری تموم می شد.
-تابستونا با کاغذ رنگی فرفره درست می کردیم و میگذاشتم تو جعبه می رفتیم سر کوچه بفروشیم.
-سوم راهنمایی بودم تازه پلیستیشن مد شده بود و بازیهای تاپ هم کماندوز و اویل 3 بودند.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
پاسخ
0
2
ایول با این خاطرات...اونوقتا توکوچه موقع بازی خدا خدا میکردیم دختر همسایه بیاد توکوچه تا برای هم چشم و ابرو بیام .دختربازی هم بلد نبودیم..چقدر دچرخه هامون رودوست داشتیم ژاپونی اصل بودن یکیشو خریدم 1400تومن پول یه بستنی الان..ای خاککککککککک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
پاسخ
0
1
دوستان دهه 60/من خودم متولد62هستم/ اینا همه خاطرات شیرین کودکیه / تا اخر سربازی باز هم خوب بود مشکلات ما از بعد از سربازی شروع شد/مدرک دانشگاهیت بدرد نمیخورد/کار برات پیدا نمیشد/باید زن میگرفتی/پول نداشتی/کار نداشتی/پارتی نداشتی/همه بهت زور میگفتن/تو زورت به کسی نمیرسید/اخرش رفتی سر یه کاری که اصلا ارتباط به رشته تحصیلیت نداشت/قبلا که هیچی نداشتی حالا هم نداری بعدا هم هیچی نخواهی داشت (نامه تمام)
UNITED STATES
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
پاسخ
0
1
من متولد72 ام ولی ب خدا منم خیلی از این روزا رو داشتم خیلی دلم گرفت وقتی خوندم واسهتیکه کلام ها و مسخره بازیهای اون موقع کاش بزرگ نمیشدم کاش....یکی از خاطراتمم خاک بازیبود و تونل زدن یادش بخیر بچه های امروزی از این لذت ها بی بهره ها حیففففف شادی
CANADA
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
پاسخ
1
0
دهه وفقط هفتاد اینقدم نگین خاطرات کودک خاطرات کودکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
پاسخ
0
2
مرسی گله خوشا همون روزا چه دورانی بود به خدا زنده باد هرچی دهه شصتیه
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
دممون گرم همه شصتی ها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
پاسخ
0
1
خدای من چه روزای داشتییتم چه خاطراتی بود دلم گرفته میخوام برگردم به اون روزا اون صفای که دیگه نیست دیگه هیچجا پیدا نمیشه
خیلی گریه کردم دلم گرفت من اون روزارو با تموم محدودیتها با تموم تلخیاش دوباره نه سه باره نه بی انتها میخوام چون عزیزترین دوستمو که یادگار اون روزا بودو از دست دادم....
طاهره من خدا رحمتت کنه کاش میشد....
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
پاسخ
0
5
به افتخار همه دهه شصتیا هورااااااااااااااا
عاشقتونم بچه ها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
پاسخ
0
2
باران
27/6/1363
AFGHANISTAN
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
پاسخ
0
4
سلام،من بچه افغانستانم ولی متولد ۱۳۶۳ در ایران هستم و خیلی از خاطراتم دراینجا زنده شد دهه شصتیها دوست تان دارم
نظر کیوان رستمی
| درباره خاطراتی مشترک از همه ما دهه شصتی ها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
پاسخ
0
17
سلام منم عین بقیه حال کردم. بچه ها دفترچه رابط کی یادشه؟ چقدر سر جعل امضا کتک میخوردیم؟ به یکی میگفتیم آنگولای در حد فش ناموس بود کارتون من وکلاهم.2تا آجر میشد دروازه ازصبح دنبال توپ پلاستیکی تاغروب آخرش یاپنچر میشد یا همسایه پارش میکرد نامرد. یاد همه دوستای زیرخاک بخیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
پاسخ
0
2
از اون سالها خیلی چیزها یادم مونده یادمه موقع مدرسه حال و هوا طور دیگه ای میشد موقع بیست و دو بهمن هم همینطور دم عید هم حال و هوای بخصوص خودشو داشت حتی ماه رمضونها اما از سالهای هفتاد به بعد کم کم همه چیز بی رنگ و بو شد. دهه شصت همه چیزش شیرین بود با همه فقر و نداری و جنگ و کمبود امکانات.یادمه همیشه پنجشنبه ها بهترین روزا بود چون فرداش تعطیل بود و با ذوق و شوق میرفتیم مدرسه وجمعه بعدازظهر ها هم بدترین روزا بود چون دلم میگرفت مخصوصا اگه میرفتیم مهمونی و برمیگشتیم یا مهمونا میومدن و میرفتن که جمعه غروبا خیلی بیشتر دلگیر میشد هنوزم وقتی آهنگ برنامه هفتگی سیاسی که اون موقع ها پخش میشد و میشنوم یاد جمعه های دهه شصت میوفتم.اما از عصر جمعه و فیلم سینماییش خوشم میومد اون موقع تلویزیون فقط جمعه عصرها فیلم سینمایی میداد.باقی رزوها هم که کل دو تا شبکه تا بعدازظهر برفکی بودند و برنامه نداشتن بعدش هم کارتونهای دوست داشتنیمون شروع میشد اول شبکه یک نشون میداد بعد شبکه دو برنامه کودک میداد کارتونهای شبکه یک و یادمه پسر شجاع بلک و للک پرفسور بالتازار سندباد حنا دختری در مزرعه بچه های مدرسه والت بل و سباستین مهاجران خانواده دکتر ارنست پانزده پسر خانواده وحوش مسافر کوچولو و...شبکه دو هم کاتوناش اینا بود دختری بنام نل بارپاپاپا ها واتو واتو بلفی و لیلی بیت سفرهای مارکوپلو زمزمه گلاکن بامزی قویترین خرس جهان و....واقعا نوستالژی دهه شصت تو هیچ دهه دیگه ای تکرار نمیشه سالهایی که دختر و پسر های کوچولویی بودیم و همبازیهایی که دوست داشتیم مثل شخصیتهای کارتونی قهرمان باشیم و دنیای قشنگی بسازیم اما متاسفانه اکثر اون بچه ها که الان بین بیست و هفت یا هشت تا حول و حوش چهل سال هستند بالاترین امار مصرف مواد مخدر در دنیا رو دارند واقعیت تلخی که اون موقع که جنگ بود و مرگ و میر مدام از بچه بیشتر حرف میزدند و فکر کار و اشتغال و تولید نبودند حالا اون بچه ها بزرگ شدند و چون نمیتونستند با کار سرگرمشون کنند با مواد سرگرمشون کردند تا ادعای آزادی و کار و ازدواج و تشکیل خانواده رو از مسئولین نکنند.کافیه سرچ کنید تو اینترنت ببینید بالاترین آمار معتادین که اکثرشون هم زیر 40 سال هستند برای ایرانه همینطور یکی از بالاترین میانگین ها برای سن ازدواج و همینطور هم طلاق و البته بیکاری و تورم و غیره بماند.این هم از آرمانهای بزرگی که بناچار گریبان بسیاری از بچه های دهه شصت و گرفت و البته به دهه های بعدی هم کم کم میرسه.ولی به هر حال باید با مرور گذشته های شیرین به آینده امیدوار باشیم و تا جایی که ممکنه تلاش کنیم تا بهتر بشیم و مثمر ثمر باشیم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
پاسخ
0
4
از اون سالها خیلی چیزها یادم مونده یادمه موقع مدرسه حال و هوا طور دیگه ای میشد موقع بیست و دو بهمن هم همینطور دم عید هم حال و هوای بخصوص خودشو داشت حتی ماه رمضونها اما از سالهای هفتاد به بعد کم کم همه چیز بی رنگ و بو شد. دهه شصت همه چیزش شیرین بود با همه فقر و نداری و جنگ و کمبود امکانات.یادمه همیشه پنجشنبه ها بهترین روزا بود چون فرداش تعطیل بود و با ذوق و شوق میرفتیم مدرسه وجمعه بعدازظهر ها هم بدترین روزا بود چون دلم میگرفت مخصوصا اگه میرفتیم مهمونی و برمیگشتیم یا مهمونا میومدن و میرفتن که جمعه غروبا خیلی بیشتر دلگیر میشد هنوزم وقتی آهنگ برنامه هفتگی سیاسی که اون موقع ها پخش میشد و میشنوم یاد جمعه های دهه شصت میوفتم.اما از عصر جمعه و فیلم سینماییش خوشم میومد اون موقع تلویزیون فقط جمعه عصرها فیلم سینمایی میداد.باقی رزوها هم که کل دو تا شبکه تا بعدازظهر برفکی بودند و برنامه نداشتن بعدش هم کارتونهای دوست داشتنیمون شروع میشد اول شبکه یک نشون میداد بعد شبکه دو برنامه کودک میداد کارتونهای شبکه یک و یادمه پسر شجاع بلک و للک پرفسور بالتازار سندباد حنا دختری در مزرعه بچه های مدرسه والت بل و سباستین مهاجران خانواده دکتر ارنست پانزده پسر خانواده وحوش مسافر کوچولو و...شبکه دو هم کاتوناش اینا بود دختری بنام نل بارپاپاپا ها واتو واتو بلفی و لیلی بیت سفرهای مارکوپلو زمزمه گلاکن بامزی قویترین خرس جهان و....واقعا نوستالژی دهه شصت تو هیچ دهه دیگه ای تکرار نمیشه سالهایی که دختر و پسر های کوچولویی بودیم و همبازیهایی که دوست داشتیم مثل شخصیتهای کارتونی قهرمان باشیم و دنیای قشنگی بسازیم اما متاسفانه اکثر اون بچه ها که الان بین بیست و هفت یا هشت تا حول و حوش چهل سال هستند بالاترین امار مصرف مواد مخدر در دنیا رو دارند واقعیت تلخی که اون موقع که جنگ بود و مرگ و میر مدام از بچه بیشتر حرف میزدند و فکر کار و اشتغال و تولید نبودند حالا اون بچه ها بزرگ شدند و چون نمیتونستند با کار سرگرمشون کنند با مواد سرگرمشون کردند تا ادعای آزادی و کار و ازدواج و تشکیل خانواده رو از مسئولین نکنند.کافیه سرچ کنید تو اینترنت ببینید بالاترین آمار معتادین که اکثرشون هم زیر 40 سال هستند برای ایرانه همینطور یکی از بالاترین میانگین ها برای سن ازدواج و همینطور هم طلاق و البته بیکاری و تورم و غیره بماند.این هم از آرمانهای بزرگی که بناچار گریبان بسیاری از بچه های دهه شصت و گرفت و البته به دهه های بعدی هم کم کم میرسه.ولی به هر حال باید با مرور گذشته های شیرین به آینده امیدوار باشیم و تا جایی که ممکنه تلاش کنیم تا بهتر بشیم و مثمر ثمر باشیم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
پاسخ
0
18
اون موقع ها چه لذتی داشت دیدن کارتون مخصولا کارتونای صبح جمعه عصر جمعه که میشد دل آدم میگرفت. ساعات پخش برنامه ها رو حفظ بودیم ولی الان بچه ها براشون مهم نیست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
پاسخ
0
6
یاد روزهای بخیر که دست پدرم نمیلرزید و مادرم زیبا تر بود
یاد روزهای بخیر که روی نیمکتمون اسم خودمون رو مینوشتیم
یاد روزهای بخیر که پاک و بی ریا بودیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
پاسخ
0
4
الهه هستم واقعا یاد دوستان و کارتونهای قدیمی بخیر ازتون ممنونم که یادمانداختی که جقدر کارتون چوبین رو دوست داشتم .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
پاسخ
0
2
فاطمه هستم منم خيلي دلم براي ان موقع تنگ شده چون پول نداشتيم بابام برام كفش بخره بعد از مدرسه صبحي ها كفش خواهرم رو ميپوشيدم ووقتي بچه ها سوال ميكردند چقدر كفشت بزرگه ميگفتم خودم بزرگ خريدم تا سال بعد هم بپوشم حيف همه بزرگ شديم پسرم 10 سالشه روزي 10 مدل كفش ولباس عوض ميكنه اي روزگار كجايي كه يادت بخير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
پاسخ
0
1
ممنون من که بیشتر خندیدم تا اینکه گریه کنم
-
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
پاسخ
0
3
یادش بخیر کلاس سوم دبستان بودم معللممون گفته بود برا درس علوم چند نوع برگ از انواع درختا و بوته ها جمع کنیم بیاریم.اونروز شیفت بعد از ظهر بودیم.با دوستام زودتر راه افتادیم که از راه باغا و زمینا بریم بیشتر برگ جمع کنیم. وقتی رسیدیم مدرسه من یهو دیدم کیفم دستم نیست. کلی دنبالش گشتیم.آخرم بین همون راهی که اومده بودیم بین علفا پیداش کردم :-)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
پاسخ
0
2
واي ميخوام خون گريه کنم
چقدر ما ساده و قانع بوديم
خواهر دهه هفتاديم لب تاب و تبلت و گلسي فور داره
گودزيلامون ماشين بنزيني داره اونوقت منه بيچاره هر سال معدلم بيست ميشد مامانم ميگفت سال ديگه واست آتاري ميخرم آخرشم نخريد
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
من عشق دوچرخه بودم با هزارتا بدبختی و بیست آوردن بابام یه دوچرخه زاقارت به درد نخور برای من و برادرم گرفت و برادرم هم همیشه لنگی میگرفت و من هم در حسرت یه دور زدن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
پاسخ
3
0
من که هیچی سر در نیاوردم ؟؟؟!!!
من دهه هشتادیم
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
الان همه چیز یکنواخت شده و دیگه دوره ما تکرار نمیشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
پاسخ
0
2
من 62 هستم. دوره ابتدايي كه بوديم يه مداد قرمز داشتيم كه هي آب دهن ميزديم تا خوشرنگ تر بنويسه!يادش بخير!
NETHERLANDS
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
پاسخ
0
5
من نتونستم سرقولم وایسم نمیشه گریه نکنی
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
فلجتم رفیق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
پاسخ
0
2
سلام ..اقا خیلی با خال بود خیلی....
بچه ها خیلی با حالین...
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
داغونتون هستم خیلی خوبین . یه دهه شصتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
پاسخ
0
0
تو رو خدا کسی یادش میاد پستونکهای شیشهای مد شده بود تو هر رنگ واندازه من واسم 10 تا گرفته بودن همشو از گردنم آویزون میکردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
پاسخ
0
0
دست خونی و که یادشه که اون موقع ها تو مدارس مد شده بود همه میترسدن، از ترس بین کلاس دستشویی نمیرفتیم که یهو دست خونی نیاد ما رو خفه کنه. منم متولد فروردین 61 هستم
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
یادمه ولی چیز بیخودی بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
پاسخ
0
2
دم تمام دهه 60تیا گرمه گرم
هرجا باشن وتوهر سنوشرایط که باشیم اگه پا بده بازم همون شیطونایی که بودیم میشیم....
یادتونه توی هر حموم که میرفتیم یه جوراب زنونه به شیر آویزون بود....!
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
خیلی خوب گفتی آفرین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
پاسخ
0
0
یادش بخیر واقعا کاش میشد برمیگشتیم به همون روزها .درود بر همه دهه شصتیها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
پاسخ
0
0
پسرا شیرن مث شمشیرن ٰ
دخترا موشن مث خرگوشن ....
نخیرم ٰٰ دخترا شیرن مث شمشیرن !
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
پاسخ
0
0
کی این جمله رو یادشه؟دستمال، لیوان، ناخن، روی میز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
پاسخ
0
0
من متولد 67 هستم با شنیدن این خاطرات کم میمونه گریم بگیره دم همه دهه شصتی ها گرم ما تو تاریخ ایران موندیم حتی توی قبر هم یادم نمیره اون روز ها رو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
پاسخ
0
0
روز وصل دوستداران یاد باد یاد باد آن روزگاران یاد باد دم همه دهه شصتی ها گرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
پاسخ
0
0
یاداون موتورای دودی بخیر سوزوکیax100
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
پاسخ
0
0
من متولد66 هستم .یاد اون روزا بخیر.یاد دوستی های واقعی بخیر.یاد باهم بودنها بخیر.یاد بچگی بخیر.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
پاسخ
0
0
چه خوب بود اون روزا یادش بخیر چاکرتیم داداش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
پاسخ