جاباما
۱۳۳۲۳
۵۰ نظر
۵۱۱۱
۵۰ نظر
۵۱۱۱
پ

رابعه موحد/ روان شناس و استاد دانشگاه

زنان ایرانی به تقلید از مردان خیانت می کنند

در حال حاضر روابط زن و مرد در جامعه باید آسیب‌شناسی شوند تا بفهمیم مسایلی مانند خیانت كه در روزنامه ها و در مراكز مشاوره دیده می شود چگونه پیش آمده است. به عنوان یك مشاور تاكید می‌كنم اكثر مراجعانی كه نزد روان‌شناسان می‌روند مسایلی نظیر ارتباط با فردی غیر از همسرشان را مطرح می‌كنند.

شرق: در حال حاضر روابط زن و مرد در جامعه باید آسیب‌شناسی شوند تا بفهمیم مسایلی مانند خیانت كه در روزنامه ها و در مراكز مشاوره دیده می شود چگونه پیش آمده است. به عنوان یك مشاور تاكید می‌كنم اكثر مراجعانی كه نزد روان‌شناسان می‌روند مسایلی نظیر ارتباط با فردی غیر از همسرشان را مطرح می‌كنند.

در روزنامه‌ها نیز چنین حوادثی را كه گاه منجر به جنایت شده به وفور می‌توان دید و به نظر می‌رسد این نوع روابط كه جامعه و فرهنگ نام خیانت را برای آن انتخاب كرده‌اند به نوعی مد یا مسری شده است. اینكه خیانت در جامعه وجود دارد یك حقیقت است و باید بپذیریم این رفتار و تنوع طلبی در اكثر مواقع از سوی مردان شروع شده. تشویق مردان یا دادن آزادی به آنها برای داشتن روابط متعدد باعث از بین رفتن قبح خیانت و عصیان زنان شده است.

در گذشته زنان با تفكر سنتی خیانت مردان را تحمل می‌كردند و اسم گذشت و فداكاری روی این رفتار گذاشته‌اند، اما در حال حاضر تكرار خیانت از سوی مردان باعث شده زنان فكر كنند دیگر نیازی به نجابت نیست و رفتار متقابل را پیشه می‌كنند. درواقع تفكر سنتی «خوب بودن» از بین رفته و جایگزینی ندارد. می‌توان گفت این اخلاق است كه از بین رفته و ضد اخلاق جای آن را گرفته است. در پرونده اخیر مردی، بعد از اطلاع از خیانت همسرش، مرد مورد علاقه او را به قتل رسانده است. این زن ادعا می‌كند چون شوهرش معتاد بوده و او را دوست نداشته، با فرد دیگری ارتباط برقرار كرده است، در حالی كه چنین دلایلی قابل قبول نیست چون در چنین شرایطی امكان طلاق برای زن فراهم است و این شخص می‌تواند با اثبات عسر و حرج یا گذشتن از حقوق شرعی خود طلاق بگیرد.

متاسفانه زنانی وجود دارند كه به همسران‌شان خیانت كردند و معتقدند چون همسرشان آنها را تامین می‌كند پس باید به زندگی با او ادامه بدهند. بسیاری از آنها می‌توانند جدا شوند اما فقر مالی در صورت مستقل شدن آنها را آزار خواهد داد.

در حال حاضر تعدادی از زنان در جامعه ما به آینده امیدی ندارند و به دنبال فردی هستند كه به او تكیه كنند، آنها در واقع با ازدواج قصد تامین مالی خود را دارند. از طرفی این ادعا كه من شوهرم را دوست نداشتم و به همین دلیل خیانت كردم یك بهانه است، بهانه‌ای برای اینكه افراد شروع به پنهانكاری كنند. همان‌طور كه ذكر كردم تفكر خیانت بین برخی افراد یك مد و فرهنگ تبدیل شده و چون قانون و فرهنگ چنین اجازه‌ای را به مردان داده است زنان نیز رفتار متقابلی را انجام می‌دهند اما چون محتاج‌ترند، محتاط‌‌تر رفتار می‌كنند و طلاق نگرفتن را نشانه زیركی خود می‌دانند. این در حالی است كه همین رفتار منجر به جنایت می‌شود. البته این رفتار شامل مردان هم می‌شود، مردانی كه در خانه همسرشان از بچه‌ها مراقبت می‌كند و خودشان بیرون از خانه با فرد دیگری رابطه دارند.

مردان جامعه به جای اینكه دنبال زنان فرهیخته باشند در جست‌وجوی زنانی با ظاهری زیبا هستند. همین باعث شده مردان دایم به فكر ظاهر بهتر باشند تا خود را ثروتمندتر نشان دهند، مجموعه این رفتارها زمینه را برای خیانت و جنایت فراهم می‌كند. در این میان همه افراد جامعه در به وجود آمدن این طرز تفكر سهیم هستند و من راه‌حلی برای آن پیشنهاد نمی‌كنم، چرا كه جامعه به طور خودكار مكانیسم دفاعی لازم را انتخاب می‌كند.

به نظر من در حال حاضر نمی‌توان توصیه‌ای برای اصلاح جامعه داشت و توصیه‌ها تكراری شده‌اند. این در حالی است كه جامعه به سمت جهانی شدن پیش می‌رود اما افراد ظرفیت، تفكر و آموزش لازم برای زندگی در چنین جامعه‌ای را ندارند و دچار تضاد می‌شوند.

در نهایت كارصحیح ، این است كه زنان به لحاظ اقتصادی مستقل باشند تا با مردی كه دوستش دارند ازدواج كنند. اینكه ما بخواهیم جامعه را با پیشنهاد عوض كنیم نه‌ تنها شدنی نیست بلكه غیرعلمی هم هست.

منبع: سلامت نیوز

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

زنان ایرانی به تقلید از مردان خیانت می کنند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باشرایط به وجود آمده فقط تعداد کمی از زنان خیانت میکنند.من خودم ازخیانت شوهرم بسیار ناراحتم این موضوع بشدت من را آسیب زده خیلی دوست داشتم تا تلافی کنم ولی وجدانم این اجازه را بمن نمیده

      پاسخ ها

      • نیما

        افرین به شما!!!!

    • حسن71

      این خبر شما کذب محض است همیشه اول خانم ها خیانت کردند بعد آقایون وبا نظر خانم ناشناس مخالفم با شرایط بوجود آمده تعداد بسیار زیادی از خانم ها خیانت میکنند اگر خانم ها اداء اطفال در نیارن هیچ مردی دنبالش نمیره این چیزهایی که گفتم واقعیت هستند لطفا ناراحت نشید هرچند حقیقت تلخ میباشد!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • سميرا

        اولاً ادا و اطوار هست. دوما چرا هميشه زن بايد محصور باشه تا مرد تحريك نشه.زن هم آدمه ميخواد ديده بشه تو جامعه بدون اينكه مرد بهش كاري داشته باشه.

    • حسن71

      چه اسم مزخرفی واسه تیترتون انتخاب کردید
      بلاخره ما هم تو جامعه هستیم میبینیم که مقصر چه کسانی هستند نمیگم فقط خانم ها خیانت میکنند برخی از آقایون هم خیانت میکنند ولی خیانت خانم ها نسبت به آقایون قابل مقایسه نیستند اگه حرف مرا قبول ندارید یه سری به دانشگاهها بزنید ضرر نمیکنید

      پاسخ ها

      • الهام

        حسن جون با نظراتت موافقم تا حدودی اما زن و مرد 50 -50 مقصرن . خیانت زن همیشه بیشتر تو چشم میزنه چون زن محدودیت داره اما یه مرد آزادی داره

    • من

      دوس ندارم جانب زن هارو بگيرم ولي به نظرم اگه به جاي سرزدن به دانشگاها يه سري به مراكز مشاوره خانواده بزنين نظرتون در مورد اينكه كدوم گروه بيشتر خيانت ميكنن عوض ميشه

      پاسخ ها

      • حسن71

        شما به دانشگاه سر بزن من به مراکز مشاوره
        خوب اگه خانم راضی نباشه چطور مرد میرود دنبالش اگر زنها به تقاضای بعضی از این هوسبازان جواب منفی بدن دیگه هیچ مردی خیانت نمیکند
        من هنوز سر حرفم هستم خانمها بیشتر خیانت میکنند

    • فاران

      معولا" خیانت مردها بیشتر به چشم میاد تا زنها .
      زنها عاطفی تر و صبورترند و این خصلت در مردها کمتر دیده میشه . در وفاداری بیشتر زنها به شوهرانشان شکی نیست .

    • فاران

      عملا" خیانت آقایان در قیاس با خانمها بیشتر است
      ما مردان همدیگر رو بهتر میشناسیم !

    • من

      من خودم تو دانشگام،مرکز مشاوره هم میرم.عملا دارم میبینم،اکثر خیانتا از طرف اقایونه.نمیگم هیچ خانمی خیانت نمیکنه ولی در صد اقایون خیلی بیشتر از خانم هاس مخصوصا توکشور ما.

      پاسخ ها

      • حسن71

        چون شما خانم تشریف داری مثل کبک سرتو کردی زیر برف
        خواهشا چشماتو بیشتر باز کن سرخودتم از زیر برف در بیار ما داریم میبینیم شاید شما نمیبینید

    • shahla

      اول سلام دوم چرا بحث میکنید (من)جان نمیدونم چطور رفتی دانشگاه ولی متوجه اداء و اطفال 90درصد دخترا نشدی تا حدی با حسن جون موافقم با اینکه دخترم ولی نمیشه حقیقت را کتمان کرد

      پاسخ ها

      • الهام

        شهلا خانم و بقیه دوستان دانشگاه رفته و تحصیل کرده و فارسی زبان ، ادا و اطوار درسته نه ادا و اطفال . لطف کنید در نوشتن کلمات دقت کنید ایرانی هستید و فارسی زبان زشته

    • امیر

      باسلام خدمت همه دوستان و ضمن احترام به همه افکار من ثابت میکنم با یه جمله که خیانت زن و مرد کاملا مساویست
      هر زن یا مردی که خیانت میکنه با جنس مخالف خودشه مثلا اگه 20تا زن خیانت میکنند طرف دیگر هم بیست مرد هست و برعکس اگه 100تا مرد خیانت کنه با 100تا زن این خیانت صورت گرفته لذا نیازی به بحث اضافی نیست
      البته موارد اسنثنا رو در نظر نگرفتم چون انجا هم ممکنه مساوی باشند یا خیلی اثرش کمتره
      مثلا اینکه یه زن با دومرد یا یه مرد با دو زن رابطه نامشروع داشته باشه

    • من

      یه سوال؟
      میدونین چند درصد مردان ایرانی دوزنه هستن؟
      جند درصد همسر صیغه ای دارن؟
      اون چیزی که تودانشگاها میبینیم رو نمیشه بگی خیانت،به همخوردن یه سری از دوستیها که براسا س هیچ تعهد رسمی و عاطفی قو ی ای نیست.
      ضمنا همه خانم ها کبک نیستن؟؟؟

      پاسخ ها

      • الهام

        باهاتون موافقم

    • حسن71

      سلام مگر هرمردی که دوتا زن گرفت یعنی خیانت کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      حالا یه سوال
      چند درصد دخترا از خونه فرار کردن؟؟؟؟؟؟؟؟به این میگن خیانت حالا بگو من کبک نیستم

      پاسخ ها

      • سحر

        سلام مردا بيشترخيانت ميكنن كبكم خودتي كه حقيقت وميخواي كتمان كني اقا

    • من

      حیف وقتی که گذاشتم برا جواب دادن به نظر خواهی کسی که حتی معنی خیانت رونمیدونه ،بهت توصه میکنم به جای مباحث کبکولوژی بری درباره ی مفهوم خیانت سرچ کنی شاید بفهمی اصلا خیانت یعنی چی؟
      البته منکه چشم اب نمیخوره؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • حسن71

        من نمیدونم چیه تو بگو خیانت چیه؟؟؟؟
        میدونم کسی که 2تا زن گرفته باشه بهش نمیگن خائن.
        حالا شما بگید چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

      • شهره

        باهات کاملا مؤافقم

    • مستانه

      titre banami zadin. yani marda az ghadim nadima khianato tu barnamehashun dashtan!!ama zanha be tazegi az marda taghlid mikonan!!

    • بدون نام

      کتاب،روزنامه،مجله،دانشگاه،سایت های متنوع اینترنتی،اینها منبع متنوعی اند که می تونید برا درک مفهوم خیانت بهشون مراجعه کنید.
      موفق باشید!!

    • من

      نظر قبلی منو بذارین
      لطفا

      پاسخ ها

      • حسن71

        نگفتی خیانت یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • neda

      جناب حسن خان معیار مردونهتو بذار کنار و خمدتو بزار جای خواهر و مادرت و ببین اگه بابات سر مادرت زن دوم میاورد بازم راضی بودی و خوشت میومد یا نه؟ یا مادرت باید خوشحال و راضی می بود یا نه ؟ اگه اینطور باشه به مادرت هم حق بده 2تا شوهر هم زمان داشته باشه. چطوره؟

      پاسخ ها

      • واقع بین

        ندا خانم بهتره شما به جای آتیشی شدن و بیان نظرات احساسی، یه مرجع تقلید رو بازکنی شرایط ازدواج مجدد رو بخونی و ببینی آیا زن شوهر دار میتونه همزمان 2 تا شوهر داشته باشه یا نه.

    • من

      گفتم که کتاب ،مجله،روزنامه،سایت،کافیه کلمه خیانت رو سرچ کنی تا بفهمی معنیش چیه،امیدوارم بفهمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      اگه فهمیدی اطلاع بده

    • بدون نام

      به نظر من حسن اقا داری خیلی متعصبانه برخورد میکنی این خیانت مرداس که باعث عکسالعمل خانما شده

    • NIMOOL

      بنظر من تعهد بین دختر و پسر قبل ازدواج از طرف دختر زودتر شکسته میشه اما بعد از ازدواج از طرف پسر این اتفاق میوفته.البته این باید خیلی درموردش ریشه یابی بشه چون موضوع کچیکی نیست که با 4تا کامنت به نتیجه برسیم.ولی اگه دقت کنین همه نظرات درستن و تو جامعه اتفاق میوفته..........

    • arta

      برای اولین بار باحسن 71 موافقم!حسن جون بزن لایکو!!!!حرف دل منو زدی حسن71. منوحسن 71 وامثال ما که زیاد تو جامعه ومیون مردمیم اشکارا می بینیم .مخصوصا دانشگاه که خیلی از دخترا که انگار وارد اروپا شدن .توضیح بیشتر نمی دم چون می دونم کامنتمو منتشر نمی کنن!!اما وضعییت پوشش خانمها درجامعه شدیدا نامناسب واین عین خیانت مخصوصا برای خانم های متاهل ودخترای مجرد بد حجاب در حق خانمهای محجب. اگه این کامنت ومنتشر کنید ممنون میشم.

      پاسخ ها

      • mahrokh

        ta hodudi harfaye hame doroste vali manam motaghedam mardha bishtar khiyanat mikonand.hala zan ba har vazei ke bashe ki mardo majbur karde bere donbalesh?kasi ke zatesh khub bashe az aval dunbal in kara nemire.

    • الناز

      :))))) مردا by default خائن خلق شدن !! :))))))))))))))

    • هنگامه

      با سلام.نظرات همه دوستان رو خوندم .همه در نوع خودش جالب و در خور فکر کردنه.اما دوستای عزیزم ایکاش به جای دادن این همه جوابای حاشیه ای به همدیگه یکی پیدا بشه بگه راستی باید چیکار کرد تا به اونیکه با لب خندون و چشمای امیدوار توی قشنگترین روز زندگیمون بهمون بله داده واسه همیشه وفادار بمونیم. بخدا زن و مرد هم نداره دوستای خوب من.انسان در معرض اشتباهه همیشه و همه جا.

    • محمد135758

      اولا سلام بعدشم به نظر من مهترین علت خبانت بین زن ومرد نیودن حس وفاداری واعتماد ودر مواردی که من در اطرافیان دیدم این خیانت ها معمولا بین زوج هایی که قبل از ازدواج با هم رابطه داشتن چون هم پسر ودختر بعد ازدواج این تفکر غلط تو ذهن شون هست که نکنه همون طور که همسرم قبلا با من ارتباط داشته الان هم با کس دیگه ای هم رابطه داشته باشه واین شک غلط باعث بروز مشکلات بعدی میشه

    • ناشناس

      نظر هر کس محترم ولی این مردا هستن دنبال دخترا راه می افتن اگه واقا مردا با وفا ترن باید چشاشونو ببندن خقیقتا هیچ دختری خوشش نمیاد با یه مردایی که زنو بچه دارن باشن

    • محمد

      سلام به همهی شما دوستان عزیزم...این مسائل مربوط به خیانت یا بیوفایی مسائلی هستند که هر جامعه ای در هنگام زایش تمدنی یا در آستانهی تغییرات بزرگ با اونها روبرو میشود...البته قابل طرح هست که در ایران باستان این اعمال و صفات زشت اصلا وجود نداشته...و این انتقال فرهنگ موجب این فساد و فحشای نا متعادلی شده که اکنون در جامعه شاهد هستیم...هیچ دلیلی زشتی ها رو توجیه نمیکنه و هیچ عملی نیز این خیانت هارو زیبا نمیکنه...به زودی جامعه راه خودش رو در این منجلاب پیدا میکنه...این حرف من و دیگران نیست بلکه حرف جامعه شناسان هست...از خانم ها و آقایان تقاضا دارم که شریک خودشون رو مثل خودشان و در شئن و درجه ی خود پیدا کنند و مخصوصا بانوان ای که در قشرهای نه چندان مرفه جامعه هستند به دنبال رقابت مالی یا اجتماعی نا متعادل نباشند...چون برای اینکه به وضعیت مالی خوبی برسند با افرادی هم رکاب میشوند که اختلاف فرهنگی بالایی با اونها دارند...درود بر ایران و ایرانی...

    • khc

      مردا آخره خيانت هستن بحثي توش نيست
      اين همه زن متعلقه بيشترشون شوهراي بيغيرت به حاطره تنوع طلبي ولشون كردن و زني كه با نجابت داشت زندگي ميكرد بايد رو سره يه زنه ديگه و يك زندگي ديگه خراب بشه

    • mard

      لعنت به مردی که خیانت میکنه و صد لعنت به مردی که نتونسته جلوی خواهر مادر و همسرشو بگیره.
      مشکل اصلی غیرت مرداس که ته کشیده وگرنه
      خیلی از خانوما کاریشون نداشته باشی دوست دارن .

    • بدون نام

      لعنت به زن خیانت کار

    • بی نام

      آقای حسن..شما چقدر طلبکار و با توپ پر با همه صحبت میکنی. بدنیست نگاهی به جملات خودت بندازی.چطور ازنظرشما دختری که توی دانشگاه دوستی شو با پسری- اونهم در سنینی که سن احساسات زودگذرهست- بهم میزنه خیانتکاره اما مردی که ازدواج رسمی داشته و میره پنهانی زن دوم میگیره خیانتکار نیست؟ کلا از طرز صحبت کردنت پیداست که خیلی مشکلات عقده شده داری

    • بدون نام

      به ننظر من خیانت کارخیلی اسونیه ولی مهم اینه که جلوی خودتوبگیری.مردوزن نداره

    • بدون نام

      واقعا شما درس خونده اید

    • بدون نام

      من خانمم بهم.خیانت کرده باپررویی تمام میگه به همکارموابسته شدم وباید باهاشون رفت وامد خانوادگی داشته باشیم وده ماهه این جریانو کش داده ما۱۵ ساله ازدواج کردیم ویه دختر۱۱ساله داریم تاقبل از جریان زندگی خوبی داشتیم ولی الان,,,,,,,,

    • محمد

      به نظرم در هر دو جنس وجود داره ولی موقعیت برای
      مردها معمولا بیشتر فراهمه.مضافا اینکه دلیل خیانت
      در خانما با مردها خیلی وقتا فرق میکنه

    • علی

      خداکمکمون کنه

    • حسین

      درسته که خیانت برای هردوطرف سخته ولی خیانت زن اصلاقابل گذشت نیست ومردی که این گذشت رو میکنه حقشه که دوباره بهش خیانت بشه

    • راضیه

      ما زنا به شدت تنوع طلب هستیم

    • خ

      لعنت به زنهای دوعگو بهشوهرش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج