۱۳۳۳۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

۶ مشكلي كه در انتظار افراد تازه متاهل است

تاهل خوب است، اگر راهش را بلد باشيد!

ازدواج براي هر مرد مجردي يك تصوير قشنگ است؛درست از همان لحظه‌اي كه مي‌خواهيد با صداي بلند اين تصميم‌تان را اعلام و موافقت زني را با اين آرزو جلب كنيد، نگراني‌ها شروع مي‌شود؛ نگراني‌هايي كه پيش از اين حتي فكر نمي‌كرديد سد راه ازدواج شما شوند.

تاهل خوب است، اگر راهش را بلد باشيد!
تاهل خوب است، اگر راهش را بلد باشيد!

ازدواج براي هر مرد مجردي يك تصوير قشنگ است؛ يك آرزو كه سال‌ها منتظرش مي‌نشيند و در موردش رويابافي مي‌كند. اين تصوير روز‌به‌روز هم قشنگ‌تر مي‌شود تا اين‌كه يكي از همين سال‌ها تصميم مي‌گيريد به انتظارتان پايان دهيد و مرد خانه شويد. درست از همان لحظه‌اي كه مي‌خواهيد با صداي بلند اين تصميم‌تان را اعلام و موافقت زني را با اين آرزو جلب كنيد، نگراني‌ها شروع مي‌شود؛ نگراني‌هايي كه پيش از اين حتي فكر نمي‌كرديد سد راه ازدواج شما شوند. وقتي روز‌به‌روز به تعداد اين دردسرها اضافه شده يا شدت‌شان بيشتر ‌شود، ممكن است نااميد شويد و شما هم مثل خيلي‌هاي ديگر از ازدواج كردن فراري شويد اما فراموش نكنيد، خيلي راحت مي‌توانيد راه ديگري را در پيش بگيريد و از ازدواج همان رويايي را كه مي‌خواستيد بسازيد؛ يك روياي پر دردسر كه توانايي حل كردن مشكلاتش را داريد.


دردسر اول: هماهنگي‌هاي خانوادگي

وارد شدن به يك خانواده جديد، كنار آمدن با آرزوها، آداب و رسوم و انتظارات ساده نيست. شما از همان روزهاي اول ممكن است نگراني‌هايي را تجربه كنيد كه در دوره مجردي هيچ‌كدام‌شان را نداشته‌ايد. نحوه خواستگاري‌ كردن، نوع جشني كه مي‌خواهيد بگيريد و خيلي تصميم‌گيري‌هاي سخت‌تر و مهم‌تر همگي مي‌توانند براي شما به يك چالش تبديل شوند.

راه‌حل: سعي كنيد قبل از مذاكره با خانواده همسرتان باهم سنگ‌هاي‌تان را وا‌بكنيد. خود شما دوست داريد چطور ازدواج كنيد و به چه چيزهايي بيشتر اهميت مي‌دهيد؟ تصميمي مشترك با همسر آينده‌تان بگيريد و بعد مفصل در مورد حساسيت‌هاي خانواده يكديگر و آداب‌و‌رسوم‌شان گفت‌وگو كنيد. حالا سعي كنيد تصميمات‌تان را در قالب خانوادگي‌تان پياده كنيد. اگر در مورد بعضي موارد بايد مقاومت كنيد يا بجنگيد، هرگز همسرتان را به جنگ خانواده‌تان نفرستيد بلكه خودتان با آن‌ها مذاكره كنيد و تصميمات مشترك‌تان را به‌عنوان عقايد شخصي خودتان با خانواده در ميان بگذاريد. وقتي هر دوي شما در جبهه خودتان جنگيديد و كمي از حساسيت‌ها را كم كرديد، مي‌توانيد خانواده‌ها را دور هم جمع كنيد و يك تصميم تعديل شده و خانوادگي در مورد آينده‌تان بگيريد.


دردسر دوم: حساب و كتاب‌هاي مالي

نگراني در مورد مسائل مالي و خرج و مخارج يك خانواده، يكي از نخستين نگراني‌هايي است كه قرار است تجربه‌اش كنيد. اگر شما يك آدم معمولي باشيد و بخواهيد روي پاي خودتان بايستيد اين نگراني مي‌تواند به يك استرس تبديل شود. پرداختن قبض‌ها، خرج خورد و خوراك، پوشاك، اجاره خانه، ‌مهماني‌ها و مسافرت‌ها حتي در ساده‌ترين شرايط هم مي‌تواند كمي بحران‌ساز باشد. به‌خصوص در ماه‌هاي اول كه هنوز برآورد دقيقي از اين هزينه‌ها نداريد.

راه‌حل: قبل از اين‌كه پايه‌هاي زندگي‌تان را بسازيد، با همسرتان در مورد موضوعات مالي به توافق برسيد. اين توافق خيلي هم دقيق و غيرقابل تغيير نخواهد بود اما باز هم به شما در كم كردن تنش‌ها كمك خواهد كرد. هرگز روي آخرين قطره مانده در جيب‌تان برنامه‌ريزي نكنيد. در مورد سطح اوليه‌اي كه براي زندگي‌تان مي‌خواهيد بسازيد با هم به توافق برسيد. محله و ماشيني كه قرار است داشته باشيد، مكاني كه براي ماه عسل قرار است برويد و سهمي كه هر كدام از شما در مورد هزينه‌ها قرار است داشته باشيد را معين كنيد تا بعد از ازدواج با تنش كمتري روبه‌رو شويد.


تاهل خوب است، اگر راهش را بلد باشيد!

دردسر سوم: عادت‌هاي عجيب‌و‌غريب همسرتان

هر آدمي را هم كه براي ازدواج انتخاب كنيد و هرچه‌قدر هم كه در موردش تحقيق كرده باشيد، باز هم نمي‌توانيد كاملا بشناسيدش. هر كدام از شما با عادت‌هاي متفاوتي وارد اين خانه مشترك خواهيد شد و ماه‌ها زمان لازم داريد كه بتوانيد با اين عادت‌ها سازگار شويد و قلق يكديگر دست‌تان بيايد.

راه حل: مهم‌ترين كاري كه مي‌توانيد براي كم‌كردن تنش‌هاي ماه‌هاي اول انجام دهيد، اين است كه قبل از زندگي زير يك سقف به تمام ويژگي‌هاي شخصيتي و رفتاري طرف مقابل‌تان حسابي فكر كنيد. شايد در اول راه فكر كنيد كه چطور مي‌توانيد با اين همه تفاوت‌ها كنار هم زندگي كنيد اما به زندگي‌تان زمان بدهيد و چند ماه بعد مي‌بينيد كه اين تفاوت‌ها چقدر كوچك و ناچيز است و در زندگي روزانه وجودشان اصلا عجيب‌و‌غريب نيست.


دردسر چهارم: انتظارهاي متفاوت

شما 2 آدم متفاوت هستيد، در 2 خانه متفاوت رشد كرده ايد‌ و قطعا نگاه شما در مورد وظايفي كه قرار است به‌عهده داشته باشيد تفاوت دارد. شايد در آغاز راه زياد شدن حجم وظايف‌تان و دغدغه‌هايي كه زندگي مشترك به شما تحميل كند بيشتر از ظرفيت‌تان باشد اما اگر قدرت مديريت زندگي‌تان را داشته باشيد خيلي زود توانايي شما هم به اندازه مسئوليت‌تان رشد خواهد كرد.

راه‌حل چهارم: انتظارات‌تان را با شرايط‌تان تطبيق دهيد. كار خانه و كار بيرون‌تان را هماهنگ كنيد و هر كدام‌تان سهمي از آن را بر عهده بگيريد. مهارت شما در انجام برخي كارها، علاقه‌تان به بعضي‌هاي ديگر و فرصت‌تان براي انجام بعضي كارها مي‌تواند دليل قانع‌كننده‌اي باشد كه بدون بحث و جنجال زحمت‌شان را بر عهده بگيريد و مرز‌بندي‌هايي مثل كارهاي زنانه و كارهاي مردانه را بدون جانب‌داري كنار بگذاريد.


تاهل خوب است، اگر راهش را بلد باشيد!

دردسر پنجم: تعقيب و گريز

خب... شما قرار نيست مدام روبه‌روي هم باشيد و از همه كارها و احساسات ديگري خبر داشته باشيد. مدتي كه بگذرد و شناخت‌تان از هم بيشتر شود، راحت‌تر مي‌توانيد از احساست طرف مقابل با خبر شويد و به او اعتماد كنيد اما در ماه‌هاي اول اگر بخواهيد زياده‌از‌حد سر از كار همسرتان در بياوريد و او را تحت فشار بگذاريد همه چيز خيلي زود به هم خواهد ريخت.

راه‌حل پنجم: به‌خاطر با خبر شدن از كارها و احساسات همسرتان تعقيب و گريز راه نيندازيد. بگذاريد مثل قبل زندگي‌اش را به شكلي طبيعي ادامه دهد و احساس نكند كه هميشه زير ذره‌بين قرار دارد. وقتي سر كار است يا مشغوليت ديگري دارد ثانيه‌به‌ثانيه به او زنگ نزنيد. شما با اين كارها نمي‌توانيد جلوي خيانت را بگيريد پس بيهوده آرامش زندگي‌تان را مختل نكنيد.


دردسر ششم: تفاوت‌ها

آدم‌هاي مختلف عقايد مختلف دارند و موضوعات مهم و حساس ممكن است از نگاه شما با نگاه همسرتان متفاوت باشد. بخشي از اين تفاوت‌ها را قبل از ازدواج درك خواهيد كرد اما بعد از ازدواج هم روز‌به‌روز به تعداد آن‌ها اضافه خواهد شد.

راه‌حل ششم: نخستين و مهم‌ترين كاري كه مي‌توانيد بكنيد انتخاب آدمي است كه حساسيت‌هايش براي شما قابل پذيرش باشد و به‌خاطر عقايدي كه دارد آزرده نشويد، اما باز هم‌چنين انتخابي نمي‌تواند همه مشكلات را حل كند. شما بايد سعي كنيد كه بعد از زندگي مشترك به ارزش‌ها، ‌عقايد و حساسيت‌هاي طرف مقابل‌تان احترام بگذاريد و نخواهيد كه شخصيت او را زير و رو كنيد و از طرف ديگر، نبايد بگذاريد كه در جريان زندگي به عقايد شما حمله شود يا اين‌كه كسي باورهايي كه يك عمر در شما بوده را به چالش بكشد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

تاهل خوب است، اگر راهش را بلد باشيد!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج