۱۳۴۰۲۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

هزینه تولید هر لیتر آب در کشور

معاون نظارت بر بهره برداری آبفای کشور گفت: هزینه تولید هر لیتر آب در ثانیه ۳۰۰ میلیون تومان و هزینه تامین، انتقال، تصفیه و توزیع آن نیز ۹۰۰ میلیون تومان است.

خبرگزاری مهر: معاون نظارت بر بهره برداری آبفای کشور گفت: هزینه تولید هر لیتر آب در ثانیه ۳۰۰ میلیون تومان و هزینه تامین، انتقال، تصفیه و توزیع آن نیز ۹۰۰ میلیون تومان است.

حمیدرضا تشیعی از ذخیره سازی ۱۰۰ میلیون مترمکعبی آب خبر داد و گفت: از سال ۸۳ با هدفگذاری های صورت گرفته، حدود ۸ درصد کاهش هدررفت آب داشته ایم.

معاون نظارت بر بهره برداری آبفای کشور اظهارداشت: با توجه به مشکلات مالی و تامین اعتبار و از طرفی قیمت تمام شده تامین آب نسبت به فروش آن، نمی توان نسبت به فرسودگی شبکه آبرسانی اقدامات قابل توجهی انجام داد.

تشیعی ادامه داد: سرمایه گذاری لازم برای تامین یک لیتر آب بر ثانیه حدود ۳۰۰ میلیون تومان و متوسط هزینه تامین، انتقال، تصفیه و توزیع یک متر آب حدود ۹۰۰ میلیون تومان است؛ در حالی که متوسط نرخ فروش همین میزان آب ۳۲۰ تومان است.

وی گفت: با وجود محدودیت های منابع مالی در مقایسه با استانداردهای جهانی، فعالیت های مناسبی صورت گرفته و با توجه به شرایط خشکسالی اگر سالی یک درصد از هدررفت آب جلوگیری کنیم، رقم قابل توجهی است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود: در برنامه پنجم توسعه در زمینه بازسازی شبکه، نصب سیستم های فشار شکن، نصب شیرآلات خاص، نشت یابی و کنترل نشت و نگهداری مخازن ذخیره شاخص های مناسبی دیده شده است.

معاون آبفای کشور اضافه کرد: براساس قیمت های سال ۸۸ اگر ۶۹۰ میلیارد تومان سالانه در این بخش هزینه شود، می توان به نقطه ایده آل رسید و این درحالی است که در سال جاری تنها ۲۵ میلیارد تومان تخصیص اعتبار به این بخش صورت گرفته است.

تشیعی با بیان اینکه دولت و مجلس باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند گفت: راه گذر از بحران کم آبی، مدیریت مصرف و کاهش هدررفت آب و افزایش ضریب بهره وری در همه بخش ها است.

وی تصریح کرد: البته در کنار تامین منابع مالی و اقدامات مناسب برای کاهش هدررفت آب برگزاری سمینارهای آموزشی و استفاده از تجربیات کشورهای پیشرفته می تواند نقش بسزایی داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج