جاباما
۱۳۴۳۰۵
۵۲۰۰
۵۲۰۰
پ

۱۰ اتاق خواب با الهام از طراحی ژاپنی

اتاق خواب؛ طبق گفته‌های متخصصان خواب و ایده‌های موجود در بهداشت خواب، اتاق‌خواب‌ها باید تمیز، منظم، و عاری از هر گونه عوامل پرت‌كننده حواس مانند كامپیوتر یا تلویزیون باشد. چنین مكانی در طراحی‌هایی كه از فضاهای ژاپنی و تعالیم ذن الهام گرفته‌اند دیده می‌شود.

چیدانه: اتاق خواب؛ طبق گفته‌های متخصصان خواب و ایده‌های موجود در بهداشت خواب، اتاق‌خواب‌ها باید تمیز، منظم، و عاری از هر گونه عوامل پرت‌كننده حواس مانند كامپیوتر یا تلویزیون باشد. چنین مكانی در طراحی‌هایی كه از فضاهای ژاپنی و تعالیم ذن الهام گرفته‌اند دیده می‌شود.

حتی اگر طراحی ژاپنی برای شما جذاب نیست، عناصری در این نوع طراحی وجود دارد كه می‌توان از آنها استفاده كرد. ویژگی‌های مشخصی در طراحی ژاپنی مانند صفحه‌های شوجی (درها، پنجره‌ها، و تقسیم‌كننده‌هایی كه دارای چارچوبی چوبی و صفحه‌ای از جنس كاغذ مات هستند)، تخت‌خواب‌های سكویی، حصیرهای بامبو، و شاخه‌های درختان وجود دارد. اما ویژگی‌های ظریف‌تری نیز در طراحی ژاپنی وجود دارد كه از آن‌ها می‌توان به تقارن، رنگ سیاه، و مواد طبیعی اشاره كرد. این عناصر به سادگی فضا كمك می‌كنند اما تبدیل به تم اصلی فضا نمی‌شوند.

در این مطلب به ۱۰ اتاق‌خواب اشاره می‌كنیم كه در طراحی آن‌ها از ذن الهام گفته شده است. برخی از آن‌ها به سبك ژاپنی هستند و برخی دیگر نه. همه این اتاق‌خواب‌ها ساده، آرامش‌بخش، و آرام هستند.

10 اتاق خواب با الهام از طراحی ژاپنی

ذن مدرن. این اتاق‌خوابِ بسیار ساده، بسیار زیبا و مدرن است. وسایل، روتختی، قالیچه، پرده‌ها، و لوستر به این فضا گرما و حسی عاشقانه داده‌اند كه در طراحی ژاپنی معمول نیست.

10 اتاق خواب با الهام از طراحی ژاپنی

این اتاق‌خواب نمونه دیگری از ذن مدرن است. این اتاق‌خواب غرق در نور است و عناصر چوبی به آن گرمایی خاص و زیبایی لطیفی داده‌اند.

10 اتاق خواب با الهام از طراحی ژاپنی

عناصر ژاپنی این اتاق‌خواب كاملا مشخص هستند: حصیرهای بامبو، صفحه‌های شوجی، و چراغ‌های دیواری. حتی بدون این نشانه‌های مشخص، می‌توان از ظرافت و توجه به عناصر طراحی ژاپنی در این اتاق‌خواب به ریشه‌های شرقی آن پی برد: تقارن، خطوط ساده، مواد طبیعی، و نظم.

10 اتاق خواب با الهام از طراحی ژاپنی

طراحی این‌ اتاق‌خواب تركیبی از راحتی و آسایش سبك سنتی با سادگی و تقارن سبك ذن است. نتیجه این تركیب اتاقی دنج و منظم است.

10 اتاق خواب با الهام از طراحی ژاپنی

اتاق خوابی گرم و زیبا. سادگی در طراحی ژاپنی به معنی عدم وجود تزئینات نیست. در طراحی این اتاق‌خواب از رنگ و طرح استفاده شده است و در عین حال طراحی كلی آن مینیمال است.

10 اتاق خواب با الهام از طراحی ژاپنی

وسایل موجود در این اتاق‌خواب هیچ پیوندی با عناصر طراحی ژاپنی یا ذن ندارند، اما چیدمان و تم رنگی این اتاق الهام‌گرفته از طراحی ژاپنی هستند. من عاشق این اتاق‌خواب هستم.

10 اتاق خواب با الهام از طراحی ژاپنی

دیوارهای چوبی این اتاق‌خواب را شبیه كلبه‌های كنار دریاچه كرده‌اند. اما اگر خوب به چیدمان و عناصر موجود در این اتاق‌خواب نگاه كنید متوجه عناصر ذن در طراحی آن می‌شوید.

10 اتاق خواب با الهام از طراحی ژاپنی

اتاق‌خوابی دیگر كه در طراحی آن از عناصر ذن استفاده شده است. عناصری كه پیوندی با ذن و طراحی ژاپنی در این اتاق‌خواب ندارند چوب‌ها، رنگ‌های ملایم، و دیوار به رنگ بژ هستند.

10 اتاق خواب با الهام از طراحی ژاپنی

اتاق‌خوابی آفتابی و مدرن در كالیفرنیا كه در طراحی آن از عناصر ذن استفاده شده است. در این اتاق‌خواب منظم و ساده با استفاده از نور آفتاب و گرمای چوب جلوه فوق‌العاده زیبایی ایجاد شده است.

10 اتاق خواب با الهام از طراحی ژاپنی

تركیب از سبك تلفیقی و سادگی ژاپنی. در این اتاق‌خواب می‌توان تقارن، نشانه‌هایی از صفحه‌های شوجی در چراغ‌ها، شاخه درختان در طرح لحاف، و سادگی و نظم را به وضوح دید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج