۱۳۴۳۱۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ابولا چگونه سد دفاعی بدن را می‌شکند؟

با گسترش شیوع ویروس مرگبار ابولا و افزایش تلفات آن، پزشکان تلاش‌های خود را با هدف یافتن درمانی موثر برای این بیماری ادامه می‌دهند.

خبرگزاری ایسنا: با گسترش شیوع ویروس مرگبار ابولا و افزایش تلفات آن، پزشکان تلاش‌های خود را با هدف یافتن درمانی موثر برای این بیماری ادامه می‌دهند.

متخصصان دانشکده پزشکی دانشکده واشنگتن در بررسی‌های جدید خود دریافتند چگونه این ویروس عملکرد ضدویروسی بدن را از بین می‌برد و فعالیت دفاعیِ سیستم ایمنی را متوقف می‌سازد.

به گفته این متخصصان، جمع‌آوری و ارزیابی این اطلاعات می‌تواند اقدام مهمی در جهت شناسایی روش‌های درمانی مورد نیاز و شیوه‌های درمانی جدید برای مقابله با بیماری ابولا باشد.

در این بررسی متخصصان طرحی حاوی جزئیاتی از چگونگی فعالیت پروتئین غیرپاتوژنیک ابولا ارائه کردند. آنها همچنین بررسی کردند چگونه این پروتئین به پروتئین میزبان متصل می‌شود. پروتئین میزبان در واقع مولکول‌های سیگنال‌دهنده را در داخل و خارج هسته سلول دریافت و ارسال می‌کند.

این یافته نشان می‌دهد چگونه پروتئین موجود در ویروس ابولا توانایی پروتئین میزبان را برای انتقال سیگنال‌ ایمنی از طرف هسته سلول کاهش می‌دهد. انتقال‌ این سینگال در واقع فعال کننده دفاع ضدویروسی در سیستم ایمنی است و فقدان آن به معنای فقدان عملکرد به موقع سیستم دفاعی بدن است. علاوه بر این متخصصان پیش‌بینی کرده‌اند که این فرآیند به طور قابل توجهی به رشد ترکیب‌های کشنده ویروس‌ها کمک می‌کند.

در حالی که ویروس مرگبار ابولا اخیرا بیش از ۲۳۰۰ قربانی برجای گذاشته اما هنوز اطلاعات کافی در مورد آن وجود ندارد هرچند نتایج تحقیقات جدید امیدها را برای مقابله با آن افزایش می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج