۱۳۴۴۰۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

روحانی: محکومیت های تخیلی را نمی پذیریم

کسی اگر محکومیتی دارد، یعنی دادگاه فردی را محروم کرده به قانون عمل میکنیم. ولی تخیلی اینکه آقایی در عکسی بوده حالا اینکه مال کی است و به چه منظور بوده و رفته تماشا کند یا چه جور شعاری بدهد را نمی پذیریم که کسی بخواهد بر مبنای توهمات، فردی را محکوم کند

برترین ها: رییس جمهوری در سومین نشست خبری خود به تشریح مسایل داخلی و بین المللی پرداخت، گزارشی از عملکرد یکساله دولت تدبیر و امید ارایه کرد و به سوالات خبرنگاران در خصوص حوزه های مختلف محیط زیست، سلامت، مسایل اقتصادی، تحریم های آمریکا، مذاکرات هسته ای، روابط بین الملل و مسایل سیاسی داخلی پاسخ گفت.

گزیده ای از مهمترین سخنان رییس جمهور را در زیر می خوانید:

- در زمینه مسائل داخلی و سیاسی همه تلاش ما این است که آنهایی که زیستشان در شکاف ها هست، به آنها بفهمانیم که این شکاف ها رو به پایان خواهد بود و ما آشتی و وحدت را در جامعه بیشتر خواهیم کرد.

- دولت شکاف بین اقوام و مذاهب را مصمم است که بردارد. برخی ممکن است خوشحال نباشند ولی این کار را ما ضروری می دانیم. تمام اقوام و مذاهب و ادیان زیر یک چتر واحد به نام ایران، کشور ما یک دولت بیشتر ندارد. در مسائل اجرایی تصمیم گیری با دولت است و دولت تصمیمات را عمل میکند.

- درچارچوب وعده هایی که در انتخابات، رئیس جمهور به مردم داده و در چارچوب قانون. از هیچ یک از وعده هایی که به مردم دادیم عقب نمی نشینیم. اگر جایی بخواهد ما را مجبور کند راه دیگری را انتخاب کنیم، قبل از گردش به راست یا چپ به مردم خبر میدهیم.

- اگر گروه کوچکی میخواهد مسیر افراط و تفریط را بروند خواهش میکنیم بیایند در مسیر اعتدال و ببینند که خیر در این مسیر است.

- در زمینه مسائل فرهنگی ما معتقدیم که فرهنگ جامعه ما پرچمش باید بر دوش صاحبان فرهنگ باشد. و آنها بخوبی با تجربه و دانشی که دارند، این کار را خواهند کرد. دولت آنها را یاری میکند. معیار ما قانون است. هیچ گروه و جمعیتی حق ندارد کار خودسر در زمینه فرهنگی انجام دهد.

- میخواهیم با کشورهای منطقه و بخصوص همسایه روابط خوب و نزدیکی داشته باشیم.

- در زمینه مساله هسته ای مبنای ما ادامه مذاکرات با ۵+۱ است، ما در فرصت باقیمانده می توانیم به توافق و تفاهم نهایی دست یابیم.

-البته که ما تحریم را دور می زنیم و با افتخار هم دور می زنیم چون غیرقانونی و برخی از آنها را جنایت علیه بشریت می دانیم. تحریم در موارد غذایی و دارویی.

- ما در چارچوب قانون عمل میکنیم. معیار ما قانون خواهد بود و کسی اگر محکومیتی دارد، و محکومیتش برای این است که طرف از حقوق اجتماعی محروم شود، یعنی دادگاه فردی را برای استفاده از حقوق اجتماعی محروم کرده، به قانون عمل میکنیم. ولی تخیلی اینکه آقایی در عکسی بوده حالا اینکه مال کی است و به چه منظور بوده و رفته تماشا کند یا چه جور شعاری بدهد را نمی پذیریم که کسی بخواهد بر مبنای توهمات فردی را محکوم کرده یا به دولت بگوید که این فرد از حقوق اجتماعی محروم است.محرومیت از حقوق اجتماعی حکم دادگاه می خواهد. ما هم طبق حکم دادگاه عمل کنیم.

- درباره سفر به نیویورک هم تصمیم قطعی نگرفتم. برنامه ای برای ملاقات با اوباما ندارم.

- یکی از راه های پیشرفت علمی، اینترنت پرسرعت است. اگر بخواهی بخشی را دانلود کنی و ساعت ها بنشینی گاهی وقت ها آدم خوابش می برد. مبنای این دولت به اضافه کردن پهنای باند است. این تصمیم دولت است.

- بازگشت شرایط به یکسال گذشته امکان ناپذیر است. اگر به تفاهم نرسد به این معنا نیست که سازمان تحریم باقی می ماند. سازمان تحریم در هم شکسته و باقی نخواهد ماند. مسیر مسیری است که برای شکستن تحریم ها ادامه میدهیم.

- اختلاف نظرهایی که بین ما و عربستان است نسبت به روابط دوجانبه ما نیست. نسبت به منطقه است. حالا این منطقه از شمال آفریقا تا خاورمیانه است. این اختلاف نظر ها الان هم هست و بعدا هم ممکن است باقی باشد. فکر میکنیم راه حل اختلاف نظر ها، مذاکره و حرف زدن است نه فاصله گرفتن. ما همیشه حاضر بودیم برای مذاکره و الان هم حاضریم.

- ما از استیضاح وزیر نگرانی نداشته و نداریم. به دلیل اینکه استیضاح راه دولت را تغییر نخواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج