۱۳۵۲۲۴
۴۰ نظر
۵۰۳۹
۴۰ نظر
۵۰۳۹
پ

تجاوز به گردشگران زن ایرانی در ساحل جمیرا

طبق آمارهای رسمی، تمایل گردشگران ایرانی برای سفر به دوبی درحالی طی سال‌های اخیر کاهش یافته است که علاوه‌بر افزایش قیمت ارز، بحث تامین امنیت گردشگران ایرانی در این شیخ‌نشین نیز در این امر تاثیرگذار بوده است. این ناامنی با واقعه‌ی تجاوز به بانوان ایرانی شکل حادی به خود گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: طبق آمارهای رسمی، تمایل گردشگران ایرانی برای سفر به دوبی درحالی طی سال‌های اخیر کاهش یافته است که علاوه‌بر افزایش قیمت ارز، بحث تامین امنیت گردشگران ایرانی در این شیخ‌نشین نیز در این امر تاثیرگذار بوده است. این ناامنی با واقعه‌ی تجاوز به بانوان ایرانی شکل حادی به خود گرفته است.

اواخر هفته گذشته بود که رسانه‌های اماراتی از ربوده شدن دو گردشگر زن ایرانی به مدت پنج ساعت در یکی از سواحل معروف و پرتبلیغ دوبی و تجاوز، آزار و اذیت، ربایش، سرقت و تهدید آن‌ها خبر دادند. انتشار اخباری این‌چنین محرکی شد تا به آمار سال‌های اخیر در زمینه‌ سفر ایرانی‌ها به این شیخ‌نشین پر زرق و برق نگاهی بیندازیم؛ آماری که گویای این واقعیت است که دوبی همچون گذشته دیگر حیاط خلوت گردشگران ایرانی نیست.

در سال ۲۰۱۳ تعداد گردشگران ایرانی که به دوبی سفر کردند ۱۴.۱ درصد کاهش داشت و این به معنای این بود که ایرانی‌ها بزرگترین کاهش سالانه‌ گردشگر در دوبی را به نام خود زدند. در سال گذشته تنها ۲۷۸ هزار ایرانی دوبی را به عنوان مقصد سفر انتخاب کردند.

این در حالیست که در سال ۲۰۱۱ ایران رتبه چهارم را در زمینه صدور گردشگر به دوبی داشت و این رقم به ۴۷۷ هزار مسافر رسیده بود.

سال ۲۰۱۲ که اقتصاد ایران با بحران افزایش قیمت دلار و طبعا نزول ارزش واحد ریال مواجه شد، تعداد مسافران ایرانی دوبی تا ۳۲ درصد هم کاهش داشت. در آن سال از میان ۲۰ ملیتی که دوبی را برای سفر خود برگزیدند، ایران تنها کشوری بود که آمارش دچار تنزل شد.

اما جدا از مسائل اقتصادی‌، نقش امنیت مسافران هم در بروز چنین آماری بسیار پررنگ است. داستان حادثه ساحل جمیرا از آنجا آغاز شد که این دو زن ۲۲ ساله ایرانی در ساعت ۳ نیمه‌شب در ساحل قدم می‌زدند که خودرویی حامل سه مرد جلوی‌ آنها را می‌گیرد.

یکی از مردها کارت شناسایی پلیس به آن‌ها نشان می‌دهد و آن دو را به نوشیدن مشروبات الکلی متهم می‌کنند. این سه مرد که احتمالا به دلیل مصرف مواد مخدر حالت عادی نداشتند‌، دو گردشگر ایرانی را به‌زور سوار ماشین می‌کنند و به یکی از آن‌ها تجاوز می‌کنند.

خودرو تا ساعت ۸ صبح در همان حوالی در حرکت بود تا این که در زمان توقف، یکی از دو زن توانست فرار کند و به یک رستوران پناه برد. درواقع این دو زن به‌مدت پنج ساعت در یک خودرو توسط سه مرد در حال آزار و اذیت بودند.

در این ماجرا، وقتی خودرو جلوی پای گردشگران ایرانی ایستاد‌، یکی از مردان پیاده شد و با مشت به بینی یکی از دخترها کوبید. سپس آن‌ها را به زور در صندلی عقب نشاندند. سپس وقتی نقشه شوم تجاوز به یکی از دخترها به خاطر نوع پوشش وی ممکن نشد، به دوست گردشگر او تجاوز کردند. درحالیکه درخواست کمک آن‌ها با جیغ و فریاد، هیچ فایده‌ای نداشت.

به گفته این دختر ایرانی، یکی از مردها حتما چیزی مصرف کرده بود، چون اصلا عادی رفتار نمی‌کرد. اما بوی الکل از آن‌ها استشمام نکردند. با این حال قرص‌هایی در یک کیسه‌ پلاستیکی پشت خودرو دیده می‌شد. آن‌ها پول‌های دختران را دزدیدند و با ضرب و شتم آنها، تهدیدشان کردند که به پلیس اطلاع ندهند.

این سه مرد متجاوز اماراتی که یک دانشجوی ۲۰ ساله‌، یک فرد بی‌کار ۲۳ ساله و یک پلیس ۲۳ ساله بودند، به جرم آدم‌ربایی، مصرف مواد مخدر، جعل هویت افسر پلیس، هتک حرمت به دو زن و سرقت اموال آن‌ها متهم هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پویا

      این اعراب رو همون موقع که عمر به ایران حمله کرد باید دخلشون رو می آوردن

      پاسخ ها

      • نعمت

        به عمر چه ربطی داره! واقعا بعضیا خیلی جاهل و کوتاه فکرن

      • بدون نام

        اقای نعمت خان بلا نسبت ایرانی هستی

      • سینا

        آقای نعمت اتفاقا خیلی خیلی ربط داره این که چیزی نیست هر خفت مسلمانان می کشند از همین ناحیه است والسلام.

      • جبار

        این طور تفکرات واقعا یعنی چه؟ برید مطالعاتتان را ببرید بالا بعد نظر بدید.

      • بدون نام

        ي مشت آدم احساساتي هستيم كه لياقتمون بيشتر از آنچه داريم نيست.واقعا متاسفم

      • سینا

        اتفاقا از روی منطق و استدلال این نظر رو گذاشتم فقط کافیه یه نگاه به اوضاع منطقه وخصوصا مسلمانان بیاندازید واقعا این همه افراطی گری از کجا نشئت میگیره گروهای هایی مثل داعش والقاعده وطالبان والنصره وبوکو حرام که غرب اون ها رو ایجاد وتجهیز میکنه از کجا بلند میشن عزیز من خودمونو که دیگه نباید گول بزنیم

      • جبار

        باسلام عزیز اینجا ایرانه و با بحرین عربستان و تمام نواحی دیگر فرق داره اکثر اقوام درایران خودمان اگرچه در مذهب باهم فرق داریم اما در ریشه اسممان ایران واین بحث ها را در سرزمین عزیزمان که احساسات خیلی ها را جریحه دار می کند وارد نکنیم وبحث چند دختر وآن موقع شب را به کج ربط می دهید ما ایرانیم ودارای تاریخ وتمدن باستانی پس رفتار ما درجهان باید الگو باشد نه این که هر حرفی که خواستیم بزنیم.

    • بدون نام

      هميشه پاي يك زن درميان است!

    • بدون نام

      خوب نرید.نرید نمی میرید.

      هرکس خربزه می خوره پای لرزشم میشینه...

      پاسخ ها

      • طُرفه

        اين دوبی هم شده مُد واسه بعضیا بعد از دماغ عمل کردن !!! انگار ما پولشو وقتشو نداریم که بریم. اما چیزایی مهمتر از سفر دوبی برامون در ایران مهمتره. پولمو بریزم توی جیب عربا که چی بشه ؟!؟!

    • بدون نام

      باید سفیر امارات به وزارتخونه فرا بخونن ازش توضیح بخوان

    • يك هموطن

      شما فكر كنين اين دو نفر ساعت ٣ صبح تو ساحل شمال يا جنوب كشور بخواهند قدم بزنند بنظر شما تو كشور خودمون چه اتفاقي ميافته ؟ دختر ٨ ساله رو توروز روشن از در مدرسه تو انزلي ميدزدن هنوز معلوم نشده كجاست حالا اينا كه ٢٤ ساعت بعد متهم ها رو دستگير كردند....

    • بدون نام

      سواحل خودتونو درست كنين تا ايرانيا سواحل جاهاي ديگه رو انتخاب نكنن . مشكل از خود ماس

    • عبدالله

      همش دروغه اگر از ایران به قول شما رفته اند اصلا دبی به خانم جوان مجرد ویزا صادر نمی کند و ثانیا ادم های بی عقل و کسانی که به قول ایرانی ها کرم دارند ساعت 3 شب با اون ریخت و قیافنه زننده که الان در ذهن ماست فقط اطراف سواحل جمیرا دیده می شوند .چقدر دروع میگید اخه برو سفارت بپرس بگو دخترم 22 ساله هستم ویزا توریستی میخوام .کافی هست امتحان کنید. قبلا این همه تبلیغ دبی می کردید حالا یعنی میگین ملت برند به کیش ؟!

      پاسخ ها

      • امیر1346

        شما اول برو اطلات بگیر بهد بگو دروع است زمانی که مجرد ها با خانواده باشند ویزا میداند

      • هتی

        شاید اصلا مجرد نبودن؟ چه ربطی داره؟ منم از شوهرم نامه محضری دارم و با خانوادم از کشور خارج میشم... در ضمن گفته بخاطر پوشش یکی کاری باهاش نداشتن..ولی ساعت 3 رو قبول دارم...

    • محمد

      همش میگن لباس تنگ نپوش دختر/لباس چسبان نپوش /میدونی که فقط از ایرانی این کار برمیاد /از ارایش بگیر برو جلو /میگن نیمه شب نباید رفت ساحل تنها با 22 سال سن چرخید.جای خلوت می چرخند فکرمی کنند خونه خاله هست . . /ادم های عاقل این کار می کنند ؟!خداییش بگید شما ..واقعا که .

      پاسخ ها

      • مهیا

        احسنت برادر محمد

    • بدون نام

      برادر من تو همین تهران خود شما جرئت داری ساعت 3 صبح بری جایی بعد هم این اولین باری که من میشنوم در دبی همچین اتفاقی می افته امارات کشور امنی هستش اما ساعت سه صبح استکهلم هم کاملا امن نیست چه برسه به دبی

    • علی

      دروغ دروغ دروغ دروغ
      دختر 22 ساله ایرانی ؟ اصلا چطوری ویزا گرفته اند والله اعلم /.شما هم شب و روز دست خودتون دیگه ..مسخرست جمع کنید.

    • ایرانی

      یه سوال : ساعت 3نصف شب دو تا خانم !!! لب دریا , تنها , کشور غریب , .... چرا (( عاقل ))کند کاری که باز آرد پشیمانی؟؟

    • بدون نام

      قران کریم می فرماید اگر می خواهید از دیگران بازشناخته شوید(در حیا و عفت و ...) حجاب خود را بدرستی بگیرید(به این مضمون).به نظر من مقصر عربها نیستند زن ما اگر بدنبال آرامش باشه حجابش رو درست بگیره، بدون مرد هم در این مواقع بیرون نره.عمل نمیکنن خودشونم ضربه میخورن ایران هم باشن تجاوز اتفاق میفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره گفت یکی از دخترها بخاطر نوع پوشش از تجاوز در امان ماند

      • طُرفه

        بله نوع پوشش و حجاب در جامعه خیلی موثره. ضمن اینکه دور از جونِ مردان پاک و محترم، این موضوعات همیشه از مرد جماعت ظهور میکنه که بایستی یا اعدام بشن یا...!

      • sina

        بعضی ها تا پاشونو از این مملکت میذارن بیرون فکر میکنند که دیگه باید...

    • بدون نام

      اصلا تو امارات كسي به كسي كاري نداره مگر خودشان سوار شده باشن من سالها اونجا بودم

    • فریبرز

      چرا در رسانه های کثیرالانتشار چاپ نمیفرمائید تا مردم بدانند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همشهری نوشته ، خیالت راحت

    • رضا از مشهد

      در امارات هم در مدرسه به بچه ها تجاوز مي شه؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بحثو به حاشیه نبر

      • رضا از مشهد

        تجاوز به چند تا كودك حاشيه است ؟! متاسفم براي شما

      • بدون نام

        متاسفم.بچه نداري ك درك كني

    • بدون نام

      حالا کی باید متوجه بشین که به کشورهای عربی سفر نکنید خدا می داند.حق آدمی که کلی ارز رو از کشورش خارج کنه بده به عرب ها همینه.جاهای دیدنی کم نداریم تازه کشورهای خوب خارجی هم زیاد داریم.

    • ستاره

      چه جوری لباس یکی از این زنها تونسته جلوی مردها رو بگیره؟؟؟؟؟لطفا واضح تر بگین مام بفهمیم

    • ح راد

      امارات سالهاست پاش دراز تر گلیمشه

    • بابک

      در ایران تفریح وسفر در اخر قرارداره یادمه ما از ایلام تا شمال 1000 کیلومتر رفتیم خیر سرمان در دریای خزر شنا کنیم از شانس بدمان دریا مواج بود نگذاشتن شنا کنیم شب انجا بودیم فرداش دریا ارام بود از بس نجات غریق وپلیس با سوت وبلند گو به ما اخطار دادن گیج شدیم و عطایش را به لقایش بخشیدیم این در حالیست در کشورهای خارجی مردم با موج سواری با استفاده از قایق و هلی کوپتر انها را اسکورت میکنند که مردم حال کنند

    • سینا

      واقعا این چه معنی داره که ما پول وسرمایه خودمون رو بریزن تو جیب یه عده ... الان هم این طور با ناموس هموطنان وشهروندانمان رفتار شده ایران کشوری چهار فصل وزیباست اصلا مگه قشم وکیش ما ساحل نداره مگه دست کمی از این شیخ نشین ها دارند اون ها فقط به واسطه دلار های نفتی که از میادین مشترک با ایران عایدشون شده شهرشون رو زرق وبرق دار کردن اما ذاتشون همانا دشمنی با ما است که همیشه این رو به شکل های مختلف نشون دادند

    • روح الله بهرامیان

      بیادیگه نریم سفر دبی .دبی ...من وباخودت نبر دبی دبی...اخه زن حسابی 3نصف شب موقع گشتنه خودت فکرش بکون

    • بدون نام

      وقتی نقشه شوم تجاوز به یکی از دخترها به خاطر نوع پوشش وی ممکن نشد،!!!!!
      این یعنی چی ؟ ما که نفهمیدیم!!
      ضمنا از کجا فهمیدین اماراتی هستن؟ امارات 7 میلیون خارجی داره و شهروندان اماراتی کمتر از دو میلیون هستن و تعداد خیلی کمی از آنها در دبی زندگی می کنن.
      اضافه بر این کاهش مسافرت به دبی ناشی از نا امنی نیست. بلکه مقصد اول ایرانیان جهت تفریح و گردشگری ترکیه شده است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج