۱۳۶۱۷۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پلاتینی: فوتبال از دست بلاتر در عذاب است

رئیس یوفا می‌گوید هموطن‌اش باید با جان و دل از فرصت بازی برای تیم ملی فرانسه استفاده کند و می‌تواند تنبیه شود اگر بی‌دلیل حاضر به همراهی خروس‌ها نشود.

خبرگزاری تسنیم: میشل پلاتینی گفت درک نمی‌کند که چرا فرانک ریبری از فوتبال ملی کناره‌گیری کرده است و اینکه به نظر او بال بایرن مونیخ باید تنبیه شود اگر به تیم ملی فرانسه دعوت شود و آن را رد کند.

نام ریبری به دلیل مصدومیت از فهرست ۲۳ نفره تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۴ بیرون رفت و پس از این رقابت‌ها او رسماً با فوتبال ملی خداحافطی کرد و راه هم‌تیمی‌اش در بایرن مونیخ، فیلیپ لام را برای پایان دادن به حضورش در میادین ملی در پیش گرفت.

پلاتینی گفت تصمیم برخی بازیکنان برای ترک تیم ملی برای او قابل هضم نیست و تأکید کرد ریبری می‌تواند مجازات شود اگر به دعوت دیدیه دشان برای بازی در میان خروس‌‌ها نه بگوید.

پلاتینی به نشریه بیلد گفت: من هیچ درکی از تصمیمی او ندارم. اینکه بازیکنان می‌خواهند یا نمی‌خواهند برای تیم‌های ملی‌شان بازی کنند، به خواسته بازیکنان نیست، این سرمربی است که باید تعیین کند چه کسی باید بازی کند و چه کسی نباید.

پلاتینی افزود: اینکه میان فیلیپ لام (کاپیتان تیم ملی آلمان) و یواخیم لو (سرمربی تیم ملی آلمان) اختلافی وجود دارد و سرمربی تیم به همین دلیل دیگر او را دعوت نخواهد کرد مسئله دیگری است اما اساساً این تصمیم را لو باید بگیرد نه لام. در مورد ریبری اما شرایط فرق می‌کند. فرانک ریبری صرفاً و بدون هیچ توجیهی نمی‌تواند تصمیم بگیرد که می‌خواهد برای فرانسه بازی کند یا نه. اگر دیدیه دشان او را به تیم ملی دعوت کند باید در اردوی تیم ملی حاضر شود.

رئیس یوفا تصریح کرد: چیزی که من می‌گویم در اساسنامه فیفا وجود دارد. اگر ریبری از بازی برای تیم ملی امتناع کند، سه جلسه محروم از همراهی بایرن مونیخ محروم می‌شود. به هر حال من نمی‌توانم تصمیم او را درک کنم. او فرانسوی است و یورو ۲۰۱۶ هم قرار است در فرانسه برگزار شود.

پلاتینی در ادامه سوژه انتقاداتش را تغییر داد و آن را متوجه رئیس فیفا، سپ بلاتر کرد. پلاتینی گفت که فکر می‌کند فوتبال از دست بلاتر در عذاب است هرچند نباید تعجب کرد اگر این پیرمرد ۷۸ ساله سوئیسی دوباره در سال ۲۰۱۹ در انتخابات ریاست فیفا شرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: من یک آدم بزدل نیستم و ترسی هم از سپ بلاتر ندارم. من علیه فیفا تصمیمی نگرفته‌ام اما در مورد یوفا همچنان خودم را یک کاندیدا برای ریاست این سازمان در آینده می‌بینم. به نظر من بلاتر دوباره نباید در انتخابات ریاست فیفا شرکت کند. فیفا شهرت و اعتبارش را از دست داده است و الان بدنام شده است و بلاتر در این اتفاق سهیم بوده است. فوتبال در عذاب است. شاید ولفگانگ نیرزباخ (رئیس فدراسیون فوتبال آلمان) همچنان بخواهد با بلاتر در انتخابات رقابت کند اما من اعتقادی به انجام این کار ندارم.

پلاتینی افزود: من دوستم سپ بلاتر را می‌شناسم و به همین دلیل می‌گویم تعجبی نخواهد داشت اگر او در سال ۲۰۱۹ هم دوباره برای ریاست فیفا کاندیدا شود. از پپ هر کاری برمی‌‌آید.

رئیس اتحادیه فوتبال اروپا در پاسخ به این سؤال که آیا او از رأی دادن به روسیه به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ و قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ پشیمان است، گفت: من از رأی دادن به این دو کشور پشیمان نیستم. من می‌خواستم که جام جهانی در کشورهایی که هرگز میزبان آن نبوده‌اند برگزار شود. در مورد قطر هم اشتباهی صورت نگرفته است. ادعای فساد در مورد میزبانی قطر هنوز ثابت نشده است و ما همچنان منتظر گزارش کمیته اخلاق فیفا هستیم و هیچکس نظر مرا درباره این موضوع نپرسیده است. می‌دانیم که دمای هوا در تابستان قطر به ۵۰ درجه هم می‌رسد و به همین دلیل پیشنهاد کرده‌ایم که جام جهانی ۲۰۲۲ در زمستان برگزار شود.

اسطوره فوتبال فرانسه اضافه کرد: سؤال اینجاست که آیا ما می‌توانیم آنقدر خودخواه باشیم که بگویم جام جهانی باید در تابستان برگزار شود، چون با برنامه بازی‌های لیگ‌های اروپایی تداخل دارد یا خیر. اگر بخواهیم اینطور فکر کنیم، آن وقت کشوری مانند قطر هرگز نمی‌تواند شانسی برای میزبانی از جام جهانی داشته باشد و این منصفانه نیست.

پلاتینی در پایان در خصوص موضوع استفاده از تکنولوژی‌های بیشتر در فوتبال، پس معرفی فناوری خط دروازه‌ در جام جهانی، اظهارنظر کرد و گفت: من کاملاً مخالفم! من با استفاده بیشتر از تکنولوژی‌های در فوتبال مخالفم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج