۱۳۶۳۰۹
۵ نظر
۵۱۳۹
۵ نظر
۵۱۳۹
پ

این دو زورگیر ر ا شناسایی کنید +عکس

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو سارقی خبر داد که پس از رفاقت در زندان تصمیم به زورگیری، سرقت و جیب‌بری از شهروندان گرفته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو سارقی خبر داد که پس از رفاقت در زندان تصمیم به زورگیری، سرقت و جیب‌بری از شهروندان گرفته‌اند.

گشت آشکار پلیس آگاهی تهران بزرگ حوالی ساعت ۱۲ روز بیست و ششم مرداد ماه امسال در محدوده میدان آرژانتین به سرنشینان یک دستگاه خودرو پرشیا سفید رنگ با دو سرنشین مشکوک شده و در بررسی‌های اولیه مأموران گشت مشخص شد که خودرو پرشیا در ۲۵ تیرماه به شیوه زورگیری از راننده، مورد سرقت قرار گرفته و دستور توقیف خودرو به همراه دستگیری سرنشینان آن در سیستم سراسری پلیس ثبت شده است.

با کسب این اطلاعات بلافاصله دستور ایست از سوی مأمور به راننده خودرو پرشیا صادر شد اما راننده اقدام به فرار کرد که متعاقب آن تعقیب و گریز میان گشت آگاهی و خودرو پرشیا آغاز شد و سرانجام با شلیک سه گلوله از سوی مأموران، خودرو پرشیا متوقف و دو سرنشین آن دستگیر شدند.

با توجه به ثبت شکایت سرقت خودرو با موضوع زورگیری در پوشش مأمور و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم مبارزه با زورگیری پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مالک خودرو پرشیا پس از حضور در اداره پنجم آگاهی، بلافاصله یکی از متهمان به نام افشین را مورد شناسایی قرار داد و در اظهاراتش گفت: روز بیست و پنجم تیرماه در حال رفتن به محل کار خود در محدوده جاده مخصوص بودم که ناگهان در خروجی اتوبان آزادگان، یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ خاکستری رنگ در حالیکه بر روی سقف آن نیز یک عدد چراغ گردان قرار داشت اقدام به متوقف کردن من کرد و در حالیکه تصور می‌کردم آنها پلیس هستند.

این دو زورگیر ر ا شناسایی کنید +عکس

ناگهان سرنشین پژو ۴۰۵ به سمت ماشین من آمد و پس از زدن دستبند به دستانم مرا به صندلی عقب برد و خودش نیز در کنار من نشست، در حالیکه این شخص در کنار من نشسته و سر مرا با فشار به زیر صندلی فشار می‌داد، فرد دیگری پشت فرمان ماشین نشست و به سرعت شروع به حرکت کرد؛ پس از مدت کوتاهی ماشین متوقف شد و سرنشین صندلی عقب با زدن اسپری به چشمانم مرا از ماشین به بیرون پرتاب و به همراه خودرو به سرعت از محل دور شدند.

با آغاز تحقیقات، هر دو متهم صراحتا به زورگیری خودرو پرشیا اعتراف کرده و در اظهارات خود عنوان کردند که با استفاده از خودروهای مسروقه اقدام به جیب بری در قالب مسافرکشی می کردند.

بررسی سوابق هر دو متهم نیز نشان داد که هر دو نفر آنها از مجرمین سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف بویژه در زمینه سرقت به شیوه جیب بری هستند و افشین، ۳۲ ساله دارای ۱۳ سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف جیب بری، جعل عنوان، موادمخدر، خرید و فروش سلاح، مشارکت در سرقت مسلحانه و محسن، ۳۵ ساله نیز دارای چهار فقره سابقه دستگیری به ارتکاب انواع سرقت بویژه به شیوه جیب بری است؛ تحقیقات بعمل آمده از متهمان نشان داد که آنها اولین بار در زندان با یکدیگر آشنا و هر بار پس از آزادی از زندان، با تشکیل گروه سرقت اقدام به از سرگیری سرقتهای خود کرده‌اند.

در ادامه با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب سرقت به شیوه جیب بری و اعترافات آنها در خصوص ارتکاب ده‌ها فقره سرقت در قالب مسافرکشی، پرونده به همراه متهمان در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گفت که با بررسی پرونده‌های مشابه جیب بری در قالب مسافرکشی، کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند که در مناطق مختلف میدان آرژانتین، میدان سپاه، خیابان شهید بهشتی، سیدخندان، میدان آزادی، ترمینال غرب، توسط متهمان مورد جیب بری قرار گرفته بودند.

اظهارات مشابه تمامی مالباختگانی نشان داد که متهمان در زمان سرقت، با قرار دادن یک جعبه و یا چیزی مشابه آن بر روی صندلی شاگرد راننده مانع از سوار شدن مسافرین در صندلی جلو می‌شدند و برابر جمع بندی اظهارات مالباختگان در حالیکه یک نفر از سارقین در کنار آنها و در صندلی عقب قرار داشته، راننده به بهانه باز بودن در از آنها درخواست بستن مجدد در خودرو را می کرد و نهایتا سرنشین صندلی عقب در حالیکه در تمامی سرقت‌ها از یک کیف سامسونت استفاده کرده تا مانع از دید مالباخته در زمان سرقت شود، به بهانه بستن در عقب خود را به مالباختگان نزدیک و در یک لحظه اقدام به سرقت محتویات داخل کیف آنها از قبیل گوشی تلفن همراه، وجه نقد و ... می‌کرد و پس از سرقت نیز راننده با تغییر ناگهانی در مسیر مدعی می‌شد که به سمت آدرس و نشانی مورد درخواست مسافر نرفته و بدین شیوه و شگرد آنها را مجبور به پیاده شدن از ماشین می‌کرد.

همچنین در مواردی نیز اگر مسافر به تغییر مسیر اعتراض کرده و از ماشین پیاده نمی شد، سرنشین صندلی عقب با پاشیدن افشانه به صورت مالباختگان عمدتا خانم اقدام به پیاده کردن آنها از ماشین و متواری شدن از محل می کرد.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی ژ، معاون مبارزه با سرقت ژهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ژ، ضمن اشاره به ارزش چند صد میلیون تومانی پرونده با اعلام این خبر گفت ژ: با توجه به سوابق متعدد هر دو متهم در ارتکاب جرایم مختلف بویژه جیب بری ژ، شناسایی ده ژ‌ها مالباخته و اعتراف صریح متهمین به ده‌ها فقره سرقت بدین شیوه و شگرد در مناطق مختلف شهر تهران و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و بویژه مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر دو آنها از سوی مقام قضایی صادر شده است.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شده‌اند دعوت کرد تا برای پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر

      همچین قیافه گرفتن انگار عکس یادگاری میگیرن ازشون..........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فردا پس فردا آزاد می شن دوباره روز از نو روزی از نو خیالی نیست برا شون

    • خسرو

      ننگ باد بر دستگاه قضایی که این جور افراد را اعدام نکنه

    • منم

      فقط اعدام

    • علی

      با سلام چون تجاوز به عنف نداشتن برای آخرین بار به نامبرده گان تذکر گردد در صورت تکرار بریدن دست اجراء شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج