۱۳۷۰۵۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

انتقاد از تغییر زمان جام جهانی قطر

باشگاههای فوتبال اروپا خواهان دلایل قوی و قطعی برای پذیرش تصمیم تغییر تاریخ برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ به زمان دیگری در سال هستند.

ایرنا: به گزارش خبرگزاری رویترز، اتحادیه باشگاههای اروپا با نظر سپ بلاتر رییس فیفا که تورنمنت تابستانی را از دستور کار خارج دانسته، مخالف است. این اتحادیه خاطر نشان کرد فناوری خنک کننده برای ورزشگاهها و زمین چمن در برنامه درخواست میزبانی قطر بوده است.

اومبرتو گاندینی نایب رییس اتحادیه باشگاههای اروپا گفت: متقاعد کردن فوتبال اروپا برای اختلال در فصل بازیها به منظور برگزاری جام جهانی در زمان دیگری از سال استدلال قوی می خواهد.

وی افزود: برای تغییر زمان برگزاری جام جهانی از زمان متعارف آن باید دلایل بسیار بسیار خوبی وجود داشته باشد، چرا که این کار کل فوتبال جهان را به خطر می اندازد.

گاندینی گفت: قبل از پذیرفتن این واقعیت که فصل بازی ها دچار اختلال می شود نیاز به اطلاعات بیشتری است.

گاندینی روز دوشنبه در اجلاس گروه ضربت فیفا شرکت کرد که برای تصمیم گیری در مورد زمان برگزاری این تورنمنت تشکیل شده است.

این اجلاس سه دوره زمانی ژانویه- فوریه، ژوئن- ژوئیه، نوامبر- دسامبر را پیشنهاد کرده است.

اما سپ پلاتر رییس فیفا هم زمان با این اجلاس، مصاحبه ضبط شده ای را به کنفرانس فوتبال در منچستر ارسال کرد که در آنجا پخش شد و در این مصاحبه برگزاری جام جهانی تابستانی را رد کرد.

بلاتر گفت: ما قبلا گفته ایم که نمی توان در گرمای تابستان قطر بازی کرد. ما باید در زمستان جام را برگزار کنیم.

گاندینی اظهار داشت: فیفا باید به باشگاهها، لیگ ها و بازیکنانی که در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور ندارند و فصل بازیهای آنها مختل می شود توجه بیشتری کند.

وی افزود: ما لزوما به کسانی که به جام جهانی قطر نمی روند توجهی نمی کنیم. بیشتر بازیکنان به جام جهانی نمی روند. بیشتر لیگ ها در جام جهانی بازیکنی ندارند.

گاندینی گفت: اگر جام جهانی از زمان معمول خود به ماههای ژانویه- فوریه یا نوامبر- دسامبر تغییر یابد، چه اتفاقی برای فوتبال جهان می افتد؟ این چیزی است که باید به آن توجه شود.

دسامبر سال ۲۰۱۰ که کمیته اجرایی فیفا میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را به قطر اعطا کرد، این مسئله پذیرفته شده بود که این تصمیم بر مبنای برگزاری جام در ماههای ژوئن و ژوئیه و با بهره گیری از فناوری خنک کننده خواهد بود.

گاندینی گفت: قطر بسیار مطمئن است که می تواند این کار را انجام دهد و حتی اگر زمان برگزاری جام جهانی تغییر کند، آنها طرح خود را رها نمی کنند.

وی افزود: فناوری بخش مهمی از طرح میزبانی آنها بود که برنده شد و فیفا از این مسئله کاملا آگاه است.

گاندینی افزود: در جلسه فیفا تحقیقی ارایه شد که نشان می داد حتی بدون فناوری خنک کننده شرایط بدتر از مانائوس که در قلب جنگل های بارانی آمازون واقع شده است و میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ بود نخواهد بود. این امر به این علت است که دوحه باوجود داشتن دمای بالاتر از مانائوس، رطوبت کمتری دارد.

کارل هاینس رومنیگه رییس اتحادیه باشگاههای اروپا گفت: هرگونه تغییر جام جهانی از تابستان به زمستان باید به دقت انجام شود تا کسی لطمه نبیند.

وی گفت: پیامدهای این اقدام مورد پذیرش باشگاهها، لیگ ها، بازیکنان و حتی هواداران قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج