۱۳۷۹۳۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دلیل مخالفت با حضور ایران در کنفرانس پاریس

فردا دوشنبه شهر پاریس میزبان نشستی بین المللی در خصوص داعش است، اما چرا با وجود تمایل فرانسه برای حضور ایران در این نشست، آمریکا مخالف است؟

خبرگزاری مهر: فردا دوشنبه شهر پاریس میزبان نشستی بین المللی در خصوص داعش است، اما چرا با وجود تمایل فرانسه برای حضور ایران در این نشست، آمریکا مخالف است؟

واشنگتن پست در تحلیل خود می نویسد: دو کشور ایران و عربستان مرزهایی طولانی با عراق دارند و با وجود تهدیدهایی که هر دوی این کشورها را تهدید می کنند فقط عربستان به کنفرانس پاریس دعوت شده است.

دلیل این امر آن است که آمریکا با حضور ایران در کنفرانس پاریس مخالف است البته واشنگتن و "جان کری" وزیر امور خارجه ایالات متحده، اعلام کرده اند که دعوت از ایران به کنفرانس به نظر فرانسه بستگی دارد اما در شرایط فعلی آمریکا تمایلی به حضور ایران در این کنفرانس ندارد.

به نوشته این روزنامه، با وجود آنچه جان کری در خصوص دلیل مخالفت خود با حضور ایران در کنفرانس پاریس مطرح می کند (مواردی همچون حمایت ایران از دولت بشار اسد و همچنین دیگر گروه های مقاومت در منطقه) مخالفت واشنگتن با حضور نمایندگان تهران در کنفراس پاریس فقط یک دلیل دارد و آن هم عربستان است.

آمریکا اگر می خواهد ائتلافی را برای مبارزه با داعش تشکیل بدهد باید از بین ایران و عربستان یکی را انتخاب کند. نظر به آنکه حضور نیافتن عربستان در کنفرانس پاریس موجب خواهد شد تا برخی دیگر از کشورهای عرب منطقه نیز از حضور در ائتلاف ضد دعش خودداری کنند از همین رو آمریکا ترجیح می دهد که متحدان عرب خود را در جنگ جدید به همراه داشته باشد.

در این مطلب آمده است فراموش نکنیم که تمایل آمریکا برای حل موضوع هسته ای ایران موجب ناراحتی برخی از متحدان عرب واشنگتن شده است، آمریکا نمی خواهد بدون حمایت کشورهای عربی وارد جنگ جدید درخاورمیانه شود.

اما با وجود مخالفت آمریکا با حضور ایران در کنفرانس پاریس، واشنگتن به خوبی می داند که حضور ایران در این کنفرانس کمک زیادی به تحقق اهداف ائتلاف ضد داعش خواهد کرد.

در همین رابطه روز گذشته نیز الجزیره در تحلیلی پیروزی این ائتلاف جدید بدون حضور ایران را ناممکن دانسته و نوشته بود: ایران و روسیه تنها کشورهایی هستند که بر روی سوریه نفوذ دارند و در این میان البته رابطه تهران با بشار اسد بیشتر است از همین رو جمهوری اسلامی می تواند نقشی تاثیر گذار در همراه کردن دمشق با حملات ائتلاف ضد داعش علیه مواضع این گروه تروریستی داشته باشد.

علاوه بر آن نقش ایران در عراق را نیز نباید نادیده گرفت و به اذعان مقامات بغداد و اقلیم کردستان، تهران کمک های زیادی در امر مبارزه با داعش به آنها کرده است. با توجه به آنکه ائتلاف ایجاد شده برای مبارزه با داعش نیازمند کسب حمایت عراق به ویژه شیعیان این کشور است جلب حمایت آنها نیز اهمیت فراوانی برای موفقیت دارد.

این رسانه در پایان آورده است در این مرحله بار دیگر نقش ایران پررنگ می شود زیرا ایران روابط خوبی با دولت و همچنین شیعیان این کشور دارد و می تواند در بسیج کردن آنها علیه داعش و حمایت آنها از ائتلاف ایجاد شده در این راه نقشی کلیدی ایفا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج