۱۳۸۷۶۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

چه کسانی خودروی لوکس وارد کردند؟

گمرک جمهوری اسلامی ایران آمار مربوط به واردات خودرو را منتشر کرد که بر اساس آن، واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، تعهد دولت دهم بوده است.

خبرآنلاین: بر اساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران ظرف ۵ ماه نخست سال جاری ۱۱۶ خودرو با حجم موتور بیشتر از ۲۵۰۰ سی‌سی وارد کشور شده که مربوط به تعهد دولت محمود احمدی‌نژاد بوده است.

در دولت گذشته تسهیلاتی برای واردات خودرو به ورزشکاران و جانبازان اعطا شد که دولت یازدهم موظف به اجرای این تعهد بوده است. بر این اساس ۱۱۶ خودرو با ظرفیت بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی وارد کشور شده که از این تعداد ۴۱ دستگاه خودرو توسط سفارتخانه‌های سایر کشورها وارد شده است.

محمدباقر نوبخت - سخنگوی دولت - اخیراً در حاشیه کنفرانس خبری هفتگی خود خبر ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به کشور را اعلام کرد. به گفته او خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی با روش‌های مختلفی به خیابان‌های شهرهای ایران راه می‌یافتند که هیأت دولت با بررسی شرایط همگی این راه‌ها را بسته است.

از سوی دیگر در تازه‌ترین گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران به انتشار جزئیات واردات خودرو پرداخته شده است. بر این اساس، طی پنج ماه گذشته از سال جاری ۱۱۶ دستگاه خودروی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به کشور وارد شده است.

همین گزارش نشان می‌دهد از این تعداد ۴۱ دستگاه توسط سفارتخانه‌های کشور وارد شده و ۷۵ دستگاه دیگر نیز توسط ورزشکاران و جانبازان و برخی نهادهای دیگر به کشور وارد شده است.

مجوز واردات خودرو توسط ورزشکاران و جانبازان نیز در دولت گذشته صادر شده بود. گمرک نیز تنها اقدام به ترخیص خودروهایی کرده است که مجوز واردات آنها صادر شده بود. بر همین مبنا گزارش گمرک نشان می‌دهد در راستای تصیمات جدید هیأت دولت، مرزهای کشور به روی خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی بسته شده است. این خودروها تنها در صورتی می‌توانند وارد کشور شوند که حائز یکی از شرایطی باشند که دولت دهم به افراد یا نهادها واگذار کرده بود.

بر همین اساس، در حال حاضر بازار تنها میزبان ۱۱۶ دستگاه خودروی سواری بالای ۲۵۰۰ سی‌سی شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج