جاباما
۱۳۹۳۳۰
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

اعدام ۳ جوان شیرازی هوسران

پنج محكوم به مرگ سحرگاه پنجشنبه در ملأعام به‌دار مجازات آويخته شدند. سه تن از اعداميان متجاوز به عنف و دو اعدامي ديگر محارب بودند. حكم در شهرهاي شيراز و مرودشت اجرا شد.

روزنامه اعتماد: پنج محكوم به مرگ سحرگاه پنجشنبه در ملأعام به‌دار مجازات آويخته شدند. سه تن از اعداميان متجاوز به عنف و دو اعدامي ديگر محارب بودند. حكم در شهرهاي شيراز و مرودشت اجرا شد.

رسيدگي به اين پرونده همزمان با شكايت زني در پليس آگاهي شيراز آغاز شد. زن جوان در حالي كه به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود به افسر پليس گفت: ديروز وقتي از محل كارم خارج شدم براي رفتن به خانه سوار يك خودروي پرايد شدم. رفتار راننده و دو سرنشين ديگر پرايد عادي بود و هيچ شكي به آنها نكردم. پس از طي مسافتي ناگهان راننده به سمت جاده كمربندي تغيير مسير داد. به اين كار او اعتراض كردم كه مدعي شد مسير اصلي به دليل عمليات عمراني بسته است. دو سرنشين ديگر هم حرف او را تاييد كردند.

از راننده خواستم تا توقف كند اما ناگهان دو سرنشين خودرو با تهديد چاقو سر مرا به زير صندلي بردند. آنها تهديد مي‌كردند كه اگر مقاومت كنم جانم را مي‌گيرند. پس از دقايقي راننده توقف كرد. سه مرد شيطان صفت در حالي كه به آنها التماس مي‌كردم مرا مورد آزار و اذيت قرار داده و پس از سرقت اموالم در همان محل رها كردند. به سختي خود را به كنار جاده رسانده و با كمك راننده يك خودروي عبوري به بيمارستان رفتم. امروز پس از بهبود حالم براي شكايت به پليس آگاهي آمدم.

با توجه به حساسيت ماجرا با دستور دادستان شيراز تيمي از ماموران تحقيقات گسترده‌يي را براي شناسايي سه مرد متجاوز آغاز كردند. آنها در نخستين گام با كمك شاكي به چهره نگاري از متهمان پرداختند اما تحقيقات در اين شاخه راه به جايي نبرد.

همزمان با آغاز تحقيقات شكايت‌هاي مشابه ديگري نيز از اعضاي اين باند در دادسراي شيراز مطرح شد. بررسي‌ها نشان داد، اعضاي اين باند به صورت مسلحانه طعمه‌هاي خود را ربوده و پس از آزار و اذيت، اموال قربانيان را سرقت مي‌كنند.

در ادامه تحقيقات و بررسي‌ها، ماموران به سه مرد مظنون شده و آنها را دستگير و به پليس آگاهي منتقل كردند. متهمان به نام‌هاي بهرام، عدالت و محمد ، در ابتدا منكر ارتكاب هرگونه جرمي بودند اما وقتي با شواهد و مدارك پليس روبه‌رو شدند، لب به اعتراف گشوده و به جرم خود اعتراف كردند.

رسيدگي به پرونده متهمان تا سال ۹۲ ادامه پيدا كرد و سه متجاوز در شعبه چهار دادگاه كيفري استان فارس به اعدام محكوم شدند و احكام اين محكومان از سوي شعبه ۲۹ ديوانعالي كشور تاييد شد. اين حكم در حالي صادر شد كه وكلاي سه متهم به حكم صادره از سوي دادگاه معترض بودند. با تنفيذ حكم از سوي رييس قوه قضاييه، پرونده براي رسيدگي به شعبه اجراي احكام دادسراي شيراز ارسال شد و سه شيطان سحرگاه پنجشنبه در ملأعام اعدام شدند.

سرپرست اجراي احكام كيفري دادگاه شيراز، در حاشيه اجراي اين حكم با بيان اينكه تعدادي از اين محكومان علاوه بر محاربه تجاوز به عنف نيز در پرونده خود داشته‌اند، گفت: پرونده‌هاي اين افراد در سال‌هاي ۸۸ و ۹۲ در دست بررسي قرارگرفته بوده كه در نهايت پس از تاييد تنفيذ حكم از سوي رييس قوه قضاييه و نظر دادگاه انقلاب تصميم بر اجراي حكم در ملأعام انجام شد.

اين مقام قضايي در خطاب به مسوولان گفت: ضروري است كه نسبت به ساماندهي خودروهاي مسافربر شخصي اقدامي انجام شود تا فعاليت براي متخلفان اين امر امكان‌پذير نباشد.

او هدف از اجراي اين حكم در ملأعام را درس عبرت براي متخلفان دانست.

علاوه بر اين سه متجاوز به عنف، دو نفر ديگر از محكومان دادگاه انقلاب به نام‌هاي حسين و جهانبخش نيز به جرم محاربه و انجام سرقت‌هاي مسلحانه و همچنين ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم، در شيراز و مرودشت اعدام شدند.

اين دو محارب به باغات، خانه‌ها و همچنين خودروهاي شهرهاي جهرم، مرو‌دشت و شيراز دستبرد مسلحانه زده و باعث ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم شده بودند. حكم اين دو سارق نيز در سال ۹۲ صادر و به تاييد شعبه هفتم ديوانعالي كشور نيز رسيد. اين دو محارب، به همراه سه متجاوز به عنف صبح روز پنجشنبه در ملأ‌عام به‌دار مجازات آويخته شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین بر قاطعیت صادر کنندگان رای امید به روزی که در جامعه ظلم ریشه کن شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرچی اعدام میکنن کم نمیشن چرا؟

    • ولم کن

      خوبه جواب و سزای این کارا همون اعدامه

    • ایرانی

      خدا رو شکر که اعدام شدند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج