ایران و روسیه هواپیمای جت می سازند
ایران و روسیه قصد دارند هواپیمای جت دو موتوره از نوع تی یو ۲۰۴ بسازند.
واحد مرکزی خبر: ایران و روسیه قصد دارند هواپیمای جت دو موتوره از نوع تی یو ۲۰۴ بسازند.
پایگاه اینترنتی اچ سی آویاشن گزارش کرد، دفتر طراحی توپولوف در مسکو در نظر دارد جت دو موتوره از نوع تی یو ۲۰۴ از سری اس ام را در ایران تولید کند.
هر دو کشور در تلاشند تا خود را از وابستگی به تجهیزات هوایی طراحی و تولید غرب برهانند.
روزنامه تایمز چاپ مسکو هم نوشت، این مساله در دیدار نمایندگان بازرگانی دو کشور در یازدهمین نشست شورای روابط بازرگانی ایران و روسیه در اوایل هفته جاری در تهران مطرح شد. این نشست در ابتدا بر روی توافق امضا شده در ماه اوت درخصوص نفت در مقابل کالا متمرکز شده بود که براساس آن روسیه روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت از صادرات نفت ایران را می خرد و در مقابل کالا، خدمات و تجهیزات به ایران می دهد.
مسئله فروش تی یو ۲۰۴ روسی به ایران، در گذشته فاش شده بود و در آن موقع آمریکا از روسیه خواست که این توافق را برهم بزند چرا که معتقد بود بخشی از مالکیت معنوی موتورهای پی اس ۹۰ ای ۲ که بر روی این هوانورد نصب است، از شرکت آمریکایی پرات و ویتنی است.
ایران هم اکنون به ساخت ایران ۱۴۰ در مجتمع صنایع هواپیما سازی هسا در اصفهان، مشغول است که تحت لیسانس دفتر طراحی آنتوتونف روسیه است.
پایگاه اینترنتی اچ سی آویاشن گزارش کرد، دفتر طراحی توپولوف در مسکو در نظر دارد جت دو موتوره از نوع تی یو ۲۰۴ از سری اس ام را در ایران تولید کند.
هر دو کشور در تلاشند تا خود را از وابستگی به تجهیزات هوایی طراحی و تولید غرب برهانند.
روزنامه تایمز چاپ مسکو هم نوشت، این مساله در دیدار نمایندگان بازرگانی دو کشور در یازدهمین نشست شورای روابط بازرگانی ایران و روسیه در اوایل هفته جاری در تهران مطرح شد. این نشست در ابتدا بر روی توافق امضا شده در ماه اوت درخصوص نفت در مقابل کالا متمرکز شده بود که براساس آن روسیه روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت از صادرات نفت ایران را می خرد و در مقابل کالا، خدمات و تجهیزات به ایران می دهد.
مسئله فروش تی یو ۲۰۴ روسی به ایران، در گذشته فاش شده بود و در آن موقع آمریکا از روسیه خواست که این توافق را برهم بزند چرا که معتقد بود بخشی از مالکیت معنوی موتورهای پی اس ۹۰ ای ۲ که بر روی این هوانورد نصب است، از شرکت آمریکایی پرات و ویتنی است.
ایران هم اکنون به ساخت ایران ۱۴۰ در مجتمع صنایع هواپیما سازی هسا در اصفهان، مشغول است که تحت لیسانس دفتر طراحی آنتوتونف روسیه است.
پ
نظر کاربران
این روس ها چرا دست ازسرما برنمیدارن؟؟تا نسل مارومنقرض نکنن ول کن نیستن!!!